Доброго дня! Щодня ми бачимо і чуємо величезну кількість реклами: телевізійні ролики, рекламні щити на вулицях, повідомлення по радіо, друкована реклама в газетах і журналах, написи на стінах, автомобілях, упаковках тощо.
Щоб змусити людей придбати товар, рекламодавці нерідко наводять не всі його якості, а лише ті, що показують продукт з кращого боку. Часто ці якості перебільшені, іноді — відверто неправдиві.
Коли людина не має природної потреби у вживанні, наприклад, алкоголю чи тютюну, то рекламодавці використовують інші потреби, щоб вона почала вживати цей продукт і стала залежною.
Так, для залучення підлітків до куріння чи вживання алкоголю наголошують, «тиснуть» на їхні потреби у спілкуванні з друзями, належності до групи, самостійності, визнанні. Це видно з реклами пива і тютюну, де найчастіше зображують молодих людей і пропагують характерні для молоді цінності — свободу, незалежність, прагнення бути модним, сучасним, мати дорослий вигляд.
Виробники тютюну та алкоголю отримують величезні прибутки і не мають наміру відмовлятися від них, хоч їхня продукція шкодить здоров’ю людей. Головне їх завдання — залучити до куріння і вживання алкоголю якомога більше молоді замість тих, хто кинув курити (пити) чи вже помер.
Вітаміни (походить від латинського vita - життя) - це речовини, які життєво необхідні людині. Вони беруть активну участь у засвоєнні їжі, підвищують працездатність людини, протидію організму захворюванням, поліпшують обмін речовин. Вітаміни в основному ми одержуємо з їжею. їх потрібна невелика кількість. Потреба у вітамінах підвищується в період росту і розвитку організму, під час захворювання для швидшого одужання. Вітаміни позначаються літерами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо.
Вітаміни містяться майже в усіх продуктах, найбільше їх у сирих овочах і фруктах.
- Вітамін А потрібен для нормального стану шкіри, волосся, гарного зору. Сприяє росту кісток, зубів. Міститься в моркві, абрикосах, мандаринах, вершковому маслі, яйцях, риб’ячому жирі.
Вітаміни групи В потрібні для розумової діяльності, нервової системи. Є у хлібі, м’ясі, крупах, печінці, рибі, молоці.
Вітамін С запобігає застуді, сприяє загоєнню ран. Потрібен для кровоносних судин. Продукти, багаті на вітамін С, - шипшина, чорна смородина, аґрус, лимони, апельсини, цибуля, картопля, перець, помідори.
Вітамін D сприяє росту і формуванню кісток та зубів. Утворюється в організмі людини під дією сонячних променів. Міститься в риб’ячому жирі, морській рибі, молоці, яєчних жовтках, вершковому маслі.
Нестача вітамінів призводить до серйозних порушень в організмі. Так, за нестачі вітамінів групи В порушується діяльність нервової системи, нестача вітаміну D може спричинити рахіт (захворювання, що призводить до неправильного формування скелета). Якщо не вистачає вітаміну А, порушується гострота зору, шкіра стає сухою, волосся - ламким.
Мінеральні речовини - це хімічні елементи, що трапляються в земній корі. Наприклад, кальцій, залізо, йод, фтор, мідь. Ці речовини потрібні для нормальної роботи клітин, вони беруть участь у створенні й зміцненні кісток, зубів тощо. Так, для формування кісток скелета і зубів важливе значення мають кальцій і фосфор, що містяться в молоці, молочних продуктах, рибі, морепродуктах, деяких овочах, яйцях.
Перегляньте відео до теми за покликанням:
Випишіть до зошита у дві колонки: " Плюс", " Мінус" позитивні та негативні чинники, що впливають на здоров'я стор.64
Що таке булінг
Булінг - це насильство, залякування. Це завжди про те, що повторюється систематично і є проти волі людини (дитини), яку обрали жертвою. Булінг буває різним. З жертви можуть насміхатися, принижувати, залякувати, нищити її речі та майно, штовхати тощо. Особливо популярним, на жаль, є булінг серед дітей підліткового віку. Часто дорослі не надають значення цькуванню, називаючи його звичайними дитячими жартами. Проте відрізнити розваги підлітків від булінгу легко. Адже булінг не припиняється, для булінгу обирають одну і ту ж жертву, якій, власне, у цій ситуації зовсім невесело.Поріг — кам’яниста перешкода на річці, де вода, вдаряючись об каміння, кипить, вирує. Місце за порогами Дніпра називали Запорожжям, а козаків — запорожцями.
