Дистанційне навчання 2022-2023 навчальний рік
Учитель Тихорська К.Є.
27.10.2022
27.10.2022
Тема: Оздоровчі системи
1. Опрацюйте матеріал підручника параграф 7 с. 31-34. Перейдіть за посиланням та перегляньте відео до уроку :https://www.youtube.com/watch?v=BnofQIX1T8s
2. Розгляньте таблиці, малюнки на с. 31-33 .
3. Виконайте письмово в зошиті завдання " Моделюй - набувай життєвих навичок " на с. 34
20.10.2022
Тема: Тематичне тестування за темою "Безпека і здоров’я людини"
1. Повторіть матеріал підручника параграф 1-6 с. 5-26.
2.Перейдіть за посиланням та виконайте тестові звадання:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8391076
07.09.2022
Тема. Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи
порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення
законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
Хід уроку 1. Підписуємо зошити ( тоненькі, в клітинку або в лінію). Зошит для робіт з основ здоров'я
здобувача освіти 8 класу КЗ"Могильненський ліцей"
Заваллівської селищної ради Прізвище та ім'я
2. У зошитах записуємо дату ,"Класна робота", тему уроку.
3. Розглянемо зміст підручника й подивимось, які розділи будемо вивчати у 8 класі.
4. Опрацюйте матеріал підручника параграф 3 с. 12-17.
Вивчення нового матеріалу
1. Повторіть матеріал підручника параграф 1-6 с. 5-26.
2.Перейдіть за посиланням та виконайте тестові звадання:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8391076
07.09.2022
Тема. Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
Хід уроку1. Підписуємо зошити ( тоненькі, в клітинку або в лінію).Зошитдля робіт з основ здоров'я
здобувача освіти 8 класу КЗ"Могильненський ліцей"
Заваллівської селищної радиПрізвище та ім'я2. У зошитах записуємо дату ,"Класна робота", тему уроку.3. Розглянемо зміст підручника й подивимось, які розділи будемо вивчати у 8 класі.
4. Опрацюйте матеріал підручника параграф 3 с. 12-17.
Надзвичайні ситуації - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єктах або територіях, спричинене аварією, катастрофою, епідемією, стихійним лихом, епізоотією, епіфітотією, великою пожежею, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат, а також велике зараження людей і тварин.
·
Залежно від характеру походження подій, що
можуть зумовити виникнення надзвичайних ситуацій на території України,
визначаються такі види надзвичайних ситуацій:
1) техногенного характеру;
2) природного характеру;
3) соціальні;
4) воєнні.
·
Залежно від обсягів заподіяних
надзвичайною ситуацією наслідків, обсягів технічних і матеріальних ресурсів,
необхідних для їх ліквідації, визначаються такі рівні надзвичайних ситуацій:
1) державний;
2) регіональний;
3) місцевий;
4) об’єктовий.
Порятунок
і захист людей під час надзвичайних ситуацій — головне завдання ДСНС України,
яка керується такими основними принципами:
:гарантування та забезпечення державою конституційних
прав громадян щодо захисту життя, здоров'я та власності;
пріоритетність завдань, спрямованих на рятування життя
та збереження здоров'я громадян;
зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій;
гласність, прозорість, вільне отримання та поширення
публічної інформації про стан цивільного захисту, крім обмежень, установлених
законом;
виправданий ризик і відповідальність керівників сил
цивільного захисту щодо забезпечення безпеки під час проведення
аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.
Основні положення законодавства України щодо порятунку й захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
Конституція
України як юридична база зобов'язань щодо безпеки життєдіяльності проголошує:
«Стаття 27. Кожна людина має невід'ємне право на
життя.
«Стаття 50. Кожен має право на безпечне для життя й
здоров'я довкілля та на відшкодування
завданої порушенням цього права шкоди».
Основні
способи порятунку та захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
Обміркуйте
ситуації
1. Проаналізуйте таке повідомлення: «УВАГА! Говорить штаб
ЦО. Громадяни! У зв'язку з підвищенням рівня води в річці Дністер очікується
підтоплення будинків у місті. Населенню, яке проживає на вулицях біля річки,
треба зібрати необхідні речі, документи, продукти харчування та воду,
відключити газ і електрику, вийти в
район Високої гори для евакуації в безпечну зону. Оповістіть сусідів про
отриману інформацію». Змоделюйте свою поведінку після отримання такого
повідомлення.
