Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Трудове навчання 4 клас

Дистанційне навчання 2021-2022 н. р.
Учитель   Бурдейна Д. М.
**************************************************************************
26.05.2022р.

ТемаРОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. ЛІПЛЕННЯ ЗВІРІВ «ВЕСЕЛИЙ ЗООПАРК»

План опрацювання теми уроку


Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном. Виготовимо із пластиліну об’ємних тваринок, які мешкають у зоопарку.

1. Тварини, яких ми ліпитимемо, «заховалися» в кросворді.

Розгадування кросворда


Він такий смугастий,

Він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі.

Як роззявить пащу: — игрр!!

Називають звіра... 

2. Вкрита травами гора.

Під горою є нора.

В ній хитрюга непроста

Від собак хова хвоста:

Як навідалась в курник,

Так відразу ж півень зник! 

3. Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є,— жорстока лють.

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк...

Грізний звір цей, звісно... 

4. З рогами, а не бик,

Доять, а не корова,

Кору здирає,

А кошиків не плете. 

5. Пазурастий він, гривастий,

Як збирається напасти.

Рявкне — ох, і любий рев...

Відгадали? Так, це... 

6. На хвостику гойдається.

Банани полюбляє.

І зветься це малятко —

Веселе... 

7. Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. 

8. Стрічка по землі біжить,

Обережним треба бути —

Вона може укусити. 

9. Вік свій ходить з кулаками,

Та ще й сідають на нього з мішками. 


2.Ми можемо побачити цих тварин у зоопарку. А що таке зоопарк?

Зоопарк (зоологічний парк) — територія, спеціально створена людиною, з будівлями та обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тварин.

Зоопарк — одна з унікальних лабораторій зі збереження різноманітності тваринного світу і музей живої природи, створений людиною, має науково- просвітницьке значення. Зоологічні парки створюють з метою організації екологічної навчально-виховної роботи, створення експозицій рідкісних, екзотичних та місцевих видів тварин, збереження їх генофонду, вивчення дикої фауни і розроблення наукових основ її розведення у неволі.

3. Оберіть за власним бажанням тваринку, що ліпитимете.

наприклад:

ЛЕВ

Лев гривастий, вір-не-вір,

Серед звірів — звірем-звір.

Ще його царем зовуть

Ті, що поруч з ним живуть.

Знає силу звірина —

З комишів не вирина,

Як на лови ходить лев —

Мовкне все поміж дерев.

О. Вілаш

4.Виготовляємо лева у такій послідовності.


1. Розріжте шматок жовтого пластиліну на три частини.

2. З одного шматка зробіть тулуб.

3. Другий шматок розкачайте та зробіть шию.

4. Сформуйте шию.

5. З’єднайте тулуб із шиєю. Місце з’єднання загладьте пальчиком.

6. Третій шматок пластиліну розділіть навпіл. З однієї частини зробіть чотири лапи, а з іншої — голову, вушка та хвіст.

7. Приліпіть до тулуба лапи, у місцях з’єднання зробіть плавний перехід пальчиком.

8. З’єднайте голову із шиєю, виконуючи плавний перехід.

9. З білого та чорного пластиліну зробіть очі.

10. Приліпіть до голови очі, вушка, щічки та ніс.

11. 3 коричневого або оранжевого пластиліну розкачайте тоненькі ковбаски для гриви.


5. Готовий виріб сфотографуй та надішли учителю.



**************************************************************************
19.05.2022р.

Тема. Об’ємна аплікація з паперу «Соняшник»

План опрацювання теми уроку

Батьківщина соняшника-Мексика. Саме звідти у 1510 році його завезли іспанці і посіяли в Мадридському ботанічному саду. Соняшники  вирощували як квіти, які дарували світським дамам і прикрашували палаци. Із їх насіння пізніше німці пробували готувати каву, але вона була не смачна,  англійці пробували відварювати головки соняшника – цього взагалі не можна було їсти.   До Російської імперії «квітку сонця» привіз Петро І із Голландії, і вона також тільки прикрашала клумби. І так, може, було б і до цих пір, якби не Данило Семенович Бокарєв, який 1841 року здогадався,як можна здобувати олію із соняшника. Саме  з того часу  соняшник став солідною олійною рослиною. А декоративні «квіти сонця» милують людське око на клумбах

1. Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти  об’ємну аплікацію з паперу " Соняшник" 

2. Технологічна карта виготовлення виробу



3. Готовий виріб сфотографуй та надішли учителю.








