16.12 Тема: "Числівник"
Діагностична робота з української мови
на тему: «Числівник»
3 клас
ПІБ учня/учениці_________________________________________ дата__________
1. Числівники відповідають на питання
а) Скільки? Котрий?
б) Хто? Що?
в) Що робить? Що зробить?
2. Числівники – це..
а) слова, що означають ознаку предмета
б) слова, що означають назву предмета
в) слова, що означають кількість предметів або їх порядок при лічбі
3. Утвори і запиши числівники
4…..надцять ________________________________
6…..надцять________________________________
9…..надцять________________________________
4. Спиши речення. Запиши числівники словами
У Софії 8 яблук. Вчителька перевірила 76 зошитів. Нам потрібно проїхати 250 кілометрів.
______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
5. Віднови і запиши прислів’я. Підкресли числівники один бідує. там сотня панує, Де
______________________________________________________________________
6. Від числівників, які відповідають на питання Який? Котрий? Утвори числівники, які відповідають на питання Скільки?
Шостий ________________________________________________
Одинадцятий____________________________________________
П’ятдесят четвертий______________________________________
7. Використовуючи числівники, розгадай ребуси. Запиши слова.
Ті100__________________ 100вбур________________
3тон___________________ 3вога__________________
100рінка________________ пі2л___________________
2. 09.2022.
Тема. Вступний урок. Повторення вивченого у 1 - 2 класах.
— Що це за великий будинок, який кожного буденного ранку чекає третьокласників? Так, це — школа (ліцей, гімназія). А найбільше чекає вас класна кімната, де виблискують вікна, парти та підлога. Парти шепочуть, щоб учні скоріше займали свої місця. Дошка згідна плідно працювати, за літо вона стомилася бути самотньою. А новенькі підручники так хочуть, щоб учні погортали їхні сторінки, повторили та вивчили матеріал, виконали цікаві повчальні завдання.
Дорогі мої третьокласники. Я дуже рада продовжити нашу подорож у «Країну знань».
— Що бажає вам цей підручник? (Розгляньте підручник «Українська мова та читання. 3 клас».)
Ознайомтеся з умовними позначеннями на с. 3.
Відкрийте свої зошити, згадайте, як потрібно сидіти під час письма, тримати ручку, зошит.
Запишіть
2 вересня
Класна робота
Каліграфічно запишіть
Під руч ник підручник
✵ Складіть і запишіть речення зі словом підручник.
— Сьогодні найуважніші, найспостережливіші дітки дізнаються одну з таємниць української мови.
Виконайте вправу 1 завдання 1 (с. 4). Розгадайте ребуси. (Звуки і букви.) Запиши відгадки.
Згадайте. Звуки ми чуємо. Букви ми бачимо. Звуки ми промовляємо. Букви ми читаємо.
( Запишіть ці речення.)
Вправа 2.
Спишіть речення, змінюючи звукові схеми словами.
Вправа 3.
Завдання 1-2. Розгляньте малюнки та запишіть парами назви предметів, зображених на кожному малюнку. Зверніть увагу на зразок. (Мишка – шишка)..
Домашня робота
Вправа 4
( на с. 5. ) Згадайте, що ь це буква, а не звук. Тому у цьому слові
буде на один звук менше, ніж букв.
05. 09.
Тема. Апостроф. Деформовані речення.
Запишіть
5 вересня
Класна робота
[дж], [дз], [дз’] . Будова тексту.
1. Доброго дня.
Запишіть
6 вересня
Класна робота
Уважно переглянь та гарно попрацюй. Виконай усі завдання та запам'ятай, буквосполучення дж та дз при переносі розривати не можна.
07. 09.
Тема. Правильна вимова зі звуком Ґ.
Текст. Ознаки тексту.
Доброго дня. Запишіть
7 вересня
Класна робота
Перегляньте відео.
Працюєте зі сторінками 6, 7. Виконуєте вправу 9 (запишіть утворені слова),
вправу 10 (прочитайте скоромовку, вивчітьта запишіть в зошит),
вправу 11(прочитайте текст, випишіть речення, в яких є слова з буквою Ґ).
Домашня робота.
Вправа 12.
Випишіть слова з буквою Ґ.
08. 09.
Тема. Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками. Текст - роповідь та текст - опис.
Доброго дня дорогі мої діти. Перегляньте відео.
Запишіть у зошити
8 вересня
Класна робота
Запишіть каліграфічну хвилинку.
