Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Всесвітня історія 9 клас

Дистанційне навчання 2022-2023 навчальний рік 

 


28.10. 

Тема  Велика Британія .

1. Ознайомитись із матеріалом параграфа 7 с. 53 - 60. Перегляньте відео до теми за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=LzzDIlQyVr8

2. Виписати в додатковий зошит виділенні дати та терміни 

3.   Опрацюйте усно документ на   с. 59.


21.10

Тема : Початок становлення індустріально суспільства . Практичне заняття: Зміни в житті й побуті різних верств населення .

1. Опрацювати параграф 6 с. 42-48. Перегляньте відео до теми за посиланням:          https://www.youtube.com/watch?v=5AiBLO_wmfI

2. Виписати в додатковий зошит виділенні дати та терміни

3. Завдання  ІІІ - ІV рівеня , опрацювати документи с. 44 , 46 (1,2), 47 , усно дати відповіді на запитання .

Завдання для підготовки до практичного заняття  :

1. Повторити матеріал підручника параграф  1.  с. 5- 12. , про населення  Європи наприкінці XVIII  - на  початоку  XX ст.

2. Опрацюйте  запропонований матеріал на  с. 49- 53,  і дайте відповіді письмово на запитання після кожного пункту плану та документу  :

- с. 49 З опису подорожнім вигляду Берліна на  початоку  XX с. (1,2).

3. Сформулюйте висновки відповідно до мети заняття.


14.10.

Тема :  Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу: "Європа в час Французької революції та Наполеонівських війн"

1. Повторити   матеріал підручника   параграф 1-5  с. 5- 40.  
2.  Перейдіть за посиланням та дайте відповіді на запитання  тесту https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8947008



 


07.09.2022
Тема. Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії 
                                           Хід уроку   
1. Підписуємо зошити ( тоненькі, в клітинку або в лінію).
                                       Зошит      
              для робіт  з всесвітньої історії                     
здобувача освіти  9 класу КЗ"Могильненський ліцей" 
              Заваллівської селищної ради                      
                        Прізвище та ім'я                                    


                  
     
2. У зошитах записуємо дату ,"Класна робота", тему уроку.

3.   Розглянемо зміст підручника й подивимось, які розділи будемо вивчати у 9 класі. 

                     4. Опрацюйте матеріал підручника параграф 1 с. 5-12. 

                   Випишіть з підручника  у зошит виділенні  поняття  

                   Розгляньте таблицю  на с. 5

 5.   Перегляньте відеоурок до теми за посиланням:                                

                        https://www.youtube.com/watch?v=VqETjw2rooQ

Домашнє завдання 
Прочитати параграф 1    с. 5- 12                  

Дистанційне  навчання 2021 - 2022 навчальний рік


25.05.

Тема :  Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу: "Розвиток культури і повсякденне життя (кінця  ХVІ ст. - на початку ХХ ст.  )"

1. Повторити   матеріал підручника   параграф 27-28  ст. 226- 248.  
2.  Перейдіть за посиланням та дайте відповіді на запитання  тесту https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8891197


18.05.

Тема : Практичне заняття. Зародження масової культури.

1. Ознайомтеся із матеріалом практичного заняття на  с.247-248.

2. Дайте письмово відповіді на запитання 1-5 с. 248.

3. Опрацюйте усно документ на   с. 247.

Виконайте завдання ,скиньте на вайбер 0987931906


11.05. 

Тема  Література та мистецтво ( кінець VIII  - початок  XX ст.).

1. Ознайомитись із матеріалом параграфа 28 с. 235 - 246

2. Скласти таблицю с.246 №12 за матеріалом параграфа.

3.  Виконати завдання  № 5 с. 246 письмово у зошиті .

Виконайте завдання ,скиньте на вайбер 0987931906


04.05.

 Тема Наука і техніка ( кінець VIII  - початок  XX ст.)

1. Ознайомитись із матеріалом параграфа 27 с. 226 - 234

2. Перегляньте відео до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=gRDIPMWmOg8

3. Скласти таблицю с.234 №12 за матеріалом параграфа.

 Виконайте завдання ,скиньте на вайбер 0987931906


27.04.

