Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Українська література 8 клас

                 Дистанційне навчання в 2022 - 2023 н.р.

25.05.2022
Тема. Контрольна робота з розділу "Українська проза.
           Український гумор"

І. Тестування

1. Письменник визначив жанр твору "Місце для дракона" як
А) повість-фентезі; Б) повість-казка; В) повість-притча.

2.У якому місті відбуваються події повісті «Місце для дракона»?

А) Львів; Б) Галич; В) Люботин; Г) Богуслав.
3.Скільки років мав дракон?
А) 7; Б) 8; В) 9; Г) 10.
4. На думку пустельника, коли володар хоче зміцнити свою владу, першими гинуть ...А) поети;  Б) мудреці; В) воїни; Г) лицарі.

5. Хто вбив дракона?
А) Лаврін; Б) джура; В) Любомир; Г) воєвода.
6. Образ особистості і натовпу розкрито через образ літературного героя...А) Федька Котигорошка;Б) Пустельника;В) Дракона;Г) коня Шептала.
7. Мати білого коня працювала  у ...А) селян, обробляючи землю;Б) фермер;В) цирку, розважаючи публіку;Г) лісника.
8. Стукіт коня Шептала порівнювався з ...А) гуркотом в небі;Б) звуком дятла;В) рухом поїзда по колії;Г) музичним тактом.


9. У кого закохався Вітько Горобець?
А. Гальку Козачок;
Б. Ганьку Козачок;
В. Нінку Козачок.


10. Як відреагувала Галина мама, коли Федько прийшов сватати дівчину?
А Посміялася з хлопця;
Б погодилася віддати дівчину;
В попросила приходити через десять років;
Г вигнала його.

11. Міліціонер Причепа мав звичку вживати словосполучення
А. Доведеться прочитати лекцію;
Б. Заборонена законом дуель;
В. На даному етапі.

12.Що Федько залишив для історії на згадку про кохання Вітьки й Галі?
А Насипав у кишеню гарбузового насіння;
Б зробив запис у щоденнику;
В видряпав на дереві надпис: «Вітька + Галя»;
Г посадив дерево.

ІІ. Коротко переказати епізод (5-7 речень), до якого намальована ілюстрація. Обирайте лише одну ілюстрацію.
1.

2. 

3. 



20.05.2022 
Тема. Характеристика образів Вітька Горобця, Федька 
           Котигорошка, Галі Козачок  
                       
                            Матеріал до уроку (читаємо) 

Вітька Горобець – головний персонаж твору, якому лише 14 років. У такому юному віці він уже закохався у свою односельчанку Галю. «Вітька – високий, худий, з рідким білявим чубчиком – не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і рвучкий». В образі цього хлопця поєднані такі риси, як рішучість, наполегливість та доброта. Вітька цілеспрямовано йде до своєї мети, віддано бореться за своє щастя. Окрім цього, він є чудовим та вірним другом.

Федько Котигорошко – 12-річний друг Вітьки. Федько – «маленький, товстий і флегматичний» хлопець, що мав прізвисько Жучок через свою смагляволицість. Він романтичний, бо запропонував Вітькові освідчитись Галі серенадою. Федько ще ніколи не закохувався, але був начитаною людиною. Він багато читав про кохання: «Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх десятками.  Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати семисотсторінковий роман». Хлопець був хорошим другом, всіляко підтримував Вітьку у різних ситуаціях і завжди хотів бути поруч: «Тільки носа не вішай. Он дід Свирид каже, що двічі не вмирати, а раз – не минувати».

Галя Козачок – гарна та приваблива дівчина, «тоненька немов вирізьблена», «в неї гарні чорні очі-оченята, такі жваві, й такі привабливі, і такі бездонні, що прямо диво дивне». Недарма у неї закохався Вітька: «Ех, Вітько, Вітько, гаряча твоя голова!.. І треба ж було тобі отак відчайдушно закохатися у Гальку Козачок!». Галя – дівчина смілива та відважна, «в свисті Галька могла заткнути за пояс будь-якого чаплівського хлопця!». Улітку вона працює листоношею, щоб заробити собі грошей. Саме у цьому образі уособлюється ідеал української дівчини.

                         

                            Домашнє завдання

1. Дочитати гумористичну повість (с. 222 - 234).

2. Дайте письмово відповідь на питання. 

Для хлопців: Як завоювати серце дівчини? Ваш спосіб. 

(Високим балом оцінюється оригінальність  способу).

Для дівчат: Які хлопці вас точно не зацікавили б?

Поясніть, чому.


18.05.2022

Тема. Зображення дитячих проблем, переданих засобами 
           гумору

                        Матеріал до уроку (читаємо)
  Сподіваюсь, діти, ви з великим задоволенням читали повість про перше кохання. Гумор переповнює розповідь про те, як діти вирішують свої проблеми по-дорослому. Частіше всього їх вирішити таким способом не виходить , й ми сміємося над халепами , в які потрапляють діти. 
Сьогодні ви будете читати далі твір і отримувати задоволення від цього.
                                Домашнє завдання 
1. Прочитати текст на с. 207 -221.
2. Виконати тестові завдання. 

1. Як називається село, в якому відбуваються події?  
  А Великі Орли;
   Б Великі Чаплі;
   В Великі шуліки;
   Г Великі Жайворонки.


2. Скільки років головному герою Вітькові Горобцю?
А 13;
Б 14;
В 15;
Г 16.

3. У чому Котигорошко вважав себе знавцем-теоретиком?
А У коханні;
Б в автомоделюванні;
В у механіці;
Г у написанні віршів.

4. Де товариші взяли сомбреро, щоб співати Галі серенаду?
А Украли;
Б зняли з опудала;
В позичили в клубі;
Г це був капелюх батька Котигорошка.

5. Чому серенада не розтопила Галиного серця?
А Галя не любила пісень;
Б мама Галі прогнала хлопців;
В хлопці переплутали двори й заспівали бабі Хіврі;
Г хлопці погано співали.

6. Із яким настроєм ішов Вітька Горобець на перше побачення до Галі Козачок?
А Із радістю;
Б як на страту;
В дуже щасливим;
Г зі страхом запізнитися.

7. Чому Вітька з Федьком розчарувалися в Галі?
А Вона пішла на побачення з Петром;
Б вона була язикатою;
В їм сподобалася інша дівчина;
Г вони дізналися, що Галя — відьма.

