Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Трудове навчання 9 клас


 Дистанційне навчання 2022-2023 навчальний рік

Учитель: Рабенюк С.М.

21.10.-28.10.2022

Тема Корисні речі для дому. Виготовлення сумки шопера.



Сумка шоппер з тканини своїми руками

Тканинна сумка для покупок своїми руками – найзручніший і легко створюваний варіант. На її виготовлення буде потрібно близько 30-40 хвилин. Стандартні розміри такого виробу – 42 см на 46 см. Ручки робляться довжиною в 50 см. Щоб виготовити такий варіант еко сумки з льону своїми руками, підготуйте:

  • лляний матеріал;
  • фарбу для тканини або маркер;
  • голку;
  • графітовий олівець;
  • праска;
  • ножиці;
  • швейну машинку або голку
  • праска;
  • нитки і лінійку.

Після підготовки всіх інструментів, а також пошуку оптимального лляного матеріалу, можна переходити безпосередньо до пошиття.

Майстер-клас пошиття

Сумка шоппер своїми руками шиється таким чином:

  1. Тканинний відрізок параметрами 94 см на 44 см необхідно скласти навпіл так, щоб лицьові частини виявилися всередині. Потім відступіть від краю близько 1 см, зшийте зрізи по боках. Якщо ви хочете, що нитки не сипалися, тоді прострочите краю за допомогою зигзагу.
  2. Тканинну смужку параметрами 86 см на 5 см потрібно відрізати. Ця довжина має на увазі, що між бічними рядками буде відстань в 42 см, ще 2 см залишиться для припуску. Можна відокремити цю смужку, зробивши її іншим кольором.
  3. Торці смужки сточуються, для роботи застосовуйте швейну машинку.
  4. Готова смужка відкладається в сторону, тепер переходимо до формування ручок. Для цього буде потрібно 2 смужки, параметрами в 52 см на 8 см. Ширина і довжина ручок залежить виключно від ваших побажань, ви можете змінювати їх на свій розсуд.
  5. Матеріал для ручок згинається на 2 частини так, щоб лицьова сторона була всередині, зшиваємо краю на швейній машинці.
  6. Щоб можна було легко вивернути ручки, один із країв обов’язково зашийте. Після цього олівцем зв’язується край, щоб сформувалися складки. Таким чином, витягується вся тканину, а шов розпарюється.

Тепер від кожної сторони необхідно приколоти ручки до лицьової частини, щоб вони опинилися всередині. Між ними роблять дистанцію в 15 см. Тканинна смужка складається, а край виробу зшивається лицьовими частинами всередину, не забудьте відступити від краю 1 см. Аналогічним чином пришиваються ручки і кріпляться заготовки.

Процес пошиття сумки шоппера

Непрошитий край загинається всередину, не більше ніж на 1 см, після чого виконується рядок уздовж краю. При бажанні можна прострочити поруч з верхнім краєм, це дозволить зміцнити ручки.

Сумка шоппер для покупок



05.09.2022


Тема Вступ. Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності та охорони праці 


Вітаю, вас дорогі учні! Для роботи вам потрібний зошит у клітинку 36 аркушів.

·          Головна мета уроків трудового навчання — формування технологічно грамотної особистості та  підготовка до життя й активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнічного, інформаційного суспільства. Сучасний розвиток суспільства потребує не лише запам’ятовування та відтворення вивченого матеріалу, прийомів роботи з інструментами, але й застосування таких знань і вмінь на практиці через розв’язання творчих завдань (проектів), формування відповідного досвіду. Виконуючи творчі проекти з трудового навчання отримаєте знання та вміння:

• працювати з інформаційними джерелами;

• обробляти інформацію (стосується теми проекту);

• застосовувати методи проектної діяльності;

• планувати технологічний процес із виготовлення виробу й підбирати відповідний матеріал та інструменти;

·  аналізувати та оцінювати результати своєї діяльності.

Вивчення проектних технологій дає можливість стати успішною людиною. Але треба пам’ятати, що успіху можна досягти лише завдяки наполегливій праці.

Давайте поміркуємо.

Речі, якими користується людина в житті, виготовляються на підприємствах — заводах, фабриках,  фірмах, на сільських господарствах.

-          Як ви думаєте, що потрібно мати підприємству, щоб виготовити будь-який виріб (наприклад: одежу, автомобіль, меблі, книжки)?

Для виготовлення будь якої продукції треба обов’язково мати три речі: сировину, обладнання та працю.

