Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Образотворче мистецтво 4 клас

Дистанційне навчання 2021-2022 н. р.

Учитель  Бурдейна Д.М.
***********************************************************************************

24.05.2022

Перевір свої досягнення 

  План опрацювання теми уроку






***********************************************************************************

17.05.2022

Тема:Україна — моя Батьківщина. Пропорція. Виконання замальовки пам’ятки архітектури рідного краю (за можливості) з натури (матеріали на вибір).

  План опрацювання теми уроку

1.    Ознайомся:  



Зображаючи старовинні споруди, художники намагаються передати найбільш характерні для них ознаки: велич мурів, поєднання форм, красу декору. Для цього митці обирають певний кут зору. 

2. Розглянь зображення пам’яток архітектури. Проаналізуй, за допомогою яких засобів виразності графіки та живопису художники та художниці передають форми та деталі споруд, зображають природу.



3. Виконай замальовки пам’ятки архітектури рідного краю, (матеріали на вибір).  Малюнок сфотографуй та надішли учителю.



***********************************************************************************

10.05.2022

Тема: Козацька звитяга. Емблема. Малювання власної емблеми спортивно-мистецького фестивалю «Козацька звитяга» (кольорові олівці, фломастери, маркери).

  План опрацювання теми уроку

1.    Ознайомся:  



2.    Розглянь зображення козаків. Яке з них виконано в техніці петриківського розпису?


3.    Часто форма емблем вписується в круг, у центрі якого малюнок на відповідну тему. По краю круга розміщується напис із назвою заходу та додатковим текстом.


4. Намалюй власну емблему спортивно-мистецького фестивалю «Козацька звитяга» (кольорові олівці, фломастери, маркери). Малюнок сфотографуй та надішли учителю.



***********************************************************************************

03.05.2022

Тема: Майстри-віртуози. Ковальство. Створення композиції «Металеве мереживо»: виконання зображення ажурної огорожі для парку в техніках витинанки та аплікації (папір чорного кольору, фото або готове зображення парку).

План опрацювання теми уроку

1.    Ознайомся:  


-        Порівняй за композицією скульптури майстрів ковальського мистецтва — подарунки містам Івано-Франківську й Рівному.

-        Сучасні ковалі створюють справжнє металеве мереживо, яке прикрашає міста та села.

 

2.    Розглянь кований декор паркової альтанки і лави



3.    Визнач у стрічковій композиції огорожі рапорт — однакову повторювану частину орнаменту. 

4.    Створи композицію «Металеве мереживо»: виконай зображення ажурної огорожі для парку в техніках витинанки та аплікації (папір чорного кольору, фото або готове зображення парку). 


 -        Поміркуй, де у твоєму селі можна встановити декоративну композицію з металу. Запропонуй ідеї для рисунку огорожі дитячого майданчика.




***********************************************************************************

26.04.2022

Тема: Кольорове диво. Сітчастий орнамент. Створення сітчастого орнаменту — ескізу тканини або килима (кольоровий папір; фломастери).

1. Ознайомся:  

2. Переглянь відео. Перейди на

2.Створи сітчастий орнамент — ескіз тканини або килима (кольоровий папір; фломастери). Застосуй прийом витинанки.  Сфотографуй та надішли учителю. 






***********************************************************************************

19.04.2022

Тема: Секрети вишитого рушника. Орнаменти вишивок. Створення на аркуші паперу в клітинку стилізованого зображення птаха, яке можна вишити на рушнику (кольорові олівці, фломастери, маркери).

План опрацювання теми уроку

1.    Ознайомся:


 -        На рушниках часто можна побачити образи птахів. Солов’я і зозулю вишивають на гілці калини, що символізує продовження роду. Пава завжди прикрашає весільні рушники. Шлюбну пару символізують соколи, голуби, розташовані одне до одного голівками

2.



3.    Створи стилізоване зображення птаха, яке можна вишити на рушнику (кольорові олівці, фломастери, маркери). Щоб малюнок можна було використати для вишивання, виконуй його на аркуші паперу в клітинку. Спочатку наміть форму птаха олівцем. Зафарбовуй клітинки всередині контуру так, щоб добре вирізнялися голова, дзьобик, шия, тулуб, крила, хвіст, лапи птаха.