2. На хімічному підприємстві сталася аварія з викидом
сильнодіючих речовин. Хмара зараженого повітря поширюється в напрямку нашого
населеного пункту. У звязку із цим населенню необхідно залишатися в
приміщеннях, провести додаткову герметизацію своїх квартир. Сповітити ситуацію.
Змоделюйте свою поведінку після отримання такого повідомлення.
Дистанційне навчання 2022 р. учитель Стародуб Т.О.
Тема:Комп'ютерна безпека. Безпека в мережі Інтернет
Термін «комп’ютерна безпека» люди використовують для опису проблем, пов’язаних з мережевим використанням комп’ютерів та їхніх ресурсів.
Основними технічними складовими комп’ютерної безпеки є конфіденційність, цілісність, автентифікація, доступність.
Конфіденційність означає, що без авторизації не буде доступу до вашої інформації. Цілісність означає, що ваша інформація захищена від неавторизованих змін. Автентифікація означає, що користувач насправді є тим, за кого він себе видає. Доступність означає, що ресурси доступні авторизованим користувачам.
Найбільш важливою складовою комп’ютерної безпеки є конфіденційність. Не варто думати, що вам нема чого приховувати, пам’ятайте, що в Інтернеті інформація дуже швидко поширюється й зібрані про вас відомості можуть бути використані проти вас. Тому можливість контролю інформації (для чого вона збирається, хто і як може нею скористатися) є дуже серйозним і важливим питанням у контексті комп’ютерної безпеки.
Існують такі способи забезпечення комп’ютерної безпеки, як паролі, віруси та антивіруси, оновлення програмного забезпечення.
04.05.-11.05.2022
Тема:Інформаційна безпека. Вплив засобів масової інформації на здоров’я й поведінку людей
Обміркуйте й обговоріть ситуацію з рідними в колі родини.
Студент Гарвардського університету Марк Цукерберг запропонував створити внутрішню мережу для учнів цього престижного закладу. Однак адміністрація Гарварду не схвалила цієї пропозиції, посилаючись на необхідність захисту конфіденційних даних. Тоді Марк зламав захист університетської комп'ютерної системи, отримавши в результаті доступ до фотографій і особистих даних студентів. Оцініть його дії. Як би ви поставилися до них, якби були студентами, дані яких він здобув у такий спосіб?
Інформаційна безпека
Словосполучення «інформаційна безпека» є перекладом на українську мову англійського терміна information security. Іншим історично прийнятним перекладом цього терміна є поняття «захист інформації». Проблема захисту інформації є дуже актуальною і для держав, і для організацій, і для окремих людей. Питання безпеки — важлива частина впровадження нових інформаційних технологій в усі сфери життя суспільства.
Інформаційна безпека захищає інформацію від несанкціонованого доступу до неї, а також її використання й оприлюднення завдяки цьому. Існує інформаційна безпека держави, організації, особистості.
Інформаційна безпека держави захищає життєво важливі інтереси громадян, суспільства й держави. Вона запобігає заподіянню шкоди через негативний інформаційний вплив і застосуванню інформаційних технологій.
Вплив засобів масової інформації на здоров’я й поведінку людей
Ми живемо в сучасному інформаційному суспільстві. Інтернет, радіо, телебачення, книги, журнали, газети дають нам інформацію. І ця інформація на нас впливає. Її вплив може бути як позитивним, так і негативним. Наприклад, знання про те, як функціонує ваше тіло, які зміни характерні для вашого віку, допомагають вам зберігати своє здоров’я й нормально розвиватися. А от, скажімо, інформація, яку людина засвоює під час перегляду фільму жахів, може серйозно порушити психіку. Постійні бійки на екрані провокують агресію в телеглядачів. Усе це завдає шкоди здоров’ю людини.
Ліля щовечора сидить біля телевізора й перемикає канали, шукаючи щось цікаве. Пізніше вона насилу засинає, їй важко встати вранці, настрій у неї псується. Як ви вважаєте, як упливає на зір і психіку постійне перемикання каналів? Яку інформацію Ліля отримує? Як вона впливає на дівчину?
Сучасні інформаційні потоки стають дедалі стрімкішими. У них, поряд з корисною й позитивною інформацією, з’являється дуже багато неправдивої й негативної. За допомогою такої інформації можна справляти негативний психічний вплив на людей і маніпулювати ними.
