Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Зарубіжна література 9 клас

                Дистанційне навчання в 2022-2023 н.р.
25.10.2022
Тема.  Історія нерозділеного кохання Генріха Гейне в його романтичній поезії
1. Читаємо інформацію.
Історія нерозділеного кохання Гейне знайшла місце у збірці "Книга пісень" (1827 рік).
Генріх був закоханий у свою двоюрідну сестру Амалію, а потім -  у Терезу. Але його кохання було нерозділеним, тому принесло йому багато переживань і страждань. Своє перше почуття поет проніс через усе своє життя, тому що присвятив багато поезій коханим жінкам.
2. Прочитайте в підручнику матеріал про збірку "Книга пісень" (с. 58-59)
                                   Домашнє завдання
1). Прочитати виразно вірші Гейне про нерозділене кохання (с.60-62). Вони позначені трьома зеленими зірочками, тому що назви не мають.
2). Дайте усно відповіді на питання до кожного вірша.





24.10.2022
Тема. Романтизм. Генріх Гейне - німецький поет-романтик

1. Записуємо в зошит наступне:
Романтизм -один із провідних напрямів , що виник наприкінці 18 століття в Німеччині та існував у літературі Європи та Америки у першій половині 19 століття.
                             Головні ознаки романтизму:
- зображення незвичайних героїв у незвичайних ситуаціях;
- увага до внутрішнього світу людини (світу почуттів);
- конфлікт із навколишньою дійсністю;
- герой - бунтар, самотній, розчарований;
- прагнення краси, гармонії, свободи;
- захоплення таємничим, містичним;
- звернення до фольклору;
- пошуки ідеалу у світі природи, далекого минулого або в екзотичних країнах;
- увага до національної історії.

2. Читаємо інформацію про Генріха Гейне в підручник (с. 56 - другий абзац знизу --- 57 )

                                  Домашнє завдання
Добре засвоїти матеріал уроку.




18.10.2022
Тема. Контрольна робота за розділом "Просвітництво"

І. Тестування
1. Укажіть століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва.
       а) ХVІ ст.;   б) ХVІІ ст;    в) ХVІІІ ст.
2. Кого в Ліліпутії (за романом Свіфта "Мандри Гуллівера") 
    призначали на високі посади?
    а) найкращих випускників шкіл;
    б) тих, хто краще за інших танцює на канаті;
    в) переможців лицарських турнірів.
3. Поезія, що стала гімном Європейського Союзу, написана ...
    а) Й. Гете;  б) Ф. Шиллером;  в) Дж. Свіфтом.
4. Ключовими словами оди "До радості" є слова:
   а) єднання, радість;
   б) боротьба, перемога;
   в) пісня, веселощі.
5. У якій формі побудована балада Гете "Вільшаний король"?
   а) монолог;  б) діалог;  в) опис.
6. Яка ідея вірша Гете "Травнева пісня"?
    а) необхідність дбайливого ставлення до природи;
    б) утвердження думки про те, що людина - вінець природи;
    в) оспівування сили справжнього кохання.
7. В оді Гете "Прометей" титан ставився до богів ...
   а) зі зневагою;
   б) з повагою;
   в) звинувачує у всіх бідах.
8. Встановіть відповідність між твором і цитатою.
А «Мандри Гуллівера»   1. «Хлопчику любий, іди ж до нас!»
Б «Прометей»                  2. «Сміється радо природа мені, 
                                               Як сяє сонце по зимнім сні..."
В «Травнева пісня»          3. «Шана й слава чесним, мужнім, 
                                                Згуба підлим брехунам!
Г «До радості»                  4. «Так само віддав я і годинник»
                                            5. «Ну, тут я сиджу і формую Людей 
                                                 на свій образ..."

ІІ. Дати письмово відповіді на питання:
1) Які основні ідеї просвітників ви можете назвати?
2). Які людські та суспільні вади висміює Свіфт у творі "Мандри Гуллівера"?
3). У 2003 році було прийнято рішення: гімном ЄС вважати лише музику без тексту оди "До радості". Чи погоджуєтесь ви з цим рішенням. Чому?
4). Чому Прометей залишається вічним образом у світовій літературі? (Що приваблює митців у цьому образі?)

Бажаю успіхів! Усі пишуть контрольну. Хто не може дати відповіді, звертайтесь до інтернету.
У вас має бути вже 3 письмових роботи. За кожну виставляю оцінку в журнал. 