За Дніпровськими порогами,
За степами, за широкими Наші прадіди жили.
Мали Січ козацьку сильную,
Цінували долю вільную,
Україну свою рідную,
Як зіницю берегли.
Свої поселення, щоби захиститися від ворогів, козаки огороджували посіченими, порубленими дерев’яними колодами. Звідси й назва — Січ.
Запорозька Січ — фортеця, центральне укріплене поселення козаків, оточене земляним валом, сторожовими баштами.
Козаків у Січі не можна було захопити зненацька. Вони розробили чудову систему повідомлення, так звані «фігури».
Ритуал прийняття на Січ був дуже простим. У новачка питали, чи вірує він в Бога. Потім козак мав пройти військову підготовку. Враховуючи певні особливості його зовнішності, мови, поведінки, він отримував прізвисько. Звідси пішли такі дивні прізвища, які й досі носять козацькі нащадки: Перебийніс, Загубиколесо, Панібудьласка тощо. Наявні свідчення, що справжнім козаком вважали того, хто пропливе по Дніпру черезвсі його пороги. Необхідність тримати Запорозьке військо у постійній бойовій готовності, постійна небезпека були причинами того, що під загрозою смерті на Січ не можна було проводити жінок.
Поріг — кам’яниста перешкода на річці, де вода, вдаряючись об каміння, кипить, вирує. Місце за порогами Дніпра називали Запорожжям, а козаків — запорожцями.
За Дніпровськими порогами,
За степами, за широкими Наші прадіди жили.
Мали Січ козацьку сильную,
Цінували долю вільную,
Україну свою рідную,
Як зіницю берегли.
Свої поселення, щоби захиститися від ворогів, козаки огороджували посіченими, порубленими дерев’яними колодами. Звідси й назва — Січ.
Запорозька Січ — фортеця, центральне укріплене поселення козаків, оточене земляним валом, сторожовими баштами.
Козаків у Січі не можна було захопити зненацька. Вони розробили чудову систему повідомлення, так звані «фігури».
Ритуал прийняття на Січ був дуже простим. У новачка питали, чи вірує він в Бога. Потім козак мав пройти військову підготовку. Враховуючи певні особливості його зовнішності, мови, поведінки, він отримував прізвисько. Звідси пішли такі дивні прізвища, які й досі носять козацькі нащадки: Перебийніс, Загубиколесо, Панібудьласка тощо. Наявні свідчення, що справжнім козаком вважали того, хто пропливе по Дніпру черезвсі його пороги. Необхідність тримати Запорозьке військо у постійній бойовій готовності, постійна небезпека були причинами того, що під загрозою смерті на Січ не можна було проводити жінок.
- Яка держава знаходиться на Півночі України?
- Що знаходиться у правій східній частині карти україни?
- Де розташовані Чорне та Азовське моря на карті?
- На Заході Україна межує з ...(запиши в зошит.)
2. Для чого потрібно знати карту, сторони горизонту?
3. Робота з підручником (с. 111-112) Роздивись малюнок та виконай вправу на с.111.
4. Прочитай текст рубрики "Ознайомся з думкою інших людей"та виконай завдання на с. 111 - 112.
5. Розглянь схему роботи над проектом на с. 112.
6. Розглянь відео та повтори.
7. Напиши розповідь куди ти мрієш помандрувати .
Переглянь відео та попрацюй з підручником.
Переглянь відео.
Вікторина
✵ Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
✵ Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор)
✵ Який кущ уважають народним символом України? (Калину)
✵ На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)
✵ Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)
✵ Яка мова в Україні є державною? (Українська)
✵ Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)
✵ Державний Герб України — це... (тризуб).
✵ Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)
✵ Урочиста пісня нашої держави — це... (Гімн України).
— Сьогодні ви дізнаєтеся, як виявляти в поведінці турботу про оточення.
Бесіда
— Які люди вам до вподоби — усміхнені чи похмурі?
— Які люди вам подобаються — привітні чи байдужі до вас? До яких належите ви? (Не сподівайтеся, що й люди обов’язково повинні до вас ставитися по-дружньому.)
— Кому ви віддаєте перевагу — людям, які цікавляться вашою справою, чи тим, для яких вона байдужа? (Уміння вислухати людину — велике мистецтво, що не всім дається.)
— Які люди вам більше подобаються — чемні чи грубі?