8. Як хлопці вирішили помститися Петрові?
А Відлупцювати його;
Б розказати Галі, що він поганий;
В викликати на дуель;
Г не розмовляти з ним.

9. Коли Вітька зрозумів, що теж подобається Галі?
А Коли вона освідчилася йому;
Б коли вона написала йому листа;
В вона розповіла подрузі;
Г вона прибігла рятувати його зпід арешту.
  
      
                        
13.05.2022
Тема. Гумористична повість Валентина Чемериса 
           "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"

                           Матеріал до уроку (читаємо)
 Цей твір про життя і пригоди школярів: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Уся ця історія відтворена з тонким гумором . Вам вона сподобається!
Спочатку подивіться буктрейлер до твору ( це коротенький відеоролик, який спонукає людину до прочитання твору).


                                                   Головні герої повісті

Галя Козачок – гарна, з косою, висока, струнка, смілива.
Вітька Горобець – високий, худий, білявий, балакучий, сміливий.
Федько Котигорошко – флегматичний, спокійний, добродушний і вайлуватий, любить читати про кохання.
Петро Білий – ябеда і боягуз, хвастун і брехун, мамин синок.

Твір складається з 2 частин, кожна з яких - із розділів.

                                Домашнє завдання

1.  Прочитати статтю про В. Чемериса (с. 195)
2. Читати повість (с. 195 - 206).





11.05.2022
Тема. Алегоричність образів твору "Місце для дракона"

                                  Матеріал до уроку
Сьогодні дочитаєте твір й дізнаєтесь, хто ж є героями твору.
Князь Люботина
Його дочка Настасія
Дракон Грицько
Пустельник
Лицар Лаврін

Що ж таке алегорія?

Алегорія – це спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями, з характерними ознаками приховуваного.

В образі дракона Юрій Винничук зобразив щиру людину, яка не прагне робити іншим зла. Вона талановита, розумна, мрійлива, наївна та довірлива. 

Князь — утілення підступної, підлої людини, яка заради досягнення своїх цілей здатна йти до кінця, руйнуючи все на своєму шляху, навіть людські долі. Такі особистості уміють увійти в довіру, а потім зрадити друзів, морально знищивши їх.

 В образі пустельника змальовано досвідчену, розумну людину, яка уміє відрізняти добро від зла, бачити справжню сутність особистості, не зважаючи на зовнішність. Такі люди уміють навчати інших, піклуватися про них, це мудрі наставники, які люблять своїх вихованців та вірять у них.

Отже, в образах дракона та пустельника показані порядні люди, які не чинять зла, а роблять все для того, щоб світ став кращим. 

У світі жорстокому з драконячими (жорстокими законами) важко знайти місце для таких людей, на думку Винничука. 

Дракон виявився більше людиною, ніж люди. У світі звірячому, каже пустельник, закони людяніші. 

                            Домашнє завдання

1. Прочитати повість-казку до кінця.(с. 177-192)

 2.  Завдання письмово «Упізнай героя».

1  Хто з героїв повісті уклав літопис Люботинський? 

2. Хто з героїв повісті куняв у кріслі, заколисаний мушиним дзижчанням? 

3.  Хто з героїв повісті прибіг захеканий до князя, став перед ним, вибалушивши здивовані очі та кривлячи рота в гамованому позіханні? 

 4.  Хто з героїв повісті ще й говорити не вмів, був як мала дитина, та голову мав тямущу й досить хутко навчився спілкуватися?

 5.  Кого з героїв повісті заніс пустельника до себе в печеру й пильнував усю ніч, а вранці напоїв його зіллям? 

 6.  Чия поява стала для всього княжого двору неабиякою подією. За ним увивались охочі поласувати цікавими подробицями з лісових блукань? 

7.   Хто для правдивості сидів у печері дракона декілька днів?

8. Хто князівні зразу припав до серця, і тому з весіллям не забарились? 

                    


06.05.2022
Тема. Юрій Винничук. "Місце для дракона" - повість-казка
           про сучасний світ, у якому ще й досі живуть 
           "драконячі закони"
                               Матеріал до уроку (читаємо)
  Добро і зло – між ними   споконвічна ворожнеча. У народних казках багато прикладів такої боротьби. Сьогодні на уроці ми будемо вивчати незвичайний твір, де під зовнішнім казковим сюжетом прихований глибокий філософський підтекст. Автор дає змогу поміркувати про маски, за якими криється добро і зло, про дружбу і зраду, про байдужість світу, про доцільність самопожертви, про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». 
Дивіться короткий відеоролик про книгу:


                                   Домашнє завдання
1. Прочитати статтю про автора (с. 173)
2. Прочитати початок повісті-казки (с. 173 - 176).


04.05.2022
Тема. Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий
           вибір сучасної людини, , її можливість зберегти свою 
           індивідуальність

                               Матеріал до уроку
Кожна людина - неповторна. Вона має свої вподобання, здібності, смаки.Чогось вона не може прийняти, а щось їй до вподоби. Так і повинно бути, бо кожна людина має своє "я" , і цим вона відрізняється від інших. Але часто люди, знаючи свою особливість, втрачають свою індивідуальність, беручи приклад з інших. Але у кожної людини є завжди  вибір : залишатися особистістю чи бути такою, як усі. Ось наведемо життєві приклади. Ці ситуації вам добре знайомі.

1)    Ви добре підготували домашнє завдання, знайшли додаткові цікаві матеріали. На уроці виявилося, що всі не готові. Що ви зробите – будете відповідати чи промовчите, як усі?

2)    На вечірці всі дружно взялися палити цигарки. Ви вважаєте, що вам це не потрібно, що це шкідливо для здоров’я, але, щоб не виділятися, щоб вас не вважали маминим синком чи донею, берете цигарку. Чи все-таки ні?

3)    У багатьох ваших друзів є коштовні мобільні телефони з відеокамерами, блютузом. Ваші батьки не мають можливості купити таку коштовну річ, бо тоді потрібно було б відмовитися від чогось дуже необхідного для всієї сім’ї. Ви будете наполягати, щоб вам придбали телефон, як у всіх, чи ні? 

