20.10.Тема : Побутова безпека .1. Опрацюйте матеріал параграфа 7 с. 33 - 36. Перегляньте відео :https://www.youtube.com/watch?v=lT5r_vLLP9A2. Розгляньте таблиці, малюнки на с. 34-35 .3. Виконайте письмово в зошиті 1-3 завдання " Моделюй - набувай життєвих навичок " на с. 3606.09.2022Тема. Принципи безпечної життєдіяльності . Природні , техногенні та соціальні небезпеки . Види і джерела ризику . Рівні ризику .Хід уроку1. Підписуємо зошити ( тоненькі, в клітинку або в лінію).Зошитдля робіт з основ здоров'я
здобувача освіти 7 класу КЗ"Могильненський ліцей"
Заваллівської селищної радиПрізвище та ім'я2. У зошитах записуємо дату ,"Класна робота", тему уроку.3. Розглянемо зміст підручника й подивимось, які розділи будемо вивчати у 7 класі.
4. Прочитайте параграф 4 с. 18- 24.
Вивчення нового матеріалу
Обміркуйте ситуацію. Оксана поспішала на
шкільний вечір. Вона почала прасувати кофтинку, але раптом задзвонив телефон, і
вона побігла знімати слухавку, забувши про праску. У результаті ледь не сталася
пожежа, а на кофтинці залишилася дірка. Оксана плакала й скаржилася всім, що в
неї був невдалий день. Що б ви їй порадили?
Як ви
вважаєте, що таке безпека?
Безпека — це стан захищеності життєво важливих інте ресів особистості, суспільства й держави від внутрішніх і зо внішніх загроз.
Безпека життєдіяльності — це наука про комфортну й
безпечну взаємодію людини з техносферою.
Безпека життєдіяльності будується на відповідних прин
ципах і методах.
Принцип — це ідея, основне положення, а метод є
способом досягнення мети.
В
її основі лежать такі головні принципи:
·
по-перше, врахування не тільки своїх
власних життєво важливих інтересів, а й інтересів інших людей, суспільства і
держави;
·
по-друге, взаємна відповідальність окремих
людей, колективів, суспільства і держави щодо забезпечення безпечної
життєдіяльності.
Слід зважати ще й на те, що безпека може бути різною,
наприклад: фізична безпека; екологічна безпека; безпека в надзвичайних ситуаціях;
соціальна безпека (до неї належать морально-психологічна безпека, правова
безпека).
У будь-якому разі, для того щоб убезпечити себе, слід
знати, які саме небезпеки можуть вам загрожувати.
Небезпеки
природного середовища
(небезпеки, пов’язані з постійними природними процесами Землі)
Небезпеки
техногенного середовища
(небезпеки, пов’язані з діяльністю людини)
Небезпеки
соціального середовища
(небезпеки,
пов’язані з поведінкою, звичками, способом
життя людини)
У родині або в колі близьких тобі дорослих отримуєш перший життєвий досвід. Наслідуєш поведінку, стиль спілкування з іншими людьми. Якщо твої близькі поважають одне одного й піклуються одне про одного, то й ти поводишся так само. Якщо розподілено обов’язки в домашньому господарстві, ти з дитинства привчаєшся допомагати дорослим, планувати свій час. Якщо в родині звикли разом відпочивати на природі, займатися спортом, відвідувати музеї, виставки, театри, ти також збережеш на все життя звичку активно відпочивати. Так сформуєш здоровий спосіб життя.
Буває, що родина не веде здоровий спосіб життя. Тоді від тебе самого залежатиме, які навички й звички формуватимеш.
Опрацюйте матеріал параграфа 24 і дайте письмову відповідь на 2 запитання на вибір
Завдання:
1. Назви види впливу найближчого оточення на підлітка. Схарактеризуй їх.
2. Якими бувають підліткові компанії? Назви ознаки кожної.
3. Чию поведінку, стиль спілкування наслідуєш? Чому?
4. Які звички, набуті в дитинстві, збережеш упродовж усього життя? Обґрунтуй відповідь.
5. У якій компанії проводиш дозвілля? Чому саме в такій?
6. Чим, на твою думку, відрізняються дружні компанії від небезпечних?