Запитання дайте письмову відповідь (на вибір 3)
I рівень
1. Що таке інформаційна безпека?
2. У якому разі інформація може негативно впливати на здоров’я?
II рівень
3. Чому необхідні заходи щодо інформаційної безпеки держави?
4. Чому необхідні заходи щодо інформаційної безпеки особистості?
III рівень
5. Які складові комп'ютерної безпеки ви знаєте?
6. Доведіть, що інформація буває дуже різної якості.
7. Як захищатись від негативного впливу інформації?
IV рівень
8. Доведіть, що проблема захисту інформації є дуже актуальною і для держав, і для організацій, і для окремих людей.
9. Доведіть, що інформація — це велика сила.
27.04.2022
Тема:Загроза тероризму
Опрацюйте матеріал
Терор, тероризм (від латинського слова terror — «страх», «жах») — це політика залякування, придушення насильницькими діями політичних супротивників чи конкурентів, нав’язування певних правил поведінки тощо. Тероризм загрожує здоров’ю і життю людей. Щоб досягти власних цілей, радикальні угруповання організовують вибухи і підпали, захоплюють заручників, будівлі та транспортні засоби, викрадають і вбивають людей тощо. Щоб убезпечитися, слід знати правила поведінки в разі виявлення вибухового пристрою або захоплення в заручники.
Найчастіше терористи закладають вибухові пристрої в багатолюдних місцях.
Вокзал
Місця відпочинку
Торговельні центри і супермаркети
Будь-який предмет, знайдений на вулиці, у під’їзді, школі, транспортному засобі, може становити небезпеку для життя. Вибухові пристрої можуть бути заховані, наприклад, у сумці, валізі, пакунку, коробці чи іграшці.
Якщо ви знайшли підозрілий предмет:
Негайно викличте правоохоронців. Дочекайтеся правоохоронців і розкажіть, де побачили предмет.
Якщо ви знайшли підозрілий предмет у громадському транспорті:
- запитайте оточуючих, чий він;
- якщо власника не виявили, повідомте водія.
Якщо ви знайшли підозрілий предмет у під’їзді:
- спитайте в сусідів, якщо власника не встановлено, повідомте правоохоронців.
Якщо ви знайшли підозрілий предмет у школі:
- повідомте вчителя чи директора.
Багатьох нещасних випадків і терористичних актів вдалося уникнути завдяки пильності громадян, які вчасно повідомили правоохоронні служби про підозрілі предмети.
Якщо вас захопили в заручники, потрібно зробити все, щоб зберегти життя власне і оточуючих. У 7 класі ви вивчали, як вижити в екстремальній ситуації. Одним із чинників виживання є віра в порятунок, позитивне мислення. Ви знаєте, що усвідомлення небезпеки, оцінка ситуації та правильна поведінка — завжди допоможуть.
Правила поведінки в разі захоплення в заручники
• Опануйте себе
• Не показуйте свого страху терористам, поводьтеся спокійно, не демонструйте ненависті до них, не вступайте з ними в конфлікт
• Якщо вас зв’язали або зав’язали очі, розслабтеся, дихайте глибше
• Виконуйте всі вимоги
• Перш ніж щось зробити (встати, сісти, попити тощо), питайте дозволу. Не бійтеся звертатися з проханнями про те, чого конче потребуєте (наприклад вийти в туалет)
• Не намагайтеся втекти, якщо не впевнені в успіху або якщо ваша втеча погіршить становище інших заручників
Виконайте
- 1. Розгляньте фотоілюстрації. Як діятимете в наведених ситуаціях?
- 2. Як діятимете, якщо ви — пасажир автобуса, який захопив озброєний терорист?
Пригадайте
- Чому важливо формувати критичне мислення?
- Назвіть ознаки небезпечних підліткових компаній.
- Чому важливо мислити позитивно?
У підлітковий період молодь потребує духовного розвитку. Саме в цьому віці в людини формується власна система цінностей. Та, відвідуючи духовні чи культурологічні центри, можна наразитися на небезпеку. Адже за вивіскою громадських чи комерційних організацій можуть ховатися деструктивні угруповання.
Деструктивними (від латинського слова destructio, що означає «руйнування») називають організації або групи, які застосовують до членів угруповання методи маніпулювання, щоб вербувати і контролювати думки, почуття, поведінку членів організації. Часто в них панують правила та цінності, відмінні від прийнятих у суспільстві. Такі угруповання небезпечні, оскільки руйнують особистість психічно і фізично.
