Дистанційне навчання в 2022 - 2023 н.р.
31.10. 2022
Тема. Контрольна робота з теми "Балади"
І.
Тестування.
1.
Балада – це…
А) героїчна
пісня;
Б)
віршований твір з напруженим сюжетом і трагічним фіналом;
В)
поема-казка.
2.
Головна відмінність фольклорної балади від літературної –
це…
А)
авторство; Б) напруженість сюжету; В) трагічність фіналу.
3.
Що означає ім’я Робін Гуд?
А) «Роб у
каптурі»;
Б) «Роб у
капелюсі»;
В) «
Хороший Роб».
4.
У якій країні жив король Лір за баладою?
А)
Франції; Б) Англії; В) Шотландії.
5.
Котра із дочок на старість королю Ліру принесла втіху й
радість?
А)
найстарша; Б) середня; В) наймолодша.
6.
Чому Кунігунда із балади Шиллера попросила Делоржа
дістати з
арени рукавичку?
А) їй було
жаль новеньку рукавичку;
Б) щоб
перевірити кохання лицаря;
В)
захотілося відчути страх, споглядаючи криваві сцени.
7.
Хто є автором балади про чарівний напій?
А)
Міцкевич; Б) Шиллер; В) Стівенсон.
8.
Кому з баладних героїв належать слова: «Смерть мені не
страшна. І вересового трунку зі мною помре таїна»?
А). батькові; В) синові;
В) шотландському королю.
9.
Кого за баладою впіймали рибалки в озері Світязь?
А)
ангела; Б) потворну істоту; В) жінку.
10.
Фінал якої балади не закінчується загибеллю героїв?
А) «Король
Лір»; Б) «Вересовий трунок»; В) «Рукавичка».
ІІ. Вказати, з якої балади цитата:
1) «Лучники
знову приготувались до стрільби».
2)
«Старість життя цінує».
3). Готова
я за вас і кров пролити».
4). «Із
грат сторожкою стопою виходить лев».
5). «То
дівчата і жони змінені в білі купави».
ІІІ. Написати твір-мініатюру на тему «Балада, яка мені
запам’яталась».
План
1.
Яка балада вам найбільше запам’яталась?
2.
Про що
розповідається у ній?
3.
Який епізод являється найбільш напруженим у сюжеті?
4.
Якими рисами наділені головні герої балади?
5.
Хто з них найбільше запам’ятався і чим?
Усім обов’язково написати контрольну!
24.10.2022
Тема. Виразне читання напам’ять уривку з балади
"Вересовий трунок"
Хід уроку
1. Слухаємо уривки.
2. Повторюємо матеріал перед контрольною роботою.
- Що таке балада?
- Які є різновиди балад?
- Яка різниця між народною баладою та літературною?
- Які балади ми читали?
- Про що ці балади?
- Яка балада вам найбільше запам’яталась? Чому?
Домашнє завдання
Повторити матеріал підручника (с.24-52)
17.10.2022
Тема. Робота над змістом балади "Вересовий трунок"
Хід уроку
1. Читаємо інформацію.
Діти, сьогодні на уроці ми мали виразно читати баладу, щоб розібратись з її змістом .
Перегляньте для початку матеріал попереднього уроку.
Зараз ще раз послухайте читання балади. (Посилання минулого уроку в домашньому завданні)
2. Попрацюємо над її змістом.
1). Героями цієї балади є шотладський король та пикти - батько старий і син.
- Якими зображені ці герої?
Король - пихатий, надзвичайно жорстокий (знайдіть стрічки для підтвердження).
Пикти - життєрадісні, сміливі, мужні, стійкі, нескорені. Народ знищено, але дух його залишився незламним (знайдіть стрічки з балади для підтвердження).
- Що означало для пиктів не розкривати таємницю приготування напою? Це означало - не зрадити своєму народові, залишатися йому вірними, не скоритися ворогові.
- Чому так жорстоко повівся батько по відношенню до сина?
Тому що що він боявся, що юний син не витримає тортури ворога й розкриє таємницю. Все одно, якби батько чи син розкрили таємницю, їх би в живих вороги не залишили.
Домашнє завдання
Вивчити напам'ять будь-яких два стовпчики балади , які розташовані один за одним.
Наприклад, початок.
Із вересового квіту
Пикти варили давно
Трунок, за мед солодший,
Міцніший, аніж вино.
Варили і випивали
Той чарівний напій
І в темрявих підземеллях
Долі раділи своїй.
Та ось володар шотландський —
Жахались його вороги! —
Пішов на пиктів оружно,
Щоб знищить їх до ноги.
Він гнав їх, неначе ланей,
По вересових горбах,
Мчав по тілах спогорда.
Сіяв і смерть, і жах.