17.10.2022
Тема. Художній аналіз ліричної поезії Гете
                                          Хід уроку
1.Пригадаймо , яка поезія називається ліричною?
   Хто такий ліричний герой?
   Які є основні види ліричної поезії? (дивіться матеріал попереднього уроку)
2. Що означає "зробити художній аналіз ліричної поезії"?  Треба вказати жанр, вид лірики, тему, ідею, охарактеризувати ліричного героя, вказати художні засоби поезії, вид римування  тощо. Якщо це ліро-епічний твір, то вказати елементи композиції твору (експозиція, зав'язка,розвиток подій, кульмінація, розв'язка).
Сьогодні на уроці ми зробимо частковий художній аналіз кожної із поезій Гете.
1). Вірш "Травнева пісня".
Прослухаємо цей вірш

Аналізуємо.
Це вірш, який відноситься до пейзажної та інтимної лірики
(автор зображує кохання через образи природи).
Тема вірша - кохання.
Головна думка - кохання - це велике щастя, яке освітлює життя, робить його радісним й привабливим. 
Для зображення почуттів ліричного героя автор використовує різні художні засоби. Наприклад: епітети ("барвисті квіти", "гарячим чуттям", "новим життям" і т.д), метафори ( " сміється природа радо мені", "як зір твій сяє" і т.д.), порівняння (" як жайворонок - повітря й спів, як чиста квітка - росу полів, тебе люблю я..."  і т.д.)
2). Ода "Прометей".
Прослухаємо цей вільний вірш (без рими)

Аналізуємо. 
Цей вірш належить до громадянської лірики ( йдеться про стосунки з владою). 
Ліричним героєм цього вірша є Прометей. Яким його зображено?
Благородний Прометей несе покарання за те, що служив людям ( пригадайте міф). 
Прометей - бунтар, тираноборець. Він зневажає Зевса і всіх богів ( тобто всіх володарів), які відвернулися від свого народу. Ліричний герой висловлює слова презирства й зневаги тим, хто байдужий до знедолених. Він страждає, але залишається нескореним і благородним. 
3). Балада "Вільшаний король" (ліро-епічний твір, ому що має сюжет).
Слухаємо баладу.

Аналізуємо. 
Це казково-фантастична балада. В основі її - данська легенда.
Тема - страх людини перед таємничими силами природи.
Головна думка - світ природи таємничий й привабливий одночасно. До кінця пізнати природу неможливо.
Автор зображує два світи : реальний (світ батька) і фантастичний (світ сина).
 Батько везе хворого сина додому, поспішає, заспокоює дитину, яка марить. Хлопчик у хворобливому маренні бачить вільшаного короля ( від слова - вільха - дерево), чує , що він говорить до малого, потім боляче обнімає.
Вільшаний король - уособлення природи. Люди порушили її спокій уночі, тому володар лісу розгнівався й забрав дитину.
Вірш має сюжет, тому варто сказати про композицію (будову) твору. 
Експозиція: батько везе нічним лісом хворого сина.
Зав'язка: хлопчик бачить вільшаного короля.
Розвиток подій: король манить його до себе, батько заспокоює сина.
Кульмінація:
вільшаний король наздогнав батька з сином на руках і почав душити хлопчика.
Розв'язка: загибель хворого сина.

Можна сказати ще про вид римування. Воно паралельне (аабб).

                                  Домашнє завдання
Повторити вивчений у розділі "Просвітництво" матеріал (с. 9-46). Будемо писати контрольну роботу.


11.10.2022
Тема. Роль Й.В. Гете в історії Просвітництва. Поезія
                                         Хід уроку
1. Записуємо в зошит дату, класна робота, тему.
2. Читаємо інформацію.
Йоганн Вольганг Гете (1749 - 1832) - видатний німецький поет, філософ, вчений, громадський діяч, просвітник. Він прожив довге життя - 83 роки. І присвятив його служінню людям. 
Як і всі просвітники, Гете вважав, що змінити суспільство на краще допоможуть виховання та освіта. У 18 столітті він був літературним ватажком свого покоління, тому що був впевнений, що книга дає не тільки знання людям, але й виховує.
Разом із Шиллером видають журнали, пишуть літературні твори (поезію, балади, драматичні твори тощо). У 1799 році у місті Веймарі засновують театр, який теж покликаний вдосконалювати смаки та знання людини. 
 Своїм власним прикладом - великою жагою до знань - Гете надихав людей вдосконалюватись.
 Трагедія "Фауст", над якою Гете працював протягом 60 років, - це підсумок Просвітництва в цілому. Головний герой твору - доктор Фауст - на кінець життя (у 100 років) нарешті розуміє, в чому сенс людського життя - служити людям. 
Сьогодні ми будемо знайомитись з поезією Гете - ліричними творами великого просвітника.
Насамперед пригадаємо й запишемо в зошит наступне:

Ліричний твір - це твір, у якому зображено внутрішній світ людини через передавання почуттів, думок, переживань ліричного героя у певних обставинах, під впливом певних подій.
Ліричний герой - це особа, з думками, почуттями, переживаннями якої ми знайомимось, читаючи вірш.
Є чотири основних види лірики:
- пейзажна ;
- особиста (інтимна, любовна);
- громадянська;
- філософська. 

