Шукати в цьому блозі

Загальна кількість переглядів сторінки


Основи здоров'я 6 клас


Дистанційне навчання 2022-2023 навчальний рік 


25.10.2022

Тема: Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.

Перегляньте уважно  відео та запам'ятайте інформацію , що в ньому, випишіть у зошит правила поводження з вибухонебезпечними предметами:https://www.youtube.com/watch?v=a-mC1NJu2Qs


18.10.2022

Тема: Повітряна тривога.

1.Перегляньте уважно  відео та запам'ятайте інформацію , що в ньому:https://www.youtube.com/watch?v=z9B08GOM-1A

2.Підготовка тривожної валізки  на випадок екстреної евакуації ,перегляньте уважно  відео запам'ятайте  та запишіть у зошит інформацію , що в ньому:https://www.youtube.com/watch?v=Dwng5z5s9ls


11.10.2022

Тема: Ризики і небезпеки воєнного часу.

Перегляньте уважно  відео та запам'ятайте інформацію , що в ньому https://www.youtube.com/watch?v=2kahQnqqUoY




 

08.09.2022
Тема. Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Життєві навички,  сприятливі для  здоров’я.

                                           Хід уроку   
1. Підписуємо зошити ( тоненькі, в клітинку або в лінію).
                                       Зошит      
              для робіт  з основ здоров'я 
здобувача освіти  6 класу КЗ"Могильненський ліцей" 
              Заваллівської селищної ради                      
                        Прізвище та ім'я                                    


                  
     
2. У зошитах записуємо дату ,"Класна робота", тему уроку.

3.   Розглянемо зміст підручника й подивимось, які розділи будемо вивчати у 6 класі. 

                     4. Опрацюйте матеріал підручника параграф 1 с. 5-10. Розгляньне схеми та таблиці в підручнику , випишіть в зошит поняття "Безпека життєдіяльності ", "Благополуччя ", "Ризик ".

                   5. Перегляньте відео за посиланням до уроку :

             https://www.youtube.com/watch?v=5o2fAIkB9vk

                                     Домашнє завдання 
Прочитати параграф 1    с.5-10                      












Дистанційне навчання 2022р. 

24.05.2022


Тестові завдання 

Варіант 1

І рівень

1. Позначте правильну відповідь

Відсутність загрози життю та здоров’ю людини називається:

а) безпекою

б) небезпекою

в) катастрофою

г) хворобою

2. Доповніть перелік

Природні чинники, які впливають на здоров’я людини – це ______________

3. Позначте кілька правильних відповідей

Екологічними проблемами довкілля є:

а) забруднення атмосферного повітря

б) вирубування лісів

в) пожежа в житловому будинку

г) дорожньо – транспортна пригода

ІІ рівень

2

1. Доповніть схему і наведіть приклади видів

небезпек

2. Оберіть правильні відповіді:

Життєві навички, сприятливі для здоров’я:

а) дотримуватися режиму дня

б) завжди задовольняти власні бажання

в) керувати своїми почуттями

г) завжди поводитися так, як пропонують друзі

д) вміти відмовитися від небажаних пропозицій

3. Позначте кілька правильних відповідей

Складові соціального середовища – це

а) атмосферне повітря

б) школа

в) транспорт

г) родина

д) друзі

ІІІ рівень

1. Поділіть ризики на три групи

Переохолодження, пропуски уроків без поважних причин, відмова від

огляду лікаря, конфлікт з другом, паління, комп’ютерні ігри, знайомство з

друзями в мережі Інтернет, порушення правил дорожнього руху

Фізичні ризики Психологічні ризики Соціальні ризики

Небезпеки

Природні Соціальні

Повені, ….. Аварії, ….. Натовп, ….. 

ІV рівень 1. В літній спекотний день друзі збираються в туристичний похід по морському узбережжю. Складіть перелік одягу і речей , які необхідно вдягнути і взяти з собою, щоб уникнути перегрівання._______

10.05.-17.05.2022

Тема:Поведінка в екстримальних ситуаціях

  • Що таке екстремальна ситуація та які почуття виникають у людей під час екстремальної ситуації?

Екстремальна ситуація — це дуже складні, із ризиком для життя й здоров’я людини обставини.

Людину, яка потрапила в екстремальну ситуацію, можуть охопити певні почуття.

Тривога - негативно забарвлена емоція, що виражає відчуття невизначеності, очікування негативних подій. На відміну від причин страху, причини тривоги зазвичай не усвідомлюються, але вони допомагають людині уникати потенційно шкідливої поведінки.

Небезпека - це явища та процеси, що за певних умов здатні завдавати шкоди здоров’ю чи життю людини або системам, що забезпечують життєдіяльність людей.