Сьогодні ми ознайомимося з новими поняттями:

·  технологія — це сукупність прийомів і способів обробки або переробки сировини, матеріалів з метою отримання виробів. що), продукт праці;

·  праця - корисна робота людини в процесі трудової діяльності, яка створює духовні й матеріальні цінності;

·  предмет праці — об’єкт, на який людина діє в процесі трудової діяльності, перетворюючи його в потрібний виріб;

·  засоби праці — це знаряддя праці (обладнання, машини, механізми, інструменти), за допомогою яких людина, діючи на предмети праці, виготовляє вироби;

·  технологічне обладнання - знаряддя праці, які необхідні для виконання певної роботи;

·  продукт праці -  результат праці людини.

-          Чи достатньо цього для створення готової продукції?

Треба об’єднати роботу людей і машин, спрямувати на перетворення матеріалів і виготовлення продукції – це є  виробничий процес. Він складається з окремих етапів (операцій). Послідовність виконання операцій під час виготовлення продукції називають технологічним процесом. Об’єднавши технологічні процеси, отримаємо технологію, за якою виготовляються вироби. Технологія - наука про майстерність. (Приклад: технологія швейного виробництва вивчає процеси перетворення тканини в готові вироби — сукні, пальта, спідниці, брюки тощо, технологія харчової

промисловості - способи переробки овочів, м’яса, молока в харчові продукти.)

-          Чи схожі  поняття технологія і техніка?

·  Техніка - це сукупність засобів і знарядь праці, які застосовують у процесі виготовлення різноманітних речей. Вона є важливою складовою багатьох технологічних процесів. До техніки належать машини, механізми, прибори. Техніка використовується як на виробництві, так і в побуті. Це - пральні машини, холодильники, праски, швейні машини тощо.

-     Як ви вважаєте, для чого людина використовує техніку?

Це значно полегшує роботу людини, скорочує час на виготовлення виробів. З одного боку, техніка послуговує для виконання технологічних процесів, а з іншого — сама є продуктом праці людини.

Праця була й залишається основою життєдіяльності людини. Під час праці найповніше розкриваються внутрішні можливості особистості, інтереси та здібності, створюються найсприятливіші умови для їх розвитку. Будь-яка праця потрібна і важлива. Державі необхідні люди, які вміють виготовляти різноманітні вироби, корисні для себе й для інших.

Якість праці та життя людини під час діяльності залежить від правильної організації робочого місця з дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

Ознайомтеся та запам'ятайте ці правила!!!

Правила безпеки в кабінеті трудового навчання:

  • 1. Заходити і виходити з кабінету можна лише з дозволу вчителя.
  • 2. Чергові учні мають допомагати вчителю підготувати класну кімнату, матеріали до уроку.
  • 3. На робочому столі в учнів мають бути всі необхідні інструменти і матеріали за темою заняття.
  • 4. Індивідуальні інструменти і матеріали учні мають зберігати у спеціальній робочій папці.
  • 5. Учні повинні сумлінно дотримуватися правил поведінки для учнів школи, правил особистої гігієни і санітарних норм на робочому місці.
  • 6. Під час перерв черговий з числа учнів слідкує за поведінкою учнів та дотриманням ними вимог цієї інструкції.
  • 7. Учням заборонено користуватися несправними меблями чи обладнанням.
  • 8. Учням не можна самостійно відривати вікна. Учитель або техпрацівник на 1-му поверсі можуть відчиняти вікна, а на 2-3-му поверхах -- лише фрамуги.
  • 9. Забороняється використовувати електричні нагрівальні прилади для обігріву кабінету.
  • 10. Забороняється використовувати на уроках трудового навчання джерела відкритого вогню.
  • 11. Під час вологого прибирання необхідно вийти з приміщення. Заходити до класної кімнати чи кабінету дозволяється після повного висихання підлоги.
  • 12. Перед початком роботи звільнити робоче місце від зайвих предметів і матеріалів.
  • 13. Починати виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
  • 14. Заборонено приносити до класу небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні).
  • 15. Виконувати тільки ту роботу, яку доручив учитель.
  • 16. Застосовувати інструмент тільки за його призначенням.
  • 17. Заборонено розміщувати пальці рук проти ріжучої частини інструмента.
  • 18. Передавати інструмент з гострими кінцями ручкою від себе.
  • 19. Заборонено класти інструменти з гострими кінцями на край стола.
  • 20. У разі ушкодження будь-якого шкільного обладнання, меблів негайно припинити користування ними, повідомити про це вчителя чи інших працівників школи.
  • 21. Заборонено змітати рукою сміття, здувати обрізки, стружки з робочого місця. Слід використовувати для прибирання сміття ганчірку або спеціальну щітку.
  • 22. Заборонено пити воду і вживати їжу.
  • 23. Після закінчення роботи навести порядок на робочому місці, прибрати сміття.
  • 24. Вимкнути електроприлади, освітлення.
  • 25. Інструменти і матеріали очистити та розмістити у визначеному для них місці.