Так і кінь Шептало. Знаючи, що він особливий, поводився все рівно так, як інші коні, щоб не викликати роздратування в іних коней та людей. І поступово втрачав свою індивідуальність. Опинившись на волі, він злякався самотності і повернувся до гурту. 

Подивіться ще відеоурок за темою:


                                   Домашнє завдання
Виконати письмово завдання:
Скласти характеристику людини, алегоричним прототипом якої є кінь Шептало.


29.04.2022
Тема. Робота над змістом оповідання 

                             Матеріал до уроку (читаємо)


 Що ми вже знаємо з прочитаного? Це розповідь про коня із колгоспної стайні, якого, як і інших у табуні, використовували як робочу силу. 
Чому автор дав білому коню кличку Шептало?
Ця кличка відображає його суть. Шептати - говорити тихо, без участі голосу. У кличці Шептало відображено сутність алегоричного образу роздвоєної особистості.  Будучи сміливим, маючи глибоку душу і світлий розум, кінь водночас нерішучий, залежний, готовий змиритися. Він заявляє про свої права ніби пошепки, з обережністю, проявляє власний потяг до волі і врешті-решт нехтує правом самостійного вибору.
 Твір В. Дрозда незвичайний, тому що автор передає думки, переживання, емоції, мрії тварини - коня. І ми розуміємо, що цей кінь особливий. 

                                    Домашнє завдання
1. Дочитати оповідання (с. 167 - 171).
2. Виконати письмово 1,2,3 завдання до твору (в підручнику сторінки 171-172).




27.04.2022
Тема. Володимир Дрозд. Оповідання "Білий кінь Шептало"

                            Матеріал до уроку (читаємо)
Продовжуємо вивчення творів із розділу "Українська проза". 
Ім’я Володимира Дрозда вам не відоме. Тому інформацію про письменника прочитаєте в підручнику.
                                     Паспорт твору 

Тема: розповідь про буденне життя коня Шептала, який одного разу вирвався на волю. Образ білого коня алегоричний — це індивідуум, що від­різняється від оточення, виділяється з натовпу.

Ідея: дуже важливо для кожного зберігати власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі, залишатися людиною в будь-яких ситуаціях.

Основна думка: людина не повинна зраджувати своєї індивідуальності, людської гідності, мрії, самого себе.

Рік написання: 1965

Літературний рід: епос.

Жанр: оповідання.

Проблематика: людина в суспільстві, її знеособлення; життєвий ви­бір; свобода і неволя; особистість і натовп; збереження індивідуальності; дійсність і мрія.

                               Домашнє завдання

1.Прочитати повідомлення про автора (с. 163).

2. Подивитись відеоролик до твору за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=hreRbEvgZMI

3. Прочитати частину оповідання (с. 163 - 166).


     


23.04.2022
Тема. Образи головних героїв твору
                       Матеріал до урок (читаємо)
Письменниця Ніні Бічуя велику увагу приділяє зображенню того, як виховувались діти в сім'ї, якою є їхня поведінка, якими рисами характеру вони володіють. Читачі відзначають для себе, що якими є діти в підлітковому віці, такими вони будуть в дорослому житті. Це тому, що остаточно характер людини формується саме в підлітковому віці.
Охарактеризуємо образи головних героїв.






22.04.2022
Тема. Шкільний суд над Славком
 
                           Матеріал до уроку (читаємо)
  Думаю, вам буде цікаво дізнатись, що станеться з нашими героями після поєдинку. Ось стислий переказ наступних розділів.

ЛІЛІ НЕ ХОЧЕ УДАВАТИ

Юлько лежав у ліжку, рана не була серйозна. Його батько хотів покарати Славка, домогтися його виключення зі школи. А Юлькові подобалося, що його всі жаліють. Наступного дня однокласники навідали Юлька. А Лілі заявила, що у всьому винен саме Юлько.

ДВА ПО ДВА – ЧОТИРИ

Славко розумів, що винен. Тато Юлька ходив і до тренера, і до школи. Батьків Славка викликали до школи, говорив з учнем і вчитель географії, і директор, і тато. І тато і тренер не розуміли: навіщо бився з хлопцем, який ніколи не тримав шпаги у руках?

Мама Славка купила мандарини і змусила Славка піти до однокласника. Славко вибачився, але Юлькові не потрібні були ті вибачення. Славко не розумів, чому Юлько заздрить йому, чому вважає, що у нього ніколи немає неприємностей.  Славко говорив, що йому складно, що він сам не знає, що робити. Славко хотів зрозуміти, що трапилося з Юльком, крім їхніх суперечок та подряпини на стегні?

Коли Юлько повернувся до школи, то так і сидів поруч зі Славком, хоча вони й не говорила. 

ТОДІ БУЛА П’ЯТНИЦЯ

Вся школа очікувала дня, коли судити мали Славка Беркуту. Судитимуть десятикласники і двоє з восьмого, а 7-Б відмовився. Славко не знає, за що судитимуть. Він отримав листа з викликом до директора.

У листі було написано, що Славко Беркута 23 листопада о 21 годині пиячив у під’їзді з іншими підлітками і був затриманий членом народної дружини. Славко байдуже слухав. 

«23 листопада?.. Так-так, тоді була п’ятниця, і він удав, ніби йде на тренування, і ніхто на світі не міг би підтвердити, що він того вечора не пив вина з темними типами».

Однокласники Славка, а особливо Лілі не вірили, що він міг таке вчинити. А Юлько Ващук побіг у поліклініку і взяв довідку, що був у лікаря.

7-Б бунтував, вони всім класом пішли з виховної години, на якій керівничка Варвара Трохимівна збиралася пояснити, як повинен проходити суд і як має поводитися сьомий «Б».

Директор звинуватив у втечі Славка, хоча Беркута до бунту не мав відношення. Він був замкнутим і байдужим, взагалі хотів втекти у печеру  і там жити, як доісторична істота.  Та все одно він ходив до школи, сидів поруч з Юльком, хоча за однією партою їм було вже затісно.

Славко згадував ту п’ятницю… Падав перший сніг, він зустрів тренера і  зрозумів, що той не сердиться. Славко зізнався, що не ходив на тренування, бо не зміг би дивитись в очі тренеру. Адже той завжди казав, що підступності немає місця в справжньому, великому спорті.  Андрій Степанович попередив, що тренування тепер о шостій годині і він чекає на Славка.