**************************************************************************
12.05.2022р.

Тема. Виконання об’ємної аплікації «Галявина з маками».

План опрацювання теми уроку

1. Відгадай загадку 

Печуть з ним булки і рулети,
Так навіть названі цукерки,
Квіточка, як варений рак.
Дізналися? Це – червоний …

2.  Сьогодні ми зробимо об'ємну аплікацію у вигляді галявинки з красивими маками. Готову картину можна помістити в рамочку і тоді вона стане оригінальною прикрасою будинку.



3.Для виготовлення саморобки вам необхідно підготувати такі інструменти та матеріали:

- кольоровий папір (нам знадобиться папір червоного, зеленого і світло-зеленого кольору);

- лист картону;

- клей ПВА;

- канцелярські ножиці;

- тонкий чорний маркер або гелеву ручку.


4.Приступимо до роботи:

Крок 1. На аркуші червоного паперу маркером або ручкою малюємо бутони маків.

Крок 2. Акуратно вирізаємо намальовані бутони ножицями.



Готову аплікацію сфотографуй та надішли учителю. 



**************************************************************************
05.05.2022р.

Тема. Машина часу. Виготовлення дерева свого роду

План опрацювання теми уроку

Людина повинна знати, пам’ятати,

Звідки вона пішла у життя.

Людина не має права бути безбатченком.

                  О. Довженко

Корені кожного починаються з батьківської оселі. Хоч куди людину не закинула б доля, ми неодмінно, нехай хоч у спогадах повертаємося до незрадливого вогника - батьківської, маминої світлиці. Від матері до доньки передавалися старанно вишиті рушники, сорочки; від батька до сина – земля, любов до неї. І сьогодні зберігаються ці традиції.  Такі спільні зібрання залишаються в пам’яті назавжди. 


Уявімо собі дуб. Великий і кремезний. У нього пишна крона, вузлувате міцне коріння та могутній стовбур. Дерево дуже гарне і повне сили. 



Але що станеться з цим велетнем, коли його зрізати під корінь?

-         Так, воно зів’яне, а потім засохне.


А чому так станеться? Що дає дереву коріння? Так, дерево бере сили від землі корінням.

-         Без коріння сад не зацвіте, без коріння всохне все живе.

-         А тепер уявіть собі, що це не дерево, а наш рід.



Що тут є корінням і де б ви на цьому дереві знайшли себе, найменших членів роду?

Так діти кожну родину можна порівняти з цим деревом:

        корені – то… діди й прадіди

        великі гілки – то… тато й мама

        а на самому верху - … наймолодше покоління – ви.

        Від кожної гілки відходять ще гілочки – це… брати й сестри.

Чим міцніше росте дерево – тим більше є рід, у кожної гілочки або коріння є своє ім’я. Коли у корінні дерева – сік землі, то у корінні кожного родового дерева – пам’ять роду.

Ви коли-небудь цікавились icторією свого роду, розпитували у своїх батьків, бабусь i дідусів про коріння родини? Хто знає, як звати прабабусю чи прадідуся?

Людина без роду – як листок відірваний від дерева. Рід – декілька поколінь, які походять від одного предка.

2.Сьогодні ми будемо виготовляти   «Дерево свого роду»  . 

Намалюй за шаблоном, та надішли учителю.






**************************************************************************

28.04.2022р.

Тема. Виготовлення квітки нарцис.

План опрацювання теми уроку

1. Відгадай загадку

Посадив у квітнику квітку ніжну та струнку.

Жовті гарні пелюстки, зелененькі листки.

В квітнику у мене зріс гордий красень… Це …

***

Зірка із небес злетіла – і з’явилась квітка біла,

Ніжний запах чути скрізь. Зветься квіточка …




2. Переглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=hgYOnXcmmuo 

 (відео «Долина нарцисів»)

-         4. Правила безпеки під час роботи з ножицями

1.          Користуйся ножицями із заокругленими кінцями.

2.          Не тримай ножиці кінцями догори.

 

3.          Клади ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за його край, і не залишай їх відкритими.

4.          Під час роботи з ножицями уважно стеж за лінією розрізу і притримуй матеріал лівою рукою так, щоб пальці були якнайдалі від леза.

