Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Музика 7 клас

   Дистанційне навчання 2022 - 2023 н. р.

Учитель: Рабенюк С.М.

20.10.2022

Тема Аранжування в музиці

Аранжування — це перекладення музичного твору для іншого (порівняно з оригіналом) складу виконавців, пристосування фактури твору-першоджерела до технічних можливостей іншого інструмента або виконавського складу.

Іноді такі перекладення робить сам композитор, але нерідко цим займаються інші музиканти, яких називають аранжувальниками. Аранжування — процес творчий, він передбачає розкриття ідеї автора оригінального твору з внесенням певних змін (гармонія, тембри тощо). Пісню, написану автором для голосу та фортепіано, перекладають для хорового співу, а скрипкову п’єсу — для інструментального ансамблю. При аранжуванні можна змінити жанр і форму музичного твору, наприклад, створити сюїту з провідних тем опери або з основних танців балету.

Інструментування також передбачає перекладення музики з урахуванням діапазону та особливостей тембру того чи іншого інструмента. Легкі й ніжні пасажі аранжувальник правомірно доручає виконувати флейтам чи арфам, а гучні урочисті акорди — тромбонам. Мелодію в низькому регістрі краще перекласти для віолончелі, а у високому регістрі ніхто не виконає її краще, ніж скрипка.

Слово оркестровка вживають зазвичай, коли мова йде про перекладення музичних творів для оркестру, наприклад, естрадно-симфонічного чи оркестру народних інструментів.

Вид аранжування з полегшеним викладом, доступним музикантам-початківцям, дає змогу аматорам ознайомлюватися із різножанровою музичною класикою, оперною, симфонічною тощо з дитинства.

До вільних варіантів аранжування належать транскрипція і парафраз.

Портрет митця

Йоганн Себастьян БАХ (1685-1750) — видатна постать світової музичної культури. Його творчість отримала чи не найбільшу кількість інтерпретацій упродовж свого майже 300-річного існування. У XIX ст., коли було відроджено музичну спадщину Баха, його твори виконували найчастіше у вигляді фортепіанних транскрипцій і на концертній естраді, і в домашньому музикуванні. У ХХ ст. музика Й.-С.Баха зазвучала у джазових та естрадних барвах, у рок- та поп-обробках.

Еліас Хотліб Хаусман. Й.-С. Бах у 1746 р.

Перегляньте відеопояснення до теми :https://www.youtube.com/watch?v=xF1nBqrKdJU


МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКА( Запишіть до зошита)

Аранжування (від французького arranger — «приводити до ладу, упорядковувати») — творчий процес підготовки музичного твору до виконання, відмінного від оригінальної композиції, але із втіленням його головної художньої ідеї.

Оркестровка — обробка твору для виконання оркестром — симфонічним, духовим, естрадним тощо.

Транскрипція — вільне перекладення музичного твору переважно для іншого виконавського складу у віртуозному дусі, що має самостійне художнє значення.

Підсумуємо!

1. Назвіть види аранжування музики, з якими ви ознайомились.

2. Яке значення мають музичні аранжування класичних творів?

3. Чому, на вашу думку, існує потреба в аранжуванні музичної класики?


Д.З 

Підготувати у зошиті  Мистецький проект «Аранжування класики: традиції і новаторство».

Орієнтовні теми на вибір:

  • «Ф. Ліст — майстер фортепіанних транскрипцій і парафраз»;
  • «Й.-С. Бах — наш великий сучасник»;
  • «Інтерпретація каприсів Н. Паганіні М. Скориком».


Вітаю вас, дорогі семикласники! 

Для роботи вам потрібно мати зошит 36 аркушів у клітинку та альбом.

08.09.2022

Тема Жанрова палітра музичного мистецтва


Музичне  мистецтво володіє унікальною властивістю: за допомогою звуків воно доносить до слухача  думки  та почутгя композитора, втілені в художніх образах. Звісно, кожен слухач по-своєму сприймає  і  розуміє  музичний  твір, складає   власну думку про його зміст та засоби виразності відповідно до своїх  поглядів, смаків, досвіду.

 А  як  визначити, у якому жанрі  написано  твір?

У кожній сфері художньої діяльності людини класифікацію за жанрами здійснюють залежно від специфіки того чи іншого виду мистецтва. Наприклад, портретний жанр, пейзаж, натюрморт виділяють тільки в образотворчому мистецтві; етюд, пісня, романс, п'єса притаманні декільком видам мистецтва: літературі, музиці й театру, а симфонія, соната, увертюра, арія, кантата ораторія, хор — лише музиці.

Музичний словничок ( запишіть до зошита)

Музичний жанр (франц. genre — рід, вид, тип, манера) — багатозначне поняття, що характеризує розподіл музичної творчості за родами та видами.

Музичні  жанри  класифікують за їхнім походженням, умовами виконання, сприймання або за іншими ознаками (змістом, структурою, засобами виразності, складом виконавців тощо).

