Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Зарубіжна література 10 клас

     Дистанційне навчання в 2022-2023 навчальному році

26.10.2022
Тема. Письмова робота за вивченими творами з розділу
           "Золоті сторінки далеких епох"
Робота складається із двох легеньких завдань, які може виконати будь-який учень.
 
1. Розповідаючи читачам про свою уявну мандрівку до пекла, Данте за власним баченням розташував душі грішників, які приймали покарання у 9 колах пекла. Це картина людських вад. Ось як це виглядає:


 Погано видно: у 8 колі - спокусники, підлесники, повії, хабарники, ворожбити, злодії, брехливі;  у 9 - зрадники. 
Завдання: Запишіть, а як би ви розташували душі грішників по 9 колах.  Прокоментуйте, душі яких грішників ви розташуєте у 9-ому  колі (за найстрашніший гріх).

2. Оберіть один із висловів Гамлета й напишіть, як ви його розумієте:
"Весь світ - в'язниця!"
"Щоб добрим бути, я обрав жорстокість"
"Тримай подалі думку від мови, а необдуману думку - від дій"
"Ми знаємо, що ми є, але не знаємо, чим ми можемо бути"




19.10.2022
Тема. Філософські та моральні проблеми в трагедії 
            В. Шекспіра "Гамлет"

                                          Хід уроку
1. Пригадаймо, що...
1). Вільям Шекспір - відомий англійський поет та драматург доби Відродження. 

2). Найбільшу славу у світовій літературі йому принесли сонети та трагедії. У творчому доробку Шекспіра є 11 трагедій, одну з яких ми читали у 8 класі - "Ромео і Джульєтта".


3). В основу сюжету трагедії "Гамлет"(1600-1601 рр.) лягла розповідь  літописця ХІІ століття Самсона Граматика про данського принца Амлета.
Події п’єси Шекспіра відбуваються в Ельсінорі - резиденціїї данських королів.

2. Перегляньте відео "Скорочений зміст трагедії Шекспіра":




3. Трагедія "Гамлет"  - філософська.
Про які філософські та разом з ними й моральні проблеми  (питання) йдеться?

■ життя та смерть;

■ добро і зло;

■ боротьба й бездіяльність;

■ любов та зрада;

■ влада й тиранія;

■ велич і ницість людини;

■ обов’язок та честь;

-  милосердя та жорстокість;

- егоїзм та гуманізм;

- честь та безчестя;

- моральний вибір людини.

Проблема життя та смерті є головною в п’єсі. Більшість героїв твору помирають, майже всі вони розмірковують про смерть та життя. Важливим моментом для усвідомлення швидкоплинності людського життя є сцени на кладовищі.

Проблема боротьби й бездіяльності. Що краще: змиритися чи боротися зі злом? А чи буває добро з кулаками? чи не перетворюється воно в цей час на зло? Більше питань, ніж відповідей.

Проблема любові та зради. Зрада — поняття, що присутнє у п’єсі майже постійно. На зрадників та шпигунів перетворюються навіть близькі для Гамлета люди. Чому королева зраджує пам’ять батька Гамлета, Офелія — Гамлета, Клавдій — брата, Розенкранц і Ґільденстерн — друга? Зрозуміло одне: справжня любов і зрада — несумісні.

У монологах Гамлета порушено також складні філософські питання: ким є людина, сильна вона чи слабка, чому людина не може досягти щастя й гармонії, у чому сенс людського буття, чому світ недосконалий, чи можлива перемога добра у цьому світі.

                                     Домашнє завдання.

І. Виконати тести до змісту трагедії "Гамлет" (письмово).

1. "Гамлет" - трагедія людської особистості, яка постала перед вибором:
а) любові і ненависті;
б) життя і смерті;
в) багатства і бідності.
2.Яку таємницю видав Гамлету привид батька?
а) що готується напад на Гамлета;
б) що Гамлет - принц данський;
в) що батько Гамлета убитий Клавдієм.
3. Король Клавдій видав себе під час  ...
а) перегляду вистави;
б) молитви;
в) діалогу з Полонієм. 
4. Гамлет найбільше довіряє...
а) Гораціо;
б) Офелії;
в) матері Гертруді.
5. Як загинула королева ?
а) її вбив Гамлет;
б) її випадково вбив Лаерт;
в) вона випила отруту, що призначалася Клавдієм для Гамлета.
6. Хто залишився живим в останній сцені п’єси?
а) Лаерт;
б) Гораціо;
в) Клавдій.