Ознаки деструктивних соціальних угруповань
• Жорстка ієрархія та абсолютна влада лідера та його оточення.
• Навіювання страху перед лідером чи групою.
• Жорстка дисципліна, рядові члени не мають права на волевиявлення.
• Неправдива інформація або приховування інформації про організацію під час вербування нових членів.
• Суворе додержання правил і цінностей організації.
• Таємні ритуали, навчання, різні посвяти.
Підлітки потрапляють до деструктивних угруповань з різних причин.
Причини потрапляння молоді до небезпечних соціальних угруповань
Щоб убезпечити здоров’я і життя, підліткам треба знати основні прийоми залучення до таких організацій.
Прийоми залучення людини до деструктивних організацій
Як діятимете в наведеній ситуації?
- 1. На дискотеці під стіною помітили яскравий подарунковий пакет і з’ясували, що він нічий.
Завдання
- 1. Що таке деструктивне угруповання?
- 2. Що таке тероризм?
- 3. Які прийоми використовують вербувальники, щоб залучити до деструктивних угруповань?
- 4. Яка людина ризикує потрапити в небезпечні групи? Чому?
- 5. Як протидіяти спробам залучити до небезпечного угруповання?
- 6. Як діятимете, якщо побачите підозрілий предмет, який може виявитися вибуховим пристроєм?
- 7. Чому залучення до деструктивних угруповань особливо небезпечне для молоді?
- 8. Чому важливо розвивати критичне мислення?
Обміркуйте й обговоріть ситуацію уколі родини.
Восьмикласниця Аліна посварилася в батьками і вирішила втекти в дому. Дівчина вважає, що нею командують, змушують її робити те, що вона не хоче, і їй краще самій усе вирішувати. Однак у такому разі на Аліну чекає безпритульність і бродяжництво. До яких наслідків це може призвести?
Протидія торгівлі людьми
Торгівля людьми — це сучасна форма рабства, яка є кримінальною діяльністю і злочином проти людяності. Людей обманюють, дезінформують, вербують, перевозять в інші країни, відбирають документи, застосовують силу і примушують до тяжкої праці. Торгівля людьми є дуже прибутковою справою. Вона тісно пов’язана з незаконним обігом зброї та наркотиків.
Це явище є глобальним, тобто його можна спостерігати в багатьох країнах світу, особливо в тих регіонах, де ведуться війни, наявні економічні кризи, політична нестабільність. Людей, які опинилися в скрутних умовах, привертає можливість поліпшення свого життя в інших країнах, а негідні люди зі злочинними намірами користуються нагодою, щоб обманути їх і заробити на цьому брудні гроші. Жертва змушена працювати проти своєї волі, під погрозою насильства. Інколи це робота хатньої прислуги або сільськогосподарська праця. Можна опинитися на заводах, у закладах громадського харчування, в інших сферах послуг.
Дитяча безпритульність і бездоглядність
Безпритульність — це відсутність у дітей і підлітків місця проживання або місця перебування. Безпритульність виникає в результаті воєн, революцій, голоду, стихійних лих, епідемій та інших потрясінь, що тягнуть за собою сирітство дітей. Причинами зростання безпритульності можуть виступати також економічні кризи, безробіття, конфліктна обстановка в родині, пияцтво батьків. У сучасному світі до цих причин додалися ще зростання міст і міграція населення.
Бездоглядні діти — це діти, які мають визначене місце проживання, але вимушені перебувати на вулиці більшу частину дня, а іноді й ночі, у результаті неспроможності батьків або опікунів (родичів, бабусь, дідусів) матеріально забезпечувати їх.
Безпритульні й бездоглядні діти мають батьків. Ці батьки бувають алкоголіками, наркоманами, злочинцями, безробітними. Діти тікають з родин від побоїв, знущань і голоду. Але тікають на вулицю не тільки діти бідняків і алкоголіків, дедалі частіше безпритульними стають діти, чиї батьки поїхали за кордон заробляти гроші.
Запитання для повторення й обговорення( дайте письмову відповідь на з запитання на вибір)
I рівень
1. Що ви знаєте про торгівлю людьми?
2. Що ви знаєте про дитячу безпритульність і бездоглядність?
II рівень
3. До яких наслідків веде безпритульність?
4. Які явища стають причиною виникнення безпритульності?
