Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Основи здоров"я 4 клас

Дистанційне навчання 2020-2021 н. р.



19 березня Упевненість і самовпевненість.  


Переглянь матеріал до уроку.  
Дай письмово відповіді на питання . 



26 березня Хоч
у, треба, можу. Воля.  






9 квітня  Як досягти мети


 






16 квітня "Повага і самоповага"


Переглянь план уроку.








23 квітня "Звички і здоров'я" 



 Пропоную прочитати план уроку .






           

12 березня  Дорожні знаки



  1.  Прочитай запитання і швидко дай відповідь.
    1) Чи потрібно пішоходам знати Правила дорожнього руху?
    2) Чи завжди водіям треба дотримуватися Правил дорожнього руху?
    3) Рухаючись тротуаром, пішоходи мають йти ліворуч?
    4) Пішоходи повинні переходити дорогу на зелене світло?
    5) Знак «Підземний пішохідний перехід» повідомляє про наявність надземного переходу?
    6) Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах?
    7) Чекати на транспортний засіб пішоходи повинні на проїзній частині дороги?
    8) Чи можна раптово виходити або вибігати на проїзну частину дороги?
    9) Якщо права рука витягнута вперед, то пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною регулювальника?
    10) Перехрестя, де відсутні світлофори й регулювальники, - це нерегульовані перехрестя?
     2. Прочитай.
Дорожні знаки поділяються на такі групи:
     Попереджувальні
     Заборонні
     Наказові
    Інформаційно-вказівні
    Знаки пріоритету     
  Знаки додаткової інформації     
  Пізнавальні знаки

Бліц-опитування
а) Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України ... (правила дорожнього руху)
б) Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину …(пішохідний перехід)
в) Особа, яка керує транспортом … (водій)
г) написи на лінії на проїжджій частині … (дорожня розмітка)
д) Пристрій для регулювання руху в певних напрямках … (світлофор)
е) Для ведення обмежень в русі застосовують … (заборонні дорожні знаки)
є) Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є … (трикутник з червоною облямівкою та білім фоном)
ж) Працівник ДАЇ, який регулює дорожній рух … (регулювальник)
з) Транспорт який стоїть, обходять тільки … (позаду)
и) Учасниками дорожнього руху є : водій, пішохід та … (пасажир)
Д/з. Намалюй кілька знаків за бажанням. Опрацюй сторінки 129-134.




19 січня "ТУБЕРКУЛЬОЗ І СНІД - ХВОРОБИ, ЩО НАБУЛИ СОЦІАЛЬНОГО ЗНАЧЕННЯ"
   



                                                              

- Сьогодні ми поговоримо про хвороби, що набули соціального значення, - це туберкульоз і СНІД.

Туберкульоз - інфекційна хвороба, що спричинена мікобактеріями.

Проба Манту - це тест, що показує, чи є в організмі туберкульозна інфекція.

Імунітет (з латинської - вільний, захищений) - захисна функція організму проти мікробів і вірусів.

Синдром набутого імунодефіциту, або скорочено СНІД,   е інфекційне захворювання, яке сучасна медицина поки що не спроможна вилікувати. Збудником СНІДу є вірус імунодефіциту людини (ВІЛ).

- Що слід робити для профілактики туберкульозу?

Дотримуватися режиму дня, правил гігієни, чергувати навчання й відпочинок, не перевтомлюватися, загартовуватися, щодня перебувати на свіжому повітрі по 2-3 години, стежити за чистотою в оселі, провітрювати приміщення, повноцінно харчуватися, уникати шкідливих звичок, робити щеплення, проводити пробу Манту, робити флюорографію, вчасно звертатися до лікаря.

- Які ви знаєте правила безпеки щодо захисту від ВІЛ-інфікування? 

Не брати до рук предмети - шприци, голки, леза, на яких є залишки крові, не гратися ними; уникати контактів із чужою кров’ю; у медичних закладах стежити, щоб медпрацівники користувалися одноразовими шприцами; не вживати наркотиків тощо.

Переглянь :https://www.youtube.com/watch?v=lyhjNFGSF-w






16  жовтня  " ЩОБ ОЧІ ДОБРЕ БАЧИЛИ, А ВУХА ЧУЛИ. БЕРЕЖИ ОРГАНИ ЧУТТЯ!"



Ключові поняття: органи чуття людини, органи зору, органи слуху.


Продовжте вислів.