Побудуйте звукову модель слова осінній та складіть з цим словом речення.
Виконайте вправу 17.(Спишіть виділені слова відповідно до схем).
Виконайте вправу 18.(Утворіть слова з подовженими приголосними).
Складіть речення з висловами 19 вправи.
Домашня робота вправа 20. (Спишіть дві загадки з відгадками).
09. 09.
Тема. Алфавіт. Розташування слів за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери.
Пропоную переглянути презентацію та попрацювати.
Запиши каліграфічну хвилинку за зразком. Поділи для переносу слово абетка. Склади і запиши речення з словом алфавіт.
Виконай вправу 22 с. 10. Встав пропущені слова за допомогою алфавіту і запиши.
Вправа 23. Запиши назви місяців навчального року в алфавітному порядку.
Домашня робота вправа 24. Запиши слова в алфавітному порядку. Повтори алфавіт.
Головне слово- це слово, від якого ставимо питання.
Залежне слово - це слово, до якого ставимо питання.
Зв'язок слів у словосполученні визначають за допомогою питання.
3. Виконайте вправу 322 с.114
Користуйтесь зразком, нижче вправи та словами для довідок.
4. Виконай вправу 323 с.115. Уважно читайте завдання до вправи.
Запишіть утворенні словосполучення.
Зразок. Сніг(який?) білий.
5. домашнє завдання. Вправа 324.
23.03 Тема. Зв'язок слів у реченні.
Доброго дня.
1. Пригадайте що таке головні члени речення.
2. Розглянемо вправу 317. Уважно прочитайте групи слів. Яка з них є реченням? (пригадайте яку думку має речення) Встановлюємо зв'язок між словами у реченні за допомогою питань. Записуємо в зошит.
білочки (що роблять?) живуть
живуть (хто?) білочки
білочки (які?) рудохвості
живуть (де?) у лісі
Запам'ятай!
Слова в реченні зв'язані між собою.
Установити зв'язок між ними можна за допомогою питань.
До кожного члена речення можна поставити питання.
3. Виконайте вправу 318 завдання 2 в зошиті. Наприклад:
Єноти (що роблять?) впадають, впадають (куди?) у сплячку, сплячку (яку?) зимову.
Виконай завдання в зошиті.
4. Домашнє завдання. Вправа 320.
15.03 Тема. Визначення в реченні другорядних членів речення (без поділу на види)
1. Виконайте вправу 313. Уважно прочитайте речення вправи 312 і доберіть присудки до поданих прикладів.
2. Виконайте вправу 314 Правильно ставте запитання при визначенні членів речення. Користуйтесь, вищевказаною, таблицею.
3. Виконайте завдання та запишіть його в зошит.
4. Домашнє завдання. Вправа 316
16.03 Тема. Головні члени речення.
Доброго дня.
1. Складіть речення з поданих слів.
Дуба, гілля, густе, хмарам, розчісує, коси.
Будьте уважні при визначенні підмета та присудка. Уважно прочитайте та вивчіть правило на с. 109.
2. Виконайте вправу 306 Визначте та підкресліть підмет та присудок за міркуванням в завданні 2.
3. Виконайте вправу 307 завдання 3.
4. Домашнє завдання. Вправа 308.
18.03 Тема. Звертання. Речення зі звертанням. Використання кличного відмінка під час звернень.
Доброго дня.
1. Виконуємо вправу 299 Уважно прочитайте текст.
Крок 1. До кого звертаються в кожному реченні?
Крок 2. Де в реченні стоять слова, які вказують на того, до кого звертаються?
Крок 3. Як виділяються у вимові та на письмі слова, які вказують на того, до кого звертаються?
Крок 4. Зроби висновок та порівняй його з правилом.
Спишіть текст вправи 299 підкресліть звертання.
2. Виконайте в зошиті.
3. Виконайте завдання та запишіть в зошиті.
Домашнє завдання. Вправа 303 с. 10821.03 Тема. Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні)
Доброго дня.
1. Пригадаймо, що ми вже знаємо про речення.
Які ж бувають речення?
2. Придумайте та запишіть в зошиті по два речення (розповідні, питальні, спонукальні)
3. Сьогодні ми розглянемо, які ж є речення за інтонацією.
23.03 Тема Змінювання прикметників за родами.
Родові закінчення прикметників.
— Які роди має іменник?
— Як ти гадаєш, що ти можеш дізнатися
сьогодні на уроці про прикметник?
Пригадаємо рід іменників. Зверни увагу як прикметник пов'язаний з
іменником.
