Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Літературне читання

27.11  Тема: " Казка про Паркер і Ляпку"....

Любі дітки, я вам пропоную переглянути справжню казочку "Кривенька качечка":https://www.youtube.com/watch?v=9SrfM1Nd5p8

С. 48-50 виразно прочитайте та готуйтеся переказувати.


















02. 09.

Тема. Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур "У школу".

Перегляньте відео та гарно попрацюйте.


05. 09.

Тема. Прислів'я. Зоряна Живка "Один день з життя вчительки". Читання в особах.

— Значну частину свого життя ми проводимо в школі. Тут ви навчаєтесь, знаходите друзів, граєтесь, спілкуєтесь. А чи знаєте ви, як проходить час у школі для вчителів?

— Сьогодні ми розпочнемо читати оповідання Зоряни Живки «Один день із життя вчительки»,

дізнаємося про життя вчителів.

— З’ясуємо, що таке школа в розумінні учнів.

Прочитайте першу частину оповідання «Урок малювання» (с. 5).

— Як звали вчительку?

— Який клас вона навчала?

— Що розповіла вчителька учням? Про кого була історія?

— Чи змінилася поведінка учнів після читання оповідки?

Прочитайте ще раз текст. Дайте відповіді на питання.

— Назвіть дійових осіб розповіді.

— Знайдіть і прочитайте історію, яку розповідала вчителька.

— Які дійові особи в історії? (Троє учнів і мудрець.)

— З якою інтонацією треба читати слова учнів? (Впевнено.)

— Як ви прочитаєте слова мудреця? (Спокійно, переконливо, повчально.)

— Уявіть себе на місці вчительки. Як би ви вирішили непорозуміння між учнями класу?

— Що ви зрозуміли після читання розділу «Урок малювання»?

— Які поради можете дати учням, які полюбляють бешкетувати?

 Домашнє завдання.

Розказати рідним історію про мудреця.


06. 09.

Тема. Зоряна Живка "Один день з життя вчительки". Передбачення змісту частини за заголовком.

Дорогі діти! Сьогодні ми продовжимо читати оповідання Зоряни Живки "Один день з життя вчительки". Познайомимось з другою частиною "Перерва" (с.6).  Перегляньте  відео.

Я думаю, що вам оповідання сподобалось.


07. 09.

Тема. Василь Сухомлинський "Аби швидше почути дзвоник". Складання порад персонажу твору.

Пропоную відео. Причитайте оповідання 2 рази. Перекажіть батькам і поясніть, чи вірно зрозумів Юрко поширення звуку.


09. 09.

Тема. Вадим Скомаровський "Вірний друг". Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанром.

Переглянь відео. Виразно прочитай вірш. Подумай та запиши, який ти б дібрав заголовок. Накресли таблицю див. с. 8 у підручнику та заповни її. Відповіді надішли мені.






************************************************************

Тема.Українська народна казка Поділля "ПроТараса Шевченка "

Співставлення казки з біографічними даними.

Прочитайте самостійно казку Миколи Зінченка "Про Тараса Шевченка "*Хто головна дійова особа казки ?

*Який сон наснився Тарасові ?

*Які подарунки принесла доля ?

*Що в казці відповідає реальності ?

*Як  ти розумієш виділені вислови ?

Складіть план казки.

Прекажіть прочитану казку батькам .(с.98-99 )


16.03

Тема.Марія Хоросницька "Свято"

Прочитйте вірш "Свято"

Заквітчаний для свята клас .

Сьогодні так годиться !

З портрета дивиться Тарас

Всміхнувся нам ,здається...

З-за парт ми вийли ,стали в ряд...

Ми "Заповіт "співаєм.

Ми величаєм Кобзаря.

Весь край наш величає .

"Садок вишневий " і "Кавказ "

Звучить у класі лунко ,

І ,всі ,як є ,стоїть весь клас ,

Мов по команді  "струнко ".

Дайте відповідь на запитання :

-Чому вірш має таку назву ?

-Які твори Шевченка згадує авторка у вірші ?

-Чому весь край величає Кобзаря ?

Прочитайте вірш виразно батькам .


18. 03.

Тема .Тарас Шевченко "Тополя "

Прочитайте вірш "Тополя "

По діброві вітер виє,

гуляє по полю,

край дороги гне тополю 

до самого долу.