III рівень
5. Як торговці людьми обдурюють своїх жертв?
6. Чому торгівля людьми спостерігається в тих регіонах, де ведуться війни, наявні економічні кризи, політична нестабільність?
IV рівень
7. Доведіть, що торгівля людьми — це сучасна форма рабства, яка є кримінальною діяльністю і злочином проти людяності.
8. Доведіть, що причинами зростання безпритульності є економічні кризи і безробіття
Обміркуйте й обговоріть ситуацію у колі родини. Павло повертався додому зі школи. Біля будинку хлопця перестріла група підлітків, які запропонували йому піти в підвал сусіднього будинку, щоб показати щось цікаве. Що, на вашу думку, повинен відповісти Павло? Яка кримінальна небезпека йому загрожує?
Захист від кримінальних небезпек
Місто, селище міського типу або село, де ви мешкаєте є добре вам знайомим. Якщо ви виросли тут, то, вочевидь, знаєте кожну вулицю й кожний будинок. Однак щоб почуватися безпечно в цьому знайомому місці, усе одно вам слід дотримуватися певних правил. Наприклад, правил дорожнього руху, правил поведінки в транспорті, правил поведінки в громадських місцях. Від знання й дотримання цих правил залежить ваше життя й здоров’я.
У місцях проживання може виникати соціальна небезпека, пов’язана з хуліганством, крадіжками, пограбуваннями, шахрайством. Наприклад, злодії можуть подзвонити у двері, назватися електриками й пограбувати квартиру, погрожуючи життю господарів. Тому, якщо ви вдома самі, слід дотримуватися певних правил безпеки. Не пускайте до квартири незнайомих людей, не залишайте двері відчиненими. Покладіть поруч із телефоном довідник з номерами служб екстреного виклику (поліція, швидка допомога, пожежна охорона), а також людей, які можуть вам допомогти. У жодному разі не відчиняйте двері, якщо дзвонить незнайома людина.
Основи самозахисту. Поняття і межі допустимої самооборони
Самозахист — це вміння самостійно захистити себе від нападу. Як найчастіше захищаються тварини в разі агресії? У тваринному світі втеча — найнадійніший захист для слабшого. Людина так само може скористатися цією тактикою. Якщо на вас напали, у першу чергу подумайте про втечу. Не чекайте, доки на вас нападуть або оточать, просто тікайте. Краще буде, якщо при цьому вам не заважатиме одяг. Викиньте все, що заважає втечі, — важку сумку, шапку, туфлі на високих підборах. Можливо, у вас з’явиться кілька секунд, щоб збільшити дистанцію відриву, доки злочинець нахилятиметься й підбиратиме речі. Якщо ви швидко бігаєте, то гонитву за вами, швидше за все, припинять. Бігти слід у напрямку людних вулиць, до відділку поліції, крамниці, зупинки громадського транспорту, одним словом, туди, де є люди.
Дайте письмову відповідь на запитання ( на 3 на вибір)
I рівень
1. Які правила соціальної безпеки ви знаєте?
2. Що таке самозахист? Як він здійснюється?
II рівень
3. Які соціальні небезпеки можуть виникнути в місцях вашого проживання?
4. Якими є межі допустимої самооборони?
III рівень
5. Які правила самозахисту ви знаєте?
6. Які права ви маєте, коли захищаєтеся від нападника?
IV рівень
7. Доведіть, що, для того щоб почуватися безпечно навіть у знайомому місці, треба дотримуватися певних правил.
8. Яких правил слід дотримуватися, щоб уникнути кримінальних ситуацій на вулиці?
Пригадайте
- Які права має дитина відповідно до Конвенції ООН про права дитини?
Життя громадян регулюється певними правилами, нормами і законами.
Правила — це норми суспільного життя, що визначають дії людей, організацій, колективів у різних життєвих ситуаціях. Це, наприклад, правила спілкування, спортивних ігор, дорожнього руху, пожежної безпеки, поведінки в магазині, у транспорті, у школі.
Закони — це нормативно-правові документи, які регулюють найважливіші питання суспільного устрою, права і свободи громадян, структуру і організацію державної влади, закріплюють правове становище фізичних і юридичних осіб, відносини між ними.
Закони мають найвищу юридичну силу. Основний закон держави — Конституція України. Закони не повинні суперечити Конституції. Будь-які інші юридичні документи (Укази Президента, постанови Кабінету Міністрів, накази міністерств, документи органів місцевого самоврядування тощо) складаються на їхній основі й не повинні суперечити їм.