Зима (ж.р)
Сніг(ч.р) Сонце(с.р)
холодна
білий яскраве
морозна
лапатий гаряче
Прикметники в однині змінюються за родами. Вони завжди стоять у
тому роді, що й іменники, з якими вони зв’язані.
Виконай завдання. До поданих іменників добери прикметники познач закінчення.(письмово)
Лимон (який?)…
Калина (яка?)…
Озеро (яке?)…
Ознайомся з правилом на сторінці 72.
Вправа «Устав слово».
На калині (білі, білий, біла) … цвіт.
На городі вже … (достиглі,
достиглий, достигла) диня.
Сьогодні … (похмурі, похмурий,
похмуре) день.
Вправа «Вибери зайве слово». (усно) Зверни увагу на закінчення
прикметників.
Солодкий, смачний, холодне,
ванільний.
Святкова, весела, шкідливий,
привітна.
Сонячне, золоте, жовтий, тепле.
Сміливий, впевнений, байдуже, доброзичливий.
Широке, похмуре, пахуча, кругле.
Велика, тендітна, кучерявий, сучасна.
Виконай вправу 204 в підручнику с.73
Домашнє завдання. Вправа 205. Будьте уважними при визначенні закінчень.
25.03 28.03 Тема. Змінювання прикметників за
числами (словосполучення «іменник + прикметник»)
Доброго дня.
1. Відгадай загадки.
1.
Із-під
гірки, з-під крутої
прокрадається норою
та й до моря утіка
через лози по ярках.
2. Стоїть корито, повне води налито.
3.
Кругом вода,
а з питвом біда.
Хто
знає,
де
це буває?
— Як можна одним словом назвати і річку, і
ставок, і джерело? 2. 2. 2. Каліграфічне
прописування: В вв ой
йм водойма
3. Робота над правилом
Постав прикметники в множині(усно)
Однина Множина
Синя
?
Холодний
?
Солодке
?
Робота з підручником (с. 70–71).
Вправа 199 (виконати завдання 1,2).
Вправа 200 ( Запиши сполучення слів де
прикметник вжито в множині).
Домашнє
завдання. Вправа 201 (Виконуй за зразком).
29 .03 Тема Побудова сполучень прикметників з іменниками.
1. Каліграфічна хвилинка. Пишемо слово Зимовий.
2. Гра «Впізнай предмет за ознакою».(усно)
Рідна, найдобріша, найдорожча, лагідна — …
Колючий, хитрий, маленький, спритний — …
Боязкий, косий, сірий, куцохвостий — …
Духмяний, пшеничний, смачний, білий — …
Злий, сірий, голодний, хижий — …
Жовта, смачна, соковита, запашна — …
Великий, круглий, гумовий, спортивний — …
Солодка, смачна, карамельна, різнокольорова — …
3. — Відгадайте загадки.
До відгадки доберіть найбільш вдалий прикметник.(письмово в зошиті)
1. Маленька, червоненька,
із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
і до столу подають.
2. Довгий, зелений,
добрий і солений,
добрий і сирий.
Хто він такий?
3. Некрасива, шишкувата,
як прийде на стіл вона,
скажуть весело хлоп’ята:
— Ну й розсипчаста, смачна!
4. На городі виріс дужий,
круглий, жовтий і байдужий
до червоних помідорів,
до капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися? ...
5. Я жовтенька, я маленька,
мов медочок, солоденька.
На баштані достигаю,
тепле сонечко вітаю.
Наприклад. Редиска (яка?) червоненька.
4. Запиши предмет за його ознакою.
Густий, дрімучий, старий …
Гомінка, квітуча, зелена …
Смачне, солодке, червонясте …
Яскраве, сліпуче, гаряче …
Теплий, тихий, рясний …
Дзвінка, весела, мелодійна …
Домашнє завдання.
Списати з книжки, яку читаєш, три речення, у яких є прикметники.
Підкресли прикметники.
30 .03.
Тема. Роль прикметників у мовленні. Зв’язок
прикметників з іменниками.
Казка про прикметник
Жив-був на світі Прикметник. У нього було багато друзів іменників. Вони
супроводжували Прикметника скрізь, підтримували його, без них він не знав,
якого він роду і в якому числі стоїть. Але одного разу Прикметник вирішив, що
йому не потрібні друзі-іменники, і пішов шукати собі нових товаришів. Дорогою
він зустрів Дієслово і вирішив подружитися з ним. Але з цього нічого не вийшло,
бо Дієслово не захотіло прийняти таку дружбу. Потім Прикметник вирішив
заприятелювати з Числівником. Та і ця дружба закінчилась невдачею. Засмучений
Прикметник вирішив вибачитись перед іменниками. Ті його пробачили. І з того
часу Прикметник та Іменник — друзі-нерозлийвода.