Правила користування клеєм

1.          Підкладай папір під деталі, на які потрібно нанести клей (щоб не забруднити стіл)

2.          Нанось клей на великі деталі по краях, а малі – змащуй повністю від середини до країв.

3.          Для притискання елементів аплікації використовуй чистий аркуш паперу.

4.          Залишки клею витирай серветкою.

5.          Після закінчення роботи клей – олівець закрути та закути кришкою.

 

5. Практична робота. Виготовляємо квітку Нарцис

Перегляд відео « Квітка Нарцис - Аплікація Своїми Руками» перейди на посилання https://www.youtube.com/watch?v=0i22rmINmfE

 Виготовлений виріб сфотографуй та надішли учителю.


       


**************************************************************************

21.04 .2022р.

 Тема.Художнє оздоблення та дизайн писанки

План  уроку

1. Відгадай загадку 

Як уродилась, то була я біла,

тепер подивіться - рябенька я стала.

Мені змалювала Оксаночка бочки

у жовті, червоні і білі квіточки.

Лежу на столі біля круглої пасхи,

моргаю до сиру, сміюсь до ковбаски,

до хрону, до масла, до баби сміюся,

а ну відгадай лишень, як я зовуся!

(Писанка)

2. Ознайомся:

- В Україні жоден Великдень не обходиться без писанки. На Великдень з великодньою пасхою святять у церкві писанки, крашанки. Ними прикрашають святковий стіл. Яйця, пофарбовані в один колір, називають крашанками.

Кольори, у які фарбували яйця, мали своє значення:

Зелений - колір весни, пробудження природи.

Жовтий - символ місяця, зірок, це колір хлібного лану.

Синій - символ неба, простору, вітру, здоров’я.

Червоний - радість життя.

Коричневий - втілення землі та багатого врожаю.

Чорний - поєднання всіх кольорів, символізує землю та плодючість.

Писанка - такий вид розпису яйця, коли орнамент наносять на білу поверхню яйця розтопленим воском за допомогою писачка.

Кожен значок, кожна риска на писанках, мальованках мають свою життєдайну силу.

Гілка - як частинка представляє цілісність дерева, символ безкінечного життя.

Сонце - це носій світла і життя.

Зоря - знак неба.

Колосся і зерно є уособленням предків, святою їжею.

Граблі - символ дощу.

Трикутник - символ вогню, безсмертя та чоловічої і материнської сили.

Писанки, оздоблені символами-оберегами, дарували на Великодні свята рідним, хрещеним, дівчатам і промовляли: «Христос Воскрес!». І сьогодні в народі вважають, що писанка приносить у дім щастя.



3. Казка про яйце та чірівний пензлик 

У Поважного Пензлика сьогодні бал. Усі на його святі причепурені, веселяться, танцюють, лише далеко в куточок забилося біленьке Яйце. Йому соромно з’являтися перед Пензликом: немає святкового вбрання. Помітив господар таємну гостю. Запросив до участі на його бенкеті. Пообіцяв стати чарівником і перетворити разом зі своїми друзями незнайомку на поважну леді. Біленькому Яйцю, яке прийшло добре вимите, запропонував Скотч обмотатися ним, так воно і зробило. Не втримався від заздрощів Клей, змастив Яйце. За мить до нього приєдналася Ниточка, яка заходилася намотувати ниточку за ниточкою, а коли все було готово, то заховала свого хвостика під намотку. Задоволені тим, що Яйце готове перетворитися на писанку, гості надали можливість Олівцю залишити кілька майстерних ліній майбутнього візерунка.

Не втрималися від заздрощів Ґудзики та Бісер, вистрибнули з тісної коробки і закружляли в танці по писанці. За мить до них приєднався Клей ПВА, щоб усе це прикріпити.

І засяяла Писанка усмішкою. А раділа вона з того, що їй усміхалися квіти, які виблискували на її боках. Вам, хлопчики та дівчатка, залишилось лише дібрати свої майбутні візерунки та кольори.

- Діти, ви теж хочете стати чарівниками. А що для цього потрібно? (Бажання, гарний настрій...)

4.Вигадай свій дизайн писанки, намалюй та надішли учителю .



**************************************************************************

16.04 .2022р.

 Тема. Виготовляємо фоторамку( самостійний вибір техніки і конструкційних матеріалів для виготовлення виробу за власним творчим задумом)

План  уроку

1. На цьому уроці ти дізнаєшся, як непотрібним речам дати друге життя. А саме, виготовиш фоторамку з таких речей.