Стан високий ,лист широкий 

марно зеленіє.

Кругом поле ,як те море 

широке ,синіє.

Чумак іде , подивиься

та й голову схилить ,

чабан вранці з сопілкою

сяде на могилі ,

подивиться - серце ниє:

кругом ні билини !

Одна , одна ,як сирота 

на чужині гине .

Дайте відповідь на запитання :

Які почуття виникають після читання вірша ?

-Чому люди досі пам*ятають твори Шевченка ?

Вивчи напам*ять вірш "Тополя "

Розкажи вірш батькам .


21 .03.

Тема .Перевірка знань з розділу "Поезія -це завжди неповторність"

Перевір себе .Дай відповіді на запитання 

-Де народився Т.Шевченко ?

а) у с. Моринці;

б) у с. Кирилівка ;

в) у Санкт -Петербурзі .

-Ким були батьки Шевченка ?

а)Учителями ;

б)поміщиками ;

в)кріпаками .

-Які почуття переважають у віршах Шевченка ?

а) Турбота за батьків ;

б)Байдужість ;

в )Любов і переживання за рідну землю .

- Т.Шевченко відомий у світі як :

а) Композитор і поет ;

б) Художник та скульптор ;

в)Художник та поет.

Відповіді надішліть мені у Вайбер.


23.03

Тема.Весна днем красна.Анатолій Качан "Зелений промінь"

Леся  Вознюк "Весняий дощик ".

Зелений промінь .

Зеленим променем весна повідмикала води,

а доторкнулась до зерна-зазеленіли сходи .

Відкрила очі сон-трава і глянула із гаю :

весна зозуль із рукава на волю випускає .

Напившись талої води і теплого проміння ,

гостей запрошують сади на день свого цвітіння.

-Які почуття викликає в тебе вірш ?

-Який настрій був під час читання ?

-Як ще можна назвати цей вірш ?

З*єднай початок з кінцем прислів*я .

СОНЦЕ ГРІЄ,СОНЦЕ  СЯЄ                       НЕ ЛЮБИТЬ .

ВЕСНА ЛЕДАЧОГО                          ВСЯ ПРИРОДА ВОСКРЕСНЕ.

ВЕСНЯНИЙ ДЕНЬ                              ДНЕМ КРАСНА.

ВЕСНА                                                 РІК ГОДУЄ.

Прочитай виразно вірш.

Випиши дієслова.


28.03

Тема.Анатолій Качан "Зелений промінь "Леся Вознюк "Весняний дощик ".

Прочитайте вірш "Зелений дощик "

Зеленим променем весна повідмикала води ,

а доторкнулась до зерна -зазеленіли сходи.

Відкрила очі сон-трава і глянула із  гаю:

весна зозуль із рукава на волю випускає.

Напившись талої води і теплого проміння ,

гостей запрошують сади на день свого цвітіння.

Прочитайте ,правильно наголошуючи слова :

ВІДКРИЛА     ПОВІДМИКАЛА     ЗАПРОШУЮТЬ
ДОТОРКНУЛАСЬ    ЗАЗЕЛЕНІЛИ     НАПИВШИСЬ

Якою частиною мови є ці слова ?

Чому ? На які питання вони відповідають ?

Прочитай виразно вірш .

Про що йдеться у вірші ?

Якою ти уявив весну ?

Чи є у вірші образні висловлювання ,порівняння ?

З*єднай початок і кінець прислів *я ..

СОНЦЕ ГРІЄ , СОНЦЕ СЯЄ -     НЕ ЛЮБИТЬ      .

ВЕСНА ЛЕДАЧОГО       -   ВСЯ ПРИРОДА   ВОСКРЕСАЄ,

ВЕСНЯНИЙ ДЕНЬ              ДНЕМ КРАСНА .

ВЕСНА                                  РІК  ГОДУЄ.


11.04

Тема.М.Слабошпицький "Їхній сад ".

Словникова робота

Прочитай слова :

пустир  поплентався зітхнула  журився розгублено саджанці  гуртом  здивовано 

-Чи всі слова зрозумілі ?

Прочитайте текст н с.104 -105 ,дайте відповідь на запитання :

-Хто головний персонаж оповідання ?

-Поясни поведінку Гриця на початку оповідання і в кінці .

-Склади характеристику Гриця .

-Я ви розумієте виділене речення.Кожному приємно ,коли   

почує добре слово за свою працю.

