Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Зарубіжна література 8 клас

   Дистанційне навчання у 2022-2023 н.р.

20.05.2022
Тема. Контрольна робота за рік

Діти, ми з вами закінчили вивчення творів зарубіжної літератури у 8 класі. Програмовий матеріал був складний, тому що ми вивчали давню літературу. Прийшов час написати контрольну роботу за рік. Не поспішайте, у вас є ще тиждень. Повторіть вивчений матеріал, а потім пишіть роботу. Ніхто не забороняє вам дивитись у підручник.
                                     Тестування
1. Ісус Христос - біблійний персонаж із ...
   А Старого заповіту
   Б Нового Заповіту 
   В із Старого та Нового Заповітів
2. Священною книгою мусульман є ...
   А Біблія 
   Б Коран
   В Веди
3. Кого називають основоположником світової літератури?
    А Езопа
    Б Гомера
    В Вергілія
4. Хто є автором давньоримської поеми "Енеїда"?
    А Горацій
    Б Гомер
    В Вергілій
5. В якій країні виник перший у світі театр?
   А Єгипет
   Б Англія
   В Греція
6. Лірико-філософський чотиривірш - це ...
   А рубаї
   Б хоку
   В сонет
7. Що було головною причиною смерті Ромео і Джульєтти?
    А примхи долі
    Б ворожнеча Монтеккі й Капулетті
    В сильне взаємне кохання
8. "Тридцять потворних велетнів", з якими мав на думці битися герой твору Сервантеса Дон Кіхот - це всього лише ...
   А каторжники
   Б барани
   В вітряки
9. Добою бароко і класицизму називають  ...
    А ХVІІ століття
    Б ХVІ століття
    В ХV століття
10. Хто з вивчених авторів не писав сонети?
     А Шекспір
     Б Петрарка
     В Омар Хайям
11. Яка книга у світовій літературі за популярністю посідає ІІ місце після Біблії?
     А Шекспір "Ромео і Джульєтта"
     Б Сервантес "Дон Кіхот"
     В Гомер "Ілліада"
12. Представником якої літератури є Річард Бах?
      А американської
      Б німецької
      В французької
     
                                        Бажаю успіхів!
     
  


19.05.2022
Тема. Розділ "У пошуках себе  і високого польоту"
 Діти, це останній розділ, але нам не вистачає часу опрацювати ці твори. Тому про казку-притчу французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц" ви подивитесь відео, а уривок із повісті- притчі "Чайка Джонатан Лівінгстон" прочитаєте.
Пригадаймо, що таке притча? Це алегоричний твір повчального змісту.
Дивимось коротенький відеоролик, який спонукає вас до прочитання твору:


Побувавши на планеті Земля, Маленький принц пізнав важливі життєві істини. Йому допоміг у цьому льотчик та друг Лис. 
Запам'ятайте їх:

1.     Причепурився сам уранці, причепури гарненько і        свою планету.

2.     Себе судити набагато важче, ніж інших.

3.     Серед людей також буває самотньо.

4.     Лише серце добре бачить. Найголовнішого очима        не побачиш.

5.     Ти назавжди відповідальний за тих, кого приручив.

6.     Вода буває потрібна і серцю.

                           Домашнє завдання

1. Добре опрацювати матеріал до уроку. 

2. Коли буде вільна година, прочитайте казку "Маленький принц" (с. 284 - 307 ). 

3. Прочитати уривки з повісті -притчі "Чайка Джонатан Лівінгстон". (с. 310-314).

4. Написати відповідь на питання : Алегорією якої людини є чайка Джонатан Лівінгстон?

Автор твору - американський письменник Річард Бах.

Він був льотчиком також, присвятив свій твір Джону Лівінгстону - одному з найкращих пілотів початку ХХ століття.

 


13.05.2022
Тема. Контрольна робота за розділом  "Література 
           доби бароко і класицизму"
І. Тести

1. Бароко означає ...
А химерний
Б зразковий
В давній
2. В якій країні в ХVІІ столітті класицизм досяг  найбільшого розквіту?
А  Німеччина
Б Франція 
В Іспанія
3. Жан Батист Мольєр - відомий драматург із...
А Франції
Б Англії
В Іспанії
4. Жанр твору Мольєра "Міщанин-шляхтич".
А комедія
Б трагедія
В комедія-балет
5. Яких учителів найняв пан Журден?
А вчителів математики й естетики
Б музики й танців
В філософії і фехтування
6. Що приваблює в Журдені аристократа Доранта?
А бажання вчитися
Б щедрість
В любов до мистецтва
7. Кому з персонажів належать слова:"Отак міркують обмежені люди: не мають навіть бажання видряпатися знизу нагору. Досить балачок! І таки наперекір усім вона буде маркізою!" ?
А Журдену
Б Клеонту
В Доранту
8. Вкажіть, кому з персонажів належить репліка: "Я вважаю, що всякий обман принижує порядну людину. Необхідно ховати своє справжнє походження, з'являтися товариству на очі під чужим титулом, видавати себе не за те, що ми є насправді" ?
А Журдену
Б Клеонту
В Доранту
9. Чому пан Журден відмовляється віддати дочку заміж за Клеонта?
А у нього нема батьків
Б він бідний
В він не дворянин
10. Хто такий "мамамуші" у творі?
А турецький посол
Б турецький перекладач
В дворянський титул по-турецьки
11. Якою є розв'язка комедії Мольєра?
А Журден став посміховиськом для всіх в його ж домі
Б маркіза Дорімена, оцінивши таланти Журдена, по-справжньому закохалась у нього
В Журден зрозумів нарешті, що не обов'язково бути дворянином, головне - бути людиною
12. Хто з дійових осіб комедії був переодягнений у сина турецького султана для розіграшу Журдена?
А Ков’єль
Б Дорант
В Клеонт

ІІ. Розподілити у два стовпчики: 
 Риси бароко в літературі      Риси класицизму в літературі

Трагічне сприйняття життя; нормативність; зображення дійсності з позицій правдоподібності; поєднання реального й фантастичного в сюжеті; простота мови; ускладненість мови; життя героїв пов'язане з таємницями; прозорість сюжету; повчання й виховання - одна з головних функцій твору; прагнення вразити читача.




12.05.2022
Тема. Тематика , сюжет, головна ідея  комедії.
            
                          Матеріал до уроку (читаємо)

Тема п’‎єси «Міщанин -шляхтич» - зображення безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм та висміювання людських і соціальних вад. Дотичні теми - зображення любовних колізій між Люсіль та Клеонтом, Ніколь та Ков’‎єлем, Дорантом та Доріменою; зображення шахрайств учителів та кравця.

        Сюжетна лінія та її композиційне втілення у творі

Дія перша - експозиція. В будинку пана Журдена зібралися найняті ним учителі музики і танців, які мають навчити його аристократичних манер. Учителі всіляко вихваляють Журдена, сподіваючись отримати від нього велику винагороду.