 

4.    Дізнайся, образи яких рослин і птахів прикрашають вишиті рушники у твоїй родині


 




***********************************************************************************

12.04.2022

Тема: Веселі настрої. Опішнянська та косівська кераміка. Ліплення тварин за мотивами образів, створених народними майстрами та майстринями (матеріали на вибір: глина, пластилін, солоне тісто).

План опрацювання теми уроку

 1.      1. Ознайомся

Особливими є скульптурні вироби гончарів, створені їхньою уявою. Це дивовижні звірі, інколи кумедні, оздоблені фактурним ліпним декором та кольоровими поливами.



2.Пофантазуй і виліпи тварину за мотивами образів, створених народними майстрами та майстринями( матеріали на вибір: глина, пластилін, солоне тісто). Застосуй різні фактури й кольори. Виліплену тварину сфотографуй та відправ учителю.

 

 

 


**************************************************************
05.04 Чарівні візерунки. Петриківський розпис. Зображення чарівної квітки, прийомами петриківського розпису (акварель, гуаш).

План опрацювання теми уроку

1.   1. Ознайомся



  2.Переглянь відео техніка виконання базової квітки петриківського розпису https://www.youtube.com/watch?v=m9ZvZK-hJmY

 3. Намалюй свою чарівну квітку застосовуючи прийом петриківського розпису та надішли учителю. 


**************************************************************

Дистанційне навчання 2021-2022 н. р.

Свято весняної природи. Колорит, вплив сонячного освітлення на сприйняття кольорів, зокрема, зеленого. Створення живописної композиції «Свято весняної природи» (акварель або гуаш) з передачею різноманіття відтінків зеленого кольору в сонячний день.


Сядьте, діти, посміхніться,

схаменіться, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

творчості від вас чекаю.

— Що ми називаємо колірним спектром?

— Які кольори є складовими спектрального (колірного) кола?

— Що таке пейзаж?

— Які кольори називаються теплими, холодними?

— Що таке лінія горизонту?

— Як змінюються кольори з віддаленням?

Поки ми мандрували різними світами, у нашому краї настала весна. Ніжні промені сонця пробудили природу: з’явилася зелена травичка, розквітли перші квіти, на деревах набухли бруньки. А як дзвінко співають пташки! Усі навколо радіють весні, а разом з усіма й ми. 

Спробуйте намалювати весняний пейзаж користуючись підказкою.







18 березня  Цвіт яблуні.



Переглянь відео та намалюй сам.



25 березня " Народна іграшка"



Перегляньте завдання уроку та виконайте завдання.





08 квітня "
 Україна - моя Батьківщина"



Переглянь відео та спробуй сам намалювати.










 "Реалістичні та фантастичні образи в мистецтві. Невідома планета"


Фантастичний образ — це образ, вигаданий людиною, який не існує в реальному світі. Людей, які їх придумують, називають фантастами, а самі образи можуть народжуватися в літературі, образотворчому мистецтві, кіно. У художньому творі автор описує їх словами, в образотворчому мистецтві — за допомогою зорових образів. Таке злиття роботи письменника й художника знаходить своє повне відображення в ілюстраціях дитячих книг.


Ви вже знаєте, що в пейзажі зображуються природа. Це можуть бути широкі простори полів і дрімучі ліси, високі гори й бурхливе море, великі міста й затишні села. На одних картинах образи людей і тварин, природа чи предмети намальовані реалістично і виглядають, як справжні. Та є багато художників, які створюють фантастичні краєвиди, що існують тільки в їхній уяві. Однак навіть такі образи чимось нагадують реальні.

Де ж нам далі шукати Фантазію? Може, в невідомих зоряних світах? Космічний корабель швидко домчить нас до далекої невідомої планети. Зобразіть її фантастичний краєвид.

У пейзажах (графічних і живописних), є спільні засоби зображення глибини простору. Це лінійна перспектива — видиме зменшення предметів з віддаленням до лінії горизонту. Щоб передати простір у пейзажі, художник використовує передній, середній і дальній плани та загороджує дальні предмети тими, що розташовані ближче. На передньому плані зображення чітке, на середньому потроху втрачає чіткість, а на дальньому — розпливчасте. Зверніть увагу, чим далі перебуває предмет, тим вище він зображається, і навпаки, найближчий до глядача предмет розміщений на картині найнижче. Малюючи фантастичні світи, художники продумують, як може виглядати далека планета: її колір, ландшафт, рослини і тварини, які живуть на ній, світло яких зірок освітлює її поверхню, що за планети її оточують.