Славко навіть хотів попросити тренера виправдати його, але не наважився, думав, може розмова між ними була не того дня.

Три дні до суду здавалися безкінечно довгими.

НАПЕРЕДОДНІ

Вчитель географії Антон Дмитрович переконував керівничку 7-Б та директора, що Славко не винен. Вчитель географії добре знав Славка, побачивши його байдужість до всього, він розумів що 7-класник невинний.

Лілі навіть ходила до дитячої кімнати міліції, переконувала працівницю, що Славко Беркута не міг такого робити. Славко не заперечував вини, казав: “Якщо ви мені не вірите, я не буду нікого до цього змушувати!”. Працівниця сказала, що лише просила директора школи звернути увагу на Славка. Проводити суд вирішила школа. Та жінка сказала, що сама прийде на суд.

ТАКОЖ О ДРУГІЙ ГОДИНІ ДНЯ

Лист про суд принесли батькам Славка. Його не сварили, батьки з розуміння поставилися до сина. Тато попросив все пояснити. Славко, відчуваючи підтримку рідних, відчув себе сильним і здатним довести свою правоту. Тато повірив йому, навіть хотів піти на суд замість сина. Але Славко згадав, як батько розповідав про “максимальне навантаження”. І вирішив, що він сам все це має  пережити.

СУД

На суд зібралася вся школа, у залі було тісно, за столом сиділи юні судді, які намагалися здаватися дорослішими та серйознішими. Варвара Трохимівна прочитала листа з міліції. Суд мав вирішити, якого покарання заслуговує  Беркута.

 Славко заперечив свою вину. Але на запитання “суддів” не відповідав, якщо йому не вірять, то він не буде виправдовуватися. 

Антон Дмитрович вийшов на захист хлопця, і весь 7-Б підтвердив, що Славкові можна вірити. 

Раптом на суді з’явилася працівниця з міліції, яка повідомила, що це зовсім не той хлопець, якого затримали 23 числа. 7-Б кричав, лише Юлько Ващук нахилився і довго зав’язував черевик.

ЯК УСЕ БУЛО НАСПРАВДІ

А тепер ми дізнаємося, що ж трапилося того вечора, коли падав лапатий сніг. Стефко Вус лежав у нетопленій хаті, до нього прийшов Юлько Ващук і сказав, що треба декого провчити. Стефко не хотів ув’язуватися у незрозумілу справу і дав адресу Лопуха. Та коли Юлько виходив з дому, то Стефко спитав, кого він хоче провчити. Юлько розповів, що це Славко Беркута, той юнак, що пожалів сороку. Пізніше хлопець пошкодував, що дав адресу Лопуха, але змінити вже нічого не можна було.

Надворі сніжило. Троє хлопців вийшли з гастроному з пляшкою вина…

Коли жінка в дитячій кімнаті міліції запитала прізвище Юлька, то він представився: “Славко Беркута”.

У школі працівниця міліції попросила вибачення  в Славка. Коли вона подивилася в зал, Юлько Ващук схилився зав’язати шнурок, зав’язував довго, поки жінка не сіла.

КІНЕЦЬ ЩАСЛИВИЙ, НЕМОВ У КАЗЦІ

Все закінчилося добре. 7-Б виходить на засніжене подвір’я, але Славко все ж думає: той, хто назвався ним, сидів у залі, можливо він теж із 7-Б? Мама кидає в сина сніжку, намагається розсмішити.

Лілі наголошує, що щасливий фінал - це заслуга Антона Дмитровича, який порадив піти до тієї жінки з міліції. Дівчину цікавить, хто міг збрехати, вона б тій людині «щось би таке зробила, аби він на все життя за падлюку самого себе мав, щоб він сам на себе не міг би ніколи подивитись».

Юлько питає Лілі: “А коли б то був я?”. Лілі сміється, хоче розповісти однокласникам про ту вигадку. Але Юлько стримує її. Нехай завтра усі дізнаються… Лілі не може повірити чи й справді Юлько здатний на таку підлість, а він швидко йде так і не підтвердивши, ні спростувавши це.

 Юлько боїться, що завтра працівниця міліції прийде в школу і вкаже на нього.

7-Б радіє та веселиться, всміхається мама Славка. Славко теж заспокоюється. 

                                  Домашнє завдання
Добре приготуватись до Великодня.


20.04.2022
Тема. Протистояння двох однокласників  - Юлька та 
           Славка
Сьогодні ви прочитаєте про те, як однокласники самостверджувались, не думаючи про наслідки своїх вчинків. 

                                 Домашнє завдання
1. Прочитати уривки з твору (с. 159-161).
2. Дати письмово відповіді на питання:
1). Якою реплікою Юлько спровокував Славка битися на шпагах?
2). Чим закінчився поєдинок між хлопцями?
3). Як ви думаєте, що тепер буде із Славком?



15.04.2022
Тема. Робота над змістом повісті 

                        Матеріал до уроку (читаємо) 
 Читаючи сьогодні твір, ви ознайомитесь ще з однією героїнею твору - Лілією Теслюк. Вона однокласниця Славка та Юлька.


                                       Домашнє завдання
1.Прочитати уривки з повісті на с. 153 - 158.
2. Виконати письмово вправу "так" або "ні". 
Ви записуєте номер речення і біля нього ставите знак + або -.

1). Події в творі відбуваються в Києві.
2). Лілія Теслюк - учениця 8-Б класу.
3). Вона займалась балетом.
4). Хобі Славка Беркути - фехтування.
5). Театральну виставу, в якій виступала Лілі, Славко не побачив через хворобу.
6). Славко Беркута з цього приводу страждав, тому що був закоханий у дівчинку.




13.04.2022
Тема. Особливості композиції повісті "Шпага Славка 
           Беркути". Робота над змістом твору
                                       
                        Матеріал до уроку ( читаємо)
Давайте пригадаємо, що ми знаємо про повість Ніни Бічуї.
Дивимось коротенький відеоурок ( 4,5 хвилини ) за посиланням:


                                Домашнє завдання
1. Прочитати уривки повісті ( с. 147 - 153 до "Театральна вистава").
2. Дати письмово відповідь на питання:
   1). З якими героями твору ви ознайомились, прочитавши                  уривки? (імена та прізвища героїв)
    2). Охарактеризуйте цих героїв ( напишіть, хто вони такі, в яких умовах живуть, яка їхня поведінка, які риси характеру мають). Це може бути декілька речень про кожного з них.