Дія друга - зав’‎язка. Журден домовляється з учителями про підготовку балетної вистави до гостини маркізи Дорімени, з якою він хоче укласти шлюб, щоб отримати дворянський сан (Журден на цей час одружений і має доньку на виданні). Тим часом учителі музики й танців посварилися з учителями філософії та фехтування, доводячи кожен свою першість в освіті. Після занять Журдена з учителем філософії в його дім приходить кравець-шахрай та відбувається «ритуал» вдягання буржуа в кумедний костюм. Журдена переконують, що це «останній писк моди» в аристократичному середовищі. Журден щедро всіх винагороджує.

Дія третя - розвиток дії. Після сварки з дружиною та служницею, які критично ставляться до «високих прагнень» Журдена, в його дім приходить аристократ-аферист Дорант, користуючись небезкоштовними послугами якого, Журден прагне зблизитися з Доріменою. Дорант дурить Журдена, оскільки витрачає гроші міщанина на дорогі подарунки маркізі від свого імені, бо теж хоче з нею одружитися. Дружина Журдена прагне використати заклопотаність чоловіка власними мріями про дворянство та видати заміж за Клеонта свою дочку Люсіль, у чому їй допомагає служниця Ніколь, закохана в слугу Клеонта Ков’‎єля. Журден проти, тому що Клеонт - міщанин, а він хоче видати доньку за аристократа. Тим часом розпочинається балет, головними глядачами на якому є Дорімена та Дорант.

Дія четверта - кульмінація. Під час обіду Журден залицяється до Дорімени, але його дружина припиняє люб’‎язності та виганяє гостей. З’‎являється переодягнений Ков’‎єль і розповідає Журдену, що в його доньку закоханий син турецького султана, що він скоро буде з пропозицією шлюбу та висвячення майбутнього тестя у сан «мамамуші». Журден мало не божеволіє від щастя - збувається його мрія стати дворянином. Манія Журдена у сцені посвяти в «мамамуші» доходить крайньої межі, і вся безглуздість його намагань і моральна потворність виявляються тут в особливо яскравій формі. Розпочинається комічна церемонія, яку проводять «турки», найняті Клеонтом, і він сам, вдаючи сина турецького султана.

Дія п’‎ята - розв’‎язка. На сцені один за одним з’‎являються усі головні персонажі п’‎єси - дружина Журдена, його донька Люсіль, Дорант, Дорімена - і, дізнавшись, що відбувається, включаються в гру, кожен по - своєму використовуючи обдуреного Журдена. Журден погоджується на шлюб Люсіль з Клеонтом, вважаючи, що видає її заміж за сина турецького султана. Ніколь пов’‎язує своє життя з Ков’‎єлем, а Дорант одружується з Доріменою, переконавши Журдена, що це таємний хід, що відверне увагу пані Журден від почуттів її чоловіка до маркізи. «От йолоп так йолоп! Другого такого у цілому світі не знайдеш!» - так у кінці п’‎єси характеризує Журдена Ков’‎єль. Комедія закінчується яскравим балетом.

Головна ідея комедії «Міщанин-шляхтич» художньо втілена у словах Клеонта, що немовби кладуть край безглуздим намаганням Журдена перетворитися з міщанина на шляхтича: «Люди без докорів сумління привласнюють собі дворянське звання, - цей вид злодійства, вочевидь, став звичним. Але я щодо цього, зізнаюся, більш делікатний. Я гадаю, що будь-який обман кидає тінь на порядну людину. Соромитися тих, від кого тобі прирекло народитися на світ, похвалятися в товаристві вигаданим титулом, видавати себе не за те, чим ти є насправді, - це, як на мене, ознака душевної ницості».

Незважаючи на те, що п’‎єса була замовлена самим королем Людовіком ХІV, щоб висміяти невдячних турецьких послів, Мольєр надав їй глибокого і серйозного змісту, зробивши головною проблемою твору відображення суперечностей у стосунках дворян та міщан, тобто буржуа. Викривальний пафос п’‎єси спрямований і проти невігластва міської буржуазії, і проти лицемірної моралі дворянства.

                                   Домашнє завдання

1. Дочитати комедію (с. 273-279).

2. Прочитати рубрику "Підсумовуємо" (с. 279). Ви дізнаєтесь, чому комедію Мольєра вважають класицистичною.



06.05.2022
Тема. Комедія-балет "Міщанин-шляхтич". Робота над 
           змістом твору

                                Матеріал до уроку 
Спочатку розберемось зі значенням деяких слів.
Міщанин - людина, яка жила в місті і займалась якимось ремеслом. Це були доволі багаті люди, але не завжди високоосвічені й культурні.
Шляхтич - аристократ, людина дворянського походження, освічена й культурна. 
Що ж це за назва комедії така дивна? Це тому, що один міщанин вирішив стати дворянином. Офіційно - ні, тому що дворянський титул передавався по спадковості. Просто він вирішив жити так, як дворянин. І що з цього вийшло, ви дізнаєтесь, прочитавши комедію.
                                   Дійові особи п'єси:
                                         (записуємо)
Пан Журден - багатий міщанин
Пані Журден - його дружина
Люсіль - їхня дочка
Дорант - граф
Дорімена - маркіза
Клеонт- молодий чоловік, не дворянин, закоханий у Люсіль.
Ков’єль - його слуга
Ніколь - служниця Журденів

Події відбуваються в ХVІІ столітті. Комедія складається з 5 дій.
Подивіться відеоролик до твору:     https://www.youtube.com/watch?v=ZGpGb4Ogsq0

                                                 Домашнє завдання             
Читати комедію в уривках (с. 262 - 272).
    


05.05.2022
Тема. Мольєр - відомий французький драматург доби 
           класицизму
                                 


Домашнє завдання

1. Прочитати статтю про Мольєра (с. 257 - 261).
2. Дати письмово відповіді на питання:

1). Що змусило Жана Батиста Поклена обрати собі псевдонім?
2). Що змусило Мольєра-актора  стати драматургом?
3). Скільки років театральна трупа Мольєра завойовувала провінцію?
4). Хто із французьких королів дозволив Мольєру створити придворний театр?
5). Яка комедія й гра в ній стали останніми для великого Мольєра?



29.04.2022
Тема. Характерні ознаки класицизму як художнього 
           напряму

                         Матеріал до уроку (читаємо)
ХVІІ століття називають добою бароко і класицизму. Це зовсім різні напрями у мистецтві. 
Класицизм ( від латин. взірцевий) - це напрям у європейському мистецтві й літературі ХVІІ ст. ( у деяких країнах і у ХVІІІ ст.), зорієнтований на античні зразки, котрі проголошувались ідеальними (взірцевими), а тому гідними наслідування. 
Дивимось відеоролик за посиланням:



                                 Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал до уроку .
2. Розв'язати кросворд, записавши номер слова й саме слово (перемальовувати не треба). Наприклад: 1 - школа і т.д.