3. Читаємо далі інформацію.
У підручнику є 3 ліричних поезії Гете. З якими просвітницькими ідеями пов’язані вони?
1). Народна творчість є зразком справжньої поезії, вона прививає людині любов до культури свого народу ( перший та третій вірші Гете пов’язані з фольклором).
2). У поезії "Прометей" , яка  написана вільним віршем ( без рими ), втілена така ідея: правитель, який не дбає про долю та щастя людей, заслуговує лише на презирство. Таке ставлення Прометея до Зевса. 

 4. Читаємо виразно ліричну поезію Гете.

                                 Домашнє завдання
1. Напишіть  в зошиті, до якого виду лірики відноситься кожен із віршів ( може бути так, що не до одного, а до декількох).
2. Доберіть письмово стрічки з прочитаних віршів до ілюстрацій ( до кожної поезії по дві ілюстрації):
1).

                                      
2). 


3). 


4). 

5). 

6). 

Домашні роботи пересилайте мені на вайбер.












19.09.2022
Тема. Просвітницькі ідеї в творі
                                        Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.
2. Читаємо інформацію.
Однією з ідей просвітників була надія на правителів, які мали встановити розумний порядок у державі.
Імператора Ліліпутії не можна назвати мудрим, адже закони країни , її політика щодо сусідньої держави - безглузді, викликають подив і обурення у розумних людей. 
3. Читаємо про стосунки Ліліпутії з сусідньою державою Блефуску та участь Гуллівера у конфлікті ( с. 28-31).
Можете подивитись короткий переказ І частини з ілюстраціями та кадрами із фільму.
                   

                                 Домашнє завдання
Доберіть цитати з твору до ілюстрацій, запишіть їх у зошити.


1.

2. 



13.09.2022
Тема. Країна Ліліпутія очима Гуллівера
                                       Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему, а також
                                       Словник до уроку
Мілдендо - столиця Ліліпутії
Тремексени та слемексени - дві ворожі партії
Блефуску - сусідня країна

 2. Читати розділи ІІІ та ІV (с. 26-28).

                                    Домашнє завдання       
Написати в зошити  відповідь на таке питання:
Що ви дізнались про Ліліпутію із прочитаних 4 розділів?                        


12.09.2022
Тема. Гуллівер в Ліліпутії (частина І). Робота над змістом
           твору
                                             Хід уроку
1. Запишіть в робочі зошити дату, Класна робота, тему.

2. Читаємо інформацію.
Просвітники - прогресивні люди свого часу, але й вони зазнавали переслідувань з боку влади, церкви, багатіїв. 
Сам Джонатан Свіфт називає свій роман фантастичним і пригодницьким, але уважні читачі розуміли, що це гнівна сатира на суспільний і політичний устрій Англії 18 століття.
Автор використовує так звану езопову мову - замаскований спосіб думок з натяками, недомовками задля уникнення цензурних чи будь-яких інших заборон, переслідувань.                  Про що саме тут йдеться , ви дізнаєтесь , прочитавши хоч декілька розділів І частини твору. 
Головний герой роману - Лемюель Гуллівер, корабельний лікар, який за непередбачуваних життєвих обставин опинився в країні Ліліпутії. 
3. Прочитайте розділи І та ІІ  (с. 18-25).

                                    Домашнє завдання
Дайте письмово відповіді на питання до прочитаних розділів.
1). Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
2). В результаті чого Гуллівер опинився на острові, де жили ліліпути?
3). Як ліліпути зустріли героя  у своїй країні?
4). Якою була поведінка Гуллівера по відношенню до ліліпутів?
5). Які перші слова Гуллівер вивчив ліліпутською мовою?





09.09.2022
Тема. Великий просвітник Джонатан Свіфт і його книга 
           "Мандри Гуллівера"
                                        Хід уроку
1. Запишіть в робочі зошити дату, Класна робота, тему. 
2. Читаємо інформацію.
  Одним із відомих просвітників 18 століття був Джонатан Свіфт.
На усіх портретах цей чоловік зображений у перуці.



