Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Зарубіжна література 5 клас

 Завдання із зарубіжної літератури  будуть друкуватися тут. Кожне останнє завдання буде вгорі. Дивіться, будь ласка, на дати.

27.10.2022
Тема. Робота над змістом казки "Пані Метелиця"
                                       Хід уроку
1. Дайте усні відповіді на питання:
- Назвіть позитивних та негативних персонажів казки. Кому з них ви співчуваєте, а кого засуджуєте? Чому?
- Як ставилася вдова до пасербиці (нерідної доньки) та власної доньки? (зачитайте уривок із казки, який доводить вашу думку).
- Чи було таке ставлення справедливим?
- Яку роботу виконували обидві дівчини у пані Метелиці? (зачитайте уривок із казки)
- Як кожна з них вправлялися з роботою? (зачитайте уривок).
- Як пані Метелиця винагородила кожну із героїнь ? (зачитайте)
- Чи вважаєте ви таку винагороду заслуженою?

2. Розгляньте ілюстрації до казки й перекажіть епізод, до якого створена ілюстрація.
1). 
2). 

3). 
4). 


                                      Домашнє завдання

Виконайте всі домашні завдання до наступного уроку. Перешліть мені на вайбер.



25.10.2022
Тема. Брати Грімм - збирачі німецьких народних казок.
           Казка "Пані Метелиця"
1. Пригадаймо.
1). Що таке фольклор? 
2). Які фольклорні казки ми прочитали?
3). Про що ці казки?
4). Чому збірка арабських народних казок "Тисяча й одна ніч"  має таку назву?
5). Хто такий Синдбад?
6). Які риси вдачі допомагали Синдбаду долати життєві перешкоди?

2. Читаємо інформацію.
Два брати Якоб та Вільгельм Грімм, які жили у 18-19 столітті, були збирачами німецького фольклору. Під час своїх експедицій вони записували народні казки, легенди, пісні, піддавали їх літературній обробці й видавали цілі збірки зібраного матеріалу. Одна із знайдених ними казок - "Пані Метелиця". 

3. Читаємо казку на с. 53-56.

                                    Домашнє завдання
1. Дочитати казку.
2. Намалювати в зошиті до неї ілюстрацію.


20.10.2022

Тема. Втілення в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

1. Читаємо казку до кінця (с. 47-48)

  Сьогодні на уроці ми маємо з’ясувати, яким був цей герой, які риси вдачі допомогли йому здолати життєві перешкоди і залишитися живим.

 2. Записуємо в зошит характеристику Синдбада.

Він - купець, має власний корабель , торгує різним крамом.

Дуже любить подорожувати.                                       

Здолати життєві перешкоди і залишитися живим йому допомагають сміливість, кмітливість, винахідливість, віра в свої сили.

                               Домашнє завдання     

  Літературний диктант. Вам потрібно в зошиті написати номер речення і всього-навсього його кінець, який, на вашу думку, має бути в ньому (усе речення не пишіть). Але це можливо лише за умови, що ви прочитали казку "Третя подорож Синдбада" ( стор. 43 -48).

  • 1). Казки про Синдбада входять до збірки ...
  • 2). Всі казки оповідаються від імені ...
  • 3). У третю подорож негода прибила корабель до острова-гори, на якому жили ...
  • 4). Людям- мавпам вдалося захопити корабель, бо ...
  • 5). Коли мореплавці прокинулися від сну, то побачили, що з палацу вийшов  ...
  • 6). Велет-людожер першим з’їв...
  • 7). Перш ніж вбити велета, Синдбад запропонував спочатку ...
  • 8). Щоб знешкодити людожера, моряки ...
  • 9). Велетень вибіг з подвір’я палацу і згодом привів із собою...
  • 10). Втікши від людожерів, мореплавці висадилися на острів, де жив ...
  • 11). Після смерті товариша Синдбад прив’язав до свого тіла декілька шматків ...
  • 12). Обдуривши дракона, Синдбад вийшов на берег і побачив удалині...



18.10.2022
Тема. Казка "Третя подорож Синдбада-мореплавця"
                                            Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.
2. Записуємо в зошит, хто такий Синдбад.
Синдбад - це герой казок, які містяться у збірці "Тисяча і одна ніч". Він купець, здійснив на кораблі 7 подорожей і про кожну має захоплюючу розповідь.



Подивіться презентацію про подорожі Синдбада:

                                                  Домашнє завдання
Прочитати казку "Третя подорож Синдбада" ( с. 43 - 46 ).