Емоційна напруга — стан надмірної мобілізації фізіологічних функцій організму (у першу чергу, нервової системи), що виникає в умовах розв’язання важкого завдання або в небезпечній ситуації.

Страх - це внутрішній стан, зумовлений реальною загрозою. Страх це первинна реакція людини на небезпеку. Саме страх дозволяє людині вижити в більшості випадків. За своєю силою він перевищує всі інші емоції.

Також в екстремальній ситуації люди можуть впадати у відчай, паніку або стресовий стан.

Відчай — це відсутність надії на кращу долю, або зневір’я в уникненні якогось зла. Відчай — це страх без надії.

Паніка - це особливий емоційний стан, що виникає внаслідок нестачі інформації щодо незрозумілої ситуації та який виявляється в стихійних імпульсивних діях.

Стрес — система реакцій організму у відповідь на будьяку висунуту до нього надзвичайну вимогу. Стрес — це відповідь на загрозу, реальну чи уявну. Будь-яка несподіванка, що порушує звичне життя, може стати причиною стресу. Але найнебезпечнішим є стан людини, який психологи визначають як байдужість.

Байдужість — стан, коли людина втрачає віру, надію щодо змін на краще та віддає свою долю на волю випадку. Перестає боротися за життя, перебуває в «режимі очікування».

Перегляньте відео

https://youtu.be/-0aegQrvW3s

Завдання: запропонуйте алгоритм дій в екстремальних ситуаціях:

1) вибух на вулиці;

2) пожежа в житловому будинку;

3) напад злого собаки;

4) до вас на вулиці звертається незнайомець і пропонує піти з ним, каже, що його послали батьки;

5) як вести себе на тонкій кризі?

6) як вести себе в натовпі?

03.05.2022

Тема:Безпека руху велосипедиста.Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху

Пригадай

Коли ти вперше сів за кермо велосипеда? Який велосипед хочеш мати? Чому?

Велосипедні прогулянки — приємний і корисний для здоров’я вид дозвілля. Їзда на велосипеді сприяє зміцненню серця, судин, м’язів, легенів, зниженню маси тіла. Розвиває увагу, швидкість реакції. Такі прогулянки не завдають шкоди довкіллю.

26 травня в усьому світі відзначається Міжнародний день велосипедиста. У цей день навіть той, хто щодня користується автомобілем, пересідає на двоколісний транспорт

Щоб поїздка на новому велосипеді була безпечною, слід, насамперед, уважно прочитати інструкцію.

Велосипед повинен мати:

Заборонено керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем і без світлоповертачів.

Правила перевезення вантажів і пасажирів

Хоч як добре їздить велосипедист, стійкість велосипеда обмежена. На слизькій дорозі, під час наїзду на перешкоду велосипедист може втратити рівновагу, упасти і травмуватися. Стійкість двоколісного транспортного засобу ще менша, якщо на велосипеді вантаж. Перевозити вантаж треба на спеціальному багажнику або у велорюкзаку. Якщо під час поїздки трапляються ділянки дороги, де їхати велосипедом з вантажем небезпечно, вантаж переносять вручну або ведуть велосипед, як при переході дороги.

Велосипедистам забороняється:

Правила виконання маневрів на велосипеді

Маневр — зміна напрямку руху транспортного засобу. За 50 м до місця виконання маневру велосипедист зобов’язаний подавати попереджувальні сигнали рукою.

Перед початком руху велосипедист має переконатися, що поблизу немає автомобілів. Потім попередити сигналом інших учасників транспортного руху.

Якщо велосипедист упав з велосипеда, слід обробити подряпину дезінфікуючими засобами, у разі потреби покликати на допомогу дорослих, завести постраждалого до дому, викликати «швидку допомогу».

Перегляньте відео та виконайте завдання, що в ньому


https://youtu.be/IPclxmKERZU

26.04.2022

Тема:Види небезпечних промислових обєктів


  Аварія — (машини, аґреґату, апарата, свердловини, трубопроводу тощо), гірничих виробок, споруд, що супроводжується тривалим порушенням виробничого процесу, роботи дільниці чи підприємства в цілому.
   Наслідки аварій:
- людські жертви;
- порушення виробничих циклів;
- вихід із ладу техніки;
- зараження навколишнього середовища (хімічне, радіаційне біологічне).
   Ознаки аварій:
- незвичне «на смак» повітря (наприклад, під час дихання дер в горлі);
- пожежа (вибух);
- пожвавлені дії на об’єкті.
   Серед безлічі об'єктів економіки виділяють певну групу об'єктів, які за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникнення виробничої аварії. Найчастіше це об'єкти, на яких використовуються або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини або біологічні препарати. Такі об'єкти називають потенційно-небезпечними об'єктами (ПНО).
   За функціональними ознаками ПНО поділяють на 
1) гідротехнічні споруди (дамби, водосховища, каналізація, водопроводи)
2) об'єкти енергетики (ТЕС, АЕС, ГЕС тощо)
3) транспортні комунікації
4) хімічні виробництва (завод з виробництва мінеральних добрив, хлору тощо)
5) підприємства військової галузі (полігон, склади зі зброєю тощо) 