Оцінка за уривок виставляється всім. Бажаю успіхів!
14.10.2022
Тема. Балада Р. Стівенсона
"Вересовий трунок"
Хід урок
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.
2. Читаємо інформацію.
Роберт Льюїс Стівенсон, автор пригодницького роману "Острів скарбів", який ми читали в 6 класі, писав ще й віршовані твори. Один із них - балада "Вересовий трунок".
Словник до балади
Верес - квітуча
медоносна рослина. На ілюстрації - один із її видів.
Трунок - п’янкий напій.
Пикти - найдавніший з
відомих народів, що населяли Шотландію.
Бровари - люди, які вміють варити напій.
Різновид балади -
легендарно-історична.
Тема - героїчний вчинок
пиктів як символ нескореності перед ворогом.
Головна думка
-уславлення духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей.
Домашнє завдання:
1. Прочитати уважно й
виразно баладу (с. 51-52) або прослухайте аудіовірш за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=KoN-QZr0E84
2. Перевірити знання
змісту балади, виконавши в зошиті тести.
1. Хто вмів варити напій із вересу?
А) Пикти.
Б) Білоруси.
В) Татари.
2. Хто знищив маленький народ вересового
краю?
А) Руський князь.
Б) Шотландський король.
В) Король Річард Левове
Серце.
3. Яким був на смак вересовий трунок?
А) Несмачний.
Б) Нагадував кислиці.
В) Солодкий.
4. Чому був засмучений король?
А) Йому стало жаль
пиктів.
Б) У нього не було
спадкоємців.
В) Він не знав таємниці
вересового напою.
5. Що пообіцяв король броварам за розкриття
таємниці?
А) Віддати частину
своїх володінь.
Б) Зберегти
життя.
В) Багато золота.
6. Що знайшов васал в розколині між
камінням?
А) Таємний хід до
замку.
Б) Одного старого
пикта.
В) Двох броварів.
7. Чому пикти не
хотіли розказати таємницю свого народу королю? А)Вони не могли зрадити свій народ.
Б) Вони хотіли гарну нагороду, але король не погодився на умови
пиктів.
В) Їм не була відома таємниця приготування
трунку. 8. Чи хотів король, щоб знайдені пикти жили на заво-
йованих ним землях? А). Ні.
Б) Так.
В) Лише декілька років.
9. Чому батько попросив вбити свого сина?
А) Не хотів із
сином ділити гроші,які дасть йому король. Б) Не хотів, щоб син бачив,як
катують батька.
В) Боявся, що син
не витримає катування і видасть
таємницю.
10. Що зробили вороги із сином
пикта?
А) Скинули з кручі.
Б) Закатували до смерті.
В) Відпустили на волю.
11. Як король дізнався таємницю вересового трунку?
А) Перед стратою промовився син
пикта.
Б) Видав старий пикт за
обіцянку короля зберегти йому
життя. В) Йому
не вдалось розкрити таємницю.
12. Якими були пикти?
А) Жорстокими.
Б) Боягузливими.
В) Мужніми.
3. Написати в зошиті, що спільного в баладах "Світязь" та "Вересовий трунок"?
Виставляю за кожне домашнє завдання оцінку.
23.09.2022
Тема. Робота над змістом балади "Як Робін Гуд став розбійником"
Хід уроку
1. Пригадуємо, що ми знаємо про Робіна Гуда.
2. Читаємо прозовий переклад англійської народної балади "Як Робін Гуд став розбійником".( с. 30-37).
Домашнє завдання
Дочитати твір.
19.09.2022
Тема. Англійські балади про Робіна Гуда
Хід уроку
1. Записуємо дату, Класна робота, тему.
2. Читаємо інформацію до уроку.
Сьогодні ми познайомимось ще з одним героєм англійських народних балад - Робіном Гудом.
Англійське слово hood означає каптур або капелюх, отже Робін в каптурі або в капелюсі.
Балади про Робіна Гуда почали записувати в Англії в 15 столітті. Хто він був насправді, в якій сім’ї народився, до цих пір точно невідомо. Таких балад налічується біля 40.
Подивіться коротеньке відео "Історія Робіна Гуда" за посиланням:
Домашнє завдання
Прочитати статтю підручника "Шляхетний розбійник Робін Гуд" ( с. 29-30)
16.09.2022
Тема. Робота над змістом прочитаної балади
Хід уроку
1. Бесіда за прочитаним.
1). Назвіть персонажів балади.
2). Яким ми бачимо короля Ліра на початку твору? (позитивні якості та вади).
3). Чому Король прогнав свою найменшу дочку Корделію із двору, позбавивши її частини царства?
4). Де знайшла притулок дівчина?
5). Чи довели батькові свою любов дві старші дочки? Чому?