Бажаю успіхів та миру!

08.04.2022
Тема. Ніна Бічуя. Повість "Шпага Славка Беркути"

                  Матеріал до уроку ( читаємо, дивимось )




Ніна Бічуя - сучасна українська письменниця, перекладачка, яка нині мешкає у Львові. Зараз їй 84 роки.
Давайте переглянемо невеличку презентацію про письменницю та її творчість.


( Трохи нижче на сторінці знайдете презентацію )

                                               Домашнє завдання

1. Прочитати статтю про Ніну Бічую (стор. 147).
 2. Записати в зошит літературний паспорт повісті, яку будете читати.

:

Автор твору: Ніна Бічуя.

Жанр: психологічна повість.

Тема: розповідь про життя школярів-семикласників та перипетії між ними.

Ідея: дружба - велика цінність; засудження підлості, лицемірства.

Місце, де розгортаються події: Львів.

Час, коли розгортаються події: зима.

Сюжетні лінії: лінія Юлька - Слави, лінія Юлька - Лілії.

Головні герої: Славко Беркута, Юлько Ващук, Ліля Теслюк і Стефко Вус.

                                             Композиція твору:

Експозиція: роздуми про справжню дружбу.

Зав'язка: Розповідь про центральних персонажів твору.

Розвиток дії: життя (навчання, хобі) центральних персонажів.

Кульмінація: суд на Славком та вирок.

Розв'язка: добро перемагає зло.




06.04.2022
Тема. Урок зв’язного мовлення. Написання твору-роздуму
            за оповіданням "Ніч перед боєм"

                                          Завдання
1. Обов’язково прочитати оповідання.

2. Написати невеличкий твір-роздум ( до 10-12 речень) за                однією з обраних тем:
    1). Чого навчають діди Платон і Савка солдатів і читачів,
          ніби розмовляючи між собою і не звертаючи ні на кого 
          увагу?
     2). Як ви розумієте слова діда Платона, який звертається до 
          солдатів: "А тільки я так скажу вам на прощання. Не з тієї 
          пляшки наливаєте. П'єте ви, як бачу, жаль і скорботи. 
          Марно п'єте. Це, хлопці, не ваші напої, а бабські. А воїну
          треба напитися зараз кріпкої ненависті до ворога та 
          презирства до смерті. Ото ваше вино. А жаль - це не
          ваше занятіє. Жаль підточує людину, мов та шашіль.
          Перемагають горді, а не жалісливі !"





01.04.2022
Тема. Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний 
           урок для солдатів

                            Матеріал до уроку (читаємо)
1. Подивіться відеоролик до оповідання за посиланням:



2. Подивіться цікавий відеоурок за нашою сьогоднішньою темою. Посилання:



                                 Домашнє завдання
І.  Доберіть  і запишіть цитати з оповідання "Ніч перед боєм"
до ілюстрацій
1.

2.
3. 

ІІ.


           Бажаю успіхів і миру!




                              
30.03.2022
Тема. Олександр Довженко. Оповідання "Ніч перед боєм" -
           твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття 
           українців

                         Матеріал до уроку (читаємо)



 Олександр Довженко (1894 - 1956) - відомий український письменник, кінорежисер, кінодраматург, художник.
Найвідоміші його твори: кіноповісті "Зачарована Десна", "Повість полум'яних літ", "Поема про море", "Арсенал", "Україна в огні"; оповідання "Мати", "Ніч перед боєм".

                                   Домашнє завдання
1. Подивитись відео про О. Довженка за посиланням:


2. Прочитати оповідання "Ніч перед боєм" ( стор. 140 - 146).

Бажаю успіхів та мирного неб
-----------------------------------------------------------------------------------
28.10.2022
Тема. Види лірики

1. Художній аналіз поезії Т.Г.Шевченка (д.з.)

2. Записуємо в зошит.
Ліричними називають твори, у яких зображено внутрішній світ людини через передавання почуттів, думок, переживань у певних обставинах, під впливом певних подій.
Ліричні твори пишуть переважно віршованою мовою. Їх поділяють на чотири основних види:
- громадянська;
- філософська;
- пейзажна;
- особиста (інтимна).
Значна частина художніх творів поєднує різні види лірики. 
Вірш "Думи мої, думи мої..." - особиста лірика.
Вірш "Мені однаково, чи буду..." - громадянська та філософська лірика.

                                  Домашнє завдання
1. Вивчити матеріал уроку.
2. Закінчити виконання усіх письмових домашніх робіт у зошиті.
3. Вивчити вірш напам’ять "Думи мої, думи мої..." (для тих, хто не вивчив).



26.10.2022
Тема. Поезія із циклу "В казематі" Т.Г. Шевченка:
           "Мені однаково, чи буду...", "Ой три шляхи 
            широкії..."
1. Записуємо дату, тему уроку та визначення слова "цикл".
Цикл - це сукупність художніх творів одного жанру, об’єднаних задумом автора в одне ціле.

2. Читаємо інформацію.
Пригадаймо, що за написання революційних творів Т.Шевченка було заарештовано. В очікуванні вироку поет провів у казематі (одиночна камера для ув'язнених у Петербурзькій фортеці) два місяці. Тут він написав більшість віршів, які ввійшли до циклу "В казематі" (1847 рік). У циклі всього 13 віршів, серед них - "Садок вишневий коло хати ...". 
Майже всі поезії, що увійшли до цього циклу, пройняті сумним настроєм, таким чином, цикл відображає духовний стан ув'язненого поета.
Майже в усіх віршах циклу наявний мотив любові до України і його небайдужість до долі Батьківщини, мотив самотності, мотиви окраденої долі і пустоти.... Єство митця прагнуло волі. Волі не тільки для себе, але й для України, від якої його було силоміць відірвано, чиєю долею він журився.

3. Слухаємо вірш "Мені однаково, чи буду..." та вірш-баладу "Ой три шляхи широкії..." із циклу.


4. Навчитися й вам читати виразно цю поезію.

                                   Домашнє завдання  
Самостійно зробити усний художній аналіз цих двох віршів
(зразок - у попередньому уроці за 21 жовтня).                