— Яким людям ви віддаєте перевагу — тим, що легко «вибухають», чи тим, які володіють собою? (Пам’ятайте, що своєю нестриманістю ви ображаєте не тільки інших, а й себе!)
— Кожен може впливати на взаємини з іншими людьми й поліпшувати їх. Є чимало прикладів того, як люди докладають багато зусиль для налагодження взаємин. Але не всі вони цінують і схвалюють такі зусилля.
Як ви вважаєте, що цінується найвище у стосунках з членами сім’ї? (Довіра, любов, повага, цікаве спілкування, уміння вислухати одне одного...) І жодні матеріальні блага не можуть замінити цих цінностей.
Усім відоме давнє правило: «Роби для інших те, що ти хотів би, щоб вони робили для тебе». Психологи радять дотримувати й іншого правила: «Роби для інших те, що вони хотіли б, щоб ти зробив для них». Нехай це стане девізом вашого життя.
Виконайте усно завдання на с. 76.
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 80. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Продовжіть речення.
✵ Я — людина, тому що...
✵ Якби не було навколо людей, я...
✵ Людина народжується для...
✵ Людині для життя потрібно...
Гра «Назви протилежність»
Злий — добрий;
поганий — ...;
ворог — ...;
ненависть —...;
скупий —...;
сльози — ...;
горе — ...;
приниження — ...;
ледачий — ...;
нечемний — ...;
обман — ...;
боягузливий — ...;
незгода — ...;
байдужий — ... .
Гра «Незакінчене речення»
• Коли вітаються зранку, говорять...
• Дякуючи, людина каже...
• Коли звертаємося із проханням, говоримо...
— Серед багатьох наук, без яких людям не обійтися, є дуже особлива і необхідна для всіх — наука спілкування з людьми, наука поваги одне до одного, вміння поводитися таким чином, щоб оточуючим було з нами приємно, зручно. Без цієї науки неможливо жити, працювати і відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. І ось на допомогу цьому ще століття і тисячоліття тому прийшли загальноприйняті правила, які обов’язково повинен знати кожен з нас. Сьогодні Ви дізнаєтеся більше про правила культурної поведінки.
— Говорять, що поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя.Таких правил безліч, але коли ви з ними ознайомилися, то зрозуміли, що майже всі ви виконуєте, бо і мама з татом удома, і вчителі у школі вимагають одного і того самого — правильної поведінки, щоб ви змалку привчилися до порядку, а далі все буде просто.
Кажуть, якщо ти хочеш, щоб до тебе добре ставилися, то й сам повинен ставитися до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе. Нескладна думка сама по собі, але дуже точна. Вимагати від іншого можна тільки те, що ти здатний йому дати і даєш сам. Забувати цю істину не слід ніде і ніколи.
Робота за підручником (с. 37-41)
Прочитайте оповідання В. Сухомлинського «Наїлися, встали і пішли», відповідають на запитання за змістом прочитаного.
— Як зустріла хлопчиків бабуся?
— Як повелися хлопці?
— Чи можна сказати, що герої цього оповідання відповіли добром на добро?
— Що б ти зробив на їхньому місці?
— Чи траплялося щось подібне з тобою або твоїми знайомими?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 41. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
Переглянь :https://www.youtube.com/watch?v=PIVNjFtK5jI
Дай відповідь
1. Запізнившись до школи, потрібно:
а) швидко пройти на своє місце;
б) привітатися;
в) вибачитися.
2. Ідучи до їдальні, необхідно:
а) іти організовано;
б) швидко бігти разом з друзями;
в) не поспішати.
3. В їдальні необхідно:
а) сідати, де хочеться;
б) мати постійне місце.
4. На перерві можна:
а) бігати, де хочеш;
б) зайнятися цікавими справами;
в) відпочивати.
5. На уроці необхідно:
а) слухати пояснення вчителя;
б) гратися сторонніми предметами;
в) розмовляти без дозволу.
6. Перебуваючи в автобусі, треба:
а) сидіти, не звертаючи ні на кого уваги,
б) звільнити місце стареньким.
КАЗКА ПРО МИХАЙЛИКА ТА ГОРЕ-ЛИХО
(Казка про правила поведінки)
Йдуть уроки, в школі тиша,
Всі за партами сидять,
Та порушив тишу Міша,
Бо спізнивсь хвилин на п’ять.
І урок перериває,
Двері різко відчиня.
Дітям дуже заважає
Хлопець мало не щодня.
А зайшов, не привітався,
Через клас увесь побрів.
Хоч би що! Ще й усміхався,
А тоді за парту сів.