1. Виконання
вправи 194.
ЛЕТИТЬ СНІЖОК
ЛЕГЕНЬКО
Летить сніжок
легенько і крилато.
Покрились стежка, дерево і луг…
Біленька-біла стала наша хата,
а сніг летить, як лебединий пух.
І так чудово, світ неначе казка,
весь білий, чистий,
свіжий і ясний.
Є в ньому ніжна й
дивовижна ласка,
він загадковий, гарний,
чарівний.
Так тихо-тихо й вітерець не дише,
усе завмерло в цю казкову мить.
Все сповила спокоєм світла тиша.
А сніг з небес летить, летить, летить…
2. Опишіть сніжинку за допомогою прикметників.
Сніжинка (яка?)…..
Виконання вправи
195. — Читаючи, зміни прикметники так, щоб вони стояли у відповідній формі. Спиши
другий абзац, розкриваючи дужки. Познач у прикметниках закінчення.
3. —
Запиши речення, добираючи прикметники.
Яскраво світить (яке?) … сонечко.
У
моєї матусі (які?) … руки.
4. Виконай
завдання усно.
5. Домашнє завдання: вправа 197
3 01 .04.
Тема: Формування
поняття про прикметники.
Доброго дня.
1. - Відгадайте
загадку:
Влітку сіренький,
Взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко в ліс тікає.
-Які слова допомогли
відгадати загадку?
(Сіренький, біленький, довгі).
Виконай завдання на
малюнку.
3. Відкрийте
підручник на сторінці 67. Розглянемо вправу 190.
Читаємо завдання до
вправи.
Дивимось на схему на
малюнку, та за таким зразком виконуємо вправу в зошиті:
Мандарин(який?) – круглий, оранжевий,
солодкий, гладенький, малий.
Яблуко(яке?) - …
Груша(яка?) - …
Банан(який?) - …
Як називають такі слова?
Слова, які відповідають на питання який?,
яка?, яке?, які? Та називають ознаку предмета називаються прикметниками.
4. Відкриваємо
сторінку 68. Читаємо текст вправи 192: «Їстівна упаковка».
Виконуємо завдання 2) вправи в зошиті.(письмово)
На які питання
відповідають виділені слова?
На які ознаки
вказують дані слова(матеріал, властивості, колір, форму, розмір)?
5. Виконай усно разом
з батьками.
6. Домашнє завдання:
Вправа 193.
04.,.04 ,05
Тема.Речення. Речення ,різні за метою висловлювання .
ПРОЧИТАЙ
Так і стали вони
Ми саме
Давно вже прийшла тепла весна .
-Чи зрозуміле тобі прочитане ?
У першій стрічці немає завершення і в другій теж .
Логічно завершена думка -речення .
Отже ,третя стрічка записаного -речення .
Пригадай :
Перше слово в реченні пишеться з ...
У кінці речення ставиться ... або ... або... .
Слова в реченні пишуться ... один від одного .
Виконай вправу 287
Використовуй слова для довідки .
Розглянь малюнок вправи 288 ,склади за ним кілька речень і запиши.
Домашнє завдання :вправа 290 (завершити речення )
08 ,11.04
Тема.Речення ,різні за метою висловлювання.
-Чи любиш ти сміятися ?Смійся частіше !Адже веселий сміх- запорука здоров'я.Сміх лікує ,краще а усі ліки .Мати гарне здоров'я -це так круто .
-Скільки тут речень ?
-Чи всі вони однаково інтонуються ?
ОТЖЕ,речення за метою всловлювання можуть бути
розповідні , питальні , спонукальні .
-Які ознаки мають усі ці речення ?
Прочитай текст. Правильно його проінтонуй .
Чи полюбляєш ти подорожувати ?А хворіти?Навіщо позбавляти себе радості від далеких подорожей тільки тому ,що можеш захворіти ? Починай загартовуватись !Плавання ,регулярні прогулянки на свіжому повітрі зміцнять твоє здоров'я .
Завдання :
Спиши спочатку розповідні речення ,
питальні ,
спонукальні.