Поділіть оповідання на частини  ,складіть план .

-Як би ви назвали першу частину тексту ?

Запишіть.

1.Стара яблуня .

-Що відбувалось далі ?

-Як можна назвати цю частину ?

2.Чудова їдея.

-Про що йшлося далі ?

Запишіть  план до кінця.

3.

.4.

Прекажи оповідання батькам ,дай відповідь на запитання :

-Чому потрібно насаджувати дерева ?


12 04

Тема .Наталя Девятко "Стара яблуня ".

Прочитай повідання на с.106-107.

-Хто є головним гроєм оповідання ?

-Визнач риси характеру Марічки .Чим вона тебе приваблює ?

-Який страх докучав дівчинці ?

-Чого вона боялася ?

-За що бабуся сварила онучку ?

-Чому батьки Марічки не хотіли зрзіати стару яблуню ?

Прочитай ще раз цей фрагмент .

-Чи  в оповіданні опис ? Прочитай його .

-Через що не могла заснути Марічка ?

-Чого боялася над усе ?

Прочитай оповідання ще  раз. Поділи на частини .Склади план .

Перекажи оповідання за планом .


13.04

Тема. Наталія Дев'ятко "Стара яблуня " (продовження )

Прочитай слова ,правильно їх наголошуючи.

ТЬМЯНИМ   ЗМЕРТВІЛЕ    ШОРСТКІ     ДОКОРОМ

ОФАРБИЛОСЬ   ДИВУЮЧИСЬ      НАПІВОБЕРТУ    КРАДЬОМА

Прочитай текст  до кінця.

Дай відповіді на запитання :

-Чому бабуся дивилася з докором на дівчинку ?

-Чому всохла стара яблуня ?

-Чому дівчинка вважала себе винною в тому ,що дерево всохло ?

-Розкажи про почуття Марічки ,коли вона дізналась ,що дерево 

 всохло .

-Чи змінився настрій дівчинки ,коли вона дізналась про молоде деревце яблуньки ?

Прочитай в особах уривок тексту ,у якому описано сон дівчинки.

Перекажи все повідання  батькам .



15.,18.04

Тема.Борис Грінченко "Весна іде ",Віра Ворскло "Христос восрес ".

Прочитай виразно вірш.

Весна іде ! В промінні золотому 

далекий крик мандрівних журавлів

вже розітнувсь :ключем вони додому

у рідний край летять з чужих країв.

Весна іде !Веснянки задзвеніли,

лунає спів по луках і гаях,

мов устають нові могутні  сили

в людськх серцях ,придавлених серцях.

І в грудях знов солодкії бажання ,

і в грудях знов устали поривання 

і встала знов надія молода .

О,весно ,йди ,всі ждуть тебе ,кохана !

І небо жде , і жде верба приспана,

і ліс ,і степ ,і скована вода.

Прочитай ще раз слова :

РОЗІТНУВСЬ  МАНДРІВНИХ  ,ЗАДЗВЕНІЛИ  
ПРИДАВЛЕНИХ   ПОРИВАННЯ  ПРИСПАНА

Прочитай їх по складах ,наголошуючи ,де потрібно.

-Як ти розумієш цей вірш ?

-Чому люди так чекають весни ?

-Прочитай вірш ще раз виразно .


Робота з підручником.

Прочитай самостійно вірш Віри  Врскло "Христос воскрес "

на С.111.

-Який  настрій у тебе після прочитання вірша ?

-Як потрібно його читати ?

-Чому так багато розділових знаків у вірші ?

-Розкажи ,як усе радіє Великодню.?

-Зачитай парами слова ,що римуються ,

Підготуй розповідь "Великдень в моїй сім *ї ".


19.04 ,20.04

Тема.Ніна Наркевич "Лесина квітка ".

Прочитай слова.

ВЕЛИКОДНЬОМУ  ВИЗНАЧАЛИСЬ КИТИЦЯ

ПУП*ЯНКИ  ДЗВОНИ  КОШИЧКОМ  БЛИМАЄ

Робота з підручником 

Прочитай текст с.112 ,113.

Дай відповіді на запитання :

-Чому Леся терпляче чекала на появу квітки ?

_Як називалась бабусина квітка ?

-Які застороги бабуся давала Лесі щодо квітки ?

-На яке свято розквітла квіточка ?