Вимоги до безпечної роботи з різними навчальними матеріалами 

  • 1. Робота з природними матеріалами.
  • 1.1. Для з'єднання деталей з природних матеріалів (зокрема, засушені стебла, насіння, листочки, гілочки, квітки, жолуді, шишки) дозволяється використовувати пластилін чи клей.
  • 1.2. Заборонено пробувати навчальні матеріали на смак.
  • 1.3. Не можна розкладати інструменти на столі. Інструменти слід зберігати у спеціальних коробках, пакетах, підставках, пристосуваннях.
  • 1.4. Після використання інструментів їх слід повернути до місця зберігання.
  • 1.5. Для зберігання природних матеріалів слід використовувати окрему коробочку, виготовлену з цупкого паперу.
  • 2. Робота з глиною, пластиліном
  • 2.1. Ліплення, фарбування виробів можна проводити тільки на пластиковій дощечці.
  • 2.2. Пластикову підкладну дощечку під час роботи необхідно розмістити у центрі робочої поверхні.
  • 2.3. Металеву чи дерев'яну стеку слід розмістити біля підкладної дощечки ліворуч -- для ліворуких, праворуч -- для праворуких учнів.
  • 2.4. Попереду пластикової дошки слід поставити відкриту дощечку з пластиліною чи глиною, поряд -- чашку з водою.
  • 2.5. Біля чашки з водою обов'язково має бути серветка з тканини для витирання рук.
  • 2.6. У разі роботи з жилкою або міцною капроновою ниткою забороняється намотувати її на руки або на інші частини тіла.
  • 2.7. Не можна залишати шматочки глини чи пластиліну на столі чи парті, кидати чи струшувати їх на підлогу.
  • 2.8. Не можна торкатися брудними руками обличчя, очей.
  • 2.9. Після роботи слід витерти руки папером або паперовою серветкою, а потім добре їх вимити з милом.
  • 3. Робота з папером і картоном
  • 3.1. Не можна торкатися брудними руками обличчя, очей, особливо при роботі з клеєм.
  • 3.2. Працювати дозволено лише з ножицями, що мають тупі (закруглені) кінці.
  • 3.3. Передавати ножиці слід закритими, кільцями вперед.
  • 3.4. Ножиці слід утримувати трьома пальцями: великим, вказівним і середнім. У кільця вставляють великий і середній пальці, а вказівним притримують інструмент знизу. Не допускається вставляння вказівного і великого пальців в одне кільце.
  • 3.5. Не можна класти пальці лівої (для ліворуких -- правої) руки на лінію розрізу. Слід стежити, щоб пальці не потрапили під лезо.
  • 3.6. Не можна залишати ножиці відкритими.
  • 3.7. Різати папір слід над столом, а тканину -- на столі.
  • 3.8. Якщо папір складено у кілька разів, то ножиці слід нахиляти праворуч (ліворуч -- для ліворуких), заготовку слід тримати за край аркуша.
  • 3.9. Для видалення надлишків клею слід користуватись спеціальною серветкою.
  • 3.10. Шматочки невикористаного паперу, картону та інших матеріалів слід складати у спеціальну коробочку.
  • 4. Робота з текстильними і волокнистими матеріалами, голкою
  • 4.1. Не можна залишати голку в тканині (виробі) або в одязі.
  • 4.2. Швацькі шпильки і голки слід тримати у спеціальній подушечці або гольнику-книжечці.
  • 4.3. Для роботи з текстильними і волокнистими матеріалами можна користуватися голками великих та середніх розмірів.
  • 4.4. Для просиляння ниток слід використовувати ниткопросилювач.
  • 4.5. Загублену голку слід обов'язково відшукати за допомогою магніта.
  • 4.6. Голки слід зберігати з просиленою ниткою.
  • 4.7. Не можна брати голку до рота.
  • 4.8. Подавати голку слід вушком уперед, а шпильку -- колечком.
  • 4.9. При роботі з голкою слід використовувати наперсток (металевий або пластмасовий), що відповідає розміру пальця. Наперсток слід щільно надягати на середній палець правої (для ліворуких -- лівої) руки.
  • 4.10. Не можна розміщувати пальці лівої (для ліворуких -- правої) руки навпроти проколу тканини.
  • 4.11. Швацькі нитки, нитки-муліне, крейду, наперсток слід зберігати у спеціальних коробочках, а клаптики тканини -- у файлі.
  • 4.12. Нитку для роботи слід брати не довшу за відстань від пальців руки до ліктя.
  • 4.13. Не можна відкушувати нитку зубами.
  • 4.14. Лекала та інші подібні пристосування слід зберігати у папці.
  • 4.15. Під час вишивання слід сидіти прямо, притуляючись до спинки стільця.