28.04.2022
Тема. 

 «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм її життя


                        Матеріал до уроку (читаємо)

Тема:  людина і Доля,  драматизм людського життя.    

Ідея: світ такий  глибокий і  незбагненний, людина є лише частиною світу і не завжди може змінити сама долю; людське життя сповнене непередбачуваності  й непевності.

Основна думка:  засудження рабства, неприйняття будь-якого насилля над людьми

Жанр: філософська лiрика.

 Вірш проникнутий жалем за життям на свободі. Читаючи поезію, ми спостерігаємо, що для героя ніби зупиняється час, залишаючи в серці героя спогад про відбиток того, як він жив до того, як потрапив у полон, батьківський край,  який не стирається з пам'яті, і філософські роздуми про сенс життя, про велике мале в ньому. Надія -це те велике, чим варто дорожити, що треба берегти, і вірити, що тебе чекають вдома. Досить похмурий пейзаж  натякає на складні життєві обставини ліричного героя, на те, що він у розлуці з близькими людьми. І це додає його спогадам нотку трагічності, болючого щему, жалкування за тим, що  можливо, він так і не побачить рідних.

   Проаналізувавши поезію Луїса де Гонгора-і-Арготе, можна прийти до висновку, що він був  дуже складний поетом, а часом і трохи  загадковим.  Його  вірші абсолютно не вміщуються  в рамках  готових  визначень і немов  навмисно дратують читача своєю багатозначністю, несподіваними  контрастами  і поворотами думки, постійними пошуками і постійною незадоволеністю життя.

       Поезія бароко стверджує прогрес ірраціональних умонастроїв, відчуття розпачу, сум’яття, відчаю, катастрофи.

 Новаторство барокової поезії Гонгори в тому , що це вірш - медитація (заглиблення у роздуми).

                                          Домашнє завдання 

Знайти у вірші приклади порівнянь, епітетів, метафор. Виписати їх.


 


 

23.04.2022
Тема. Із лірики європейського бароко.

          Луїс де Гонгора (1561 - 1627) - іспанський поет  

          доби бароко

                         Матеріал до уроку (читаємо)          

Лірика - це віршований твір, в якому навколишній світ осмислюється у формі думок і переживань ліричного героя.

 Прочитавши матеріал попереднього уроку, пригадайте, що таке бароко й про що писалася барокова література, в тому числі й поезія. Один із зразків барокової поезії є вірш Луїса де Гонгори "Галерник" ( у нових підручниках він є , в старих немає цієї теми, тому друкую його нижче). Але спочатку прочитайте коментар до вірша ( під віршем).

Читаємо виразно декілька разів. 


Луїс де Гонгора «ГАЛЕРНИК»
                                                                                         
На галері, на турецькій
 
I до лави там прикутий, 
Руки на весло поклавши,
 
Очі втупивши додолу,
 
Він, драгутівський невільник,
 
Біля узбереж Марбельї
 
Нарікав під звук суворий
 
Ланцюга й весла своїх:
 

"О святе іспанське море,
 
Славний береже і чистий,
 
Коне, де незмірна безліч
 
Сталася нещасть наморських!
 
Ти ж бо є те саме море, 
Що прибоями цілує 
Краю батьківського мури, 
Короновані і горді. 
Про дружину принеси ти 
Вістку і скажи, чи щирі 
Плач її і всі зітхання, 
Що мені і тут лунають. 
Бо якщо полон мій справді 
Ще оплакує, як легко 
Ти могло б південні води 
Перлами перевершити! 
Дай же, о криваве море, 
Відповідь; тобі не тяжко 
Це вчинити, якщо правда, 
Що і води мають мову. 
Але ти німуй, о море, 
Якщо смерть її забрала; 
Хоч цього не сміє статись, 
Бо живу я поза нею, 
Бо прожив я десять років 
Без свободи і без неї. 
В вічній каторзі при веслах 
Не вбиває сум нікого". 

Враз потужно розгорнулось 
Шестеро вітрил галерних, 
I звелів йому наглядач 
Всю свою ужити силу.

 

                                  Коментар до вірша

  Галерник – невільник, що веслує на галері.

  Галера – дерев’яне гребне військове судно, вітрильне, багатовеслове. Було на озброєнні європейських та азіатських країн, головним чином за часів Середньовіччя. Мало довжину 40-50 метрів, ширину – 4,5 – 7,5 метра, від 16 до 25 пар весел, дві щогли з трикутними парусами. Галера вміщувала 200 чоловік і розвивала швидкість – 13 км/год.

  Запорожці на чайках успішно діяли проти турецьких галер, визволяючи невільників-гребців, яких турки приковували ланцюгами до упорних брусків по 4-5 чоловік на весло.

   Широко використовували рабську працю турки, алжирці, французи, іспанці, росіяни.

   Хто ж  ставав галерником? Ними ставали військовополонені      ( у християн – мусульмани, у мусульман – християни ).

 

Драгутівський невільник - полонений турецьким піратом на ім’я Драгут.

Марбелья - назва іспанського міста.

 

Кін - місце, куди кладуть свої ставки в азартній грі.

 

 

                                   Домашнє завдання

1. У кого новий підручник, прочитати статтю про Луїса де

    Гонгору ( стор. 246 - 247).

 

2. Уважно й виразно прочитати вірш "Галерник"( у нових         підручниках - стор.248)

 

3. Письмово охарактеризувати ліричного героя вірша 

     "Галерник"( хто він, скільки років в неволі, який його

      фізичний стан, про що він думає, від чого найбільше

      страждає, що підтримує його дух). 



22.04.2022

Тема. Бароко як доба і художній напрям у європейській 

           у європейській літературі та інших видах мистецтва

     Ми починаємо вивчати невеличкий розділ "Література доби бароко і класицизму".

     Ознайомимось з поняттям "бароко".
     Пригадаємо! У 8 класі ми ознайомились з вами з такими історико-культурними епохами: Античність, Середньовіччя, Відродження.
     Італійське слово "бароко" означає "дивний, химерний". Португальське слово "бароко" означає "перлина неправильної форми".
    Хронологічні рамки бароко -- кінець ХVІ  - середина ХVІІІ століть. Бароко з’явилось в Іспанії та Італії, а потім охопило всю Європу. 
І саме ХVІІ століття прийнято називати добою бароко.
    
Причини зародження бароко як напряму в європейській культурі: почалася епоха спустошливих війн, революцій, політичних, релігійних конфліктів, великих і малих криз. Внаслідок цих потрясінь , що випали на долю європейців, світ почав здаватися їм занадто хистким, трагічним, не схожим на той ідеальний світ, що малювало Відродження.
   
Про що писалася література доби бароко? В основному, це були песимістичні теми:
- трагізм людського життя;
- нездатність людини побороти зло, а тому її безвихідь;
- швидкоплинність людського життя;
- тлінність краси;
- нікчемність володарів;
- всесильність долі і випадку тощо.
   Були й оптимістичні теми:
- краса й вишуканість навколишнього світу;
- жага життя й насолод як протест проти життєвих                    негараздів тощо.