За джерелом небезпеки ПНО поділяють на
1) Вибухонебезпечні об'єкти - підприємства і виробництва, що виробляють, використовують, зберігають або транспортують речовини, здатні горіти і вибухати. Типовими представниками пожежонебезпечних об'єктів є деревообробні підприємства, склади і бази горючих матеріалів тощо. Вибухонебезпечними об'єктами є підприємства з виготовлення, зберігання та транспортування вибухових речовин, вугільного та деревного пилу, борошняні, нафтопереробні та інші підприємства такого роду. Аварії на цих підприємствах являють собою найчастіше пожежі й вибухи і супроводжуються пошкодженням та знищенням матеріальних цінностей, травмуванням і загибеллю людей.

2) Хімічно небезпечні об'єкти (ХНО) мають справу з токсичними хімічними речовинами в кількостях, достатніх в разі виходу їх у навколишній простір при аварії для масового ураження людей і тварин. Це можуть бути водопровідні станції, станції із знезараження каналізаційних стоків, холодильники, продуктопроводи, (аміако-, хлоропроводи) та інші об'єкти. В результаті аварій на ХНО утворюються зони та осередки хімічного зараження, знаходження в яких людей, тварин та рослин пов'язано з їх ураженням.

3) Радіаційно-небезпечні об'єкти (РНО) являють собою підприємства, що працюють з джерелами іонізуючого опромінення. До них відносять підприємства ядерного паливного циклу, що включають у себе шахти і рудники з видобування ядерного палива, збагачувальні фабрики, підприємства з виробництва тепловипромінюючих елементів, атомні електростанції, ТЕС, судна цивільного та воєнного призначення з ядерними енергетичними установками, підприємства з переробки і поховання радіоактивних відходів. Аварії на РНО пов'язані з утворенням зон радіоактивного зараження. В деяких випадках при крупних аваріях вони охоплюють великі території, які можуть бути повністю виведені на тривалий час із господарчого обігу. Люди і тварини, що опиняються у межах зон радіоактивного ураження, як правило, отримують радіоактивні ураження різної тяжкості.

4) Гідротехнічно небезпечні споруди призначені для використання водних ресурсів і для боротьби зі шкідливим впливом водної стихії. До них відносяться греблі, дамби, вали, канали, шлюзи, трубопроводи, тунелі, моли, водосховища, хвосто- і шламосховища гірничометалургійних підприємств та інші інженерні споруди. Потенційно небезпечними є гідротехнічні споруди, на яких можливі гідродинамічні аварії, пов'язані з поширенням з великою швидкістю води.
5) До потенційно небезпечних об'єктів енергетики відносять теплові електростанції, теплоелектроцентралі, газоперекачувальні станції, котельні тощо. Аварії на об'єктах енергетики можуть являти собою пожежі, вибухи котлів і ємностей, що працюють під тиском, газоповітряних сумішей при виході газу у навколишній простір. При масштабних аваріях з газом можливо утворення зон хімічного зараження. Типовими наслідками аварій на потенційно небезпечних об'єктах енергетики є пошкодження і руйнування виробничих будівель і споруд, обладнання, травмування і загибель людей.

6) Потенційна небезпека транспортних комунікацій перш за все пов'язана з транспортуванням ними потенційно небезпечних речовин. Аварії на транспорті – явище досить часте. Вони зумовлені технічними несправностями, поганим станом комунікацій, людським фактором. Найбільша кількість аварій припадає на автомобільний транспорт, однак і на інших видах транспорту – залізничному, повітряному, водному і трубопровідному – вони виникають досить часто. Вид аварії, її масштаби і наслідки визначаються видом транспорту, кількістю і видом вантажу, що транспортується. На транспортних комунікаціях принципово можливі усі види аварій і наслідків, що мають місце на інших ПНО.  


2. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. 
   Майже щодня ви чуєте із засобів масової інформації про ситуації, які погіршують звичну життєдіяльність населення нашої планети. їх спричиняють різні за походженням небезпечні явища. Вони призводять до людських жертв, руйнують матеріальні цінності та залишають по собі важкі наслідки. Такі події називають надзвичайними ситуаціями.
   Ви маєте бути готові до таких ситуацій та повинні вміти рятувати своє життя, надавати допомогу іншим людям. Насамперед ви маєте знати про рятувальні служби, які беруть участь у ліквідації наслідків катастрофи. Ці служби сповіщають населення по радіо, телебаченню, сиренами підприємств, гудками транспорту. Почувши ці сигнали, ви повинні поцікавитися у дорослих, що трапилося, або ввімкнути радіо чи телевізор і виконати всі вказівки відповідних служб. У деяких випадках людей тимчасово евакуюють з місць проживання. Ви повинні не розгубитися і бути готовими до цього.
   Якщо ви самі вдома, повідомте по телефону батьків, рідних, дорослих, яких добре знаєте, щодо надзвичайних обставин, про які щойно дізналися.
У разі евакуації:
- негайно складіть у сумку особисті документи всіх членів родини (паспорти, посвідчення тощо), гроші, цінні речі;
-    вимкніть запобіжники на електричному лічильнику, зачиніть вікна, кватирки, перекрийте газ та воду;
-    замкніть квартиру.
   Ми розглянули, якими мають бути ваші першочергові дії в разі раптового виникнення надзвичайної ситуації. Проте будь-яка катастрофа має й віддалені негативні наслідки. Наприклад, найбільша у світі аварія на Чорнобильській атомній електростанції у 1986 році й досі забирає людські життя. Радіоактивні речовини, що забруднили великі території, потрапляють в організм людини з продуктами харчування, призводячи до тяжких хвороб. Мешканці цих територій, щоб захистити себе, мають додержувати певних рекомендацій:
1.    Добре і повноцінно харчуватися.
2.    Стежити за щоденним випорожненням кишечнику.
3.    За можливості регулярно вживати природні «захисники» від потрапляння в організм радіоактивних речовин: яблука, виноград, банани, цвітну капусту, шпинат, боби, петрушку, насіння соняшнику, морські продукти, гречану та вівсяну крупи, свіжі фруктові соки.


3. Підручні засоби захисту.
      Засоби індивідуального захисту (ЗІЗ) використовуються для захисту людини від отруйних речовин, сильнодіючих отрут, радіоактивних речовин і бактеріологічних засобів і за своїм призначенням діляться на засоби захисту органів дихання та засоби захисту шкіри.
   Найпростіші засоби захисту органів дихання - протипилова тканинна маска і ватно-марлева пов'язка. Вони захищають органи дихання від радіоактивного пилу і деяких видів бактеріологічних засобів, а для захисту від отруйних речовин непридатні.

   Протипилова тканинна маска складається з двох частин - корпусу і кріплення. Корпус маски шиють з 4-5 шарів тканини. Зовнішні шари роблять з тканини без ворсу, а внутрішні - для кращої фільтрації - з ворсом. Кріпленням служать смужки тканини, пришиті збоку корпуса.
   Маски виготовляються семи розмірів, відповідно до висоти обличчя:
до 80 мм - перший розмір,
80-90 мм - другий,
91-100 мм - третій,
101-110 мм - четвертий,
111-120 мм - п'ятий,
121-130 мм - шостий,
131 мм і більше - сьомий розмір.
   Готову маску перевіряють і приміряють. Розкрій виконують за викройками або лекалами, при цьому обов'язково роблять припуски приблизно в 1 см. Викройку (лекало) накладають на шматок тканини вздовж дольової нитки.

   Ватно-марлева пов'язка виготовляється із шматка марлі розміром 100x50 см. Його розстеляють на столі, посередині на площі 30x20 см кладуть шар вати завтовшки 1-2 см (якщо немає вати, то її замінюють марлею в 5-6 шарів). Вільний край марлі по довжині загинають з обох боків на вату, а на кінцях роблять розрізи (30-35 см).
   Пов'язка повинна добре закривати ніс і рот, тому верхній її край має бути на рівні очей, а нижній - заходити за підборіддя. Нижні кінці зав'язують на тім'ї, верхні - на потилиці. Для захисту очей необхідно надіти спеціальні окуляри, які щільно прилягають до обличчя.

     Респіратори застосовують для захисту органів дихання від радіоактивного і ґрунтового пилу. Найбільш поширені респіратори Р-2 і ШБ-1 ("Пелюсток").

   Фільтрувальний протигаз призначений для захисту органів дихання, очей, шкіри обличчя від впливу отруйних хімічних, біологічних і радіоактивних речовин, а також від різних шкідливих домішок, що є у повітрі.