Жанри  відрізняються один від одного особливостями змісту і форми, що зумовлено різними життєвими  й  культурними  цілями. Наприклад, марш: його ритм, темп, мелодика та інші засоби виразності ідеально пристосовані до кроку. Зовсім інша мета, зміст і форма у колискової пісні — адже вона має заспокоїти малюка, заколисати його.

Узагалі, музикознавці вважають марш, пісню і танець первинними жанрами, на основі яких у процесі розвитку музичного мистецтва виникали і продовжують виникати нові, доповнюючи багатоманітну жанрову палітру.

Ви вже знаєте, що музичні твори за способом виконання поділяють на вокальні та інструментальні. Відповідно до цього поділу розрізняють чотири види музичного мистецтва, які, у свою чергу, охоплюють певне коло жанрів.

Жанри музики ( Запишіть до зошита)

Вокальні жанри         - Камерио-вокальна музика.  Пісня, гімн, романс

Хорова музика - Хор, меса, хорал, кантата, реквієм, літургія, ораторія

Інструментальні жанри- Камерно-інструментальна музика Прелюдія, скерцо,  ноктюрн, етюд, рапсодія, соната, квартет, квінтет, варіації

         Симфонічна музика-  Увертюра, симфонія, концерт, симфонічна фантазія, симфонічна поема, симфонічна сюїта, симфонічні варіації

   Музичні жанри не залишаються незмінними — вони постійно оновлюються та розвиваються

Прослухайте музичний твір  Е. Ґріґ. Концерт для фортепіано з оркестром ля-мінор (І ч.) у виконанні Філадельфійського симфонічного оркестру, диригент — Ю. Ормані, партія фортепіано — Ван Кліберн перейшовши за покликанням: 

https://www.youtube.com/watch?v=Jo9EhOZ3bNA



     Аналіз музичного твору.

1. Розкажіть про свої враження від прослуханого твору.

2. До якого жанру належить цей твір? У чому його особливість?

3. Які інструменти виконують основну мелодію?


Ознайомтеся із біографією композитора та історією створення концерту.

Едвард Гаґеруп ҐРІҐ (1843-1907)

Норвезький композитор періоду романтизму, музичний діяч, піаніст, диригент, засновник норвезької професійної композиторської школи.

Важливе  місце  у  творчій  спадщині   Е. Гріта займає фортепіанна мініатюра (близько 150 творів) та вокальна  лірика. Серед найвідоміших  інструментальних творів — фортепіанний концерт і музика до драми Г. Ібсена «Пер Гюнт».

Концерт для фортепіано з оркестром ля-мінор — один із найкращих у світовому концертному доробку. Е. Ґріг написав цей твір 1868 року під час перебування в Данії. Концерт складається із трьох частин і вирізняється яскравим національним колоритом та віртуозною партією фортепіано. Прем'єра концерту відбулася З квітня 1869 року в Копенгагені, а через п'ять місяців він уперше прозвучав у Норвегії.

Упродовж усього свого життя Ґріг переробляв цей твір. Відомо, що композитор написав обробку концерту для двох  фортепіано, яку завершив К. Терн.

Д.З      Виконання творчого завдання до слухання музики.

Прослухайте фортепіанний концерт Е. Ґріга ще раз.

Візьміть пензлик та акварельні фарби і намалюйте невеликий етюд, відтворивши на папері настрій і образи, які навіяла вам музика.



                     






 Дистанційне навчання 2021-2022 навчальний рік


26.05.

Тема. Сучасна танцювальна музика 

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=PyirS-5lhbM

19.05.

Тема. Музика з телеекрану 

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=Wa8x-5tyT2o

12.05.

Тема. Історія рок - опери 

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=x9_oEemjjMI


05.05.

Тема. Телемюзикл 

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=hqVk8y79Ko4


28.04.

Тема. Музика театру 

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=qd6cUEC4Mvw


21.04.

Тема. Барди

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=vRTofV1YSbg


16.04.

Тема. Шансон.

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=NpP7l9UoGzQ


14.04

Тема. «Диско»

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=jh3RnV4eEvE


07.04

Тема. Популярні ВІА.

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=ZeS0gfaIwfA


31.03

Тема. Поп -музика - зіркові імена .

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=o6dph8tHyMU

24.03

Тема. Історія рок-музики.

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=wkz02sgJKy0


17.03

Тема. Рок-н-рол.

1. Перегляньте за посиланням  відео до уроку: 

https://www.youtube.com/watch?v=5GvD81qqVWw










 

15.01.                                         7 клас (музичне мистецтво)

ТЕМА: Етнічна танцювальна музика

Ознайомтесь в підручнику з темою (с.78-87)

Вивчити текст пісні із кінофільму «Чародії»  «Троє білих коней» (с. 81)


22.01.                                         7 клас (музичне мистецтво)

ТЕМА: Сторінками Євробачення

Опрацювати в підручнику с.84-87

Подивіться в Інтернеті виступи українських артистів на Євробаченні.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.