2. Підготуй!

  • підручник

  • ручку чи олівець

  • аркуш паперу

  • бланк (знаходиться нижче)

  • свою фотографію, непотрібні речі для виготовлення фоторамки, клей, ножиці тощо.

3. Прочитай інструкцію та розглянь малюнки у підручнику на с. 117.

Час відпочити!



4.  Виготови фоторамку за поданими зразками або власним задумом

Виготовлену фоторамку сфотографуй та надішли учителю.



**************************************************************************

14.04 .2022р.

 Тема. Дослідження винаходів, які зробили українці (виготовлення танграму)

План  уроку

1.    Ознайомся:

Українська земля завжди була багата на талановитих і вартих поваги людей. Сьогодні ми поговоримо про винаходи українців, виготовимо танграм і макети техніки майбутнього

Танграм — це старовинна східна головоломка, що складається з окремих елементів — танів. З них можна скласти різноманітні фігури. Тож давайте виготовимо сьогодні танграм і спробуємо скласти з його танів різні види техніки минулого й сьогодення.

2.  Опрацювати у підручнику сторінку 110 



Для виготовлення танграм вам знадобиться:

-картон квадратної форми для шаблону;

- різнокольоровий картон для елементів танграму ;

-олівець, лінійка,ножиці.

 

3.Перейдіть за QR-кодом або за посиланням https://drive.google.com/drive/folders/1YqPq64Ga6jTW4SK-upZXN7guLCpY-spf   і подивіться презентацію про винаходи українців 

4.    Зробіть свою виставку макетів техніки майбутнього. Для цього:

-        Виготовте макет з будь-яких матеріалів(паперу, картону,конструктора лего,пластикових пляшок тощо);

-        Виготовте паспорт вашого винаходу ( напишіть його назву, що він може робити);

-        Презентуйте свої винаходи

 






**************************************************************************

07.04 .2022р.

 Тема. Виготовлення знаків « Курити заборонено!»

План  уроку

1.    Сьогодні продовжуємо говоримо про шкідливу звичку — «куріння» Прочитай легенду.


            -Чому тютюн порівняли зі змією?

 - У чому підступність тютюну?

 

2.Практична робота «Виготовлення знаків»

 - Чи знаєте ви в яких місцях заборонено курити?

 Раніше можна було курити всюди: у громадських місцях, у літаках, потягах, закладах харчування. Люди не знали і не розуміли наслідків куріння. Але коли вчені і лікарі з’ясували неймовірну шкоду від куріння, то в різних країнах почали діяти обмеження і штрафи, які закріплювались на законодавчому рівні або ж встановлювались власником певного закладу. Метою заборони куріння є насамперед захист некурців від пасивного куріння. Зокрема, 16 грудня 2012 р. в Україні набув чинності закон про повну заборону куріння в громадських місцях, зокрема, у закладах громадського харчування. Також зникла реклама сигарет у пунктах їхнього продажу і на телебаченні. Ще у 447 грудні 2021 року Верховна Рада ухвалила закон, згідно з яким вводиться заборона реклами бездимних тютюнових виробів та пристроїв для куріння тютюнових виробів».

-Перегляньте знаки про заборону куріння. 



- За допомогою кольорових олівців, фломастерів намалюйте знак «Курити заборонено!» та надішли учителю.

 

3.     3. Інтерактивна вправа

виконайте вправу на онлайн платформі, щоб закріпити знання про негативний вплив куріння на здоров’я людини. https://www.liveworksheets.com/yj2877258ey  



*******************************************************


19 березня Оздоблення виробів технікою вишивки. Витягування нитки з основи.


1. Повтори правила безпеки при користуванні ножицями, голкою.

  • На робочому місці дотримуй чистоту і порядок.
  • Зберігай ножиці та голку у спеціально відведеному місці.
  • Не працюй притупленими ножицями.
  • Не тримай ножиці лезами вгору.
  • Не користуйся ножицями та голкою під час ходьби.
  • Не залишай голку без нитки.
2. Практична робота: виготовити серветку витягуванням нитки з основи.

  • Розглянь уважно клаптик тканини. Що ти помітив?
  • Нитки в ньому переплітаються, чергуючись через одну. Таке переплетіння ниток називається полотняним. 
  • Для серветки візьми тканину квадратної форми.
  • Зроби по краях серветки бахрому: висмикни усі нитки, починаючи з крайніх, щоб бахрома була однакова з усіх сторін 1 см. Виконати роботу краще голкою.