4. Домашня робота

1) Зробити конспект

2) Виготовити ватно-марлеву пов'язку. Фото надіслати на вайбер

19.04.2022

Тема:Засоби пожежогасіння.Гасіння невеликої пожежі.Захист органів дихання в зоні пожежі

Пригадай

Що убезпечить оселю від пожежі?

За яким номером телефону викликають пожежну охорону?

Причини виникнення пожеж

Життя людини без вогню було б неможливим. Але коли порушують правила поводження з вогнем, може виникнути пожежа.

Пожежа — це неконтрольований процес горіння, коли полум’я охоплює і знищує все, що може горіти. Вогонь завдає значних матеріальних втрат, знищує природні ресурси, загрожує здоров’ю і життю людей, може суттєво погіршити стан навколишнього середовища

Для виникнення горіння необхідні певні умови: джерело запалювання, повітря, горючі матеріали. Такі умови називають трикутником вогню.

Предмети й речовини бувають горючі та негорючі.

Захист органів дихання в зоні пожежі

Під час пожежі люди гинуть не так від вогню чи високої температури, як від диму й газів, що виділяються у процесі горіння. Щоб не отруїтися цими газами, треба насамперед захистити органи дихання.

  • Закрити рот і ніс тканиною, бажано вологою. Можна використати носовичок, шарф, рушник, рукав сорочки, футболки.
  • Якщо пожежа сталася, коли людина перебувала в ліжку, підводитися не можна, тому що чадний газ піднімається вгору. Треба закрити ніс і рот тканиною і сповзти на підлогу.
  • Вибиратися з кімнати поповзом, не піднімаючи голови.

Дії в разі загоряння одягу

  • Якщо під час пожежі загорівся одяг, бігти не можна — це тільки посилить горіння. Слід зупинитися, спробувати якомога швидше зняти одяг.
  • Якщо це не вдалося, упасти на землю або підлогу та покачатися, щоб збити полум’я. При цьому треба захищати очі та обличчя руками.

  • Якщо одяг загорівся на іншій людині, спробувати допомогти їй зняти одяг, збити полум’я цупкою тканиною або своїм верхнім одягом.

  • Якщо не вдалося, повалити постраждалого на землю або підлогу і в будь-який спосіб збити полум’я: залити водою, закидати піском, землею, взимку — снігом. Накинути цупку тканину (брезент, ковдру, пальто) і щільно притиснути її до одягу постраждалого. Голова має залишатися відкритою, щоб постраждала людина не отруїлася продуктами горіння.
  • Завдання

    • 1. Які основні причини виникнення пожежі в оселі?
    • 2. Назви стадії пожежі.
    • 3. У яких ситуаціях вогонь може бути особливо небезпечним?
    • 4. Назви підручні засоби, які можна використовувати для пожежогасіння.
    • 5. Що таке вогнегасник? Які види вогнегасників існують? Для гасіння яких пожеж застосовують кожен вид вогнегасника?
    • 6. Як захистити органи дихання під час пожежі?

12.04.2022

Тема:Пожежна охорона.Профілактика пожеж.План евакуації будинку

Перегляньте матеріал

Пожежу легше попередити, ніж загасити. Для цього в повсякденному житті необхідно суворо додержуватися правил пожежної безпеки.

Підрозділи пожежної охорони займаються не тільки гасінням пожеж, а ще й профілактикою їх виникнення. Працівники пожежної охорони перевіряють справність електричної мережі, наявність і доступність засобів гасіння пожеж, пожежних драбин, сходів, основних і запасних виходів і входів у будівлях.

У будівлях встановлюють пожежну сигналізацію. За сигналом треба негайно вийти з оселі, будинку. Організований вихід людей з місця можливої небезпеки називають евакуацією.

План евакуації з будинку

Схеми та плани евакуації людей при пожежі мають бути вивішені на видних місцях. У них зазначено евакуаційні шляхи й виходи в разі небезпечної ситуації, а також правила поведінки людей під час евакуації.

Щоб своєчасно й безпечно вийти з оселі або одноповерхового будинку під час пожежі, треба завчасно знати, як діяти. Для цього розробити план евакуації під час пожежі. Накреслити на папері план помешкання, обговорити його з дорослими. Якщо живете в одноповерховому будинку, знати і зазначити на плані два шляхи виходу з кімнат і будинку: основний і запасний. Разом з дорослими потурбуватися, щоб усі вікна і двері можна було за потреби швидко відчинити. Якщо живете в багатоповерховому будинку, дізнатися в дорослих, чи є в будинку запасний (аварійний) вихід та де він. Запам’ятати, що ліфтом під час евакуації користуватися не можна. Виходячи з кімнат, обов’язково зачиняти за собою внутрішні двері. Бажано зазначити на плані, де знаходяться підручні засоби гасіння пожежі та підручні засоби захисту. Домовитися заздалегідь про місце зустрічі після виходу з будинку. Зважити на те, що під час пожежі в задимленому помешканні буде важко орієнтуватися, оглядовість буде обмеженою. Тому потренуватися пройти шлях евакуації спочатку разом з дорослими, потім самостійно.

Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі

У разі пожежі слід зателефонувати 101. А потім спробувати загасити вогонь.

На початку пожежі можна використовувати підручні засоби гасіння: воду, пісок, ковдру з натуральних матеріалів, пральний порошок, брезентові покривала.

Найчастіше гасять пожежу водою, використовуючи пожежні або звичайні відра.

Якщо горять легкозаймисті рідини, наприклад бензин, вони спливають над водою і продовжують горіти. Загасити їх можна, закидавши піском, землею чи накривши мокрим брезентом або іншою цупкою тканиною, щоб припинити доступ кисню.

Домашнє завдання: повторити параграф 27, скласти план евакуації власного будинку

05.04.2022

Тема:Пожежна безпека оселі.Причини виникнення пожеж.Стадії розвитку пожеж

Складно уявити собі життя людини без вогню. Але якщо вогонь потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом. Пожежі знищують будинки й заводи. Лани й ліси. Під час пожеж гинуть люди. Отже, вогонь – друг і ворог людини. Від нас залежить, яким він буде: злим чи добрим. Щоб не виникла пожежа, треба знати й виконувати правила пожежної безпеки.

1.Опрацюйте матеріал параграфа 27

2.Запишіть у зошит визначення ( негорючі,важкогорючі,легкозаймисті) стор.152

3.Зверніть увагу на мал.57 стор.153

4.Письмово дати відповіді на запитання.

  1. Чи можна відчиняти вікна й двері одночасно в разі пожежі в приміщенні? Чому?
  2. Яка небезпека загрожує людині в синтетичному одязі в разі пожежі?

29.03.2022

Доброго дня!

Тема: Безпека при користуванні засобами побутової хімії

Опрацюйте матеріал

Майже в кожній оселі є засоби побутової хімії, що допомагають підтримувати чистоту. За рівнем безпеки їх умовно поділяють на групи.

❖  Відносно безпечні (без застережних написів на етикетках). Це мило, пральні порошки, пасти, косметичні засоби тощо. Можуть спричинити отруєння при потраплянні в організм.

♦ Небезпечні при потраплянні на шкіру та в очі (із застережним написом «Уникати потрапляння в очі та на шкіру!»). Це відбілювальні та дезінфікуючі засоби, засоби для чищення каналізаційних труб тощо. Спричиняють опіки, подразнення шкіри, очей, дихальних шляхів.

їдка речовина

❖  Вогненебезпечні (з написами й умовними позначками «Вогненебезпечно!», «Не розпилювати біля відкритого вогню!»). Це препарати в аерозольній упаковці, лаки, фарби, розчинники, засоби для обробки рослин. Порушення правил користування ними може спричинити пожежу. Вдихати пари фарб, лаків, розчинників — небезпечно для здоров’я.

Вогненебезпечна речовина

♦ Отруйні (з написом «Отрута» чи спеціальними позначками). Це сильнодіючі засоби для боротьби з комахами, гризунами, для виведення плям.

Отрута

Мабуть, у кожній оселі є аптечка. Там зберігаються термометр, ножиці, вата, бинт, пластир, дезінфікуючі засоби — розчин йоду, брильянтовий зелений, перекис водню, серцеві засоби, засоби для зняття болю.

Обираючи місце для зберігання аптечки, слід пам’ятати, що всі лікарські засоби, вата, бинти, пластирі під дією вологи та прямих сонячних променів стають непридатними для використання. Усі ці засоби треба правильно й безпечно зберігати.

Правила поводження з небезпечними речовинами

До небезпечних хімічних речовин відносять такі, що під час контакту з людиною можуть викликати різні пошкодження. Частина із цих речовин є і в наших домівках. Їх треба знати й обережно з ними поводитися:

·     Леткі речовини (різні балончики зі стисненим газом) – не можна нагрівати, не можна спрямовувати в обличчя людині ( окрім косметичних речовин), з ними можна працювати тільки в приміщеннях, які провітрюються ( наприклад, із фарбами для вікон або підлоги)

·     Їдкі речовини ( це речовини, які в разі попадання на шкіру можуть викликати опіки) – можна працювати, тільки використовуючи засоби захисту (гумові рукавички чи окуляри);найбільш небезпечними їдкі речовини є тоді, коли потрапляють у очі;

·     Отруйні речовини, які у разі потрапляння всередину організму можуть викликати отруєння;

·                   Займисті речовини, які легко можуть загорітися; їх не можна зберігати поблизу джерел вогню або нагрівальних електричних приладів.