   Якщо говорити про барокове 
мистецтво взагалі, то тут доречно використовувати фразу "бароковий стиль". Наприклад, архітектура. Будівля , збудована в бароковому стилі, вражає своєю пишністю і красою, вона ускладнена різними елементами, сповнена таємничості тощо. Те саме можна сказати й про барокові скульптури.

                                              Україна

                                                  Італія

                                  Барокова скульптура. Франція.
                                Барокова скульптура. Україна.
               
                                   Домашнє завдання

1. Прочитати інформацію про бароко, написану вчителем.
2. Знайти в Інтернеті матеріал (є дуже багато) і записати в зошит коротко інформацію  про
 українське бароко в одному  з видів мистецтва ( архітектурі, малярстві, скульптурі, літературі тощо).

 

                         

                                   

21.04.2022
Тема. Контрольна робота за розділом "Доба Відродження"
                                              Тест

1. В якій країні добу Відродження називали ще Ренесансом?
А) Англії
Б) Італії
В) Франції


2. В якій країні доба Відродження розпочалася раніше, ніж в інших країнах Європи?
А) Англії
Б) Італії
В) Франції


3. Хто з перечислених митців не жив у добу Відродження?
А) В.Шекспір
Б) Ф.Петрарка
В) Данте Аліг’єрі


4. Представником якої літератури був Франческо Петрарка?

А) англійського Відродження
Б) іспанського Відродження
В) італійського Відродження


5. Яка жінка була музою поета Петрарки?
А) Беатріче
Б) Лаура
В) "смаглява леді"


6. В якому театрі працював В.Шекспір?

А) "Великий"
Б) "Глобус"
В) "Лондон"


7. Ім’я якого героя випадає з логічного ряду?

А) Паріс
Б) Розаліна
В) Дульсінея


8. Жанр твору "Ромео і Джульєтта" - ...

А) поема
Б) балада
В) трагедія


9. Хто з митців двічі побував у в’язниці, 5 років провів у полоні, був важко поранений на війні?
А) Петрарка
Б) Сервантес
В) Шекспір


10. Перу якого митця доби Відродження належить цитата: "Стомившись тим, спокою прагну я, та вмерти не дає любов моя..."?
А) Петрарки
Б) Данте
В) Шекспіра


11. Мрія Санчо Панси -- ..
.
А) отримати дворянський титул
Б) розбагатіти
В) стати губернатором острова


12. Перший подвиг Дон Кіхота --...

А) "звільнення"Андреса
Б) битва з "велетнями"
В) звільнення "бранців"

Бажаю успіхів і миру!




16.04.2022
Тема. Дон Кіхот - вічний образ у літературі

                           Матеріал до уроку (читаємо)
 1.  Про Дон Кіхота можна говорити дуже довго і багато.  За браком часу ми не можемо цього зробити. Але прочитавши декілька розділів, ви зрозуміли, головний герой - це справжній дивак, інколи - безумець, який здійснює божевільні подвиги, наражаючи себе та інших на небезпеку. Дон Кіхот живе у світі своїх ілюзій, мрій, які розходяться з дійсністю. Ми часто сміємося, дивуємось, не розуміємо чогось... Незважаючи на те, що "Дон Кіхот" - пародія на лицарський роман, наш герой - пародія лицаря, нам його шкода, й часто стає дуже сумно...Тому що ми розуміємо, що мета Дон Кіхота благородна - нищити зло на землі!

2. З ім'ям Дон Кіхот пов'язане поняття "донкіхотство".
Що таке донкіхотство? Визначення відноситься до предмета вивчення психології і зустрічається як якийсь штамп поведінки людини в повсякденному житті. Існує кілька трактувань даного поняття:
  • Заперечення або втрата почуття реальності.
  • Небажання слідувати усталеним правилам товариства.
  • Прагнення змінити світ і його закони.
  • Ідея відданості піднесеним цілям, незважаючи на протиріччя своїх дій логіці і здоровому глузду.
  • Шляхетний лицарський образ думок і вчинків без урахування навколишніх реалій.
  • Донкіхотство – це існування у світі ілюзій, відданість власним ідеалам, боротьба за правду, бажання бачити в людях тільки добро.

    3. Які ж образи називають вічними?

     

     Вічні образи – це такі образи, які за глибиною художнього узагальнення виходять за межі конкретних творів та зображеної в них історичної доби, містять невичерпні можливості філософського осмислення буття.


             - Як ви вважаєте, що дало підстави віднести образ Дон Кіхота до «вічних»? (В образі Дон Кіхота М. Сервантес відобразив риси людини доби Відродження. Але водночас образ містить глибокі філософські узагальнення. Такі риси характеру Дон Кіхота, як служіння правді, добру, готовність до самопожертви заради високих ідеалів, шляхетність, завжди мали вияв у будь-які часи у різних народів. Усе це й дає можливість вважати образ Дон Кіхота «вічним».

                         Домашнє завдання

     

    Підготуватись до контрольної роботи, повторивши матеріал розділу "Доба Відродження". Прочитайте також сторінку 239 підручника "Узагальнення за розділом".










    15.04.2022
    Тема. Дон Кіхот і Санчо Панса - образи, в яких втілено високу мрію і 
                   практичність

                                           Матеріал до уроку (читаємо)

        Якщо ви прочитали декілька розділів з роману , то у вас вже склалося уявлення про цю пару героїв. Вони дуже різні, але є й багато чого, що їх об’єднує. Давайте разом розглянемо таблицю "Порівняльна характеристика Дон Кіхота та Санчо Панси".

     

    Що порівнюємо

                    Дон  Кіхот

                       Санчо  Панса

    Зовнішність

    Високий, худий

    Низенький, огрядний

    Походження

    Дворянин  (ісп. – гідальго)

    Селянин

    Освіта

    Освічений

    Безграмотний

    Мрія

    Знищувати зло на землі

    Стати  губернатором  острова

    Риси вдачі

    Хоробрий, сильний, енергійний, безкорисливий, байдужий до їжі і сну, романтик (відірваний від життя)

    Боягуз, відсутня сила волі, лінькуватий, корисливий, любить поспати й поїсти, практична людина ( має життєвий досвід)

     

     Спільне між ними: обидва наївні, , добрі, людяні, дещо дивакуваті, здатні шукати кращої долі.

    Вони доповнюють одне одного, бо кожен з них має те, чого бракує іншому.

     

                                      Домашнє завдання

    1. Прочитати ще два розділи із твору VІІІ та ХХ

       (с. 190-192, 201-205).

     2. Написати в зошити відповідь на питання : "Як 

        впливають герої один на одного?" (чому вчаться герої            один в одного). 