Перегляньте відео та виконайте наступні завдання
Завдання
- 1. Назвіть правоохоронні органи України.
- 2. Схарактеризуйте основні функції правоохоронних органів.
- 3. Які основні права і обов’язки підлітків 11-16 років?
- 4. Назвіть види правопорушень.
Ситуаційні завдання
У кожній наведеній ситуації визначте:
- вид правопорушення і правову відповідальність учасників подій;
- права підлітків;
- як діяти, щоб не допустити таких правопорушень.
1. Однокласник запізнився на урок, учитель не дозволяє йому зайти у клас.
2. У групі затриманих за численні крадіжки є 11-річні і 15-річні підлітки.
3. 10-річна дитина до пізнього вечора допомагає дорослим торгувати в магазині.
30.03.2022
Атмосферне повітря — один з найважливіших природних ресурсів. На жаль, через людську діяльність в атмосферу потрапляють хімічні сполуки, тверді частинки тощо, які негативно впливають на рослинний і тваринний світ та завдають шкоди здоров’ю людини. Небезпечні речовини потрапляють в організм через органи дихання, спричиняють токсичний ефект і призводять до таких захворювань, як бронхіт, астма, пневмонія, емфізема легень, алергійні захворювання, рак легень.
Негативно впливати на здоров’я можуть як природні забруднення атмосфери (пилові бурі, виверження вулканів, лісові пожежі), так і антропогенні (пил цементних заводів, дим і сажа від згоряння вугілля, викиди автотранспорту тощо).
Дайте письмову відповідь на 2 запитання на вибір
I рівень
1. Які природні забруднення атмосфери негативно впливають на здоров’я?
2. Які антропогенні забруднення атмосфери негативно впливають на здоров’я?
II рівень
3. Як атмосферні забруднення впливають на навколишнє середовище та здоров’я?
4. Як транспорт впливає на навколишнє середовище та здоров’я?
5. У чому причина виникнення смогу? Які наслідки його дії?
III рівень
6. Чому чадний газ є найбільш поширеною шкідливою домішкою повітряного середовища?
7. До чого призводить тривале перебування в середовищі, отруєному вихлопними газами автомобілів?
8. До яких наслідків призводить забруднення ґрунту?
IV рівень
9. Доведіть, що атмосферне повітря — один з найважливіших природних ресурсів.
10. Доведіть, що транспорт активно забруднює атмосферу.
11. Доведіть, що ґрунт впливає на здоров’я й санітарні умови проживання людей.
23.03.2022
Особливості купання у забруднених водоймищах.
Купання у відкритих водоймах сприяє тренуванню серцево-судинної і нервової систем, загартовує організм. Однак при забрудненні водойми шкідливими речовинами купання обмежується, а то й зовсім забороняється.
Слід пам’ятати, що проточні водойми з течією переносять шкідливі речовини на великі відстані від епіцентру зараження. Для профілактики ураження шкідливими речовинами необхідно після купання у відкритих водоймах обполоснуть у чистій воді, наприклад, під душем.
Небезпечність купання та риболовлі у місцях зливу промислових відходів; водоймищах, розташованих біля смітників та промислових підприємств.
Недосконалість методів обробки стічних вод та джерел водопостачання стала причиною того, що хімічні речовини знаходяться в питній воді. Вплив водного забруднення на організм людини відбувається також при купанні у водоймищах.
Кожен рік у юдей, які купалися в забруднених водоймищах, були зареєстровані випадки захворювань на холеру, лептоспіроз, вірусний гепатит А.
Не можна купатися у водоймищах, розташованих біля промислових підприємств, біля ферм, смітників.
В таких водоймищах також забороняється ловити рибу, бо від неї людина може захворіти.
Домашнє завдання: опрацюйте відповідний параграф у підручнику
16.03.2022
Тема:БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ДОРОЖНЬОГО РУХУ. МОДЕЛЬ БЕЗПЕЧНОГО ДОРОЖНЬОГО СЕРЕДОВИЩА («ТРИКУТНИК БЕЗПЕКИ»). ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ. РЕГУЛЮВАННЯ ДОРОЖНЬОГО РУХУ. ПРІОРИТЕТИ В ДОРОЖНЬОМУ РУСІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРІОРИТЕТІВ У ДОРОЖНЬОМУ РУСІ
Слід розуміти, що організація дорожнього руху — це створення умов за допомогою інженерно-технічних засобів і організаційних заходів для достатньо швидкого, безпечного та зручного руху транспортних засобів і пішоходів. Сюди входить: планування перехресть і доріг, спорудження острівців безпеки, обладнання зупинок громадського транспорту тощоНайголовнішим засобом організації дорожнього руху є Правила дорожнього руху. В Україні діють Правила дорожнього руху, розроблені з урахуванням міжнародних угод.