6) . Що сталося з королем Ліром, коли від нього відмовились обидві дочки?
7). Всі балади мають трагічний фінал. Як закінчилась ця балада?
Домашнє завдання
Напишіть в зошити відповіді на такі питання:
1). Якого персонажа балади вам найбільше шкода? Чому?
2). У чому ви вбачаєте найбільшу помилку короля Ліра?
3). Які обов'язки перед своїми батьками повинні мати всі діти?
12.09. 2022
Тема. Англійська народна балада "Король Лір та його
та його дочки"
Хід уроку
1. Записуємо дату , Класна робота, тему.
Зверніть увагу, діти, що деякі теми підручника ми пропускаємо. Це пов’язано з тим, що з програми вилучили твори російської літератури. Наприклад, билини про Іллю Муромця.
2. Пригадаймо з попереднього уроку, що таке балада як жанр.
3. Читаємо інформацію про баладу, з якою будемо сьогодні ознайомлюватись.
Цій англійській народній баладі дуже багато років. Але і в наш час вона хвилює читача, дає нам життєвий досвід, який так необхідний кожному.
Король Лір є загальнолюдським символом трагічної батьківської любові.
Ви знаєте, що обов’язком дітей є піклування про своїх старих і немічних батьків. Чи всі діти сумлінно виконують цей обов’язок? Ви дізнаєтесь , прочитавши баладу.
4. Читаємо баладу в перекладі Івана Франка ( с. 24 - 28).
Домашнє завдання
Послухайте короткий переказ балади , щоб краще зрозуміти її зміст, за посиланням:
08.09.2022
Тема. Балада як жанр фольклору та літератури
Хід уроку
1. Записуємо в робочому зошиті дату, Класна робота , тему.
2. Читаємо інформацію від учителя.
Доброго дня, діти! Вивчення зарубіжної літератури в 7 класі ми починаємо з розділу "Балади".
Давайте спочатку пригадаємо, чим фольклорний твір відрізняється від літературного. Найголовніша відмінність полягає в тому, що автором фольклорного твору є народ, автором літературного твору є конкретна людина.
Отже, балади бувають фольклорні ( як жанр усної народної творчості) та літературні. Що ж таке балада як жанр (вид)?
3. Записуємо визначення в зошит.
Балада - невеликий віршований твір з напруженим сюжетом та трагічним фіналом.
Напружений сюжет (зміст) - це такий, який заставляє читачів хвилюватися за героїв твору, напружує нашу увагу до описуваних подій.
Балади бувають фантастичні, соціально-побутові, легендарно-історичні.
Домашнє завдання
1. Вивчити напам’ять визначення слова "балада" та види балад.
2. Прочитати інформацію про баладу на стор. 15-16 підручника.
07.09.2022
Доброго дня, діти! Продовжуємо вивчати зарубіжну літературу в 7 класі. Література в цьому році складніша, ніж у 6 класі, але надзвичайно цікава.
Спочатку давайте підпишемо 2 зошити з літератури ( тоненькі, в клітинку або в лінію).
Зошит
для робіт із зарубіжної літератури
здобувача освіти 7 класу
КЗ "Могильненський ліцей"
Заваллівської селищної ради
Прізвище та ім'я
Зошит
для контрольних робіт із зарубіжної літератури
здобувача освіти 7 класу
КЗ "Могильненський ліцей"
Заваллівської селищної ради
Прізвище та ім'я
Записуємо в робочий зошит дату, Класна робота, тему
Тема. Оригінал та переклад
Матеріал до уроку
1. Записуємо в робочий зошит визначення:
Оригінал - це авторський твір.
Переклад - відтворення тексту іншою мовою.
2. Читаємо інформацію.
На уроках зарубіжної літератури ми читаємо твори не в оригіналі, а в перекладі.
Справжній переклад - це мистецтво, а справжній перекладач - майстер слова, який вкладає у свою працю натхнення, хист, творчу енергію. Завдячуючи перекладачам, ми маємо змогу знайомитись з найкращими книгами світу.
Найвідомішими перекладачами книг на українську мову є Іван Франко, Олена Пчілка, Борис Тен, Григорій Кочур, Микола Бажан, Дмитро Паламарчук, Максим Рильський , Леся Українка тощо. Ці люди знали дуже багато мов, тобто були поліглотами. Їхні імена ви знайдете в кінці кожного прочитаного твору в підручнику.
3. Записуємо в робочий зошит:
Види перекладу:
1) прямий- непрямий;
2) повний- неповний;
3) точний - неточний
4) переспів ( вірш, написаний за мотивами іншого поетичного твору)
Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал уроку.
2. Прочитати статтю в підручнику, щоб детальніше дізнатися про види перекладу (с. 6-9).
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.