    14.04.2022
    Тема. Робота над змістом роману "Дон Кіхот"

                               Матеріал до уроку (читаємо)
    Діти, ви прочитаєте лише початок роману  та декілька розділів із І частини твору.  Це достатньо для того, щоб уявити собі героя Дон Кіхота та його зброєношу Санчо Пансу.


                                     Домашнє завдання

    1. Прочитати розділ І та ІV (с. 185 - 190).
    2. Письмово дібрати з прочитаного тексту цитати до ілюстрацій:
      1. 

      2. 

    3. 

    4. 

    Бажаю успіхів і миру!





    08.04.2022
    Тема. Мігель де Сервантес (1547 - 1616). Історія створення
               роману "Дон Кіхот"

                                   Матеріал до уроку (читаємо)

     Мігель де Сервантес - відомий іспанський письменник доби Відродження, сучасник Шекспіра, який прославився на весь світ романом "Дон Кіхот".


    Виявляється, що Шекспір і Сервантес померли в один день і в один рік (23 квітня 1616 року). Разом із життям цих великих геніїв закінчиться і доба Відродження.
    Сервантеса, як і Шекспіра, оцінили не сучасники, а нащадки.
     Сервантес помер у великих злиднях. За два тижні до смерті прийняв чернечий сан, оскільки не мав грошей на похорон. На території монастиря його поховали. Велика Іспанія нічого не зробила для того, щоб полегшити життя одного з найвидатніших письменників світу. 
                         Історія створення роману "Дон Кіхот"
      Задум роману виник у в'язниці. Перша частина роману побачила світ у 1605 році, мала великий успіх і дуже швидко стала відомою не лише в Іспанії, а й в інших країнах Західної Європи.  Дуже велика кількість читачів просила в своїх листах Сервантеса написати продовження твору. 
     Письменник розпочав роботу над другою частиною, раптом вийшло продовження його "Дон Кіхота" іншого автора. Сервантес дуже обурився, тому що новий автор його книги спотворив головні образи роману, пересипав сторінки книги численними нападами на справжнього автора. Тому Сервантесу вдалось швидко завершити другу частину.
       Мігель де Сервантес задумав свого "Дон Кіхота" як пародію на лицарський роман, який був дуже популярний у той час Іспанії.
    Доба лицарства минула (доба Середньовіччя), а романи ще читалися в його країні. Так, вони розважали читача, розбуджували в душах добрі почуття. Все в них відбувалось як у казці, а тому відволікало від реального життя з його проблемами. Тому Сервантес хотів зосередити увагу своїх співвітчизників на реальне життя в Іспанії, а воно було далеко не ідеальним.
                                   Домашнє завдання
    1. Опрацювати матеріал до уроку.
    2. Прочитати статтю про важку долю Сервантеса ( стор. 181-183).



    07.04.2022
    Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Твір-роздум за 
               трагедією Шекспіра

                               Підготовка до написання твору

    1. Прочитати трагедію.
    2. Подивитись відеоролик за посиланням:


    3. Обрати  одну тему твору і скласти на чернетці план його написання. 
                                  Теми для твору-роздуму:

    1. У чому полягала трагедія стосунків Ромео і Джульєтти?
    2. Чому так люблять читачі Ромео і Джульєтту?
    3.  Кохання - це ...

    Якщо ви обираєте останню тему, то ви обов'язково маєте написати про кохання і наших героїв.

    Не забудьте про будову твору (вступ, основна частина, висновок). Ставте розділові знаки й пишіть грамотно!
    Обсяг твору - від 0,5 сторінки до 1,5 .

    Бажаю успіхів і миру!
                    




    01.04.2022
    Тема. Робота над змістом трагедії "Ромео і Джульєтта"

    Сьогодні , діти, ви повинні дочитати трагедію до кінця, щоб потім її проаналізувати. Невеличка добірка картин до твору допоможуть вам уявити події з трагедії. Різні художники уявляли юних закоханих по-своєму.  


                      






                                        Домашня робота
    1. Дочитати трагедію ( стор. 170 - 176).
    2. Виконати тести за змістом твору.
     1.    В якому місті відбуваються  основні  події  трагедії:
      а) Вероні;                     б) Мантуї;                  в) Пізі?
    2.    Де познайомилися Ромео і Джульєтта:
    а) на  балу;                  б) в саду;                   в) на  вулиці
    3.    Хто з героїв трагедії  виступає  противником  міжусобиць і  родової  помсти:
    а) брат Лоренцо;         б) князь  Веронський;          в) граф Паріс
    4.    Хто повінчав  юних  закоханих:
    а) брат Лоренцо;         б) князь  Веронський;          в) граф Паріс
    5.    Що стало причиною  вигнання Ромео з міста:
    а) вбивство Тібальта;                    б) непослух  батьків;  
    в) звістка про таємне одруження з Джульєттою
    6.    Імя  нареченого  Джульєтти:
    а) Ромео;          б) Паріс;         в) Жульєн
    7.    Як Джульєтті вдалося уникнути  другого  шлюбу:
    а) втекла з Ромео з міста;     б) вдалась до  самогубства;         
    в) заснула  летаргічним  сном
    8.    Який фатальний  збіг  обставин  вплинув  на подальшу  долю  головних  героїв:
    а) не відісланий лист через  чуму в місті;  
    б) відїзд  Ромео  через  вбивство  людини;          
    в) непрочитана  записка від Ромео  через  хворобу  Джульєтти 
    9.    Чому Ромео  повернувся у  рідне  місто?  Тому що  ...
    а) сумував за Джульєттою;  б) отримав звістку про смерть дружини;
    в) хотів постати   перед  судом 
    10.  З ким  Ромео  бився у  склепі  Капулетті?
           а) Парісом;   б) Тібальтом;   в) священником.
    11.  Що пив  Ромео,  говорячи  слова: “За тебе  пю, моя  любов!”?
           а) отруту;  б) вино; в) воду.
    12.  Чим  закінчується  трагедія?
             а) князь Верони виганяє з міста родини Монтеккі й Капулетті; 
             б) примиренням родин, які втратили своїх дітей;
             в) князь Ескал запропонував поставити пам’ятник закоханим.

    Бажаю успіхів та миру!

                                            

    31.03.2022
    Тема. Оспівування чистого і пристрасного кохання
                Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську 
                особистість
                                   Матеріал до уроку (читаємо)
    Коли й де відбуваються події в трагедії?

    XIV століття, італійське містечко Верона. Дві ворогуючі сім’ї - Монтеккі і Капулетті - люто ненавидять одна одну, хоча давно вже забули причину своєї сварки. І ось у такому середовищі, насиченому злобою, де будь-яка дрібничка може стати іскрою для нового поєдинку, розпускається пишна квітка кохання, яка знехтувала багатолітньою родовою ворожнечею. Молодий Монтеккі і юна Капулетті забувають про сімейну непримиримість. Почуття, що заволоділо їхніми серцями, миттєво ламає стіну відчуження, яка розділяла їх.

                                        Домашнє завдання

    Прочитати дію ІІІ ( стор. 165 - 170 ).