Рух - це... . (Рух - це життя, здоров’я, гарний настрій, розвиток, активний відпочинок, танець...).


Бесіда.

- Назвіть принципи загартовування. Розкажіть про кожний з них.

- Розкажіть про загартовування за допомогою сонця (повітря, води).


·       Завдання 6 на с. 32 підручника.

- Розкажіть, чи все ви робите для того, щоб рости міцними і здоровими. 

·       Завдання 3, с. 32 уроку .

- Розкажіть, що ви дізналися про спортивні досягнення і загартовування організму відомими людьми (спортсменами, мандрівниками тощо). 

- Сьогодні  ми поговоримо про органи чуття людини, зокрема про те, як потрібно дбати про органи зору, слуху.

Для попередження розвитку порушень зору слід дотримуватися таких правил:

1.  Робоче місце повинно добре освітлюватися, але не занадто яскравим світлом, що має падати ліворуч (а для ліворуких дітей - праворуч).

2. Джерело штучного світла має бути прикрите абажуром.

3. Під час роботи з дрібними предметами, а також у процесі читання або письма відстань від об’єкта до очей має бути 30-40 см.

4.  Не читати й не дивитися телевізор лежачи.

5.Не читати в транспорті, що рухається.

6.  Оберігати очі від травмування.

7.  Щоб уникнути інфекцій, не терти очі брудними руками.

8. Не захоплюватися тривалими переглядами телепрограм та іграми на комп’ютері.

9.Захищати очі від сонця сонцезахисними окулярами.

10.  Під час виконання уроків давати перепочинок очам, робити гімнастику для очей.

11.  Регулярно перевіряти зір у лікаря-офтальмолога.

 Робота за підручником на с. 33-36.

·       Опрацювання тексту 

·       Вивчення правил для збереження гострого зору (с. 33, 34).

·       Розучування комплексу вправ для очей (с. 34, 35).

·       Ознайомлення з текстом Анатолія Гостюшина «Як берегти очі» з рубрики «Для допитливих».


Робота за підручником на с. 36, 37.

·       Пояснення прислів’я.

·       Відгадування загадок.

·       Робота в парах. Гра «Так чи ні?».

·       Виконання завдань і відповіді на запитання 1-3.


·       Самостійне виконання завдання 1 з подальшим обговоренням.

·       Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 2).

·       Самостійне виконання завдання 3.

 Відгадування загадок.

1) Один говорить, двоє дивляться, двоє слухають. (Язик, очі, вуха).

2) Кругленькі, маленькі, а до неба дістають. (Очі).

3) Було собі два брати, обоє Кіндрати, через доріжку живуть, а один одного не бачать. (Очі).

4) Два чорних камінці, куди не кину - скрізь докину. (Очі).

5) Дві синиці на полиці, куди хочуть, туди й полетять. (Очі).

6) Віконця то зачиняються, то відчиняються. (Очі).

7) Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять. (Очі).

4. Робота над віршем Тетяни Лисенко «Заболіло в зайця вухо».

ЗАБОЛІЛО В ЗАЙЦЯ ВУХО

Заболіло в зайця вухо:

не хотів він маму слухать.

Зайчик шляпку не носив,

довгі вуха застудив.

Мама сина лікувала:

в вушко ліки заливала,

мазями розтерла спинку,

дала чаю із малинки.

Не болять в маляти вуха,

буде зайчик маму слухать!

Тетяна Лисенко

- Чому в зайця заболіло вухо?

- Як мама лікувала сина?

- Як слід доглядати за вухами?


- Назвіть органи чуття людини.

- Що треба робити для профілактики порушень зору, слуху?

- Розкажіть, як ви дбаєте про свій зір, слух.

Завдання: вивчіть вправи для очей і виконуйте їх під час фізкультурних пауз (завдання 4 на с. 37 підручника).

Переглянь :https://www.youtube.com/watch?v=BbwbgHeT5V8



23 жовтня " ПРО ПОСТАВУ. ПЛОСКОСТОПІСТЬ" 






1. Гра «Назвіть органи чуття».

За допомогою якого органа Ви читаєте? (Органа зору).

- Який орган допомагає дізнатися, які на смак фрукти? (Язик).

- За допомогою якого органа ви відчуваєте запах квітів? (Органа нюху).

- За допомогою якого органа ви чуєте звуки дзвіночка? (Органа слуху).

Учитель викликає одного з учнів і дає в руки щіточку (або щось інше).

