2021-2022
12.04
Тема.
Історичний жанр - це зображення історичних подій. Він існує в живописі, графіці, скульптурі. З’явився історичний жанр в античну епоху. Фараони Давнього Єгипту і царі Давнього Дворіччя зазвичай замовляли художникам твори про власні подвиги і діяння, а ось подіями минулого якось не дуже цікавилися. А в Давній Греції розповіді про Троянську війну сприймали саме як історію. Так само ставилися до легенд про своє місто й у Давньому Римі.
В епоху Середньовіччя історичний жанр був тісно пов’язаний з релігійним: адже найважливішими подіями історії вважали ті, про які йдеться у Біблії та Євангелії. У XV-XVI ст. почали захоплюватися також сюжетами з античної історії. Але героїв Давньої Греції і Давнього Риму художники зображували в костюмах своєї епохи і серед сучасних їм споруд.
У XVII ст., коли склалася академічна ієрархія жанрів, історична картина була оголошена одним з найвищих досягнень, на яке може бути здатен художник. Щоправда, на думку академій, це стосувалося лише біблійної або античної історії. Кращим студентам навіть пропонували кілька років пожити в Римі за рахунок академії, щоб краще відчути «дух античності». Отримання Римської премії було головною мрією молодих художників аж до середини XIX ст. Так, Карл Брюллов, вчитель Тараса Шевченка, саме в Італії створив свою відому картину «Останній день Помпеї».
Проте на межі XVIII-XIX ст. у художників (а також у поетів, письменників, музикантів) з’являється цікавість до історії власної країни. Кращі історичні картини XIX ст. є вражаюче реальними, глядач починає відчувати себе вже не свідком, а справжнім учасником подій минулого. Згадайте, наприклад, славетні картини Василя Сурикова - «Ранок стрілецької страти» або «Бояриня Морозова». Крім того, митці починають серйозно вивчати старовинну архітектуру, одяг, побут, звичаї, а також наділяти своїх героїв цікавими, складними характерами.
Батальний жанр (від французького слова «батай» - «битва») присвячений темам війни і військового життя. Він тісно пов’язаний з історичним жанром, але є старшим за нього - атаки хоробрих воїнів зображували вже первісні художники. Безумовно, вони намагалися залишити для нащадків відомості про якісь славетні завоювання. Проте нині ніхто вже не знає, хто і кого тоді переміг.
Дуже популярним був батальний жанр також у Давньому Єгипті і Давньому Дворіччі. Якщо участь у битві брав сам фараон або цар, його зображували набагато більшим за розміром, ніж інших воїнів, - зрозуміло, перемога під керівництвом такого «велетня» була забезпечена. Митці Давньої Греції і особливо Давнього Риму залишили численні й дуже детальні «розповіді» про війни (головним чином, звичайно, славетні завоювання) античного часу.
В епоху Середньовіччя війна (або турніри - у мирні часи) стала чи не головним заняттям королів та лицарства. Звичайно, численні мініатюри, рельєфи і гобелени відтворюють найцікавіші, на думку замовників і митців, епізоди середньовічних війн. Наприклад, про завоювання Англії Вільгельмом Нормандським у 1066 р. в усіх подробицях розповідає вузький і довгий вишитий килим, який виготовили під керівництвом дружини Вільгельма, королеви Матильди.
Перейдіть за посиланням, перегляньте та виконайте завдання.
05.04
Тема. Міфологічна тема
У давнину свої уявлення про походження людини, світу люди перетворювали в міф. В античній міфології (у Давніх Греції та Римі) численні боги були схожі на людей. Але вони уявлялися досконалішими і прекраснішими. Образи античних богів надихали не лише античних митців.
Художники наступних століть також часто зверталися до міфічних сюжетів. Твори живопису, графіки, скульптури, присвячені античним сюжетам, належать до міфологічного жанру. У них художники іноді зверталися до алегорії - інакомовності. Образ плодючої Землі чи Правосуддя могли зобразити у вигляді жінки, а водяну стихію - у вигляді чоловіка. Так, давньогрецький бог Марс означав війну (адже він був богом війни), бог Посейдон чи наяди — водну стихію. Правосуддя й досі символізує Фіміда - богиня з терезами, зав’язаними очима і мечем.
Античні образи й сюжети знову стали дуже популярними в XV-XVI ст. Вони надавали натхнення Боттічеллі та Рафаелю, Мікеланджело та Тиціану.
В. Васнецов. «Сирін та Алконост. Спів радості та смутку». Міфологічні птахи радості та смутку в давньоруських і візантійських середньовічних легендах, райська діва-птах, що приносить щастя. Вірогідно, що вказані «короновані птице-діви» є відгомоном дохристиянських східнослов’янських образів (на зразок птице-дів з Київських колтів часів Київської Русі).
В академіях мистецтв, що виникли в європейських країнах, протягом XVII—XVIII ст. міфологічний жанр вважали «піднесеним», «ідеальним», що втілював уявлення про гармонію і красу. До цього жанру зверталися видатні художники минулого: Веласкес, Рубенс, Рембрандт.
Перейдіть за посиланням, перегляньте та виконайте завдання.
https://youtu.be/viguyARjwlU
29.03
Тема. Біблійна тема в мистецтві.
Величезну кількість художніх творів присвячено біблійній темі. І це цілком природно. Біблію можна вважати енциклопедією людських характерів, життєвих ситуацій. Тому уважний митець завжди знаходив у ній щось подібне до своїх почуттів і поглядів.
Крім того, у Західній Європі до початку доби Відродження, а в Україні до XVII ст. релігійна тема впевнено панувала в мистецтві, бо воно було засобом ознайомлення з християнським ученням тих, хто не вмів читати.