    25.03.2022
    Тема. Трагедія В.Шекспіра "Ромео і Джульєтта". Історія 
                створення
                                 Матеріал до уроку (читаємо)
      У творчому доробку Шекспіра - 37 п'єс. Серед найвідоміших із  них є трагедія "Ромео і Джульєтта". Ознайомтесь, будь ласка, з історією її створення, переглянувши презентацію за посиланням:

             Запишемо в зошити головних дійових осіб трагедії
    Ескал - князь міста Верона
    Ромео - син Монтеккі.
    Джульєтта - дочка Капулетті
    Меркуціо - родич князя і друг Ромео. 
    Бенволіо - небіж Монтеккі й друг Ромео.                                                   Тібальт - небіж синьори Капулетті.
    Паріс - молодий дворянин.
    Брат Лоренцо - місцевий священник.

    П'єса складається із прологу і 5 дій.



                                     Домашнє завдання
    1.Послухати скорочений зміст трагедії за посиланням:


    2. Прочитати із підручника дію 1 та дію 2. ( стор.156-165)

    3. Дати письмово відповіді на запитання:
    1). Де познайомились Ромео і Джульєтта?
    2). Що принесла юним героям ця зустріч?
    3). Які плани на майбутнє у них з’явились?

    Бажаю успіхів і миру!
    ----------------------------------------------------------------------------------

    28.10.2022
    Тема. Давньогрецька лірика

    1. Читаємо інформацію.
     Першим літературним твором у світовій літературі вважають велику епічну поему Гомера "Іліада"(8 ст. до нашої ери).У 7-6 ст. до нашої ери греків почали цікавити не лише події давнини, але й внутрішній світ людини, який значно краще втілюється в ліричній поезії, ніж у героїчних поемах.
    Так виникла лірика.
    Термін "лірика" походить від слова ЛІРА, бо спочатку вірші виконувались у супроводі гри на музичних інструментах: лірі, кіфарі, арфі, флейті, сопілці.
    Отже, слово лірика перекладається з грецької мови як мистецтво гри на лірі. 
    Спочатку греки (елліни) називали ліричну поезію мелікою, тобто піснею.
    Потім з’явилася декламаційна лірика. Це лірика, яка не супроводжувалась мелодією.
    (Декламувати - виразно вимовляти).

    2. Записуємо в зошит.
     Види давньогрецької лірики: мелічна (з музичним супроводом) та декламаційна ( втратила музичний супровід).
    Мелічна лірика поділялась на сольну й хорову. Найвідомішими виконавцями меліки були Сапфо та Анакреонт.
    Жанрами декламаційної лірики були ямби ( розважальні, жартівливо-веселі, сатиричні вірші) та елегії ( про загальнонародні проблеми, про повчання нерозумних та підтримку мудрих).
    Найвідомішими виконавцями декламаційної лірики були Тіртей та Архілох.

    3. Розгляньте таблиці.






                                       Домашнє завдання
    1. Опрацювати матеріал уроку.
    2. Прочитати статтю підручника на с. 57-58 (новий), на с. 100-103 (старий).



    27.10.2022
    Тема. Образи Ахілла і Гектора у творі
                                            Хід уроку
    1. Записуємо в зошит "Літературний диктант"
     ( перевіряємо, як ви зрозуміли зміст двох прочитаних уривків :
    "Двобій Ахілла і Гектора" та "Пріам у Ахілла").
    Треба дописати лише кінець речень.
    1). Ахілл жадав помститися Гектору за...
    2). Смертельно поранений Гектор благав Ахілла, щоб той...
    3). З благанням віддати тіло Гектора прийшов до Ахілла ...
    4). Серце Ахілла пом'якшало , і він погодився віддати тіло Гектора, коли згадав про...
    5). Ахілл наказав Пріаму лягти відпочивати знадвору, щоб...
    6). Щоб Пріам зміг поховати Гектора та справити тризну, Ахілл пообіцяв...

    2. Даємо відповіді на питання (д.з)
    - Хто такий Пріам?
    - З якою метою він прийшов вночі до Ахілла ? 
       (Читаємо уривок із пісні на с. 51-52).
    - Чи задовольнив Ахілл прохання Пріама?
       (Читаємо уривок на с.54-55)
    - Чому, на вашу думку, поему "Іліада" Гомер закінчив не картиною падіння Трої, а перемир'ям греків та троянців?

    3. Попрацюємо над характеристикою образів Гектора й Ахілла. 
    Подивіться невеличкий відеоролик за посиланням:

                                                     Домашнє завдання
    Виконати завдання 11 на 56 сторінці підручника. 
    У кого нема підручника, то знайте, що вам треба записати спільне та відмінне в образах Гектора та Ахілла. 
    Відеоролик вам у цьому допоможе.




     
    21. 10.2022
    Тема. Робота над змістом поеми "Іліада" Гомера
                                             Хід уроку
    1. Усно перекажіть зміст поеми "Іліада" за таким планом:
    1). Гнів Ахілла.
    2). Поразки грецького війська.
    4). Загибель Патрокла.
    5). Повернення Ахілла.
    6). Двобій з Гектором.
    7). Загибель великого троянця.
    8). Цар Пріам в Ахілла.

    2. Читаємо інформацію.
     Поема "Іліада" вважається першим твором у світовій літературі, а Гомера - першим поетом.
    Поема написана давнім віршовим розміром - гекзаметром, хоча він більше нагадує ритмізовану прозу. Рима тоді ще не була винайдена, вона з'явиться в добу Середньовіччя.

    3. Читаємо уривок з "Іліади" про двобій Ахілла і Гектора (с. 44-50).
                                          Домашнє завдання
    1. Читати ще один уривок "Пріам у Ахілла" (с. 51-55).
    2. Знати відповіді на такі питання:
    1). Хто такий Пріам?
    2). З якою метою він прийшов вночі до Ахілла?
    3). Чи задовольнив Ахілл прохання Пріама?
    4). Чому, на вашу думку, поему "Іліада" Гомер закінчив не картиною падіння Трої, а перемир’ям греків і троянців?


    20.10.2022
    Тема. Гомер. Військово-героїчна поема "Іліада"
                                            Хід уроку
    1.Записуємо дату, тему.
     2. Записуємо в зошит також наступне:   
    Гомер - давньогрецький поет, який жив у 8 ст. до нашої ери, автор двох епічних поем "Іліада" та "Одіссея".
    Епічна поема - великий розповідний віршований твір про події минулого.  
    Поема "Іліада" розповідає про 50 днів десятого року Троянської війни.
    Назва твору розшифровується як "слово про Іліон" (Трою). 
     
    3. Читаємо наступне.    
    Будова поеми - 24 пісні.
    Головні герої: Ахілл, Гектор, Пріам, Менелай, Агамемнон (читайте, хто вони, з інформації попереднього уроку).
                                          Домашнє завдання
    Читати на с. 42-43 стислий переказ поеми.