Часто небо на таких картинах — зоряне. Іноді митці зображають літальні кораблі з космонавтами, які досліджують незвідані світи, вивчені наукою поселення інопланетян, які існують лише в нашій уяві...

Отож, сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у космос. У наш час космічні польоти стали звичним явищем. А були часи, коли тільки фантасти писали про подорожі на Місяць, Марс, Венеру. Задумувалися люди про будову Всесвіту, про космос ще з прадавніх часів. Ще Аристотель висловив ідею про те, що земля має форму кулі, а Магеллан у 1522 році своєю навколосвітньою подорожжю довів це. І тільки 12 квітня 1961 року Юрій Гагарін, побувавши в космосі 108 хвилин (менш ніж дві години) відкрив дорогу в космос і побачив Землю збоку.

Космос продовжує вабити своєю загадковістю, нерозкритими таємницями. Люди мріють про нові світи, і про зустрічі з мешканцями інших планет. Уява відносить їх у космічні далі, до небачених ландшафтів, прекрасних істот та могутніх чудовиськ.

Польоти людей в космос надихнули багатьох художників на дивовижні творчі роботи. Вони беруть в руки фарби і створюють крижані та палаючі планети, загадкових красунь та могутніх космічних воїнів, величні створіння та жорстоких монстрів. На їхніх полотнах оживають бажання відкривати нові, ще не бачені світи.


Уявіть себе космонавтами, які щойно прилетіли на далеку невідому планету.

— Яким кольором можна зобразити її небо, землю, скелі, сонце?

А може, там буде не одне, а два сонця різного кольору?

— Які на вашій планеті є рослини, тварини?

Практичне завдання

Створіть композицію «Невідома планета» (гуаш). Спочатку продумайте, які образи будуть фантастичними, а які — реалістичними. Відповідно до задуму розташуйте аркуш паперу вертикально або горизонтально. Оберіть точку зору на пейзаж, розмістіть лінію горизонту (низько, посередині, високо). Намітьте олівцем загальну композицію. Щоб передати глибину простору, розмістіть зображення на передньому, середньому й дальньому планах. Поступово деталізуйте створені художні образи.



Переглянь :https://www.youtube.com/watch?v=88v177ZEvAg.


21 січня "Оформлення вітрин як різновид прикладного мистецтва. Дизайн вітрини магазину"

— Чи любите відвідувати магазин?

— Вам подобається робити покупки?

— До яких магазинів ви заходити в першу чергу?

— Що вам підказує, що це саме той магазин, який вам потрібен?

Кожному магазину має бути притаманний власний, індивідуальний імідж (образ). Формуванню у покупців приємного іміджу магазину сприяють вдале архітектурне вирішення фасаду будівлі, незвичне, раціональне внутрішнє планування, привабливий інтер’єр та загальна доброзичлива атмосфера магазину.

Під дизайном магазину (від англ. design — задум, проєкт, креслення, Малюнок) слід розуміти його художнє вирішення, яке забезпечує формування естетичних і функціональних властивостей даного об’єкта. Дизайн магазину повинен забезпечити високий рівень естетичного вигляду всіх елементів будівлі магазину. Сучасні тенденції в дизайні торговельних підприємств грунтуються на забезпеченні єдності зовнішнього вигляду та інтер’єру магазину. Однак основне завдання дизайну полягає в загостренні уваги покупців на товарах, якими торгує магазин. Тому в торговельному підприємстві має бути створений своєрідний єдиний комплекс «товари + зовнішній вигляд + інтер’єр».

 Практична робота

Сьогодні ви спробуєте створити вітрину свого магазину. Подумайте, які товари будуть у ній розташовані. Підберіть відповідні колірні рішення і починайте працювати.

Пам’ятайте про вимоги до оформлення вітрин!

15 жовтня " Кольорові пори року. Мелодія осені"




ОСІНЬ

Картину осені так важко змалювати,

Вона мінлива, гарна, чарівна.

