Полічіть від 1 до 10 або далі. Ви відтворили початковий відрізок натурального ряду. У натуральному ряді числа впорядковані в такий спосіб, що кожне наступне число на одиницю більше за попереднє, а кожне попереднє число на одиницю менше, ніж наступне. Натуральний ряд чисел нескінченний: яке число ви не назвете, завжди можна назвати число, на одиницю більше за нього.
Прочитайте кожний ряд чисел. Чи є він початковим відрізком натурального ряду чисел? Змініть його так, щоб одержати початковий відрізок натурального ряду.
(Підказка: у першому ряді кожне наступне число більше за попереднє на 1, але записано число 0, яке не є натуральним. Щоб одержати початковий відрізок натурального ряду, треба вилучити число 0. У другому ряді зайвим є число 11, оскільки воно записане після числа 6, воно не є більшим за число 6 на 1, тому його слід вилучити.).
Відпочиньте: https://www.youtube.com/watch?v=XxbfeZQRYsk.
Перегляньте урок: https://www.youtube.com/watch?v=q6ItFsQ_Jn8.
Математична розминка
— Скільки рукавичок є у хлопчика?
— Скільки пальців показує дівчинка?
— Яке число між числами 1 і 3?
— Який склад має цифра 2?
— До якої групи чисел належить число 2?
Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 2
— Напишіть у зошиті рядочок цифри 2.
Пливе лебідь у ставку,
Вигнув шию він тонку,
Хвостик вгору трошечки підняв,
Цифру два нам показав.
Усно. Розгляньте промінці. Які числа є натуральними на першому промінчику? Як називаються числа на другому промінчику? На скільки кожне наступне число більше за попереднє? На скільки попереднє менше від наступного?
— Чим відрізняються числа 1 та 11? Що в записах спільного? (1 та 11 — обидва числа записані за допомогою цифри 1. Для запису першого числа використано одну цифру, для запису другого — дві. Перше число — одноцифрове, друге — двоцифрове. У першому числі цифра 1 означає одиниці; у другому — цифра на першому місці праворуч означає одиниці; на другому місці — десятки.) Спробуйте утворити схожі пари чисел. (2 і 22, 3 і 33 і т. ін.)
— Чим відрізняються числа 1 та 10, 1 та 100? (У першому числі 1 означає одиниці, в другому — десятки.)
С.5 №2 . Спробуйте утворити та записати у зошит схожі пари чисел.
— Користуючись промінчиком, назвіть числа другого десятка.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 |
41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 |
51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 |
61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 |
81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 |
91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 93 | 99 |
— Розгляньте таблицю «Сотня» на форзаці підручника (остання сторінка). Назвіть числа 4-го десятка. (31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40.) Яким числом закінчується цей десяток? (40.) З якого числа він починається? (31.) На скільки кожне наступне число більше попереднього? (На 1.) На скільки попереднє менше? (На 1.) На скільки наступне число більше попереднього? (На 1.) На скільки попереднє число менше від наступного? (На 1.) Назвіть усі числа, що містять по 7 одиниць. (7, 17, 27, 37, 47, 57, 67, 77, 87, 97.) Чим вони відрізняються? (Десятками.) На скільки наступне число більше попереднього? (На 10.) На скільки попереднє число менше від наступного? (На 10.) Назвіть сусідів чисел: 86, 59, 21. (Сусіди числа 86: наступне число 87, попереднє 85.) Назвіть число, що передує числу 66. Назвіть наступне за числом 89 число. Назвіть числа, що більші за 37, але менші ніж 47. (Це числа 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46. Ці числа стоять у натуральному ряді праворуч від числа 37 — попереду числа 37, але ліворуч від числа 47 — позаду від числа 47.)
С.5 №4 — Прочитайте числа: 44, 45, 54, 55. Скільки чисел записано? Скільки різних цифр використано для запису кожного числа? Визначте десятковий склад цих чисел.
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів,
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.
Перегляньте:https://www.youtube.com/watc v=oNzNlJSvRw4
Порівняйте кількість точок і числа. Поставте відповідний знак. У зошит під номером №3.
Пояснення
— Зараз ми пригадаємо, як порівнюють двоцифрові числа на прикладі двох чисел 18 і 81. Порівняння починають з розрядних десятків: у числі 18 один десяток; у числі 81 — вісім десятків. Отже, 1 < 8, тоді 18 < 81.