ПЕРЕВІР СЕБЕ

1.Коли Леся посадила гіацинт ?

а)восени 

б)узимку

2.На яке свято мала розцвісти квіточка ?

а)Великдень

б) Різдво

3,Що трапилося з Грицем ?

а)упав і пошкодив ногу 

б) посварився з Юрком 

4 .Що Леся зробила з квіткою ?

а)віддала бабусі

б)віддала Грицеві


20,22 .04.

Тема.Зірка Мезантюк " Молоданчик ".

Робота з підручником 

Прочитай оповідання а с.114-118.

СЛОВНИКОВІ СЛОВА

МОЛОДАНЧИК -міфоогічний персонаж ,оспівантй у весняках

МАВКА-істота ,слов*янської міфлології ,схожа на русалку.

ГОРБАТКА -жіночий одяг ,типу спідниці ,зітканий з овечої вовни.

-Чи сподобалось тобі прочитане оповідання ?

-Про кого воно ?

-Хто розбудив Мавку ?

-На яку вам уже відому пісеньку схожа пісня про Молоданчика ?

-Чому заплакала Мавка ?

-Чи зраділа Мавка новому вбранню ?

-ПОДУМАЙ ,чи не схоже це оповідання більше на казку ?

-Чому ,що казкового є о оповіданні ?

-Знайди в тексті опис весни і ще раз його прочитай.

ЗГАДАЙ ,ЩО ТАКЕ ТЕКСТ -ОПИС.

Прочитай ще раз виразно пісню -закличку про Молоданчика.


25.04

 Тема.Леонід Полтава "Найкраща писанка ".

СЛОВНИКОВІ  СЛОВА

З-поміж  вгавало  шкодувало  наближається

напоказ  розмальовують  розговілися  прегарну

Робота з підручником.

Прочитай текст на с.117-118.

Дай відповідь на запитання :

-Чи не схоже це оповідання більш на казку ?

-Доведи свою думку .

-Що є тут казковим ?

-Про що говорили між собою писанки ?

- Яке яєчко виявилось найкращим ?

ТВОРЧЕ ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ:

Спробуй і ти намалювати свою найкращу писанку .


02.05.

Тема.Галина Удовиченко " Рідний дім ".

Прочитайте вірш на с.121.

Який настрій вірша у вас після прочитання вірша ?

Які емоції у вас виникли ?

Над чим змушує задуматись автор ?

Як ти розумієш виділені рядки ?

Бо найдорожче ,що ми маєм -це дружна і міцна сім*я .




Висловлюй свої міркування про сім*ю за зразком :

Так ,(ні ) я погоджуюся (не погоджуюся ) з цією думкою.

Я вважаю ,що ...,тому ,що ...

Наприклад...

Отже...(зроби висновок ).

03.05,04.05.

 Тема.Майя Фролова "Щасливий день "

Прочитайте оповідання на с. 122-124.

Чи справдились твої передбачення ?

*Знайди і прочитай речення ,яке є головною думкою твору .

*Поміркуй ,що робить людину щасливою ?

*Чому головний герой почувається найщасливішою людиною в світі ?

*Чи почуваєш ти себе щасливим ?

*Що або хто робить тебе щасливим ?

Склади асоціативний кущ зі словом ЩАСТЯ

*Які слова тобі спадають на думку ?

Дім ,родина  ,здоров*я ,друзі ,мир ,сміх ,радість ,..

Доповни рядок своїми словами .

*А для вас що є щастям ?

06.,09.05.

Тема.Михайло Слабошпицький "Васильків портрет ".

Прочитай оповідання на с.125-127.

*Яким тобі видався Василько ?

*Ким був тато Василька ?

*які картини він писав ?

*Чому він вирішив написати картину Василька ?

*Чи сподобалось Василькові ,коли тато його намалював ?

*Чому ?

*Чому Василькові стало соромно ?

Що він пообіцяв мамі ?

*Як ти розумієш виділений вислів ?

Знають ,сину ,всіх людей ,які добре роблять свою справу .

Поміркуй ,що може людину зробити відомою .

Напиши на аркуші позитивні і негативні риси характеру .

Які переважають ?

Чи є негативні риси характеру в тебе ?

Чи потрібно з ними боротися ?

Як ?

10.05 ,11.05.

 Тема.Валентина Вздульська "Потяги "


29.03

  Давня і сучасна байка. П’єси.