Отож, використовувати хімічні речовини можна тільки за призначенням, дотримуючись всіх правил безпеки. Леткі речовини не можна нагрівати. З їдкими речовинами можна працювати, тільки використовуючи засоби захисту. Займисті речовини не можна зберігати поблизу джерел вогню чи нагрівальних електричних приладів.

    Перша допомога в разі  ураження хімічними речовинами.

1.  Промивання очей великою кількістю проточної води кімнатної температури. Не можна при цьому терти очі руками.

2.  Виклик «швидкої допомоги» або лікаря. (Якщо поряд декілька людей, то дії здійснюють паралельно»

      

        Домашнє завдання: опрацюйте стор.150-151

Дайте письмову відповідь

1. На що слід звертати увагу, купуючи засоби побутової хімії?

2. Якими засобами побутової хімії користуєшся для прибирання, прання ( вкажіть декілька на вибір)? До якої групи за рівнем безпеки вони належать?

        3.Розглянь фотоілюстрації. Чи правильно зберігаються ліки?

22.03.2022

Доброго дня!

Тема:Правила користування газовими приладами

Перегляньте відео ( 5 хв)

https://youtu.be/c_h0ZGtnYR4

Опрацюйте основні правила

Пам’ятка щодо користування газом в побуті

Користування газовим обладнанням при додержанні правил та інструкцій – безпечно, дешево, зручно. Неправильна експлуатація газових приладів та поганий

догляд за ними можуть привести не тільки до вибухів і пожеж, а й до смертельних отруєнь.

Перед користуванням газовими приладами неодмінно провентилюйте приміщення.

Перевіряйте тягу до включення та під час роботи газових приладів з відведенням продуктів згорання газу в димоходи.

При відсутності або слабкій тязі в димоході не користуйтеся газовими приладами – це смертельно небезпечно. Подальше користування газом в цих

випадках можливе тільки після перевірки димоходів трубочисними майстрами.

Вмикайте в роботу газові прилади тільки після того, якщо ви переконані, що всі крани на приладах і перед ними закриті.

При закритому крані риска на пробці крану повинна знаходитися впоперек, а при відкритому крані – риска встановлюється уздовж труби.

Не відкривайте кран на газовому приладі, не маючи в руках запаленого сірника, заздалегідь піднесеного до пальника приладу.

Не допускайте заливання працюючих пальників.

В газифікованих приміщеннях вентиляційні канали повинні бути постійно відкриті, а при користуванні газовими приладами необхідно відчиняти і кватирки.

По закінченні користування газом закрийте крани на газових приладах і перед ними. 

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

-     залишати без догляду працюючі газові прилади;

- самовільно проводити газифікацію квартир, будинків, тощо, перестановку, заміну, відключення старих і підключення нових газових приладів, ремонт

газового обладнання і газопроводів;

- допускати до користування газовими приладами дітей дошкільного віку, а також осіб, не контролюючих своїх дій;

- ставити на плити виварки та інший посуд з широким дном без високих конфорок чи підставок;

- використовувати для сну і відпочинку кухні та інші приміщення, де встановлені газові прилади;

- обігрівати приміщення та сушити білизну за допомогою газових плит, а також прив’язувати до газопроводів і лічильників мотузки.

Місце витоку газу з газопроводу перевіряйте за допомогою мильного розчину. Використовувати для цієї мети вогонь категорично забороняється!

У разі виникнення запаху газу негайно припиніть користування газовими приладами, перекрийте крани пальників газової апаратури, відкрийте

кватирки /вікна,  фрамуги, тощо/ для провітрювання приміщення, не запалюйте вогонь, не вмикайте і не вимикайте електроприлади, викличте аварійну службу

за телефоном «104».

Особи, які користуються побутовими газовими приладами, зобов’язані допускати в квартири робітників підприємства газового господарства після

пред’явлення  ними службових посвідчень для огляду і ремонту газопроводів і газового обладнання в будь-яку годину доби.

Не дозволяйте ремонтувати газові прилади стороннім особам.

Сподіваємось, що наведена інформація допоможе запобігти нещасним випадкам і стане в нагоді в профілактиці травматизму.

Домашнє завдання:опрацюйте параграф 26, звернути увагу на матеріал на сторінці149

15.03.2022

Доброго дня!