ІІ. Дати письмово відповідь на питання :
1) Як помстився Гамлет королю Клавдію за смерть батька?
2) Чому такою дорогою ціною? Адже загинуло при цьому багато людей.

12.10.2022
Тема. Ренесанс в Англії. Здобутки драматургії В. Шекспіра 
                                        Хід уроку
1. Записуємо на листочку ( зошити ваші в школі, тоді вклеїте в зошит) дату, Класна робота, тему.
2. Читаємо матеріал до уроку.
1). Давайте ще трохи поговоримо про "Божественну комедію" Данте. 
Сподіваюсь, ви прочитали першу пісню твору, яка є вступом до поеми. Зміст та всі образи твори є алегоричними. Данте, що є втіленням душі, розповідає про свої блукання в дрімучому лісі, що  є уособленням земного життя людини, блукання душі в пошуках істини. Хижі звірі, які перешкоджають поету вийти з темного лісу,  - це людські вади й пристрасті. Вергілій, який поведе  Данте пеклом та чистилищем, є алегорією світлого розуму, а Беатріче , яка зустріне його в раю, - алегорія  божественної мудрості, добра, віри, краси. 
Данте  підказує читачеві, як знайти праведний шлях у житті. Треба керуватися розумом, вірою в Бога, добро і красу. 
Сама подорож - це і є шлях до спасіння. Її мета - відвернути людей від гріха й навернути до життя праведного. Моральний занепад - це вічна проблема людства, тому й твір Данте - вічний. 

2). Ренесанс в Англії. 
Відродження (фр. - Ренесанс) - історико-культурна доба, яка прийшла на зміну Середньовіччю. 
В Англії Відродження розпочалося пізніше за решту країн Західної Європи, і хоча було нетривалим, але відбувалося інтенсивніше. Наприкінці 16 століття Англію справедливо вважали першою країною у світі у сфері літератури, драматургії й театру. У першу чергу, завдяки Вільяму Шекспіру, геніальному драматургу, який відчув і передав у своїй творчості основні духовні засади Ренесансу: уславлення сильної, відважної людини, яка відчуває, сміливо мислить, повага до якої грунтується не на званні та вбранні, а на її розумі, хоробрості, благородстві душі. 
Пам’ятаєте героїв трагедії Шекспіра - Ромео і Джульєтту? Вони теж сміливі, благородні, мислячі,  піднімаються на бунт проти середньовічної етики.
Ще з одним героєм трагедії Шекспіра ми познайомимось - Гамлетом. Можливо, ви вже десь чули знамениту фразу Гамлета, принца Данського:"Бути чи не бути?" Її зміст полягає ось в чому: "бути" - значить вести боротьбу проти зла, "не бути" - значить відмовитись від боротьби, "скоритись долі, і біль від гострих стріл її терпіти".
     
                                  Домашнє завдання
1. Прочитати статтю про трагедію (с. 60-62)
2. Запишіть дійових осіб трагедії , розглянувши схему на с. 65. 
3. Подивіться буктрейлер ( короткий відеоролик) до твору.





09.09.2022

Тема. Золоті сторінки далеких епох

           Гомер "Одіссея"

                                     Хід уроку

1. Записуємо дату, Класна робота, тему.

 2. Читаємо інформацію.

Починаємо вивчення зарубіжної літератури в цьому році з розділу "Мандруючи сторінками далеких епох". Ми повернемось до часів Античності та Відродження, щоб ознайомитись ще з творами давньої грецької, італійської та англійської літератур - "Одіссея", "Божественна комедія" та "Гамлет". Ці книги входять у сотню найкращих книг усіх часів і народів. 