Тема. Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку». Вивчення байки напам’ять.

Доброго дня. Сьогодні ми з вами розпочинаємо новий цікавий розділ.

— Прочитайте назву нового розділу.

— Чи знайомі ви з такими творами?

— Перегляньте за змістом, скільки творів у розділі.

Байка – повчальне оповідання (або вірш). Дійовими особами байки найчастіше є тварини, рослини, неживі предмети.

Автор  наділяє персонажів байки людськими рисами характеру.

У байках є мораль (повчальний висновок).

Прочитайте байку «Чиж та голуб»

— Хто дійові особи байки?

— Яка розмова відбулася між Голубом та Чижем?

— Якими словами байкар передає головний зміст байки?

Проаналізуйте байку за планом на с.85

Домашнє завдання. Вивчити напам’ять байку Леоніда Глібова «Чиж та Голуб».

 30.03

Тема. Підсумок за розділом «До казки приказка годиться».

 

— Які твори ми читали на попередніх уроках?

— Про що вони?

 — Виконайте 3 завдання разом з батьками на с. 83-84.

Домашнє завдання. Знайти і прочитати літературну казку українського автора. 

01.04

 Тема. Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн».



1. Робота над казкою Дональда Біссета «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн».

  — Прочитайте заголовок казки.

Про що, на вашу думку, йтиметься у казці з таким заголовком?  

2. Прочитай казку

— Хто головні персонажі казки?

 — Як потоваришували пінгвіня і черепашка?

 — Поміркуй, чи можлива така дружба насправді.

3.  Розвиток мовлення.

 Складання розповіді від імені персонажа.

 Вправа «Крісло автора»(виконай разом з батьками).

 — Уяви себе пінгвіням Джо.

Розкажи про свої пригоди.

Які відчуття вас супроводжували тебе під час подорожі?

 — Уяви себе черепашкою Джейн. Розкажи , як ви познайомилися з пінгвіням.

 4. Робота з ілюстраціями.



— Що зображено на малюнку?

 — Які частини казки проілюстровані?

 — Чи хотіли б ви поспілкуватися з персонажами казки?

Домашнє завдання. Дізнатися, які ще твори написав Дональд Біссет.

 04.04

  Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг».

— Що означає слово агентство?

 Агентство — місцеве (районне і т. ін.) відділення якої-небудь центральної установи  або підприємства, а також назва деяких інформаційних або посередницьких установ.

— Чи доводилося вам чути фразеологізм ведмежа послуга? Що він означає?

Прочитайте текст. Дайте відповіді на питання.

— Що вирішив створити ведмідь?

 — З якою метою?

 — Чи вдалось йому це? Чому?

 Збагачую свій словниковий запас. — Чому казка так називається? Чи можете після читання казки пояснити фразеологізм ведмежа послуга? Коли доречно вживати цей вислів?

Створення оголошення, рекламного плаката, візиток.

 — Чи бачили ви рекламні оголошення?

Для чого їх використовують? Де їх розміщують?

 — Чи знаєте ви, хто займається виготовленням реклами?

 — Чи бачили ви візитки?

 Для чого їх створюють?

Чи хотіли б ви створити свою візитку?



Домашнє завдання. Читати. Художньо оформити свою візитку.

 Можете використати: кольоровий картон, фломастери, ручку, олівці. Сфотографуйте вашу візитівку та надішліть мені.


05.04 

Тема: Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі».

1.    Відгадайте загадку (підручник, с. 77).

Назвіть види транспорту, які можуть перевозити пасажирів.


1.    Прочитайте казку разом з батьками.

— Яке запитання ви поставили б авторці казки?

2.    — Прочитайте, як працювало маленьке жовте таксі.

   — Прочитайте, який сон приснився маленькому таксі.

   — Прочитайте виділений вислів. Поясніть, як ви його розумієте. Висловлюйте свої міркування за зразком: Я погоджуюсь / не погоджуюсь із висловом, шо не слід заздрити комусь.  Я вважаю, що…, тому що… . Наприклад, … . Отже, … (висновок).

3.    

— Що ви зрозуміли, прочитавши казку?

 — Яка головна думка казки?

4.    Домашнє завдання: Доберіть загадки про транспорт. Коротко напишіть, сфотографуйте та надішліть мені про що був сон таксі.















Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.