За часів, коли християнство було визнано офіційною релігією Римської імперії, релігійне мистецтво набуло значного поширення. Мозаїками та фресками прикрашали храми. Для церков, громадських установ, звичайних людей писали ікони. Релігійні рукописи доповнювали ілюстраціями. В іконах, стінопису, мініатюрах (мініатюра — ілюстрація, малюнок у середньовічному рукописі) відображували епізоди із життя Христа, Богородиці, святих.
Із введенням у Київській Русі в 988 р. християнства всі види релігійного живопису набули розквіту. Згадаймо стінопис і мозаїки Святої Софії, ікони, старовинні книги, що зберігаються в українських музейних збірках і художніх колекціях інших країн світу.
У часи Середньовіччя з’явилося мистецтво вітражу. Спочатку воно було представлено в країнах Західної та Центральної Європи, а потім в католицьких храмах інших континентів.
До біблійних тем зверталися видатні митці не лише минулого, а й нашого століття, бо проблеми сенсу життя, людських стосунків і вчинків для людини завжди є хвилюючими й актуальними.
1. Які мистецькі твори на біблійну тему ви бачили? До якого виду мистецтва вони належали (живопис, скульптура, монументальний живопис)?
2. Уявіть, що ви - середньовічний художник і створюєте картину, на якій дійсність відображено в кількох послідовних епізодах, об’єднаних в одній композиції. Потім уявіть себе сучасним митцем, який має зобразити тільки один із цих епізодів. Який момент ви вибрали б для своєї картини і чому?
Перейдіть за посиланням, перегляньте та виконайте завдання.
22.03
Тема.
Ми
з вами знову зустрілись на уроці образотворчого мистецтва. Образотворче
мистецтво-це мистецтво творити образи. Вся наша земля це земля майстрів. Наша Україна теж багата майстрами. На уроках
образотворчого мистецтва ми знайомимось з майстрами живопису, графіки ,архітектури, скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва. Але якби нам прийшлось намалювати родове
дерево України, то вершиною цього дерева був би Тарас Григорович Шевченко. Так,
як не можна уявити України без Шевченка, так і Шевченка без України. Україна для
Шевченка це і матір, і рідна хата , і край прекрасний розкішний багатий, і садок
вишневий коло хати, і світ ясний невечірній, пресвітлий рай. Він умів підібрати
прекрасні слова, щоб розповісти про Україну. Він любив її всією душею. Про це ви
неодноразово читали на уроках літератури. На сьогоднішньому уроці ми будемо
говорити про Шевченка - художника.
Подорожуючи зі своїм паном, Шевченко за будь-якої нагоди
копіював репродукції, картини, виконані народними майстрами.
У 1832 році пан Енгельгардт віддав Шевченка для навчання
художнику – декоратору Ширяєву. В його артілі молодий учень засвоїв різні
техніки живопису: аквареллю, олійними та клейовими фарбами. Під час «білих»
ночей Шевченко любив малювати в літньому саду. Одного разу за цим заняттям його
побачив учень Академії мистецтв Іван Сошенко. Він познайомив Шевченка з поетом
Жуковським і художником Карлом Брюлловим. Малюнки Шевченка надзвичайно сподобались
Брюллову. Він намалював портрет В. Жуковського ,який потім розіграли в
лотерею,а на виручені гроші викупили Шевченка з кріпацтва. Це сталося 1 квітня
1838 року. Шевченкові на той час було 24 роки. Наступного ж дня Шевченко почав
відвідувати рисувальні класи Академії мистецтв, де успішно навчався, про що
свідчать три срібні медалі ,одержані ним за різні малюнки.
У житті Тараса Шевченка було багато різних періодів: після
15 років проживання на чужині він відвідав Україну, друга подорож
Україною, коли він робив замальовки памʹяток
старовини за дорученням Київської археографічної комісії, участь у політичній
організації Кирило-Мефодіївське братство, заслання в Орську фортецю з забороною
писати і малювати. Протягом усього життя Шевченко творив: написав багато
творів, а ще більше намалював.
Зараз ми переглянемо картини цього художника. З
презентації більше дізнаєтесь про нього. Зверніть увагу на жанри , на тематику
картин , якими матеріалами вони виконані.
Перейдіть за посиланням, перегляньте та виконайте завдання.
15.03
Урок образотворчого мистецтва. Білоцвіт весняний.
- По-справжньому
пізнати секрети мистецтва можна
лише тоді, коли навчишся розуміти його мову. Сьогодні ми продовжимо вивчати
мову одного із найпрекрасніших видів мистецтва – мову живопису.
Живопис - перенесення
справжньої дійсності або уявної картини
на полотно за допомогою фарб.
Мистецтво створене художниками-живописцями – це картини. Вони зберігаються в музеях.
Копія або фотографія з картини називається репродукція.
- Які кольори у вас асоціюються з подіями весни?
вітерець - ...
весняне сонечко - ...
небо-...
Зараз перейдіть за посиланням та виконайте малюнок весняних квітів.
Матеріали: фарби (можна олівці)
08.04.2021
Тема. Історичний жанр.
Створіть композицію
на історичну тему.
25.03.2021
Тема. Міфологічна тема.
Створіть ескіз грецької вази.
18.03.2021
Тема. Біблійна тематика в мистецтві.
Намалюйте свого ангела хранителя в вашій уяві.
14.01. 6 клас
ТЕМА: Як
зробити начерки
Начерками називають
швидкі, невеликі за розчерком замальовки. У них передається найсуттєвіше загальне враження.
Опрацюйте тему в
підручнику.
Зробіть начерк
улюбленої тварини.
21.01. 6
клас (образотворче мистецтво)
ТЕМА: Лялька
– уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок.
Намалюйте улюблену
ляльку.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.