21.10.2022
Тема. Поезія Т.Г. Шевченка "Думи мої, думи мої..."

1. Записуємо дату, тему уроку.
2. Читаємо інформацію.
Вірш Т.Г.Шевченка "Думи мої, думи мої..." написаний у засланні в 1847 році. Він відкриває невільницьку поезію поета.
Думи для Шевченка в засланні - це не тільки поштовх до творчості, але й сама творчість. Поет сумує за своїм рідним краєм, думає про свій народ, який в порівнянні з киргизами живе в неволі. Тому думи поета надзвичайно сумні.
3. На с. 40 є вірш "Думи мої, думи мої...". Слідкуйте , майстер слова буде виразно його читати.
4. Тепер самі пробуйте виразно читати.
5. Запишіть у зошиті "Художній аналіз вірша".
Жанр - вірш
Рік написання - 1847
Тема: звернення Т.Г. Шевченка до своїх дум.
Головна думка: думка про нещасливу долю свого народу не покидає поета протягом усього перебування на засланні.
Мотиви (підтеми): любов до батьківщини та сум за нею в чужому краї; творчість як єдина втіха на засланні.
Художні засоби: звертання, повтор, епітети (" тихими речами", "лиха година"  і т.д), метафори ("мої думи... не кидайте мене ", "прилітайте ж , мої любі..." і т.д.), порівняння ( "привітаю вас, як діток...").
                                     Домашнє завдання
Вивчити вірш напам'ять (с. 40 )


19.10.2022
Тема. Тарас Шевченко. Життєпис поета
                                            Хід уроку
1. Записуємо дату, тему.
2. Пригадаймо, що ми знаємо про Шевченка,                                     побачивши коротке відео.

3. Читаємо статтю про Тараса Шевченка (с. 37 - 39)

                                    Домашнє завдання
Скласти письмово розповідь про Тараса Шевченка, використавши з хмари слів лише ті ключові слова, які є в прочитаній вами статті.
             

  У вас має бути вже 3 письмові домашні роботи!                                      


14.10.2022
Тема. Контрольна робота за  розділом "Усна народна
           творчість"
Діти, сьогодні вам треба повторити вивчений матеріал про історичні пісні та думи (с.12 - 35) та написати контрольну роботу . Пишіть на листочках, щоб потім вклеїти в зошит для контрольних робіт.

1.

 Установіть відповідність між поданим фрагментом пісні та її назвою.
A) «Ой ти станеш із                         шабелькою,

      А я з кулаками.

      Ой, щоб слава не пропала

      Проміж козаками…»
Б) «До темниці приходжає,
     Темницю відмикає,
      Всіх козаків, бідних                  невольників,
      На волю випускає».
B) «Де
ти, милий,                         чорнобривий,
    Де ти? Озовися!
    Як без тебе я горюю,
    Прийди подивися!»
Г) «У неділю рано зіллячко         копала,
     А у понеділок                          переполоскала,
    Як прийшов вівторок –            зілля ізварила.

    У середу рано Гриця                     отруїла».

Д) «Галеру од пристані                  одпускали,

      Самі Чорним морем                далеко  гуляли».

Е) "Лине гомін, лине гомін

      По степу німому -

      Вертаються козаченьки 

      Із бою додому".

 

 

1. «Самійло Кішка»

2. «Віють вітри, віють буйні».
3. " Зажурилась Україна ".
4. «Ой не ходи, Грицю…».
5. " Маруся Богуславка".

6. "Максим козак Залізняк"
7. «Ой Морозе, Морозенку».

 


2. Продовжити речення:
1). Народні думи з’явилися в ...
2). Виконавцями народних дум колись були ... 
3). Маруся Богуславка з думи здійснила героїчний вчинок - ...
4). Маруся Чурай була ...
5). Устима Кармелюка з історичної пісні називали українським         Робіном Гудом, тому що...

3. Виконати одне з творчих завдань за вибором:

1). Написати твір-мініатюру (5-7 речень) на тему: "Чи можна вважати історичні пісні та думи поетичною історією нашого народу?"
2). Написати уявний лист у минуле для Марусі Чурай або Марусі Богуславки.

Бажаю успіхів!



  12.10.2022
Тема. Урок позакласного читання
           Українська народна дума про Самійла Кішку
                                         Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.
2. Читаємо інформацію.
Хто такий Самійло Кішка? Це один із гетьманів війська Запорозького в 16 столітті . З 1573 року був багато років у турецькому полоні. Народився й похований у Каневі.

.
Повстання невільників на чолі із Самійлом Кішкою оспівано в українській народній думі 16 століття.
Це справжній патріот. Віра, любов до рідної землі, народу, наполегливість у досягненні своєї мети - ось критерії, якими керувався Самійло Кішка.
                                     Будова думи:
1). Вступ: перебування козаків-невільників на турецькій галері (безпалубний човен з багатьма веслами, за якими сиділи гребці - прикуті невільники).
2). Основна частина: визволення козаків з неволі, боротьба з ворогом.
3). Закінчення: Самійло Кішка й козаки на рідній землі.

3. Читаємо думу в скороченому викладі прозовою мовою.


З міста Трапезонта рухалася турецька галера з невільниками по Чорному морю. На ній – вельможа (Алкан-паша) з охороною та ще військо чимале (700 турків, 400 яничар), бо можуть перестріти її козацькі чайки – і не з медом тоді буде туркам, не врятують ані високі борти, ані гармати, ані вітрила. Тому сидять високо на щоглах кілька яничарів і зусібіч розглядають водний простір. Щастить галері – багато років ніде не натикалися на козаків.