 Цікаве про перуки. 
Одним із перших носіїв перуки став французький король Людовік ХІІІ (17 століття). Він почав лисіти, коли йому було менше 20 років, що змусило підданих сумніватися в його правах на трон і здібностях до управління в цілому. Пізніше  у 18 столітті це стало модою у Європі. Зазвичай, перуки носили знатні люди, військові та правителі. Перуки були дорогі, але чоловіки , поголивши свої голови, щоб там не заводились паразити, для краси носили різні перуки. Посипали їх пудрою чи змащували запашною олією.
Великий англійський просвітник Свіфт не відставав від моди.
Але нас цікавить він як просвітник.
   Джонатан Свіфт був родом із Ірландії, здобув там вищу освіту і займав посаду настоятеля собору Святого Патріка, тобто був священником. 
Коли він прибував до Англії, він ставав активним політичним діячем і письменником-сатириком. Джонатан Свіфт обстоював ідеї просвітників і своїми літературними творами відкривав очі своїм читачам на правду життя. Одним із найпопулярніших творів Свіфта став твір "Мандри Гуллівера". Іменем свіфтівського головного героя названа велика цукерка "Гуллівер". На перший погляд ця книга - казочка для дітей, насправді твір написаний для дорослих, в якому Свіфт виклав власні міркування щодо суспільно-політичного становища Англії та розвитку людства взагалі.

3. Записуємо в зошит :
                                      Паспорт твору
Автор - Джонатан Свіфт
Назва - "Мандри Гуллівера" ( це скорочена назва)
Рік написання - 1726
Жанр - роман-подорож , фантастичний роман, пригодницький роман
Будова - 4 частини (4 подорожі до фантастичних країн)
Тема - мандри Гуллівера до різних фантастичних країн.
Ідея - показати вади суспільства, змусити людей замислитись над своїми вчинками, показати правду життя.

                                     Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал уроку.
2. Подивитись відеоролик про твір Свіфта:








07.09.2022
Тема. Просвітництво

                                      Хід уроку 
1. Записуємо дату, Класна робота, тему
2. Пригадаймо епохи світового літературного процесу, з якими ми ознайомились раніше.


У 8 класі ми зупинились на ХVІІ столітті - "Добі бароко та класицизму".
3. Записуємо інформацію в зошит. 
ХVІІІ  століття називають епохою Просвітництва. Це ідейний та інтелектуальний рух, який з’явився внаслідок боротьби буржуазії з феодалізмом і грунтувався на вірі в силу людського розуму та знань.
Місце виникнення - Англія
Основні ідеї:
1) вдосконалити суспільство шляхом еволюції( дати освіту, належне виховання людям);
2) надія на монархів, які мали встановити розумний порядок у державах;
3) усі люди мають право на життя, розвиток, свободу й рівність;
4) велику роль у вихованні нової людини має відігравати мистецтво та література.
Просвітниками (просвітителями) називали в 18 столітті вчених, філософів, письменників, поетів, політиків, які були учасниками цього ідейного та інтелектуального руху.
 Доба Просвітництва дала потужний поштовх освіті.

                                    Домашнє завдання 
Опрацювати й засвоїти матеріал уроку







Дорогі діти! Вітаю усіх вас із початком навчального року! Бажаю успіхів у навчанні та миру! Сподіваюсь, що ви всі взяли підручники. Література, яку будемо вивчати в цьому році, вже не така складна, як у минулому. Тому ви справитесь. Підписуємо 2 тоненьких зошити.
                                                        Зошит
                              для робіт із зарубіжної літератури     
                              здобувача освіти 9 класу КЗ "Могильненський ліцей"
                              Заваллівської селищної ради
                              Прізвище та ім'я
 
                                                            Зошит
                              для контрольних робіт із зарубіжної літератури     
                              здобувача освіти 9 класу КЗ "Могильненський ліцей"
                              Заваллівської селищної ради
                              Прізвище та ім'я
02.09.2022
Тема. Жанри та стилі в літературі
                                          Хід уроку
1. Записуємо в робочий зошит дату, "Класна робота", тему.
2. Також записуємо визначення двох понять:
Стиль - це сукупність ознак, які характеризують твори певної епохи, напряму, течії, індивідуальну манеру письменника. 
Жанр - це тип літературного твору.

Нагадаю вам, що є епічні жанри (роман, оповідання, повість, казка, легенда, притча тощо), ліричні жанри ( сонет, рубаї, ода, гімн, елегія, хоку тощо), ліро-епічні жанри (пісня, байка, балада поема тощо), драматичні жанри (комедія, трагедія, власне драма тощо). Можете собі записати, які є жанри. 

                                  Домашнє завдання
1. Прочитати статтю підручника "Вступ" (с. 6-7).
2. Записати в зошит назви вивчених на уроках зарубіжної літератури творів та вказати їхній жанр:
"Фарбований шакал" - ...
"Вовк і Ягня" - ...
"Пригоди Тома Сойєра" - ...
"Дон Кіхот" - ...
"Міщанин-шляхтич" - ...
"Ромео і Джульєтта" - ...







Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.