Могутній клен розкинув жовті шати

І павутинки тоненька струна

На сонці так виблискує іскристо,

Здається, лиш торкнися — зазвучить!

В бездоннім небі синьо й чисто-чисто,

Туди злетіти хочеться на мить!

А в лісі жовта осінь догорає

І гріється у сонячнім теплі.

Яскравий лист під сонечком кружляє

І лине, наче пташка, до землі.

У небі синь бездонна і врочиста,

А на землі вже осінь догора.

І на душі спокійно так і чисто.

Це так приходить осені пора...

Перейди на посилання.

Осінь... Скільки поезії в цьому золотаво-сонячному слові. Її часто звуть чудовою, замріяною, золотою, загадковою. Може, саме через це її не оминали і не оминають своєю увагою поети, художники і композитори. Вони за допомогою своїх специфічних засобів передають красу осінньої природи. Для художника — це фарби, для композитора — звуки, а для поета — це слово.

Мені здається, що у цієї красуні в руці чарівна паличка. Тільки торкнеться дерев — й одягне їх у золоту сукню. Змахне тією паличкою — вся земля золотим килимом вкриється. Сьогодні ми теж, як і осінь, пензликом будемо малювати пейзаж.

— Чи любите ви осінь?

— Чим вона приваблює вас?

Осінь — справжня художниця, розмальовує природу в найяскравіші кольори. Але ми знаємо, що все розмаїття базується на трьох основних кольорах. Назвіть їх.


    Сьогодні ми будемо виконувати малюнок акварельними фарбами — вони допоможуть зробити його барвистим, живим.


— Без кольору світ стане нудним. Для того щоб передати все його різноманіття, ми маємо чудового помічника — живопис. Цей термін складається з двох слів — «живо» і «писати». «Живо» — тому що художник передає життя. Але чому «писати», а не «малювати»? Ми з вами малюємо олівцями, крейдою, вугіллям та іншими твердими матеріалами. А писали раніше рідким чорнилом. Усі фарби рідкі, тому серед художників прийнято вважати, що живописні картини пишуть. Кожен колір чи його відтінок викликає в нас певні почуття.

Живопис — вид мистецтва, який здатний відтворити видиму реальність за допомогою кольору на двовимірній поверхні. Це зображення створено завдяки використанню художником законів перспективи, лінії, кольору, світлотіні. Психологи уподібнюють вплив живопису на людину до впливу музики. Світ живопису багатий та різноманітний. Це скарби, котрі людство накопичувало тисячоліттями. Не можна сказати, що художник змальовує життя таким, яким воно є. За допомогою фарб він передає власні думки, почуття, естетичні ідеали своєї епохи.



ОСІНЬ ЧАРУЄ

Осінь завжди чарує

Кольором незбагненним,

Пишністю нас дивує,

Листям своїм вогненним!

Щедро усім дарує

Груші свої медові.

Ягодами частує,

Фрукти дає чудові!

Кольором золотавим

Землю свою огортає.

Жестом своїм ласкавим

Просить усіх до гаю.


— Якою змальована осінь у цих віршах?

— Якими словами поет описав осінь?

Рідне слово живе в душі кожного з нас. І певний час свого життя людина починає говорити віршами, бо в цьому є потреба душі. Душа, переповнена любов’ю, добротою, світлом і красою світу, звертається до поезії, музики, фарб і пензля, намагаючись відтворювати красу.

Ви також переживаєте зміни настрою, адже завершилися літні канікули, настала осінь — час напруженої праці і для дітей, і для дорослих.

Сьогодні я пропоную вам створити композицію, яка передасть ваш настрій. Називатиметься вона «Мелодія осені».


— Працюватимемо фарбами, пензликами.

— Виберіть колір, який відображає ваш настрій.

— Поставте посередині аркуша пляму цього кольору.

— Візьміть колір, що передає настання осені в природі. (Жовтий).

— Поєднайте його з кольором вашого настрою.

— Утворіть відтінки кольорів для виготовлення вашої композиції.

— До композиції можна додати конкретні зображення (осіннє листя, хмаринки, парасольку тощо).

Успіх роботи залежатиме від прояву вашої фантазії і бажання створити художній образ.