- Доторкнися до щіточки. Що ти відчуваєш? Яка вона - м’яка чи жорстка? Який орган допоміг тобі дізнатися про це? (Шкіра).

2. Бесіда.

- Яке значення мають органи чуття людини?

- Розкажіть правила «Як слід берегти очі, вуха».

- Сьогодні  ми говоритимемо про поставу, ознаки правильної і неправильної постави. А також ви дізнаєтеся, що таке плоскостопість, що слід робити для формування правильної форми стопи й запобігання плоскостопості. Розучимо вправи для запобігання плоскостопості.

- Що таке постава? Постава - це звична поза тіла людини у спокої та в русі. Вона визначається під час стояння, сидіння, ходьби та виконання інших видів рухової діяльності.


- Що означає вислів «правильна постава»? (Уміння рівно тримати своє тіло, не сутулитися).


- Як потрібно стояти, тримаючи правильну поставу? (Тулуб випрямити, але при цьому слід пам’ятати, що хребет має невеликі вигини в шийному та поперековому відділах; плечі опустити і трохи відвести назад, голову тримати прямо, живіт підтягнути, ноги випрямити).

- Покажіть, яка має бути постава в положенні стоячи. (Учні встають і показують правильну поставу в положенні стоячи. Учитель дивиться і в разі потреби виправляє помилки).

- Як треба правильно сидіти за партою чи столом під час читання чи виконання письмових робіт? (Потрібно сидіти рівно, не згинаючи хребта; не спиратися і не лягати на стіл. Плечі мають бути на одному рівні, голова - трохи нахилена. Між краєм столу й тулубом повинна проходити долоня. Стегна мають знаходитись під прямим кутом до хребта і гомілок. Ноги всією ступнею мають стояти на підлозі або підставці).

- Як слід ходити, тримаючи правильну поставу? Як краще нести речі в руках? (Ходити потрібно рівно, не сутулячись, голову тримати прямо. Якщо доводиться нести в руках якісь речі, їх слід розподілити за вагою рівномірно в обидві руки).

- Що слід робити для формування правильної постави? (Для формування правильної постави слід робити фізичні вправи, а також стежити за поставою під час стояння, сидіння, при ходьбі, під час фізичної роботи, гри тощо).

- Які вправи найбільш корисні для хребта? (Спеціальні фізичні вправи на гнучкість хребта і зміцнення м’язів спини).

- Що значить неправильна постава? (Це коли людина сутула, голова опущена, живіт випнутий).


- Чому потрібно стежити за поставою? (Правильна постава - запорука здоров’я. Вона впливає не тільки на зовнішність, але й на розташування і роботу внутрішніх органів. Порушення постави може призвести до змін у скелеті, погіршення роботи систем кровообігу, дихання, травлення тощо. До того ж неправильна постава - це некрасиво і шкідливо для здоров’я).

Переглянь :https://www.youtube.com/watch?v=uG_OtfpzV8I

 Плоскостопість - опущення склепінь стопи.



- Для формування правильної форми стопи й запобігання плоскостопості потрібно носити взуття за розміром. Воно не повинно бути з пласкою підошвою, завузьким і стискати ноги. Взуття має бути з невеликим каблуком.

Для стоп корисно ходити босоніж вдома по спеціальному (ортопедичному) килимку, а влітку - по траві, піску, гальці. Для запобігання плоскостопості потрібно робити спеціальні вправи.

 Робота за підручником на с. 38-41.

·       Опрацювання тексту й бесіда за малюнками.

·       Ознайомлення з текстом Роберта Ротенберга «Чи гарна в тебе постава?».

Переглянь:https://www.youtube.com/watch?v=zLFMjcHO3yM

5. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

Розучування комплексу вправ для запобігання плоскостопості (с. 42, 43 підручника).


- Що таке постава?

- Що таке правильна постава?

- Як виглядає людина з неправильною поставою?

- Яке значення для здоров’я людини має правильна постава?

- Що таке плоскостопість?

- Що потрібно робити для формування правильної форми стопи і запобігання плоскостопості?

Завдання: ознайомтеся з вправами для запобігання плоскостопості (с. 42, 43 підручника) і виконуйте їх удома щодня.










 Розвиток творчих здібностей.

19 травня.
Тема. Розвиток творчих здібностей.
Практичні вправи.

26 травня.
Тема.Підсумковий урок.
Дай письмово відповіді на питання.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.