— Порівнюємо числа 12 і 19. Міркуємо так: число 12 стоїть у натуральному ряді попереду від числа 19, тому 12 менше за 19. Інший спосіб міркування: у числі 12 і 19 однакові десятки, тоді розглядаємо одиниці — число 2 менше за число 9 (2 < 9), отже, 12 < 19.
— Порівнюємо числа 7 і 18. Міркуємо так: у числі 18 є десятки, тому воно більше.
Домашнє завдання (с. 5, № 5).
! Не забуваємо писати Домашня робота посередині зошита, номер завдання та відступати від класної роботи 4 клітинки.
— Оберіть квітку, що відповідає вашій активності на уроці, вашій старанності та уважності.(Можете намалювати у зошиток).
На своїй ромашці домалюйте ротик.
· Посмішка — сподобався урок і я все зрозумів.
· Куточки ротика вниз — не сподобався урок, було дуже складно.
· Пряма лінія — не визначився, почувався невпевнено.
Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 3.
— Попелюшка перемила весь посуд, тепер допоможемо їй посадити 3 троянди. Напишімо в зошиті цифру 3. Але спершу пригадайте, як правильно пишеться ця цифра.
— Цифра 3 складається з верхнього і нижнього малих овалів. Починаємо писати цифру трохи вище за центр клітинки (приблизно у тій самій частині клітинки, що і цифру 2). Початок написання першого елемента цифри 3 дуже схожий на перший елемент цифри 2. Верхній півовал доводимо майже до центра і, не відриваючи руки від паперу, пишемо нижній півовал. Нижній півовал трохи більший за верхній.
С.6 №2— Допоможімо Попелюшці з таблицею чисел «Сотня» (форзац підручника). Назвіть числа 3-го десятка, 8-го десятка. Назвіть числа, що містять 5 десятків. Назвіть числа, які містять 5 одиниць. Як одержати наступне число? (Додати 1.) На скільки кожне попереднє число менше, ніж наступне? (На 1.) Як отримати попереднє число? (Відняти 1.)
с. 6, № 3— Мачуха дала завдання Попелюшці розподілити приклади на декілька груп за способом обчислення.
— Як слід міркувати під час обчислень? Поясніть Попелюшці.
Розв'язування прикладів.
— Якось король улаштував бал і запросив на нього всіх знатних людей королівства. На бал зібралися мачуха зі своїми доньками. Попелюшка всю ніч шила їм сукні. Та раптом... Краплинки-нами-стинки, якими дівчинка прикрашала сукні, покотилися і загубилися. Допоможіть, малята, їх зібрати та на ниточку тоненьку нанизати. Розв'яжіть приклади та поясніть, як ви додавали і віднімали( у зошит по 5 прикладів у стовпчик, стовпчик від стовпчика відступати 4 клітинки).
«Знайди помилку» ( с. 6, № 4 у зошит).
— Нарешті настав довгоочікуваний день. Мачуха сказала Попелюшці, що вона зможе поїхати на бал, якщо перебере рис і квасолю. Але, щоб це зробити правильно, слід виправити помилки.
Фізкультхвилинка: https://www.youtube.com/watch?v=9Y05ID-GvSw.
Перегляньте: https://www.youtube.com/watch?v=XD-62-oqjcA.
Розвиток логічного мислення
— Поки Попелюшка їхала, вона складала двоцифрові числа за допомогою поданих цифр. Запиши їх у зошит.
Графічний диктант
— Усі гості були в захваті від прекрасної незнайомки. Раптом Попелюшка почула бій курантів. Вона вибігла на вулицю, гублячи черевичок. Щоб швидше принц зміг її знайти, намалюймо один черевичок, а другий накресли у дзеркальному відображенні.
Домашнє завдання (с. 6, № 5).
Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 4.
— Спекла матуся пиріжків. Вона попросила Червону Шапочку, щоб та віднесла бабусі гостинець. Пішла дівчинка через ліс. Раптом почула якесь шарудіння. Відшукайте те, що ховається в лісі.
Цифру цю зовуть ЧОТИРИ.
Вас вона вітає щиро,
Мов козачка, жартівливо
Випинає лікоть вліво.