Тема Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку XIX- ст. Україна в геопоплітичних планах Російської, Німецької ,Австро-Угорської імперій на зламі   XIX-XX ст.

 1.Ознайомтеся із матеріалом параграфа 26 с. 122-125 , П.П. 3,4.

1.Ознайомтеся із  теоретичним матеріалом   Міжнародні відносини на рубежі ХIХ–ХХ століть визначалися наростанням суперечностей між провідними державами, що завершували поділ світу. Повсюдно посилювалися націоналістичні настрої. Формулюючи свої інтереси, правлячі кола кожної з європейських країн прагнули представляти їх як народні сподівання. Збройні сутички й локальні війни відбувалися майже безперервно. Усе більш небезпечними ставали конфлікти між великими державами через гегемонію в Європі, а також переділ колоній і сфер впливу. Вони стимулювали гонку озброєнь і призвели до Першої світової війни.

Створення Троїстого блоку

Головною проблемою європейських держав у їхньому силовому протистоянні були пошуки союзників для забезпечення політичної рівноваги в Європі. У першій половині ХIХ століття європейська політика зводилася до створення коаліцій, що врівноважували міць Франції. Із цією метою, наприклад, у 1815 р., після розгрому Наполеона, Австрія, Великобританія, Пруссія і Росія спробували забезпечити стабільність шляхом створення континентальної системи безпеки — Священного союзу. Але до середини ХIХ століття цей союз розпався через суперечності між його засновниками.

В останній третині ХIХ століття міжнародна нестабільність посилилася. Створення Німецької імперії (1871 р.), що продемонструвала свою могутність перемогою над Францією, істотно змінило ситуацію на європейському континенті. Надалі зовнішня політика німецького уряду була спрямована на досягнення домінуючого положення Німеччини в Європі. Щоб позбавити Францію можливості помститися за свою поразку, німецький канцлер О. фон Бісмарк спробував знайти надійних союзників. У 1873 р. йому вдалося створити Союз трьох імператорів — Німеччини, Австро-Угорщині й Росії. Але цей союз виявився не дуже надійним, оскільки Росія виступила на підтримку Франції. Погіршення відносин з Росією підштовхнуло Німеччину до подальшого зближення з Австро-Угорщиною. Хоча Бісмарку й не вдалося схилити австрійський уряд до підтримки Німеччини проти Франції, але все-таки у 1879 р. між Німеччиною й Австро-Угорщиною був підписаний секретний союзний договір про спільну оборону проти нападу Росії. Згодом до цієї коаліції вдалося залучити й Італію, у якої були серйозні суперечності з Францією через контроль над Північною Африкою. 1882 р. Німеччина, Австро-Угорщина й Італія підписали Троїстий союз, спрямований проти Франції і Росії (проіснував до 1915 р.). Німеччина намагалася залучити до участі в союзі й Англію, але ці спроби виявилися марними. Незважаючи на гострі колоніальні суперечності з Францією і Росією, Англія залишалася вірною політиці «блискучої ізоляції» — не хотіла зв’язувати себе довгостроковими договорами з жодною з європейських держав.

Отже, виникнення Троїстого союзу поклало початок розколу Європи на угруповання, що ворогували між собою.

Посилення англо­німецьких суперечностей

Після коронації нового імператора Німеччини Вільгельма II (1888 р.) і відставки Бісмарка (1890 р.) Німеччина стала ще активніше боротися за своє місце під сонцем, робити більш рішучі кроки в політиці. Посилюється її економічна й військова міць, починається будівництво потужного флоту. Правлячі кола Німеччини стали на шлях корінного переділу світу на свою користь.

Це стривожило уряд Великобританії — найбільшої колоніальної імперії того часу. Лондон у жодному разі не хотів допустити переділу колоній. Крім того, Великобританія надто залежала від морської торгівлі і вважала свій флот найважливішою гарантією виживання. Тому посилення німецького флоту створювало реальну загрозу морській гегемонії англійців. І хоча до кінця ХIХ століття уряд Великобританії продовжував дотримуватись принципу «блискучої ізоляції», політична ситуація в Європі, що ускладнювалася, підштовхувала Лондон до пошуків надійних союзників проти Німеччини.