Правила дорожнього руху визначають права та обов’язки учасників дорожнього руху: водіїв, пасажирів, водіїв мопедів і велосипедів, осіб, які керують гужовим транспортом, і погоничів тварин.
Цей документ описує регулювання руху за допомогою дорожніх знаків, розмітки, світлофорних установок і регулювальників.
Він містить правила:
- проїзду автомагістралями, у населених пунктах, житлових і пішохідних зонах;
- зупинки, стоянки, виконання обгону та інших маневрів;
- проїзду перехресть, пішохідних переходів і залізничних переїздів;
- користування освітлювальними приладами й світловими сигналами;
- перевезення пасажирів, вантажів і буксирування;
- навчальної їзди.
Правилами також передбачено вимоги до технічного стану й обладнання транспортних засобів та інші вимоги, від яких залежить безпека дорожнього руху.
Опрацюйте відповідний параграф по підручнику та виконайте практичну роботу ( в робочому зошиті)
Практична робота «Визначення пріоритетів у дорожньому русі»
Мета: навчитися визначати пріоритети в дорожньому русі.
Хід роботи
1. Проаналізуйте таку ситуацію: водій повертає праворуч на регульованому перехресті. Чи повинен він дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає? Дайте відповідь. Поясніть її.
2. Проаналізуйте таку ситуацію: водій повертає ліворуч на нерегульованому перехресті. Чи повинен він дати дорогу велосипедистам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає? Дайте відповідь. Поясніть її.
3. Водій під’їхав до перехрестя, на якому утворився затор. Чи може він виїжджати на це перехрестя? Дайте відповідь. Поясніть її.
4. На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу рухається по другорядній дорозі. Чи повинен він дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до даного перехрещення проїзних частин по головній дорозі, незалежно від напрямку їх подальшого руху? Дайте відповідь. Поясніть її.
Найголовнішим засобом організації дорожнього руху є Правила дорожнього руху. В Україні діють Правила дорожнього руху, розроблені з урахуванням міжнародних угод.
Правила дорожнього руху визначають права та обов’язки учасників дорожнього руху: водіїв, пасажирів, водіїв мопедів і велосипедів, осіб, які керують гужовим транспортом, і погоничів тварин.
Цей документ описує регулювання руху за допомогою дорожніх знаків, розмітки, світлофорних установок і регулювальників.
Він містить правила:
- проїзду автомагістралями, у населених пунктах, житлових і пішохідних зонах;
- зупинки, стоянки, виконання обгону та інших маневрів;
- проїзду перехресть, пішохідних переходів і залізничних переїздів;
- користування освітлювальними приладами й світловими сигналами;
- перевезення пасажирів, вантажів і буксирування;
- навчальної їзди.
Правилами також передбачено вимоги до технічного стану й обладнання транспортних засобів та інші вимоги, від яких залежить безпека дорожнього руху.
Опрацюйте відповідний параграф по підручнику та виконайте практичну роботу ( в робочому зошиті)
Практична робота «Визначення пріоритетів у дорожньому русі»
Мета: навчитися визначати пріоритети в дорожньому русі.
Хід роботи
1. Проаналізуйте таку ситуацію: водій повертає праворуч на регульованому перехресті. Чи повинен він дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає? Дайте відповідь. Поясніть її.
2. Проаналізуйте таку ситуацію: водій повертає ліворуч на нерегульованому перехресті. Чи повинен він дати дорогу велосипедистам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає? Дайте відповідь. Поясніть її.
3. Водій під’їхав до перехрестя, на якому утворився затор. Чи може він виїжджати на це перехрестя? Дайте відповідь. Поясніть її.
4. На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу рухається по другорядній дорозі. Чи повинен він дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до даного перехрещення проїзних частин по головній дорозі, незалежно від напрямку їх подальшого руху? Дайте відповідь. Поясніть її.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.