Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Англійська мова 8клас

 Якщо вам потрібен словник для перекладу якогось слова, то ось посилання – словник із транскрипцією

_________________________________________________

Завдання за 2022/2023 навчальний рік
Урок 6
23.01

Завдання І
Прочитайте текст і і виконайте тест.

Good Friends

Повторіть слова, які ви вже знаєте:

see (saw, seen) бачити

bring (brought) приносити

goat коза, козел

think (thought) думати

 

It was winter. It was cold. The forest, the field and the lake were white with snow. A rabbit had nothing to eat. So he went to the field to get something to eat. There he saw four carrots. He was very happy. He took the carrots and brought them home. He ate only two carrots because he wanted to give the other two to the goat.

The rabbit took two carrots and went to the goat’s house. The goat was not at home. The rabbit put the carrots on the table and went away. When the goat came home he saw the carrots on the table. He thought, “Oh, what a good friend I have. I must be a good friend too. It’s winter now. The rabbit has nothing to eat. I must help him.”

So he ate only one carrot, took the other and went to the rabbit’s house.

The rabbit wasn’t at home. The goat put the carrot on the table and wrote a short letter: “Dear rabbit! This carrot is for you. Yours goat.”

When the rabbit came back home he saw the carrot and the letter on the table. He read the letter, ate the carrot and thought, Oh, what a good friend I have!”   

 

Task1. Put « +» if the statement is true and « - » if the statement is false.

1. It was autumn.

2. A rabbit went to the forest.

3. He ate 4 carrots.

4. The goat saw the carrots on the table.

5. He went to the fox’s house.

6. The rabbit saw the book on the table.

 

 

Task2. Choose a correct variant.

 

1. Why did rabbit have nothing to eat?

a) It was late;                          c) he was lazy;

b) It was winter;                     d) he was fool.

 

2. Where did he do to get something to eat? He went to…

a) the shop;                              c) the field;

b) the wood;                            d) the river.

 

3. How many carrots did the rabbit eat? He ate…

a) two carrots;                          c) one carrot;

b) four carrots;                         d) six carrots.

4. Whom did he bring the other carrots?

a) fox;                                      c) goat;

b) rabbit;                                  d) pig.

 

5. What did the goat think about his friend? He thought:

a) what a bad friend I have;                     

b) what a crazy friend I have;

c) what a strong friend I have;     

 d) what a good friend I have.            

 

6. How many carrots did the goat eat? He ate:

a) two carrots;                           c) three carrots;

b) one carrot;                            d) four carrots. 

 















Урок 5
12.12

Завдання І
Пояснення.
Ви вже знаєте, що слово may використовується для того, щоб виразити дозвіл.
Наприклад.
You may take my pen. – Ти можеш взяти мою ручку (тут мовець дозволяє взяти свою ручку).
 
Слово may може  також виражати можливу дію у майбутньому, і тоді воно перекладається як «можливо».
Наприклад.
I may play football tomorrow. – Можливо, я гратиму у футбол завтра.
She may call us today. – Можливо, вона зателефонує нам сьогодні.
 
Так само і слово might [maɪt] може виражати можливу дію 
у майбутньому.
Наприклад.
Tom might go to Italy next weekend. – Том, можливо, поїде до Італії на наступних вихідних.
I might not go to school tomorrow. – Можливо, я не піду до школи завтра.
 
Перепишіть та перекладіть речення зі словами may/might.
1.       I may go to England next summer.
2.       You may think I don't like you, but it's not true. 
3.       He might write it tomorrow.
4.       He may drive the car.
5.       He may come to my birthday party tomorrow.
6.       It may rain tomorrow. 
7.       He might go to work next week. 

Не забудьте вивчити неправильні дієслова.
 
_________________________



Урок 4
27.10

Завдання І
Перепишіть англійські словосполучення і підберіть до них відповідники.
Зразок.
I can’t stand …  - Я не можу терпіти…
 
I can’t stand …
I love …
I enjoy …
I’m good at …
I’m interested in …
I’m tired of …
I’m bad at …

Я здібна/здібний до…
Я люблю (або: мені подобається) …
Я насолоджуюся (або: отримую задоволення)…
Я не здібний/здібна до…
Я не можу терпіти…
 Я стомлююся від…
Я цікавлюся…
 
Завдання ІІ
Вправа 7 b) на с.44. Утворіть речення, розповідаючи про себе.

Зразок.
I love dancing. – Я люблю танцювати.
I enjoy reading novels. –  Я отримую задоволення від читання  романів.

_________________________

Урок 3
17.10

Завдання І
Розгляньте таблицю і дізнайтеся, як перекладаються as.... as, not so .... as



Наприклад.
1. English is as difficult as German. - Англійська така ж важка, як французька.
2.My essay is not as long as yours. - Моє есе не таке довге, як твоє.


Завдання ІІ
Перекладіть наступні речення з as...as, not as...as та not so... as. Речення нумеруйте.
(Ви можете спочатку переписати речення, а потім їх перекладати, якщо вам так буде зручніше, оскільки ви будете користуватися словником на телефоні.)

1. English is as difficult as German. 2. My essay is not as long as yours. 3. It isn’t as warm today as it was yesterday.  5. His apartment isn’t as elegant as her apartment, but it is much bigger. 6. Johnny isn't as rich as Don but he is younger and much happier. 7. My dog  isn’t as friendly as your dog. 8. Ice hockey is as popular as football.  9. A football match isn't as exciting as a hockey match. 


Завдання ІІІ
Напишу через кілька хвилин
_________________________



Урок 2
08.09

Тема. Повторення

Після виконання завдань цього уроку зробіть фото зошита і пришліть мені на вайбер.

І. Пригадайте, як утворюються речення у теперішньому простому, минулому простому, майбутньому простому часі та у теперішньому тривалому. Дивіться на табличку часів. Це рамки 1, 2, 5, 9


II.  



ІІІ. С.18 впр.1 . Випишіть у словник або зошит перші 5 слів. За допомогою словника (посилання на словник угорі) допишіть до них транскрипцію та переклад. Вивчіть їх напам'ять.

reliable
understanding [ˌʌndəˈstændɪŋ] розуміючий; чуйний
sociable
ambitious
honest
__________________________




06.09
Урок 1 
Тема. Повторення

І. Read the text.

 Look  after – доглядати

 Levi is a cowboy. He lives in Texas, the USA. He gets up when the sun is coming up. He eats big breakfast. He dressed. He puts on his cowboy jacket, jeans and boots, gloves and a hat. Levi has a lot of work during the day and even at night. He looks after the animals. It is seven o’clock in the evening now. The cowboy is at home with the family. He is eating good food and watching a rodeo on TV.


ІІ. Correct the wrong sentences. (Скоригуйте речення відповідно до розповіді).

1. Levi is a farmer.
2. Levi has small breakfast.
3. Levi looks after his brother.
4. Levi is watching a cartoon on TV now.
5. Levi is spending the evening with friends today.

ІІІ. Continue the sentence Продовжіть речення.
- Levi is wearing a...

ІІІІ. Write the answers. (Напишіть відповіді)

1.Who is Levi? Where is he from?
2. When does Levi get up?
3. What does Levi do on the ranch?
4. What does Levi do in the evenings?


_______________________________________
















Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.