  • 5. Робота з конструкторами
  • 5.1. Деталі конструктора (дерев'яні, пластмасові, металеві) слід зберігати у спеціальній коробці або у коробці, виготовленій з картонної тари.
  • 5.2. Не можна наступати, сідати на будь-які деталі конструктора.
  • 5.3. Розбираючи моделі, деталі слід класти на свої місця у наборі.
  • 5.4. Забороняється брати до рота гвинтики, гайки, шайби та інші деталі.
  • 5.5. Не можна ламати, ділити деталі на частини.
  • 5.6. Закручуючи гвинти викруткою, не слід сильно на неї натискати.
  • 5.7. Викрутку слід тримати металевою частиною від себе, щоб випадково зіскочивши викрутка не травмувала руку.
  • 5.8. Поламані деталі слід викидати до спеціально призначеної для цього коробки (ящика).
  • 5.9. Після закінчення роботи невикористані деталі треба зібрати зі стола, підлоги. Деталі набору слід скласти у відповідні відділи коробки.
  • 6. Робота з фольгою
  • 6.1. Скручену у трубочки фольгу слід зберігати у горизонтальному положенні (на столі, на парті, в папці).
  • 6.2. З готовим виробом, що має загострені (скручені) деталі, слід поводитись обережно: не можна кидатися ним, різко хватати тощо.
  • 7. Робота з жерстю
  • 7.1. Листок жерсті слід передавати обережно, обгортаючи його папером або ганчіркою.
  • 7.2. При карбуванні листок жерсті слід міцно притискати до площини стола.
  • 8. Робота з дротом
  • 8.1. Під час відрізання дроту ту частину, яку відрізають, треба спрямовувати на підлогу.
  • 8.2. Відрізані гострі кінці дроту слід закруглювати напилком або шліфувальною шкуркою.
  • 8.3. Напилок слід передавати ручкою вперед.
  • 8.4. Не можна різати тонкі дротинки ножицями.
  • 9. Робота з шилом
  • 9.1. Шило слід зберігати у спеціальній коробочці (тарі) або в глибокому стаканчику. Для безпечного зберігання шило слід класти гострим кінцем донизу.
  • 9.2. Під час роботи з шилом не можна розміщувати пальці рук навпроти проколу. При проколюванні шилом матеріалу руки слід тримати зверху над поверхнею матеріалу.
  • 9.3. Під матеріал слід підкладати дерев'яну або пінопластову широку дощечку.
  • 10. Робота з пінопластом
  • 10.1. Тримати ніж можна лише за ручку.
  • 10.2. Передавати ніж іншому учню можна лише ручкою вперед.
  • 10.3. Не можна розміщувати пальці лівої (для ліворуких -- правої) руки навпроти ріжучої частини ножа (леза).
  • 10.4. Не можна тримати виріб біля обличчя.
  • 10.5. Перед обробленням пінопласту бажано зволожити його водою.
  • 11. Робота з фанерою та лобзиком
  • 11.1. При випилюванні лобзиком заготовку слід міцно закріпити у лещатах.
  • 11.2. Випилювати треба у нормальному (не уповільненому і не прискореному) темпі, рівномірно, без ривків і перекосів лобзика, не натискуючи сильно на інструмент.
  • 11.3. Пальці лівої (для ліворуких -- правої) руки не можна розміщувати біля зубців лобзикової пилочки.
  • 11.4. Не можна нахиляти голову низько над виробом.
  • 12. Робота з електровипалювачем
  • 12.1. Перед початком роботи слід перевірити справність електропроводу електровипалювача.
  • 12.2. Працювати можна під наглядом учителя і лише справним електровипалювачем.
  • 12.3. Не можна низько нахилятися до випалюваної поверхні.
  • 12.4. Не можна торкатися руками розпеченого електровипалювача.
  • 12.5. Після роботи слід вимкнути електровипалювач.
  • 12.6. Класти електровипалювач для зберігання можна лише після того, як він охолоне.
  • 13. Сільськогосподарська праця
  • 13.1. Не можна використовувати відро або поливалку ємністю більше 4 літрів.
  • 13.2. Інвентар слід зберігати у спеціально відведеному місці (бажано у закритому приміщенні).
  • 13.3. Можна брати одночасно лише одне знаряддя праці.
  • 13.4. Під час відпочинку інвентар складають так, щоб не поранитися: граблі кладуть зубцями до землі, лопати і сапи -- гострою частиною до землі, поряд ставлять відра і поливалку.
  • 13.5. Працювати слід у халатах або фартушках, у рукавичках.
  • 13.6. Користуватися можна лише чистим і справним інвентарем.
  • 13.7. Під час транспортування гострі частини інструменту мають бути захищені відповідними накладками.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.