13.10.2022
Тема. Збірка арабських народних казок "Тисяча і одна ніч"
                                        Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.

2. Читаємо інформацію.
Великої популярності в багатьох країнах світу набули давні арабські казки, що ввійшли до збірки "Тисяча і одна ніч". Ця збірка формувалась протягом 8 століть. Казки складав не письменник, а вигадували й передавали з покоління до покоління народи, які мешкали в Індії, Персії, Туреччині, Іраку, Єгипті тощо. 
Збірка складається з казок, які буцімто розповідала дівчина Шахразада протягом 1001 ночі жорстокому царю Шахріяру.

3. Читаємо на с. 41-42 дуже цікаву історію про Шахразаду.

                                      Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал уроку.
2. Подивитись 2 мультфільми "Алі-Баба та 40 розбійників" та "Чарівна лампа Алладіна", створених за казками із цієї збірки за посиланням:



11.10.2022
Тема. Позитивний та негативні персонажі казки 
           "Пензлик Маляна"
                                            Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.

2. Читаємо інформацію.
Сподіваюсь, діти, що ви дочитали казку (с. 40). Завдяки пензлику Маляна корабель з імператором та його попутниками пішов на дно. І нам зовсім його не шкода, тому що він гнобив людей, стягав з  них непосильні податки, й селяни ненавиділи його. Отже, можна сказати, що мистецтво творить справжні дива з людиною.
Сьогодні на уроці ми ознайомимось з поняттями "негативний" та "позитивний" персонажі.

3. Записуємо в зошит:
Позитивний персонаж (герой, образ) - це той, який заслуговує схвалення, хороший.
Наприклад, хлопчик Малян. Він талановитий, добрий, кмітливий, сміливий, наполегливий, сміливий, працьовитий, справедливий, бореться зі злом.
Негативний персонаж - це поганий персонаж, що заслуговує на осуд.
Наприклад, поміщик та імператор. Вони злі, жорстокі, пихаті, ледачі.
До негативних персонажів належить й несправедливий  учитель, який вважає , що художниками бідні люди не можуть бути.
4. Давайте, діти, ще поговоримо про те, до якого типу  належить казка. Вона є чарівною та одночасно соціально-побутовою казкою. У ній є чарівний предмет - пензлик, чарівні перетворення та  розповідається про життя людей у давньому Китаї.
Які подробиці казки вказують на те, що це казка китайська?
Перш за все  - слова дракон та фенікс (назва пташки) . Вони є символами влади й могутності в Китаї.
                                     Домашнє завдання
1. Якби ви мали чарівний пензлик, то що б ви намалювали? Напишіть у зошиті.
2. Подивіться мульфільм про чарівний пензлик за посиланням:










                             

22.09.2022
Тема. Індійська народна казка "Фарбований шакал"
                                          Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.
2. Опитування учнів з теми "Народна казка".
3. Читаємо інформацію.
Найдавніший вид казок - про тварин. Їх розповідали перед полюванням, аби прикликати удачу. 
Однією з найдавніших збірок народних казок є збірка індійських народних казок "Панчатантра" ( що перекладається як "5 кошиків мудрості"). Усі казки вчать нас розрізняти добро і зло.
Одна із казок цієї збірки - "Фарбований шакал". 
Шакал - дика тварина, яка схожа на вовка і собаку.
4. Читання казки (с. 28-29 )

                                Домашнє завдання
Дати письмово відповіді на питання.
1). За яких обставин шакал Чандарава перефарбувався?
2). Як герой скористався з цієї ситуації?
3). Як шакал себе виказав?
4). Як його було покарано?



20.09.2022
Тема. Народна казка як жанр фольклору
                                      Хід уроку
1. Записуємо в зошит дату, Класна робота, тему.

2. Подивіться коротеньке відео до уроку:


3. Записуємо в зошит  наступне:
Народна казка - усна народна оповідь про вигадані події.          Спільна тема казок народів світу - перемога добра над злом.
Будова казки: зачин, основна частина, кінцівка. 
Різновиди казок : про тварин;
                              чарівні (фантастичні);
                              соціально-побутові ( про повсякденне
                              життя людей).

                                Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал підручника на с. 20 - 24 (читати).
2. Відгадай казку за малюнком й запиши у зошит її назву.
1. 

2. 

3. 




15/09/2022
Тема. Прислів’я й приказки народів світу
                                      Хід уроку
1. Розказування прислів’їв , вивчених напам’ять. 
2. Читання статті про прислів’я та приказки на с. 13-15 підручника.
3. Практична робота (завдання 1 на сторінці 17) (де намальована книжечка з пером).