Не щастить невольникам: знемагають унизу на веслах та все молять Бога, щоб послав на судно чайки. Визволили б їх єдинокровні брати і хоч на старість стали б вони вільними. Більшість галерників ще дрібними дітьми потрапили в неволю. Наскочила татарська орда, захопила ясир і погнала його в Кафу на ринок. А там, мов худобу, попродали в рабство. Хто менший був – у яничари взяли, старших веслярами на галери посадили. Так і виросли в неволі, посивіли. І ще є поміж них колишні козаки, що пораненими в полон потрапили. Над такими особливо збиткувалися турки. Спершу ніби по-доброму пропонували віру перемінити, хрести з ший зривали. Хто відступався від християнства, той уже вважався турком і не був рабом. А хто відстоював проти цієї спокуси, той зазнавав і наруги й знущань, і все його існування ставало пеклом. На галері, звичайно ж,— ті, які не зреклися віри своєї.
Сумно похилив голову на груди й гірку думу думає Самійло Кішка. 25 років у неволі, двадцять п’ять літ гребе на галері й частується канчуками наглядачів, які затяглися вибити з нього козацький дух, та ніяк не виб’ють і від того ще більше навісніють, шматують його тіло канчуками. Мабуть, скоро й заб’ють. «Хай так і буде,— думає Кішка,— краще смерть, аніж життя в неволі».

А потім ввижається йому славне товариство запорозьке, чується гомін Січі. Було все це колись у далекій молодості. Ходив з походами, рубався з ворогами, радів перемогам. Те життя йому згадується як пісня, інколи в снах повертається. А прокинеться — не може на світ білий дивитися, тяжка журба душу точить.

Після чорної безнадії інколи приходять хвилини, коли раптом віриться в те, що настануть ще дні волі. І подумав одного разу Самійло Кішка, що якщо ніхто не може допомогти невольникам, то вони самі собі допомогти мусять. Визрів у нього план. Наглядач за веслярами (Лях Бутурлак) — потурчений слов’янин, що дуже любить випити.
Треба підстерегти мить, коли він набамбуриться горілки по самі очі, й украсти у нього ключі, якими їх замкнено на ланцюгах. Поділився своєю думкою з невольничим товариством, і стали вони гуртом чекати слушного моменту.

Алкан-паша бачив сон: «Видиться: моя галера цвіт кована мальована, Стала вся ободрана, на пожару спускана. Видиться: мої турки, яничари Стали всі впень порубані; А видиться: мої бідні невольники, Которії були у неволі, То всі стали по волі; Видиться: мене гетьман Кішка На три часті розтяв…».

Алкан-паша злякався і запропонував тому, хто його сон відгадає надати волю: «Мог би йому листи визволенії писати, Щоб не мог ніде ніхто зачіпати!». Алкан-паша не довіряв Ляху Бутурлаку: «Як до галери двох турчинів на підслухи посилає, Щоб не мог Лях Бутурлак Кішку Самійла одмикати, Упоруч себе саджати!».
В одному порту галера довго стояла на якорі. Галера пристала до «города Козлова», бо «до дівки Санджаковни на зальоти поспішали…». Дівка Санджаковна гарно приймала турецького пана: «У світлиці — кам’яниці визивала, За білу скам’ю саджала, Дорогими напитками напувала, А військо серед ринку саджала!»

Майже всі турки зійшли на берег. А наглядач пив горілку та до галерників промовляв, аби вони християнства зрікалися, то стануть такими ж вільними, як і він. Самійло Кішка просив ключника галерського: «Добро нам вчини, Хоч нас, старшину одімкни — Хай би і ми у городі побували, Панське весілля добре знали».

Особливо на Кішку налягав, бо дуже йому хотілося козака в турки переманити. Самійло завів з ним розмову, а наглядач став частувати його горілкою. Наглядач п’є, а Кішка в рукав виливає. Кішка тверезий, а наглядач звалився п’яний і захропів. Отоді й забрали в нього ключі і всіх повідмикали. А коли повернулися турки на судно, кинулися галерники на них і всіх перебили.

Так оповідає народна дума про невольничі роки й урятування Самійла Кішки. Прилетіла по морю галера до українських берегів, і прийшов на Січ Кішка не зламаним у неволі чоловіком, не колишнім рабом, а вільним і гордим козаком.
А скарб турків був розподілений: «А сребло-злато — на три часті паювали: Первую часть брали, на церкви накладали, На святого Межигорського спаса, На трахтемировський монастир, На святую Січовую покров давали…» «А другу часть помеж собою паювали; А третю часть брали, Очертали сідали, Пили та гуляли!».

Згодом знову були походи, люті битви з ворогом. І завжди попереду був хоробрий Самійло Кішка, що відразу велику повагу заслужив на Січі. Бо на козацькому колі обрали його за гетьмана: «Будеш нашим батьком!» — гукали всі братчики, що бували з ним у походах і битвах.

І почав Кішка гетьманувати на Січі. Виявилося, що він — не тільки хоробрий воїн, а й гетьман мудрий. Завжди відстоював права козацькі. Стежив, щоб усе на Січі було по совісті й по честі. Тому охоче слухалися його і старі, й молоді козаки.

1600 року Польща почала війну зі Швецією. Польський король Жигмонт ІІІ прислав до Самійла Кішки послів, які просили козацької допомоги. Довго вмовляли вони гетьмана, навіть погрожували.
І тільки тоді Кішка на чолі чотирьох полків вирушив у похід.

Тяжка то була для козаків війна. Не вистачало провіанту, козаки мерли від ран і хвороб. В одному з боїв наклав головою і славний гетьман Самійло Кішка. Загинув далеко від рідної землі, за чужі інтереси.

Закінчується дума гімном слави:

Буде слава славна
Помеж козаками,
Помеж друзями,
Помеж рицарями,
Помеж добрими молодцями!

У пам’яті народній Самійло Кішка лишився одним із найдоблесніших з-поміж українських гетьманів.

                                 Домашнє завдання
Скласти письмово до змісту думи 6 запитань, короткими  відповідями до яких будуть наступні:
1). Щоб послав Бог на галеру чайки.
2). 25 років.
3). Потурчений слов'янин, що любив випити.
4). Галера обідрана, яничари вбиті, самого Алкана-пашу на три часті розтято.
5). Під час панського весілля.
6). Під час польсько-шведської війни.

Бажаю успіхів! 






23.09.2022
Тема. Пісні Марусі Чурай
                                       Хід уроку
1. Пригадаймо, хто така Маруся Чурай. Скласти про неї розповідь.
2. Виразне читання трьох пісень Марусі Чурай.
3. Їх художній аналіз 
                                Домашнє завдання
Вивчити одну з пісень Чурай напам’ять.