Створення Антанти

У 80-ті рр. ХIХ століття відносини між Росією і Німеччиною повільно, але неухильно погіршувалися. У 1887 р. Союз трьох імперій розпався. Зростанням напруженості в російсько-німецьких відносинах спробувала скористатися Франція, яка прагнула перебороти свою зовнішньополітичну ізоляцію. Бісмарк, намагаючись учинити економічний тиск на Росію, закрив царському урядові вихід на німецький грошовий ринок. Тоді Росія звернулася із проханням про позики до французької біржі. І незабаром Франція стає найбільшим кредитором Російської імперії. Зближення республіканської Франції і царської Росії полегшувалося тим, що між ними не існувало серйозних суперечностей ні з питань європейської політики, ні з колоніальних проблем.

На початку 90-х рр. ХIХ століття військово-політичне зближення двох країн знайшло своє юридичне оформлення. У 1891 р. між Росією і Францією був підписаний консультативний пакт, а в 1893 р. — секретна військова конвенція про спільні дії у війні проти Німеччини. Підписання цієї конвенції завершило оформлення франко-російського союзу.

Здавалося, що утворення франко-російського союзу створювало противагу Троїстому пакту і тим самим стабілізувало ситуацію в Європі. Але реальне виникнення цього союзу тільки підхльоснуло суперництво між двома блоками, тепер уже цілком визначеними, оскільки ніхто з їхніх керівників не збирався жертвувати інтересами фінансової олігархії своїх країн.

Отже, досягнутий баланс у Європі був нестійким. Тому обидва блоки прагнули залучити на свій бік нових союзників.

Нова політична ситуація позначилася на позиції Великобританії. Територіальні домагання Німеччини, що швидко зростали, збільшення її економічного і військового потенціалу, а головне — витіснення з деяких ринків англійських товарів німецькими примусило керівників Великобританії переглянути свою традиційну політику «блискучої ізоляції». У 1904 р. було підписано англо-французьку угоду про розподіл сфер впливу в Африці. Ця угода одержала назву Антанта (від франц. «згода»). Вона відкривала можливості для широкого співробітництва двох країн проти Німеччини (хоча про неї в документі не було сказано жодного слова). Зростання зовнішньополітичної активності Німеччини примусило Францію і Великобританію в 1906 р. домовитися про військове співробітництво.

З метою остаточного визначення місця Росії в системі європейських союзів необхідно було врегулювати відносини з партнером Франції — Великобританією. У 1907 р. після тривалих переговорів за сприяння Франції вдалося укласти англо-російську угоду про поділ сфер впливу на Середньому Сході. Ця угода відкрила можливість співробітництва Росії і Великобританії проти Німеччини. Англо-російська угода 1907 р. завершила формування нового воєнно-політичного блоку, що увійшов в історію як Антанта.

Отже, перегрупування сил у Європі в основному завершилася. Європа остаточно розкололася на два конфронтуючі між собою військові блоки.

Міжнародні кризи та конфлікти на початку XX століття

Швидкий промисловий розвиток провідних країн світу наприкінці ХIХ століття призвів до загострення їхнього суперництва за джерела сировини, ринки збуту й сфери прибуткових капіталовкладень. Держави стали обмежувати конкуренцію на міжнародних ринках і перейшли до їхнього поділу. Невтримний колоніальний поділ світу підштовхував людство до військової катастрофи. Про це свідчили міжнародні кризи й локальні війни, що почастішали з кінця ХIХ століття і поки що відбувалися за межами або на периферії Європи.

2. Запишіть

— У 1894–1895 рр. відбулася японо-китайська війна, у результаті якої Японія захопила ряд китайських територій (острів Тайвань і Пескадорські острови).

— У 1898 р. спалахнула американо-іспанська війна — перша війна за переділ світу. До США, які одержали в цій війні перемогу, відійшли колишні іспанські володіння — острови Пуерто-Рико і Гуам. Куба була проголошена «незалежною», але фактично потрапила під протекторат США. Американці також захопили Філіппіни, заплативши Іспанії компенсацію в розмірі 20 млн. доларів.

— У 1899–1902 рр. відбулася англо-бурська війна (бури — нащадки голландських, французьких і німецьких поселенців на півдні Африки), у результаті якої Великобританія захопила дві бурські республіки у Південній Африці — Трансвааль і Оранжеву республіку. Ці території були багаті на алмази і золото. Після перемоги над бурами англійці об’єднали в суцільний масив свої володіння на півдні Африки.