13.09.2022
Тема. Прислів’я та приказки народів світу
                                        Хід уроку
1. Записуємо в зошит дату, Класна робота, тему.

2. Читаємо інформацію.
Прислів’я та приказки - малі жанри фольклору. У кожного народу їх є величезна кількість. Це справжня народна мудрість, яка містить життєвий досвід людей. 
Прислів’я та приказки треба розрізняти. Давайте запишемо їхнє визначення. 

3. Записуємо в зошит наступне:
Прислів’я - це стислий влучний вислів повчального змісту, який містить закінчену думку. Наприклад: Вік живи - вік учись.
Приказка - це стислий влучний вислів, який не має повчального змісту, а дає яскраву оцінку якомусь явищу. Не містить закінченої думки, а лише натякає на висновок.
Наприклад: Обіцяти золоті гори.

                                   Домашнє завдання
Записати в зошит і вивчити напам’ять 5 прислів’їв.

1. Доля сміливого любить. (англійське)
2. Правда - як олія: завжди наверх випливає. (французьке)
3. Два слова - мир та спокій - дорожчі за золото. (китайське)
4. Хто вкрав яєчко, вкраде й овечку. (французьке)
5. Жартувати - треба міру знати. (німецьке)


08.09.2022
Тема. Фольклор. Жанри фольклору
                                 
                                          Хід уроку
1. Записуємо в робочому зошиті дату, Класна робота, тему.

2. Читаємо інформацію від учителя.
Діти, починаємо вивчення зарубіжної літератури з фольклору. Що це за слово таке дивне? Це слово англійське й означає воно - усна народна творчість. Усна творчість у всіх народів виникла значно раніше за писемність і розвивалася виключно в усній формі. 
Слово "жанр" - французьке й означає воно  "тип" або "вид".

3. Запишемо в зошити наступне:
Фольклор - усна народна творчість.
Жанр - вид (тип) мистецького твору.

                Жанри фольклору
      Великі                          Малі   
       казка                         прислів'я
       легенда                     приказки
       міф                             загадки
       пісня                         скоромовки
                                           анекдоти

4. Фольклорний твір та літературний відрізняються між собою.
   Розгляньте, будь ласка, таблицю на с. 13.

                                 Домашнє завдання
 Засвоїти матеріал до уроку.




05.09.2022
Тема. Предмет "Зарубіжна література"
                       Матеріал до уроку (читаємо)
Доброго дня, дорогі п’ятикласники! Мене звати Леся Василівна. Я буду викладати  у вас предмет "зарубіжна література" 2 рази на тиждень. Спочатку нам треба завести робочий та контрольний зошити ( тоненькі, в клітинку або в лінію).
Підписуємо їх.
                                          Зошит
                               для робіт із зарубіжної літератури
                               здобувача освіти 5 класу
                               КЗ "Могильненський ліцей" Заваллівської
                               селищної ради
                               Прізвище та ім’я
                               
                                         Зошит
                               для контрольних робіт із зарубіжної літератури
                               здобувача освіти 5 класу
                               КЗ "Могильненський ліцей" Заваллівської
                               селищної ради
                               Прізвище та ім’я

Тепер пишемо у робочому зошиті дату, Класна робота, тему
 
 У зв’язку   з ситуацією, яка склалася в країні, на жаль, підручників нових для вас не надрукували. Тому будемо користуватися старим підручником "Світова література". Але для тих, хто вміє і любить читати книжки, - це не проблема. 
Діти, в цьому році у вас буде дві літератури - українська та зарубіжна. На уроках української літератури ви будете вивчати нашу рідну літературу.  На уроках зарубіжної ми будемо вивчати художню літературу різних народів, крім українського. 
Художня література - це казки, оповідання, повісті, вірші тощо.  
  Із творами зарубіжної літератури ви знайомі ще з дитинства. 
Ось деякі з них.
                           "Попелюшка" Шарля Перро

                                                  
"Мауглі" Редьярда Кіплінга


"Дюймовочка" Г.К.Андерсена


За мотивами багатьох творів зарубіжної літератури знято чимало  художніх та мультиплікаційних фільмів. Але щоб мати гарну оцінку з предмету, треба читати, тому що зміст книги і фільм не завжди співпадають. 
Бажаю вам отримувати насолоду від читання книг і  хороші оцінки! 

Домашнє завдання 

1. Прочитати статтю підручника на с. 8 - 11.
 2. Усно дати відповіді на 1, 2, 3 питання після статті.


     




                      


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.