  Сьогодні ми будемо говорити про "Одіссею" Гомера. З його творчістю ми знайомились у 8 класі, коли читали  поему "Іліада", в основі якої - події десятирічної Троянської війни. Саме з імені Гомера починається світова література, і його дві поеми вважаються першими літературними творами.

Поема "Одіссея" оповідає про мандри героя Троянської війни Одіссея, який морським шляхом впродовж 10 років повертається на батьківщину - острів Ітаку, де він був царем. 

Ім’я "Одіссей" в перекладі з грецької означає - той, хто розгнівав богів. Згадаймо: за міфами , саме завдячуючи Одіссею, який вигадав троянського коня, греки отримали перемогу у війні. Саме через богів - покровителів троянців-, які чинили всякі перешкоди Одіссею під час його подорожі, головний герой ніяк не міг повернутися додому.

 У сучасній мові є теж загальне слово "одіссея", яке означає - тривалі мандри з різними пригодами.

Перегляньте буктрейлер до книги:

https://www.youtube.com/watch?v=Faiu-xqVSlw

3. Прочитайте невеличку статтю підручника "Легендарний пророк Еллади" ( с. 18 - 20).

                               Домашнє завдання 

1. Прочитати пісню 9 з поеми "Одіссея" (с. 20-23). 

   Є аудіо книга, тільки російською мовою короткий переказ уривку. Ось посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=Bv0tbWJases

   Читається давній твір важко, але зрозуміло, про що там йдеться.

2. Письмово дайте відповіді на питання: 

1). Хто такий Поліфем?

2). Що стало причиною того, що Одіссей зі своїми супутниками потрапив у пастку?

3). Завдяки яким рисам характеру Одіссей врятувався сам і врятував своїх товаришів?                                         

        




Діти! В 10 класі предмет "Зарубіжна література" буде один раз на тиждень". Але все одно треба завести 2 тоненьких зошити. Підписуємо.

                                        Зошит
                   для робіт із зарубіжної літератури
                   учня/учениці 10 класу КЗ "Могильненський ліцей"
                   Заваллівської селищної ради
                   Прізвище та ім’я     

                                       Зошит
                   для контрольних робіт із зарубіжної літератури
                   учня/учениці 10 класу КЗ "Могильненський ліцей"
                   Заваллівської селищної ради
                   Прізвище та ім’я 
02.09.2022
Тема.  Оригінал і переклад
                                      Хід уроку
1. Записуємо в зошит дату, "Класна робота", тему.
2. Записуємо також визначення понять:
Оригінал - це первинний твір, з якого роблять переклад.
Переклад - це відтворення художнього тексту, який написаний однією мовою, засобами іншої.   
3. Далі читаємо інформацію про переклад.
   Мистецтво перекладу було здавна відоме в Київській державі, де за часів прийняття християнства (988 р.) перекладалися біблійні та богослужбові книги. Великий внесок у справу перекладу зробили київський князь Ярослав Мудрий та Києво-Могилянська академія, яка була заснована 1652 року.  
  Українці були завжди небайдужі до  літератури інших народів, тому що були нацією високоосвіченою та висококультурною. 
  Наша країна прагне увійти до кола цивілізованих країн світу, підвищити рівень економіки та  життя до високих міжнародних стандартів. Для реалізації цієї мети потрібно краще знати культуру, літературу, традиції, звичаї різних народів.Тому ознайомлення зі здобутками інших народів наближає нас один до одного. Завдяки художньому перекладу зарубіжних літературних творів  українська нація постійно збагачується й оновлюється.  
  Твори світової літератури , які ми читаємо на уроках, перекладені з інших мов. В оригіналі ми могли читати лише ті, які написані російською мовою. Через війну з РФ з програми вилучені всі твори російської літератури, тому що нам зовсім не хочеться мати справу з культурою держави-агресора. І це справедливо.  
                               Домашнє завдання
1. Прочитати статтю підручника (с.7-8).
2. Записати в зошит імена та прізвища найвідоміших майстрів українського перекладу (із статті).


                                                                              

            

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.