— У 1904–1905 рр. відбулася російсько-японська війна. У результаті своєї перемоги Японія одержала південну частину російського острова Сахалін, а також території, орендовані Росією в Північно-Східному Китаї. Восени 1905 р., скориставшись перемогою над Росією, Японія нав’язала протекторат Кореї (у 1910 р. Корея стала японською колонією).

— У 1905–1906 рр. виникла перша марокканська криза — гострий конфлікт між Німеччиною, Великобританією і Францією за панування в Марокко. Німцям не вдалося взяти участь у розділенні цієї країни. Вона потрапила під контроль Франції і частково Іспанії.

— У 1908–1909 рр. виникла боснійська криза. Австро-Угорщина приєднала до себе давно окуповані її військами Боснію і Герцеговину. Це поставило під загрозу існування незалежної сербської держави. Сербія готувалася дати відсіч будь-якому вторгненню, розраховуючи на допомогу Росії. Але Росія не була готова до війни з Австро-Угорщиною, на боці якої виступала Німеччина. Тому російський уряд, а слідом за ним і сербський, були змушені визнати владу Австро-Угорщини над Боснією і Герцеговиною.

— У 1911 р. виникла друга марокканська криза. Вона була викликана тим, що Німеччина направила до берегів Марокко свій військовий корабель і заявила про намір захопити частину території цієї країни, де вже хазяйнувала Франція. Конфлікт міг призвести до війни. Але Німеччина не зважилася на зіткнення з Антантою і була змушена відмовитися від втручання в марокканську проблему.

— У 1911 р. відбулася італо-турецька (Триполітанська) війна. Користуючись слабкістю Османської імперії, Італія захопила останні турецькі володіння в Північній Африці — Триполітанію і Кіренаїку. На базі цих територій була створена італійська колонія Лівія.

Ї У 1912–1913 рр. відбулися дві Балканські війни (див. розділ «Виникнення незалежних держав на Балканах»). 

Гонка озброєнь

Напруженість, що наростала у відносинах провідних держав, супроводжувалась шаленою гонкою озброєнь. З 1883 р. по 1903 р. тільки в європейських країнах військові витрати зросли майже вдвічі, а чисельність солдатів збільшилася на 25 %.


Домашнє завдання

1. Опрацюйте матеріал параграфа 26.

2 Дайте відповіді на запитання після параграфа усно.

3. Виконайте завдання №13 с. 225 використовуйте пункти 1,2,4.

Виконайте завдання ,скиньте на вайбер 0987931906


20. 04.

Тема : Міжнарoдні відносини наприкінці XIX- на початку XX ст.


1.Ознайомтеся із матеріалом параграфа 26 с. 119-122 , П. 1,2.

      У Європі настала епоха відносного спокою — близько 40 років миру, який тривав від франко-прусської (1870-1871) і російсько-турецької (1877 1878) воєн до початку Першої світової війни. Основною передумовою збереження миру стала широка міжнародна співпраця в усіх галузях життя: економіці, політиці, культурі. Але це не означало відмову провідних країн світу від прагнення лідерства в зовнішній політиц

Робота з поняттям

Геополітика — 1) наука, яка розглядає вплив географічних чинників на внутрішню й особливо зовнішню політику держав і націй; 2) цілеспрямована діяльність, яка дає змогу здійснювати контроль над простором для реалізації власних життєво важливих інтересів.

Робота з історичними джерелами

♦ Опрацювати тексти документів і відповісти на запитання.

1. Із союзного договору між Німеччиною, Австро-Угорщиною та Італією, укладеного у Відні 20 травня 1882 р.

Ст. 1. Вищезазначені сторони обіцяють одна одній мир і дружбу, і вони не вступатимуть до жодного союзу або не братимуть зобов’язання, спрямовані проти однієї з цих держав.

Ст. 2. У разі, якщо Італія зазнала б нападу з боку Франції через будь-який мотив, обидві інші договірні сторони зобов’язані надати атакованій стороні допомогу і сприяти їй усіма своїми силами.