26 березня Бісероплетіння.


Пропоную переглянути відео та виконати роботу.








9 квітня " Пап'є - маше. Виготовлення декоративної тарілочки"(продовження).


Переглянь відео і виконай самостійно.





16 квітня " Художнє оздоблення та дизайн"


Пропоную переглянути матеріал уроку та виконати самостійно листівку.









12 березня Тема. Пап'є - маше. Виготовлення декоративної тарілочки.

Переглянь матеріал і виконай самостійно.







22 січня Умовні знаки передачі інформації. Робота з різними матеріалами.



Сьогодні у нас незвичайний урок —

У подорож ми зробимо крок.

З умовними знаками ми зустрічались не раз,

І знову вони завітають до нас.

На шляху є завжди перешкоди, та знаю —

Для творчих дітей їх ніколи немає.

— Діти, давайте  сьогодні допоможемо вчителям географії і виготовимо для них роздавальні картки із зображеннями умовних знаків для топографії. Для роботи нам потрібні картон, ножиці, олівці, лінійка і клей.


Прийоми та послідовність виготовлення картки

а)    Вирізання з білого картону картки розміром 6 х 8 см.

б)    Добирання кольорового паперу.

в)    Вирізання деталей зображення з кольорового паперу за допомогою шаблонів.

г)    Розкладання деталей на фоні, визначення їхнього місця.

д)    Наклеювання деталей на картку.

е)    Висушування.

ж)   Підписування умовних знаків.


image31

 

— Діти, умовні знаки ми виготовимо за допомогою олівців.

Перш ніж розпочати роботу, потрібно згадати правила безпечної поведінки з ножицями і клеєм.

16 жовтня  РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМБІНУВАННЯ ПРИРОДНИХ І ПЛАСТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ. ДЕКОРАТИВНІ ПІВНИКИ

Мета: вдосконалювати техніку роботи в пластиліном; формувати вміння створювати композиції; розвивати моторику рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії; виховувати охайність у роботі, любов до природи та навколишнього світу.

Обладнання: пластилін, стеки, дощечка, вологі серветки, зразки виробів.

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старанняі

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

Діти

Добрий день! Добрий день!

Дякуємо за побажання,

На урок беремо із собою

Знання, вміння, навички й старання!


— Сьогодні на  ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з пластиліном. Виготовимо півників за зразком народних іграшок.





Два півники, два півники

Горох молотили,

Дві курочки-чубарочки

До млина ходили.

Цап меле, цап меле,

Коза посипає,

А маленьке цапенятко

Ківші одбирає.

Два півники, два півники

 Горох молотили,

Дві курочки-чубарочки

До млина носили.

Цап меле, цап меле,

Коза засипає,

А маленьке козенятко

На скрипочку грає.

Танцюй, танцюй, козуленько,

Ніженьками туп, туп,

Татусенько з матусею

Надеруть нам круп, круп.

А вовчик-сірячок

З лісу виглядає,

Ухопив він козенятко

Та й далі тікає.

Як узяв старий цапок

Новенькії віжки,

Одібрав він козенятко,

Залигав за ріжки.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

Переглянь:https://www.youtube.com/watch?v=1Am6TsTh3YM


— З яких частин складається півник? (Тулуб, довга шия, голова, дзьоб, хвіст та крила)

— Розділіть шматок пластиліну на частини.

— Якої форми ми зробимо тулуб?

— Зробіть шию та приліпіть її до тулуба.

— Якої форми ми зробимо голову?

— Зробіть голову.

— Хвіст та крила зробіть за власним бажанням, обираючи різні види ліплення.

— Дзьобик та очі теж зробіть з пластиліну. Дзьобик — червоний, очі — біла крапочка з чорною усередині.

— З коричневого, чорного та зеленого пластиліну зробіть тин або землю із травичкою.

— Посадіть вашу пташку на тин або поставте на землю із травичкою.

 Повторення правил безпеки під час роботи.

Правила роботи з пластиліном

1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці.

2. Розрізати пластилін стекою.

3. Невикористаний пластилін класти в коробку.

4. Після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою.

5. Не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.

Виготовте півника , який Вам сподобався.











Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.