Соціальне середовище може впливати на здоров’я і благополуччя позитивно й негативно. Держава захищає права дітей і молоді, турбується про їхній безпечний розвиток і здоров’я. У разі порушення своїх прав підліток може звернутися до правоохоронних органів, зателефонувати за телефоном довіри. Щоб протидіяти негативному впливу засобів масової інформації, розвивай навички критичного мислення, обирай для перегляду фільми й передачі, які пропагують загальнолюдські цінності.
Завдання:
- Проаналізуй схему на с. 87. Яким буває вплив середовища на мешканців населеного пункту? Схарактеризуй на вибір.
- Які права дитини захищає держава?
- Чому, на твою думку, важливо захищати права дитини з дитинства?
- Чим позитивний вплив ЗМІ на здоров’я підлітків відрізняється від їх негативного впливу?
- Поміркуй, чому важливо протидіяти негативному впливу ЗМІ.
- Важливо набувати навичок критичного мислення. Чому? Поясни на прикладі.
- Домашнє завдання: опрацювати параграф 23
Духовний розвиток підлітків
У підлітковому віці хлопці та дівчата не тільки швидко ростуть. У них розвиваються інтелектуальні здібності та моральні якості. Це період самопізнання, критичного оцінювання себе й оточуючих.
У житті людина завжди обирає: що робити, на чий бік стати, із чим погодитися. Відповідно до характеру, виховання, почуттів реагує на щоденні події. Обміркувавши все, діє.
Ти вчишся розуміти свої потреби й бажання. Порівнюючи себе з іншими людьми, а іноді наслідуючи їхню поведінку, оцінюєш власні позитивні та негативні риси характеру. Учишся контролювати вчинки та емоції.
Щоб досягати успіхів у навчанні та спілкуванні, важливо знати риси свого характеру. Пізнаючи себе, знатимеш, які риси слід розвинути й удосконалити. Щоб змінитися, треба усвідомити необхідність змін. Обрати, яким прагнеш стати. А відтак почати вдосконалювати риси характеру.
1.Проаналізуй таблицю на с. 57. Назви риси характеру, які слід розвивати підлітку.
2.Чому потрібно розвивати силу волі?
3. Поясни, чому для підлітків важливе самопізнання.
4. Доведи, що характер може впливати на життя й здоров’я людини.
Домашнє завдання: опрацюйте параграф 14
Міні-лекція
«Особливості психічного розвитку підлітків»
Основний зміст та специфіку всіх сторін розвитку у підлітковому віці визначає перехід від дитинства до дорослості. У всіх напрямках відбувається становлення якісних новоутворень.
Серед умов сучасного життя вирізняють такі, що сприяють становленню дорослості підлітків (акселерація фізичного та статевого дозрівання, інтенсивне спілкування з однолітками, більш рання самостійність через зайнятість батьків, величезний потік різноманітної за змістом інформації тощо), і такі, що гальмують цей процес. Соціальна активність підлітків спрямована насамперед на прийняття та засвоєння норм, цінностей і способів поведінки, характерних для світу дорослих та стосунків між ними.
Криза 13 років. Ламання старих психологічних структур, характерне для цього віку, призводить до справжнього вибуху непокори, зухвальства та важковиховуваності (так звана «криза 13 років»). Основну причину таких бурхливих проявів одні психологи вбачають у тому, що дорослі не змінюють своєї поведінки у відповідь на появу в підлітків прагнення до нових форм взаємин із батьками та вчителями. Інші розглядають «кризу 13 років», як пряме відображення процесу статевого дозрівання, мало пов’язане з особливостями виховання, а треті вважають, що така криза взагалі не є обов’язковою, і в бать ох підлітків її просто не може бути.
Сутність кризи полягає в глибокій, якісній зміни всього процесу психічного розвитку людини, а не в якихось яскравих зовнішніх вираженнях цієї зміни.
Виокремлюють такі виражені симптоми
зазначеної кризи:
1.
Зниження продуктивності навчальної діяльності
навіть у тих сферах, де підліток обдарований. Регрес проявляється під час
виконання творчих завдань, а здатність виконувати механічні завдання
зберігається.
2.
Негативізм. Підліток ніби відштовхується від
навколишнього середовища, він схильний до сварок, порушень дисципліни,
переживаючи водночас внутрішнє занепокоєння, невдоволення, прагнення до
самотності та самоізоляції.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 13
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.