    14.10.2022
    Тема. Античність. Міфи троянського циклу
                                            Хід уроку
    1. Запишіть у зошит дату й тему уроку.

    2. Пригадаймо, що таке світовий літературний процес. Це поступальний розвиток світової літератури від найдавніших часів до сьогодення. Він поділяється на кілька епох (діб).
    Перша - доба Античності.
    Записуємо в зошит визначення :
    Античність - історія та культурний спадок Давньої Греції та Давнього Риму, основа, на якій пізніше розвинулась культура європейських народів . Її часові межі - приблизно 16 ст. до н.е. - 5 ст. н.е.
    Антична література - це література давніх греків та римлян. Щоб зрозуміти її, треба знати їхню міфологію, тому що міфи стали основою та важливим джерелом для античної літератури. 
    Розпочнемо з грецької міфології, а саме з міфів троянського циклу. Саме він особливо плідно вплинув на світове мистецтво.

    3. Дивимось короткий відеоурок з теми за посиланням:

    4. Запишіть ключові образи міфів троянського циклу:

    Пріам - цар міста Троя.

    Кассандра - дочка Пріама, провидиця, вона передбачила загибельТрої.

    Паріс - син царя Пріама, красень, який віддав яблуко Афродіті.

    Гектор - найстарший син царя Пріама, воєначальник троянського війська.

    Єлена Прекрасна - дружина грецького царя Менелая.

    Агамемнон - брат Менелая, полководець, який повів грецьке військо на кораблях на Трою.

    Ахілл - найкращий воїн грецького війська, його мати  - богиня. Він мав вразливе місце - п’яту.

    Одіссей - найкращий воїн грецького війська, цар острова Ітаки, вигадав Троянського коня.

    Афродіта - богиня кохання і краси. 

    5. Прочитайте міф "Яблуко розбрату"


      Багато красивих виразів прийшло до нас із грецьких міфів. Один такий вираз — «яблуко розбрату». Ось як він виник.

    Одного дня верховний бог Зевс улаштував для всіх безсмертних богів вечірку. Тільки одну богиню Еріду  він не запросив, бо то була покровителька сварок.

    Адже він знав, що вона обов’язково зіпсує вечірку сваркою або ще й бійкою. Грецькі боги в цьому від людей не відрізнялися зовсім.

    Проте це була дуже велика помилка. Ви можете собі уявити, як розлютилася знехтувана богиня. Ставши невидимою, вона прокралася до святкового столу і нишком поклала серед інших наїдків яблуко. Воно було звичайнісіньке, на нього ніхто б не подивився. Але на його червоному боці було написано «Найкрасивішій».

    То був підступ. Одразу три богині захотіли взяти яблучко собі: Гера, Зевсова дружина, найосвіченіша з богів Афіна і богиня краси Афродіта. Кожна тягла яблуко до себе. Кожна відштовхувала суперниць. Зчинилися галас і метушня. Богині почали битися.

    А потім стали вимагати від Зевса вироку, кому належатиме яблуко.

    Хоча Зевс був найголовнішим із богів, проте він боявся дружини. А дочку Афіну він сам любив, як звичайний батько. Афродіта ж дуже Зевсові допомагала у всіляких справах. І він переклав відповідальність вироку на молодого троянця Паріса (найкрасивішого чоловіка на землі), який пас батькові вівці. А той розсудив так, що почалася велика й тривала війна.

    Таке «смачне» вийшло яблучко. І запам’ятали його як «яблуко розбрату».

                                  Домашнє завдання

    1. Опрацювати матеріал до уроку.

    2. Прочитати статтю "Троянський цикл міфів" (с. 32-36). 

        У старих підручниках - с. 61-66.

                            

     







    13.10.2022
    Тема. Контрольна робота за розділом "Священні книги
               людства"
    І. Тестування
    1. Яка книга найдавніша?
        А. Веди.
        Б. Коран.
        В. Біблія.
    2. Яке походження мають Веди?
       А. Давньогрецьке.
       Б. Давньоіндійське.
       В. Давньоарабське.
    3. Що означає назва збірки Вед "Ригведа"?
       А. Збірка законів.
       Б. Збірка заклинань жерців.
       В. Збірка гімнів.
    4. Що означає слово "євангеліє"?
       А. Добра (блага) звістка.
       Б. Послання Боже.
       В. Спаситель.
    5. Скільки євангелій міститься в Новому Заповіті?
        А. 2.
        Б. 3.
        В. 4.
    6. Одкровенням якого святого є "Апокаліпсис"?
        А. Матвія.
        Б. Луки.
        В. Іоанна.
    7. В якій частині Біблії вміщено 10 заповідей Божих?
       А. В Старому Заповіті.
       Б. В Новому Заповіті.
       В. Вони є в Старому й Новому Заповітах.
    8. Хто приніс людям 10 заповідей Божих?
        А. Ісус Христос.
        Б. Пророк Мойсей.
        В. Діва Марія.
    9. Яко мовою написаний Коран?
       А. Арабською
       Б. Грецькою.
       В. Санскритом.
    10. Скільки років тривало земне життя Ісуса?
        А. 30.
        Б. 33.
        В. 35.
    11. В якому місті народився Ісус Христос?
         А. Єрусалимі.
         Б. Віфлиємі.
         В. Назареті.
    12. З якої священної книги цитата:
         "В ім'я всемилостивого, всемилосердного бога. Ніч призначення краща за тисячу місяців"?
         А. Біблія.
         Б. Веди.
         В. Коран.

    ІІ. Укласти словник до розділу.
    Наприклад : Коран - це священна книга мусульман.
    Біблія - це...
    Ісус Христос -
    Апостоли -
    Притча -
    Каїн - 
    Адам і Єва -
    Коран - 
    Мухаммад -
    Мечеть -
    Іслам -

    ІІІ.  Написати відповідь на питання: "Що спільного є в цих трьох книгах?"  
       
    Бажаю успіхів! Контрольну написати всім обов'язково!




    23.09.2022
    Тема. Новий Заповіт. Біблійні оповіді
                                               Хід уроку
    1. Перевірка учнів , як вони вивчили Заповіді напам’ять.
    2. Пригадаймо структуру Нового Заповіту (с. 13).
                                         Домашнє завдання
    Читати уривок з Нового Заповіту (с. 21-22)
    Записати в зошит 3-5 афоризмів (влучних висловів з прочитаного уривку).


    22.09.2022
    Тема. Старий Заповіт. Десять заповідей Божих
                                               Хід уроку
    1. Запишіть у зошит дату, Класна робота, тему.
    2. Читаємо інформацію.
    У Біблії пророк - це людина, яка проголошує слово Боже, посередник між Богом та людьми. Одним із пророків, за Біблією, є Мойсей. Саме він приніс людям кам’яні скрижалі з 10 заповідями Божими. Мойсей передав людям слова Бога: "Якщо вони будуть жити за цими заповідями, то Бог буде їм у всьому допомагати". Так була укладена перша угода (Заповіт) між Богом та людьми.