Такий же обов’язок покладається на Італію в разі нападу Франції на Німеччину.

Ст. 3. Якщо б одна або дві з вищезазначених сторін зазнають нападу і будуть втягнуті у війну з двома або декількома великими державами, що не беруть участь у цьому договорі ... то договір про союз набуває чинності для всіх вищезазначених сторін.

Запитання

1. Яку державу договірні сторони розглядають як потенційного супротивника?

2. Чому Росія не увійшла до Троїстого союзу?

3. На яких умовах був укладений договір?

4. В якому разі союзні держави мали вступити у війну?

2. Проект військової конвенції між Росією і Францією, серпень 1892 р.

Натхненні спільним прагненням збереження миру, Франція і Росія, прагнучи єдиної мети — підготуватися до вимог оборонної війни, спричиненої нападом військ Троїстого союзу проти однієї з них, — домовилися про таке:

Якщо Франція зазнає нападу з боку Німеччини або Італії за підтримки Німеччини, Росія застосує всі війська, які вона матиме у своєму розпорядженні, для нападу на Німеччину.

Якщо Росія зазнає нападу Німеччини чи Австрії, яку підтримає Німеччина, Франція має застосувати всі війська, які вона матиме у своєму розпорядженні, для нападу на Німеччину.

Ця Конвенція буде чинною протягом того самого терміну, що і Троїстий союз.

Запитання

1. Назвіть мету укладення цього договору.

2. Як ви вважаєте, чи мали підстави Франція та Росії побоюватися нападу з боку Троїстого союзу?

3. На стор. 220 розгляньте документ дайте відповіді на запитання після них.

 

Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал параграфа 26 П.1,2.

2.Дайте письмову відповідь на запит. № 2,8. с. 225


Виконайте завдання ,скиньте на вайбер 0987931906


13.04.

Тема : Практичне заняття. Британське володіння в Індії . Народи Африки під владою європейських колонізаторів.

1. Ознайомтеся із матеріалом практичного заняття на  стор.211-218.

2. Підготуйте есе за темами ( на вибір учня ) :

- " Місія колонізму в становленні єдності світу "

- " Чи несла колонізація цивілізацію підкореним народам "

3. Опрацюйте усно документи на   стор. 212, 216.

Виконайте завдання ,скиньте на вайбер 0987931906


09.04.

Тема : Спроби модернізації Османська імперія . Молодотурецька революція 1908 р. Способи модернізації Ірану (Персії ). Революція 1905 - 1911 рр.

1. Опрацювати  матеріали підручника параграф 25 ст. 204-203. 
 2. Використовуючи текст  підручника виконайте письмово завдання 9, 10, 13, 14 ст. 210 .
3. Виписати в додатковий зошит виділенні дати та терміни 
4. Перегляньте відео до уроку:

Виконайте завдання , скиньте на вайбер 0987931906



06.04.

Тема : Китай  

1. Опрацювати  матеріали підручника параграф 24 ст. 196-203.
2. Виписати в додатковий зошит виділенні дати та терміни 
3. Розглянути карту на ст. 198,  та документ на ст. 197, 201  , дати письмово відповідь на запитання :
- Які ідеали сповідував "Обєднаний союз" і чому ?
4. Використовуючи текст підручника  складіть порівняльну таблицю ст. 204 , завдання 13.

Виконайте завдання , скиньте на вайбер 0987931906


30.03.

Тема : Японія 

1. Опрацювати  матеріали підручника параграф 23 ст. 188-196.
2. Виписати в додатковий зошит виділенні дати та терміни 
3. Розглянути карту на ст. 195,  та документ на ст. 191 , дати письмово відповіді на запитання :
- Якими були основні причини японської експансії ?
- Куди вона була спрямована ?
4. Використовуючи текст підручника  випишіть  в  зошит  реформи 70- 80 рр. ХІХ ст.,   3 п.п.  ст. 189 - 191.

Виконайте завдання , скиньте на вайбер 0987931906

23.03.

Тема :  Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу: "Європа та Америка в останній третині ХІХ ст. - на початку ХХ ст.  "

1. Повторити   матеріал підручника   параграф 15-22  ст. 117- 175.  
2. Дайте відповіді письмово на запитання  тесту.