На уроці розмовляє,
То він булочку жує,
То записки розкидає,
То дівчаток часом б’є.
І не може посидіти
Він спокійно п’ять хвилин.
Я скажу вам щиро, діти,
Добре, що такий один.
А, як дзвоник залунає,
На перерву час іти,
Він на партах вже стрибає,
Почина когось трясти.
То потягне за косичку,
То з перил по сходах мчить,
То розбризкає водичку
Й стрімголов кудись летить.
То він дошку розмалює,
То вазони поскида.
Каже він, що так жартує,
Ну, не хлопець, а біда!
То книжки порозкидає,
Дітям зошити порве,
То стілець візьме зламає —
Так у школі він живе.
Принесе у школу карти,
То із кактуса шпички,
То ножем поріже парту,
Порозв’язує стрічки.
То він крейду розкидає,
То стрибне на когось вмить.
Неспокійну вдачу має,
П’ять хвилин не посидить!
Косинцем когось штрикає,
А лінійка в нього — спис!
То він циркуля виймає,
З ним біжить кудись униз.
Приладдя шкільне ламає,
Б’є й штрикає ним усіх.
Він таке заняття має:
Комусь — горе,
Хлопцю ж — сміх!
І не думає хлопчина,
Що скалічить він когось.
Ох, погана він дитина,
Плакать би не довелось...
Як з таким хлопчиськом жити?
Збунтувались діти враз.
Хто захоче з ним дружити?
Всі стомились від образ.
Перестали розмовляти,
Мов Михасика й нема.
Хоче слово він сказати,
А кругом — стіна німа.
Він до того, він до цього
Підійде поговорить,
Та тікають всі від нього,
Не бажають з ним дружить.
Та не журиться хлопчина,
Він ще бігає, кричить.
Але ж є якась причина,
Що не хочуть говорить?
«Ой, ці мамочкіни діти,
Що не хочуть гратись з ним!
Відвертаються сердито,
Він покаже їм усім!
Зараз він їх розштовхає,
Гей! Ану з дороги! Брись!»
Але хто це піднімає
Хлопчака й несе увись?
Що з’явились в нього крила?
Та ніяких крил нема...
Це якась незрима сила
Підняла його й трима.
Раптом в школі стало тихо,
Діти всі завмерли вмить.
Величезне Горе-Лихо
З хлопчиком малим стоїть.
В щупальцях його тримає,
Аж під стелю підняло
І назад не відпускає,
Потім враз як загуло!
«Ти чого тут бешкетуєш?
Що у світі ти один?
Ти чого дітей травмуєш,
Чий такий поганий син?
Заберу тебе з собою,
В ріг баранячий скручу!
Або розтопчу ногою,
Або правил я навчу!».
Діти всі стояли тихо,
Охопив усіх їх жах.
Здоровезне ж Горе-Лихо
Виростив малий хлопчак.
Раптом все як закрутилось,
Полетіло сторчака,
Горе-Лихо підхопило
Й дуже стисло хлопчака.
Діти злякано дрижали,
Бо не знали, що робить.
Всі, як вкопані, стояли,
Але ось, дзвінок дзвенить,
Всіх до класу закликає...
Діти тихо розійшлись.
Горе-Лихо десь літає
І несе Михася ввись.
Вже й уроки закінчились,
Всі розбіглись по хатах.
І затихли в школі кроки,
Та лишився жити страх.
А, як зовсім споночіло,
Спати все живе лягло,
Горе-Лихо прилетіло
Й хлопця в школу принесло.
Стало, бідного, лякати,
Грати в піжмурки взялось.
Правил почало навчати —
Треба ж з ним робити щось!
Хлопець звівся з переляку,
Сам не знає, що робить.
От би виламать гілляку
Й Горе-Лихо те прибить...
А воно його лякає,
Так, що хлопець ледь не вмер
Горе-Лишенько кусає
Ще й питає: «Як тепер?
Що, подобається, друже,
Як тебе лякають, б’ють?
Щось веселий ти не дуже,
А тебе вже й вдома ждуть...
Але поки не прозрієш
І не станеш мудрим ти,
Й правил всіх не зрозумієш...
Не пущу тебе, прости...»
І взялося знов лякати,
Підкидати вгору, вниз,
Гострим кактусом штрикати
І чіпляти за карниз.
Колобком його котити,
Терти хлопцем по стіні...
Він же мусить зрозуміти
Всі ці правила шкільні!
А саме тряслось від сміху,
Як і хлопець теж, колись.