— Напишемо у своїх зошитах цифру 4. Вона складається з трьох паличок. Починаємо писати першу паличку трохи правіше за середину верхньої сторони клітинки і ведемо її до центра клітинки. Відірвавши ручку від паперу, пишемо третю паличку, що починається трохи вище за середину правої сторони клітинки, ведемо похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки.
Математичний диктант
· Число 4 зменшити на суму чисел 2 і 2.
· Число 4 збільшити на 9.
· Від числа 11 відняти 4.
· Суму чисел 5 і 4 зменшити на 8.
· Число 12 зменшити на суму чисел 7 і 4.
Фізкультхвилинка
Раз — всі встали,
Два — підняли руки вгору, похитали,
Три — прогнулись, на чотири —
Всім ласкаво усміхнулись.
П'ять — притупнули ногою.
Шість — тепер іще другою.
Сім — за спинку руки склали,
Нахилились — знову встали.
Вісім раз отак зроби,
На дев'ятий — рівний ти,
Ну, а десять — вже сідайте,
Підрахунки починайте!
Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 5.
Ось і вийшла погулять
На папері цифра П'ЯТЬ.
Руки вправо простягнула,
Ніжку бубликом зігнула.
— Спочатку пишемо маленьку пряму паличку. Починаємо її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітинки (як і цифру 4) і ведемо похило до центра клітинки. З цієї точки пишемо малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишемо останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його збігається з початком першого елемента цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітинки.
Пригадай
Додавання | Віднімання |
Додати означає об'єднати. Коли додаємо, стає більше. Сума 5 + 3 = 8 Сума складається з доданків. | Відняти означає вилучити. Коли віднімаємо, стає менше. Різниця 5 - 3 = 2 Зменшуване складається з різниці та від'ємника. |
Взаємозв'язок дій додавання й віднімання | Правило обчислення невідомою зменшуваного |
Якщо від суми двох чисел відняти один доданок, то залишиться інший доданок. Правило обчислення невідомого доданка Щоб обчислити невідомий доданок, слід від суми відняти відомий. 3 + [ ] = 5 5 - 3 = 2 Переставний закон додавання Від перестановки доданків значення суми не змінюється. 3 + 2 - 5 2 + 3 = 5 Додавання з числом 0 а + 0 = 0 + а = а При додаванні нуля до будь-якого числа одержимо те саме число. 2 + 0 = 2 0 + 2 = 2 | Щоб обчислити невідоме зменшуване, слід до різниці додати від'ємник. [ ] - 2 = 3 3 + 2 = 5 Правило обчислення невідомого від'ємника Щоб обчислити невідомий від'ємник, необхідно від зменшуваного відняти значення різниці. 5 - [ ] = 3 5 - 3 = 2 Віднімання нуля а - 0 = а При відніманні нуля від будь-якого числа отримаємо те саме число. 2 - 0 = 2 Віднімання однакових чисел а - а = 0 При відніманні однакових чисел одержимо нуль. 2 - 2 = 0 |
Відпочиньте:https://www.youtube.com/watchv=gMuapnmJZHU.
Відеоурок:https://www.youtube.com/watch?v=yrMAONa7nbo.
Домашнє завдання (с. 8, № 3, 4, 5 з будиночком).
Перегляньте урок: https://www.youtube.com/watch?v=NDB7M6pLCVI
Перегляньте:https://www.youtube.com/watch?v=v476p3f7adU
Перегляньте та виконайте у зошит:https://www.youtube.com/watch?v=aXkUqOcbBYM
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PuMIzy93Lic
Периметр обчислюється за формулою: Р=а+в+а+в= (см), де а-ширина, в-довжина.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TiVflXKefyE
Перегляньте:https://www.youtube.com/watch?v=S1pKYT1ONMQ
Знайди значення виразів
35 + a, якщо а=12_______________________________________________________
_______________________________________________________________________
76 – k, якщо k=23 _______________________________________________________
_______________________________________________________________________
Перегляньте:https://www.youtube.com/watch?v=QprouH2Us18
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oeaE6CRaV48
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Flm32aeJTVQ
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=CWH6MVjQt8U
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=i43gvaPc6QY
Перегляньте відеоурок:https://www.youtube.com/watch?v=TyFqEVqQ6zc
Тема. Досліджуємо задачі.
Матеріал уроку за цим посиланням.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.