Перегляньте:https://www.youtube.com/watch?v=sBfVuQOMg0o.


22 жовтня "Вишитий рушник"


Я візьму той рушник, простелю, наче долю,

В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров,

І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:

І дитинство, й розлука, і вірна любов.

(А. Малишко).


Оскільки ми будемо створювати ескіз орнаменту вишивки рушника, то детальніше ознайомимося з українським рушником.Одним із найстаріших та найрозповсюдженіших видів декоративно-прикладного мистецтва є вишивка. Археологи стверджують, що на теренах України вишивка існувала ще з часів трипільської культури. Так, у селі Мартинівці Черкаської області було знайдено скарб, що датується VI століттям нової ери — фігурки чоловіків, одягнених у сорочки з вишивкою на грудях.

Сестра Володимира Мономаха Анна створила в Києві, в Андріївському монастирі, школу, де молоді дівчата вчилися вишивати золотом і сріблом.

На іконах того часу бачимо зображення людей у вишиваному одязі. Збереглися вишивки також із козацьких часів.

З часом на різних українських територіях вишивки зазнали чималих змін у мотивах і барвах, однак при цьому не втратили оригінального стилю.

Найпоширенішим кольором української вишивки є червоний і чорний.

За давнім звичаєм оберегом кожної оселі є рушник. Адже всі важливі події в житті людини пов’язані з рушником — народження, заручини, весілля, спорудження нової оселі, зустрічі гостей, проводи. Не було оселі в Україні, котру б вони не прикрашали. Хоч би якою убогою не була хата, ці витвори народного мистецтва вражали багатством кольорів, вважалися обличчям оселі, її господині.

По рушниках судили про жінку та її дочок. Ці дива були найбільшим доказом жіночої майстерності. Гарний рушник висів біля порога на кілочку в кожній хаті. Ним витирали руки і посуд, накривали діжку з тістом, спечений хліб. З ним ходили доїти корову.

Із рушником, як із хлібом, вшановували народження дитини в родині, одружували дітей, зустрічали гостей, виряджали в далеку дорогу батька, сина, чоловіка, коханого, проводжали людину в останню дорогу. Вишиваними рушниками в хаті прикрашали ікони, портрети батька, сина, чоловіка або брата.

На образ повішу

Рушничок біленький,

Стане у кімнаті

Затишно, гарненько.

Виряджаючи чоловіків або синів у нелегкі походи проти ворогів, матері, дружини, кохані дарували їм на пам’ять вишиті рушники.

Рушники за призначенням можна поділити на побутові та обрядові. Від цього утворилися їхні назви:

утирач (для рук і обличчя);

стирок (для посуди, столу, лави);

покутник (ним обвішували стіни, ікони, портрети);

плечовий (ним пов’язували сватів);

подарунковий (обрядовий, весільний).

Найчастіше рушник вишивають хрестиком, гладдю. Починали вишивати рушники вранці, коли сонце підходило вгору до зеніту, а не увечері. Ніколи не розпочинали вишивати зопалу. Спочатку про це роздумували, заспокоювалися, молилися. Подивіться, скільки тут вигадки, яке високе вміння відтворювати навіть думки на полотні. Кожна з майстринь знає і може сказати, чому саме той чи інший візерунок розцвів на її рушнику, можливо, є й цікава історія, пов’язана з народженням того чи іншого рушника.

ЛЕГЕНДА

Ми, українці, з гордістю носимо вишиту сорочку. Українська вишиванка є найкращим та найдорогоціннішим подарунком чи сувеніром вже протягом дуже тривалого часу. Та чи знаємо ми про історію хрестиків на цьому вишитті?

Був час, як почав на землі люд вимирати. Від якої хвороби — того ніхто не знав.

Отак іде чоловік і враз упаде, зчорніє, запіниться і вмре.

Втікали люди з сіл у ліси. Та слідом за ними гналася хвороба. Не жалувала ні молодих, ні старих. Находив такий час, що вже й хоронити вмерлих нема кому...

А жила собі в селі над Дністром бідна вдова Марія. Забрала пошесть у неї чоловіка й п’ятеро дітей. Лише наймолодша Іванка ще здорова. Пильнує матір за донечкою, як за скарбом найдорожчим.