21.09.2022.
Тема. Пісні Марусі Чурай
                                       Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.
2. Читаємо інформацію.
Хто така Маруся Чурай? Маруся Чурай була авторкою багатьох українських пісень. Вони настільки популярні, що ми їх сприймаємо як фольклорні (народні). Дівчина мала чудовий голос і сама складала пісні, з якими козаки йшли  в похід боронити свій рідний край від нападників. ЇЇ батько був хоробрим козаком, служив у війську Богдана Хмельницького. Був страчений поляками в 1637 році. 
Маруся Чурай була засуджена до смертної кари за те, що отруїла Грицька Бобренка, свого коханого, за те, що він її обманув ( обіцяв з нею одружитися, але одружився із заможною Галею). Сам Богдан Хмельницький помилував дівчину через те, що її батько був справжнім героєм, а також  - її пісні дуже любили співати козаки. 

                                   Домашнє завдання
1. Читати виразно пісні Марусі Чурай (с. 24-26 ).
2. Переглянути відео про Марусю Чурай.



16.09.2022
Тема. Письмова робота з теми "Українські історичні пісні"


                                       Твір-мініатюра
                                "Герой, уславлений у пісні"
(Оберіть одну з прочитаних історичних пісень (с. 14-22), розкажіть, про якого героя в ній йдеться, що ви знаєте по нього, яким герой зображений у пісні).



14. 09.2022
Тема. Історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Ой Морозе, Морозенку", "Чи не той то Хміль" та ін.
                                       Хід уроку
Читання історичних пісень та інформації про них(с. 15-22)
                                Домашнє завдання
Знати добре про події та історичних осіб, зображених у піснях.
Буде письмова робота.
                                   
09.09.2022
Тема. Усна народна творчість
           Історичні пісні
                                      Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.

2. Читаємо інформацію.
Ви знаєте багато жанрів усної народної творчості ( казки, легенди, міфи, перекази, пісні, прислів'я тощо). Серед жанрів українського фольклору є історичні пісні. У них зображена частина історії нашого багатостраждального народу, тому ми повинні їх знати. Сьогодні ви прочитаєте пісню про одного з народних улюбленців - Івана Сірка. 
Іван Сірко 15 разів обирався на Січі кошовим отаманом. В народі говорили, що він мав особливі здібності: перетворювався на вовка, ловив кулі руками, шаблі його не брали. Це, звичайно, народна вигадка. 
Після смерті, за наказом ще живого отамана, козаки відрубали йому праву руку і завжди під час бою кидали її поперед війська. І завжди ворога перемагали. 
Після зруйнування Січі руку Сірка поховали разом з господарем.
Подивіться, будь ласка, коротеньке, але надзвичайно цікаве й пізнавальне відео про Івана Сірка. Український народ повинен знати своїх героїв!!!


2. Записуємо в зошит наступне:
Історичні пісні - це народні ліро-епічні твори (віршовані, розповідні) про важливі історичні події та реальних історичних осіб.
Основна тема цього жанру - боротьба українців з турецько-татарськими нападниками та польськими й московськими загарбниками.

                              Домашнє завдання  
Прочитати статтю підручника та виразно дві історичні пісні ( с.12-14). 

Діти, не нехтуйте, будь ласка, читанням. Дехто з вас, можливо, вже й розучився. 



07.09.2022
Тема. Художній твір. Художній образ

                                           Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему

2. Читаємо інформацію.
На уроках літератури ми читаємо художні твори.
Художній твір - це розповідь про певну життєву подію (вигадану або реальну), що ведеться від особи автора й має за мету здійснити на читача естетичне враження.
Художній твір буває різних жанрів: роман, повість, оповідання, байка, балада, сонет, трагедія, комедія тощо.

3. Опрацьовуємо статтю "Художній образ" ( с.7-10).

4. Записуємо в зошити наступне:
Художній образ - це узагальнена та разом із тим конкретна картина людського життя чи навколишнього світу, що створена творчою уявою митця.
Художні образи мають такі різновиди: словесний, слуховий, зоровий, образ-символ, образ-персонаж та ін.

                                  Домашнє завдання
Виконати завдання  для домашнього виконання на с.11.
 Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
Ти водила мене у поля край села,
І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя дала.
І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя, на долю дала.
Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов'їні гаї,
І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші твої.
І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші, блакитні твої.
Я візьму той рушник, простелю, наче долю,
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов.
І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, й твоя материнська любов.






Дорогі діти! Вітаю усіх вас із початком навчального року! 
Бажаю всім успіхів у навчанні і миру!!!

02.09.2022
Тема. Вступ
                                           Хід уроку   
1. Підписуємо зошити ( тоненькі, в клітинку або в лінію).
                                               Зошит      
                        для робіт  з української  літератури  
                        учня/учениці 8 класу КЗ "Могильненський
                        ліцей" Заваллівської селищної ради                      
                        Прізвище та ім'я                                    


                                                      Зошит      
                        для контрольних робіт  з української  
                        літератури  
                        учня/учениці 8 класу КЗ "Могильненський
                        ліцей" Заваллівської селищної ради 
                        Прізвище та ім’я                     
                      
     
2. У зошитах записуємо дату ,"Класна робота", тему уроку.

3.  Пропоную вам письмову літературну вікторину за вивченими у 7 класі творами.  За кожну правильну відповідь - 1 бал. Скільки ви назбираєте балів - стільки у вас буде бонусів. Ви можете ці бали потім додавати до балів за виконані письмові роботи, крім контрольних. У мене всі вони будуть записані.

1). Із скількох рядків складається одна коломийка?
2). Скільки років було Захару Беркуту із повісті І.Франка ?
3). Жанр тору О.Стороженка "Мишка".
4). Трояндову сукню продавала героїня якої повісті?
5). Ім’я головної героїні повісті "Русалонька із 7-В".
6). Хто такий Іван Сила із повісті О.Гавроша?
7). Як називається збірка віршів Т.Шевченка?
8). У якому вірші Т.Шевченко висловлює свою останню волю?
9). З якого вірша О.Малишка стрічки: "Рідна мати моя, ти ночей не доспала"?
10). Із яким словом асоціює Олекса Стороженко слово "Скарб"?
11). Хто автор гімну України?
12). До якого твору ілюстрація?
                                            

 4. Розглянемо зміст підручника й подивимось, які розділи будемо вивчати у 8 класі. 
                                     Домашнє завдання 
Прочитати "Вступ" ( с.4-6)                                                                                 

                                  




                       

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.