                                         Домашнє завдання
                                         Вивчити напам’ять

    Десять заповідей Закону Божого                                                   

    1.Нехай не буде у тебе інших богів, крім мене.                     

    2. Не роби собі кумира.                                                                

    3. Не згадуй імені Господа Бога твого даремно.                   

    4. Шість днів працюй, а день сьомий –                                    

       для Господа Бога твого.                                                           

    5. Шануй батька і матір свою,                                                        

       І добре тобі буде, і довго житимеш на землі.                   

    6. Не вбивай.                                                                                  

    7. Не чини перелюбу.                                                                 

    8. Не кради.                                                                                   

    9. Не свідчи неправдиво проти ближнього свого.              

    10. Не заздри.                                                                               

    Кумир - предмет поклоніння .
    Перелюб - зрада чоловіку або дружині.

               
    16.09.2022
    Тема. Старий Заповіт. Біблійні оповіді

                                              Хід уроку
    1. Запишіть у зошит тему, а також головні образи Старого Заповіту: Адам і Єва, Каїн та Авель, Мойсей, цар Соломон, цар Давид.
    2. Читаємо виразно оповіді із Старого Заповіту ( с. 15 - 18) про створення світу, Каїна та Авеля.

                                        Домашнє завдання
    Знайти в інтернеті оповідь "Всесвітній потоп". Прочитати її , написати її зміст , використавши 3-5 речень (не більше)


    15.09.2022
    Тема. Біблія - священна книга іудеїв та християн

                                           Хід уроку 
    1. Записуємо в робочому зошиті дату, Класна робота, тему.
    2. Читаємо статтю підручника про Біблію (с. 13-15).
    3. Дивимось буктрейлер до книги за посиланням:

                                      Домашнє завдання
    Самостійно класти й записати паспорт до книги Біблія( як записували ми до книг Веди та Коран). Ви маєте вказати час створення, мову, авторів, структуру книги. 




    09.09.2022
    Тема. Коран
                                              Хід уроку
    1. Записуємо в робочому зошиті дату, Класна робота, тему.

    2. Читаємо інформацію.
    За давністю створення книга Коран набагато молодша за Веди. Вона створювалась у нашу еру. Це головна книга мусульман.
    Мусульмани - це ті люди, які сповідують іслам ( араб. - покірність). Це приблизно 1,8 млрд населення планети. Це така релігія, головним постулатом якої є поклоніння єдиному богові - Аллаху. Мусульманами є кримські татари, турки, населення країн Азії та Африки.
    Подивіться, будь ласка, відео про Коран.


    3. Запишемо коротку інформацію про Коран.
    Коран - священна книга мусульман, перша писемна пам’ятка арабської літератури.
    Час створення - VІІ ст. н.е. 
    Автор - пророк Мухаммад (Мухаммед), який виголосив людям одкровення Аллаха в містах Мекка та Медіна (Саудівська Аравія).
    Мова - арабська.
    Структура книги:
    114 сур  (розділів), які складаються з менших частин - аятів.
    Перша сура - найголовніша, вона нагадує молитву "Отче наш" для християн.

                                        Домашнє завдання
    1. Опрацювати матеріал до уроку.
    2. Прочитати статтю про Коран та уривки з нього (с. 22-26).



     08.09.2022
    Тема. Найдавніші пам’ятки словесного мистецтва
                                          Хід уроку
    1. Записуємо в робочому зошиті дату, Класна робота, тему.
      Слово "пам’ятка" в даному випадку означає: предмет матеріальної або духовної культури минулого, який становить цінність.

    2. Читаємо інформацію.
    Починаємо вивчення давньої літератури з ознайомлення  зі священними книгами людства, які з’явились дуже давно, але й досі не втратили свою популярність. Це Веди, Біблія та Коран.
    Сьогоднішній урок присвятимо книзі Веди.
    Подивіться , будь ласка, коротке відео про цю унікальну книгу.


    3. Запишемо коротко інформацію про Веди в зошити.

    Веди (на санскриті означає - відати, знати)- найдавніша пам’ятка індійської літератури.
    Це священні тексти, складені в Стародавній Індії упродовж періоду, який називають ведичним.
    Час створення - ІІ тисячоліття до нашої ери.
    Авторство її приписується Брахмі ( в індусів - це Бог-творець).
    Мова - санскрит ( давньоіндійська мова).
    Веди містять міфи, легенди, перекази, розповіді про події реального життя, вірші, пісні, твори з філософії, астрономії, медицини.
    Структура книги:
    Рігведа - веда гімнів, присвячених богам
    Самаведа - веда піснеспівів
    Яджурведа - веда жертвоприношень
    Атхарваведа - веда заклинань

                                 Домашнє завдання
    1. Опрацювати матеріал уроку.
    2. Прочитати статтю підручника (с.8 - 11).
    3. Пригадайте: цей міф із Вед ми читали в 6 класі.

    Творення світу

    Спочатку не було нічого: ні сонця, ні місяця, ні зірок. З темряви хаосу першою виникла вода, з неї — вогонь. Від великої сили тепла, що дав той вогонь, зародилося Золоте Яйце, яке плавало у водах безмежного океану, доки в ньому не виник Брахма. Він розбив те яйце, і воно розкололося на дві половини: верхня стала Небом, нижня — Землею, а між ними Брахма розмістив повітряний простір. Й утвердив він землю серед вод. Так було створено світ.

                  


    02.09.2022
    Тема. Світовий літературний процес
    Діти! У восьмому класі зарубіжна література цікава, але складна. Ми починаємо вивчати світовий літературний процес від найдавніших часів. Підручники не завжди вас будуть задовольняти. Але разом ми впораємося. Головне - ваше бажання здобувати знання. 
                                             Хід уроку
    1. Підписуємо зошити (тоненькі, в клітинку або лінію).
                                            Зошит
                        для робіт із зарубіжної літератури
                        учня/учениці 8 класу КЗ "Могильненський ліцей"
                        Заваллівської селищної ради
                        Прізвище та ім’я

                                            Зошит
                        для контрольних робіт із зарубіжної літератури
                        учня/учениці 8 класу КЗ "Могильненський ліцей"
                        Заваллівської селищної ради
                        Прізвище та ім’я

    2. Записуємо в робочому зошиті дату, "Класна робота", тему.

    3. Записуємо також у зошит визначення.
    Світовий літературний процес - це поступальний розвиток світової літератури від найдавніших часів до сьогодення.
    Пишемо далі.
    Літературний процес поділяється на епохи:
    (назви цих епох перепишіть із таблиці). Спочатку Античність, потім Середньовіччя і т.д.



    Інформація: у 8 класі ми будемо знайомитись із літературою перших п’яти епох європейської літератури.
                                                                                                                                                       Домашнє завдання 
    Засвоїти матеріал уроку.
                               
        

                                





         

    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.