Тест 


І рівень (0,5 бала)
1. Основні положення виборчої реформи 1867 р. в Англії:
а) ліквідація «гнилих містечок»;
б) запровадження виборчого права для чоловіків, що досягли 21 року;
в) запровадження виборчого права для жінок;
г) зниження майнового цензу;
д) надання виборчих прав жителям колоній.
2. У якому році було створено дуалістичну державу – Австро-Угорську імперію?
а) 1860 р.                                    б) 1867 р.
в) 1870 р.                                    г) 1877 р.
3. Лідер лібералів Великої Британії у 1868-1902 рр.
а) В.Гладстон;                           б) Б.Дізраелі;
в) Р.Солсбері;                            г) Артур Джеймс Балфур.
4. Вкажіть поняття, яке відповідає визначенню «Рух за скасування рабства»:
а) Аболіціонізм                         б) Резервація
в) Гомстед                                  г) Домініон
5. Назвіть події Першого періоду Громадянської війни в США.
1) Спроба реалізації плану «удавного оточення»;
2) рейди армії Півдня на Вашингтон;
3) скасування рабства;
4) захоплення представниками півдня форту Самтер;
5) битва при Геттісберзі;
6) «марш до моря» генерала Шермана;
7) акт про гомстеди.
6. Світова економічна першість Англії в 50–60-х рр. Полягала у тому, що:
а) була єдиною країною, де відбувався промисловий переворот;
б) англійські товари були найбільш конкурентоспроможними на світових ринках;
в) займалася піратством;
г) за рівнем розвитку сільського господарства посідала 1 місце у світі;
ІІ рівень (1 бал)
7. Установіть відповідність між історичною особистістю та країною в якій він правив.
1. Отто фон Бісмарк
А  Австро-Угорщина
2. Адольф Тьєр
Б  Японія
3. Франц Йосиф
В  Китай
4. Муцухіто Мейдзі
Г  Німеччина
Д  Франція
8. Відновіть хронологічний порядок подій.
1) Проголошення Німецької імперії;
2) утворення Північнонімецького союзу;
3) війна Пруссії та Австрії проти Данії;
4) війна Пруссії проти Франції;
5) війна Пруссії проти Австрії.
9. Внаслідок яких подій до складу Пруссії увійшли наведені території?
1.  Війна з Австрією
А  Приєднання Ельзасу і Лотарінгії, контрибуція у
5 млрд франків
2.  Війна з Францією
Б  Нассау, Гессен, Франкфурт
3.  Анексія всередині німецьких держав
В  Австрія мала вийти з Німецького союзу і відмовитися від Шлезвіга

ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Заповніть пропуски в тексті.
1) Д. Мадзіні створив організацію __ . Він був прихильником перетворення Італії в __ . Відкидав перетворення держави шляхом __ .
2) «Пороховим погребом» Італії була __ . Король Франциск II Бурбон встановив __ режим.
3) На допомогу повсталим у Палермо прибула __ На чолі з Гарібальді. Гарібальді урочисто вступив до столиці Королівства обох Сицилій __ . Але незабаром Гарібальді поступився владою без боротьби __ .

11. Про кого йде мова?
«Його називають «батьком імперії». Він фактично керував державою протягом 20 років. З його ім’ям пов’язана політика «Культуркампр».

IV рівень (3 бали)
12. Заповніть пропуски в хронологічній таблиці.

Дата
Події


Війна Пруссії та Австрії проти Данії
1866 р.


утворення Північнонімецького союзу
1870–1871 рр.


проголошення Німецької імперії


Виконайте завдання , скиньте на вайбер 0987931906




16.03.

Тема : Австро - Угорщина - дуалістична монархія . Російсько - турецька війна 1877-1878 рр. Утворення нових незалежних держав на Балканах .

1. Опрацювати  матеріали підручника параграф 22 с. 175-186.
2. Виписати в додатковий зошит виділенні дати та терміни 
3. Розглянути карти на с. 183,184 .
4. Дати письмово відповідь на запитання 1- 4 с. 186
5. Підготуватися до контрольної роботи, повторити   матеріал підручника   параграф 15-22  ст. 117- 186  

Виконайте завдання , скиньте на вайбер 0987931906

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.