«Ой, спинися, Горе-Лихе,
Я благаю, зупинись!
Зрозумів свою провину,
Вивчу правила шкільні.
Чуєш? Ні одну дитину
Я в житті не скривджу! Ні!».
Горе-Лихо зупинилось
І схилилось, мов в журбі...
Ніби й менше враз зробилось:
«Що ж, повірю я тобі...
Вчи, а я тут почекаю
І від тебе — ні на крок!
Бо таких, як ти, я знаю —
Це вже пройдений урок!
Вчи. А як усе розкажеш,
То додому відпущу.
Ти зайдеш і тихо ляжеш...
А як — ні, то знов провчу!
Бо твоє я Горе-Лихо,
Ти щодня ростив мене.
І поводься в школі тихо,
Аж тоді біда мине».
Ніч пливла, усе мовчало,
Хлопець правила вивчав.
Горе-Лихо засинало,
Він додому почвалав.
А, коли зайшов у хату,
То батькам все розказав,
Та й пішов тихенько спати.
Так до ранку і проспав.
Як послало сонце світло,
Ранок росяний устав,
Серце хлопчика розквітло,
Зовсім іншим хлопчик став.
Він зібрав книжки до школи,
В хаті линув тихий сміх.
Як ні разу і ніколи,
Він прийшов раніш за всіх.
З усіма дітьми вітався,
Вчителів усіх вітав.
На перервах гарно грався
І нікого не чіпав.
На уроках не сміявся,
Дітям він не заважав.
За задачу зразу взявся
І найперший розв’язав.
Не кричав, не лінувався,
Краще всіх він став писать.
Дуже хлопчик помінявся,
Став серйозний, не впізнать!
Дні ішли, літа минали,
Дуже всіх Мишко любив.
І тепер всі в школі знали —
Він за правилами жив.
З того часу вже ніколи
Він не бивсь, не ображав.
Закінчив успішно школу
І чудово жити став.
Все скінчилось мирно й тихо.
Десь поділось з серця зло.
Здоровезне Горе-Лихо
Щезло, наче й не було!
— Як поводився Мишко у школі?
— Хто виростив Горе-Лихо?
— Що зробило Горе-Лихо з Мишком? Як примусило вивчити правила?
— Яким став хлопчик після зустрічі зі своїм Горем-Лихом?
— Чого навчає казка?
— Які правила поведінки ви вивчили?
— Як ви вважаєте, правила етикету потрібно дотримувати тільки в школі? А коли ще?
— Що означає доброзичливо ставитися до оточуючих?(Усно).
Підручник (с. 37-41).
— Які правила поведінки ви знаєте?
— Які правила поведінки ви виконуєте?
— Розкажіть про те, чого не можна робити на вулиці.
— Необхідність спілкування людей на основі визначених, а головне — всім добре відомих правил стає все більш очевидною. Ці правила слід знати всім, і не варто нехтувати ними.
«Правил поведінки дуже багато — спробуй їх всі запам’ятати!» — скажуть деякі. Насправді є одне просте правило: людина своєю поведінкою і зовнішнім виглядом не повинна доставляти незручності навколишнім людям. І тоді її вважатимуть інтелігентною людиною.
Дотримання правил доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх друзів слід учитися з дитинства. Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягти успіхів на складному і цікавому шляху, що називається життя.
— Сьогодні Ви більше дізнаєтеся про культуру поведінки.
— Поведінка певної людини, привітно чи грубо сказане нею слово нерідко залишає у душі іншої людини слід.
Подивіться, будь ласка, на дві склянки з чистою водою. Склянки — це ваші душі.
Нам завжди хочеться, щоб душа була чистою, прозорою, як ця вода. Але іноді трапляються випадки, коли вас образили, штовхнули, сказали грубе слово. Подивіться, що сталося із душею.
— Що сталося з водою?
— Те саме трапляється з вашою душею: вона стає чорною, каламутною. Бажаю, щоб ваша душа була завжди чистою. А щоб це було так, слід поводитися таким чином, щоб не було соромно за свої вчинки.
Давайте разом спробуємо з’ясувати, зі скількома людьми ми зустрічаємось щодня.
Я І ЛЮДИ
Удома —?
у школі —?
на вулиці —?
— Так, удома ви спілкуєтесь зі своїми рідними, сусідами, у школі — з учителями, однокласниками, батьками, кухарями, в магазині — з продавцем, на вулиці — зі знайомими і незнайомими, молодими і старими, однолітками. Важко порахувати, скількох людей за один день ми бачимо, зі скількома розмовляємо, щось запитуємо, відповідаємо, звертаємось із проханнями.