Прочитай вправу 293,запишіть дві поради гусакові щодо того ,як правильно займатись зарядкою.
Запиши два питальні речення по тексту .
Постав розділові знаки в кінці речень.
Гайда на концерт
Сьогодні концерт
Нарешті ми всі разом
Спостерігайте за дивами природи
За інтонацією речення бувають окличні (!) і неоличні (.)
У деяких попередніх реченнях постав знак оклику (!)
Придумай самостійно речення ,в яких би ти поставив (!)
Робота з підручником
Прочитай вправу 297 ,випиши два неокличні речення ,перебудуй їх на окличні .
12.04
Тема.Звертання .
Зберегти чистим довкілля --запорука щасливого і здорового життя на Землі кожного з нас .І саме ти ,людино ,спроможна виконати таке завдання .Землянине ,пам'ятай ,що майбутнє планети в твоїх руках.
-До кого звертається автор у 1 реченні ? У другому ?
Слово ,або сполучення слів ,що називають того ,до кого звернулися -це ЗВЕРТАННЯ.
Звертання може стояти на початку ,в середині або в кінці речення і відокремлюється комами .
Сергійко ,як твої справи ?
Як твої справи ,Сергійко ?
Як твої ,Серійко ,справи ?
Придумай та запиши подібні речення ,звернувшись до свого друга .
Робота з підручником .
Вправа 301
Уяви ситуацію ,коли тобі потрібно звернутися до :
мами ,тата ,сестри , бабусі ,дідуся, подруги ,Миколи Петровича ,
Аліни Павлівни .
Запиши звертання ,не забувай відокремлвати їх комами .Придумай і запиши 2-3 речення із цими звертаннями .
Зразок :
Мамо ,тату ,сестро ,...
Мамо ,дякую тобі за все .
Спиши вправу 302 ,виділяючи звертання комами .
13.04
Тема.Зв'язок слів у реченні .
Прочитай.Яку групу слів можна назвати реченням ?
Рудовостий,білочки,жити ,ліс.
Рудохвості білочки живуть у лісі .
Установи в реченні зв*язок між словами за допомогою питань.
Білочки (що роблять ?)живуть ;
живуть (де ?) у лісі ;
білочки (які ?) рудохвості .
Слова в реченні зв*язані між собою.Установити зв*язок між ними можна за допомогою питань.До кожного члена речення можна поставити питання .
Спробуй сам.
Ведмеді чудово ловлять рибу.
Єноти впадають у зимову сплячку .
Омелюхи взимку харчуються ягодами горобини .
Виконай завдання на вибір.
Склади і запиши речення ,підмет в якому слово зайчик.
Склади і запиши речення ,присудок в якому слово літає.
18.04 ,20 04
Тема.Головні члени речення .
Почитай слова ,склади з них речення і запиши .
Зеленокоса ,підкрадається ,потихеньку ,весна.
Слова в реченні називають членами речення.
-Без яких слів не може бути речення ?
ВЕСНА ПІДКРАДАЄТЬСЯ
Ці слова в реченні є головними .Інші -другорядними.
Слово ,яке вказує про кого або про що говориться в реченні
ПІДМЕТ.Підкреслюється однією лінією.Слово,яке вказує що робить підмет -ПРИСУДОК.Підкреслються двома лініями .
Другорядні слова в реченні підкреслюють крапками .
Прочитай і спиши речення .
Весняне сонечко пригріває землю.
Весело цвірінькають горобчики .
Зацвів перший підсніжник .
Спробуй у кожному реченні знайти головне слово (що ,хто ?)
Підкресли кожне слово однією лінією.
Знайди у кожному реченні що робить підмет .
Підкресли всі ці слова двома лініями .
Всі інші слова підкресли крапками .
Познач підмет ,присудок і другорядні члени речення у слідуючих реченнях.
До мого вікна підійшла весна
Розтопилася на шибці квітка льодяна.
Крізь прозоре скло сонечко зійшло
І поклало теплу руку на моє чоло .
22.04
Тема.Діагностична робота.
25.04Тема.Складання казки за малюнком та планом.
Розглянь малюнки.Уяви ,що на них відбувалося .Згадай з яких частин складається текст.
Кожній частині дай назву (це план ).За планом запиши текст казки .
26.04.
Тема.Головні і другорядні члени речення.
Виконай завдання.
Підкресли головні члени речення.
27.04.29.04
Тема.Зв'язок слів у реченні.
За зразком встанови у цих двох реченнях зв'язок слів.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.