Але не вберегла... Почала сохнути Іванка, їсти не хоче, а тільки п’є, блідне, тане на очах. А ще просить матінку:

— Врятуй, мамо, я не хочу помирати!

І так ті оченята благають, що бідна жінка місця собі не знаходить.

Одного вечора до хати прийшла якась бабця старенька.

Як і коли прийшла, Марія не чула.

— Слава Богові, — привіталася.

— Слава.

— Що, помирає остання?

— А могла б жити!

Аж кинулася Марія:

— Бабуню сердечна, як Бога благаю, спаси, порятуй найменшу. Не лиши в самоті на старість!

Взяла, певно, стара до серця той плач і мовила:

— Повідаю тобі тайну тієї страшної хвороби. Але присягни, що не обмовишся. Дитям присягай!

— Присягаю... Донечкою!

— Знай, послав чорну Смерть Господь Бог. Грішників багато розвелося. Сказав Бог умертвляти всіх, на кому нема хреста. А чорти втішилися і всіх, на кому не видно хреста, убивають. Що їм до людських душ? Ото і мруть праведні з грішниками купно... Ти тяжко перенесла смерть родини. Дам тобі раду... Виший на рукавах, на пазусі і всюди хрести. Та ший чорні або червоні, щоби здалеку чорти виділи... Але не кажи нікому більше, бо смерть доньки вздриш на очах...

Вже за годину червона і чорна мережки оперезали діточу сорочечку. Світять на завтра до сонця хрести і хрестики. І собі нашила. А донечка здоровшала щодень і просила маму:

— А виший іще терен... А калину...

Як люди тому вишиттю дивували, то казала, що збирається йти в ліси самітницею. Хрести треба на благословення Боже і проти поголосу.

З тим вже Іванка здорова: і скаче, і сміється, і співає. А мамине серце стискається від болю, як видить, що знову понесли небіжчика на цвинтар.

Одного разу вся у сльозах прибігла Іванка і потягнула маму за рукав на сусідський двір. У домовинці виносили з хати двійняток хлопчиків, Іванчиних ровесників. Змарніла Марія, аж світиться. Все пестить і цілує доньку, а думи в голові, як хмари зливові:

— Боже милий, та ж то моя надія!

... А діти мруть...

— Господи! Та ж я не переживу її смерті!

... А люди мруть... Не витримала. Від хати до хати бігала розпатлана і страшна:

— Шийте, шийте хрести... Вишивайте... Будете жити! Рятуйтеся!

Люди замикалися в хаті. Думали, що прийшла пора і на Марію. Не вірять.

Марія побігла додому, взяла на руки Іванку і подибуляла до церкви. Забила в дзвін на сполох. За хвилю вже всі збіглися. Обцілувала Марія дитину і мовила до людей:

— Не повірили! Думаєте, здуріла? Та най буде, однак дітей мені ваших шкода...

На тім зірвала з Іванки сорочечку вишиту. Дитина на очах зчорніла і померла.

— Убивці! Шийте, вишивайте сорочки дітям і собі!

Та й впала мертвою біля доньки...

З того часу відійшла хороба за ліси й моря. А люди ходять у вишиванках. Потім вже не стало потреби у вишитих хрестах. Та матері навчили дочок, а дочки своїх дочок, і вже ніхто не обходився без вишитої сорочки, фартуха чи блузки.

Носять оту красну одіж і понині.


Раніш в роботах майстрів кожна рисочка мала своє значення. Ромб, хрестик, кружальце, складені у візерунок, — все це було прагненням людини зласкати добро, обійти лихо. Через простоту, а водночас геніальну систему знаків розкривається ставлення українців до таких філософських категорій, як Всесвіт, життя на землі, народження, смерть, осмислення свого місця та покликання.

Виберіть рушничок, який Вам сподобався та намалюйте його.

Перегляньте:https://www.youtube.com/watch?v=3PCzkAA4wSs




 Великодня писанка.
Перейди за посиланням.https://www.youtube.com/watch?v=0wmvKtmxqCI&list=PLSB63HdpuiJoreAyA28yhq3ZfDVXrLhht&index=195&t=0s




 Як намалювати літо



27 травня.
Тема.
Підсумковий урок.








Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.