Отже, людина постійно спілкується з іншими людьми. Поведінка людей має бути такою, щоб не образити словом, вчинком інших. А що ж таке поведінка?
Поведінка — це спосіб життя та дії людини, тобто те, як людина живе, як учиняє. Чим раніше ви будете знати про правила поведінки, тим меншої кількості помилок припускатиметесь, менше прикростей завдасте собі і іншим, навіть настрій відбивається на поведінці людини, її вчинках, діях, мовленні.
Часто гарний настрій людини залежить від того, чи були ви до неї уважними, привітними, доброзичливими. І як прикро буває від байдужості, грубого чи злого слова. Зазвичай усім хочеться, щоб кожен день минав весело, цікаво.
— Що для цього потрібно? (Щоб ніхто не ображав.)
Робота за підручником (с. 42-46)
«Повтори те, що знаєш».
Прочитайте текст рубрики «Я хочу дізнатися».
Виконайте завдання на с. 44-46.
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 46. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
Фізкультхвилинка
Їду швидко я, вперед
Мчиться мій велосипед.
Натискаю на педалі,
Їду далі, далі, далі!
Щось ми пальчики втомили.
Треба, щоб вже відпочили.
Тож зімкнемо їх усі.
Розімнемо, як годиться,
Й знов писати будем вчиться.
Гра «Світлофор увічливості»
— Позначте «ввічливо» зеленим кольором, «неввічливо» — червоним кольором.
• «Дайте мені хлібину», — звертається хлопчик у магазині до продавця.
• «Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно»,— каже дівчинка в автобусі.
• «Покличте до телефону Марину!».
• «Я трохи порвала цю книжку. Підклейте її самі», — сказала дівчинка бібліотекареві.
• «Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу».
• У шкільному коридорі розмовляють учителі, серед них Олег побачив свого класного керівника і проходячи сказав: «Добрий день, Ігоре Степановичу!».
• Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй — учень: «Добрий день»,— і пішов далі.
• Ти йдеш із товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною. Ти теж сказав: «Добрий день!».
• Після обіду Коля сказав бабусі: «Дякую, борщ дуже смачний».
Тестування
Познач, які правила ти завжди виконуєш:
• Я чемний і люб’язний завжди та за будь-яких ситуацій.
• Не поводжуся брутально, не бешкетую.
• Допомагаю у справах маленьким і великим.
• Не накопичую образ, не дуюся.
• Не ставлю себе і свої інтереси на перше місце.
• Зважаю на бажання і настрій інших людей: дорослих, однолітків, менших.
• Завжди пам’ятаю про свої та шкільні речі, майно.
— Додайте кінцівку ситуацій.
• Дівчина несе кошик із фруктами. Їй важко...
• Одна дівчинка сидить на гойдалці, інша її розгойдує. До них підійшов хлопчик...
• Зима. Діти катаються з гірки на санчатах. Одна дівчинка впала...
• Зима. Дідусь ішов тротуаром, підсковзнувся і впав...
Прислів'я
• Слово — не стріла, а глибше ранить.
• Від теплого слова і лід розмерзає.
• Гостре словечко коле сердечко.
• Шабля ранить голову, а слово — душу.
• Не кидай слова на вітер.
• За добре слово грошей не платять, а скажи — всім приємно.
• Слово чемне кожному приємне.
• Добре слово настрій підносить.
• Увічливих і лагідних скрізь шанують.
• Як ти до людей, так і вони до тебе.
• Будь увічливим — і матимеш багато друзів.
— Яке з цих прислів’їв найбільше відповідає темі уроку? Чому?
— Яку людину можна назвати ввічливою?
— Що слід робити, щоб тебе вважали ввічливим?
Переглянь:https://www.youtube.com/watch?v=YXzFriRGWiM
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 42-46).
Скласти розповідь «Я — вихована людина».
Усім світом оберігаємо природу.
Пропоную переглянути завдання уроку і успішно виконати.
6 травня.
Тема. Усім світом охороняємо природні багатства.
Перегляньте та гарно попрацюйте.
13 травня.
Тема. Усім світом охороняємо культуру різних народів.
20 травня.
Тема. Внесок українців у досягнення науки, культури та спорту.
Переглянь план уроку та дізнайся про видатних українців.
27 травня.
Тема. Контрольна робота.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.