Тема: Електробезпека в побуті. Правила користування електроприладами

  Виконайте ( письмово у робочому зошиті) вправу «Закінчи речення»

1)  На кухні небезпечно гратися, тому що... 

2)  На  відкритому  балконі,  підвіконні  не  можна  гратися, тому  що...  

3)  У  підвалі,  коморі  небезпечно  гратися,  тому  що... 

Опрацюйте матеріал 

Щодня  ви  користуєтесь  електричними  приладами,  але  потрібно  знати,  що  вони  можуть  стати  джерелом  небезпеки. Іноді  трапляються  нещасні  випадки  від  дії  електричного  струму,  що  призводять  до  смерті  людини. Щоб  уникнути  небезпеки,  достатньо  завжди  пам’ятати  та  дотримуватись  правил поводження з електричними приладами.

Правила користування електроприладами:

1. Використовуйте електроприлади лише за призначенням.

2.  Не  перевантажуйте  електричні  розетки.  Не  підключайте багато  приладів  до  однієї  розетки,  оскільки  електромережа може перевантажитися.

3.  Тримайте  нагрівальні  електроприлади  подалі  від  легкозаймистих речей.

4.  Електронагрівальні  прилади,  такі  як  електрочайник, електропраска,  електрокамін  та  інші,  треба  вмикати в електромережу справними.

5.  Якщо  працюючий  електроприлад  погас  або  почав  працювати  з  перебоями,  то  в  жодному  разі  не  можна  по ньому стукати. Він може загорітися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути.

6.  Якщо  всередину  електроприладів,  що  працюють,  потрапив  дрібний  предмет  або  вода,  треба  негайно  їх вимкнути.  Категорично  забороняється  лізти  туди  олівцем  чи  іншим  предметом,  коли  електроприлад  увімкнутий.

7.  Часто  в  побутових  електроприладів  виникає  пошкодження  їх  ізоляції.  Також  буває,  що  електричний  дріт  обірвався  чи  оголився.  У  таких  випадках  не  можна  корис­

туватися  цими  приладами  та  торкатися  оголених  місць, оскільки це може призвести до травми.

8.  Не  залишайте  без  нагляду  увімкнені  в  розетку  електроприлади.

9.  Не  можна  виключати  електроприлади,  тягнучи  за  електричний  шнур,  бо  він  може  обірватися  і  вразити  електричним  струмом.  Вимикати  прилад  з  мережі  можна

лише за вилку.

10.  Не  можна  заповнювати  водою  чайники  й  кавоварки,  що ввімкнені в електромережу.

11.  Не  торкайтеся  мокрими  руками  та  не  витирайте  вологою ганчіркою  електричні  кабелі,  розетки,  вимикачі  та  електроприлади, що ввімкнені в електромережу.

12.  Не можна підвішувати речі на електричні кабелі.

13.  Не  можна  бавитись  зі  штепсельними  розетками  —  це небезпека для життя.

14.  Коли  йдете  з  дому  —  усі  електроприлади  мають  бути  вимкнені.

Під час прогулянки забороняється:

  • підходити до оголених дротів та чіпати їх руками;
  • розводити багаття, запускати повітряних зміїв під лініями електропередач;
  • гратися поблизу електричних підстанцій.

Якщо  виконувати  ці  прості  правила,  то  можна  уникнути  багатьох неприємностей.

Пам’ятайте,  несправності  в  електромережі  й  електричних приладах може усунути лише спеціаліст-електрик!

Головною  причиною  небезпечних  пожеж  у  житлових будинках  та  на  промислових  об’єктах  є  електрика:  коротке замикання,  неправильне  використання  електроприладів,  перевантаження  мережі  технікою,  пошкодження  ізоляції  на дротах  можуть  стати  причиною  займання.  Є  тисячі  прикладів корисного  й  продуктивного  застосування  електроенергії,  але водночас  вона  несе  тисячі  загроз,  тому  завжди  слід  пам’ятати про  головні  правила  безпеки  й  розумне  використання  електрики.

Використання  електричних  приладів  не  за  призначенням  або  невміле  користування  ними  може  призвести  до  пожежі!

Але  якщо  вже  так  сталося,  що  електричне  обладнання загорілося,  то  перш  за  все  потрібно  вимкнути  електрорубильник.

Якщо  знеструмити  електромережу  неможливо,  то  слід пам’ятати:  не  можна  застосовувати  для  гасіння  пожежі  воду та пінні вогнегасники, можна лише порошкові.

Якщо  електроприлад  зайнявся,  спробуй  діяти  за  такою схемою:

  • обмотай руку сухою ганчіркою, висмикни вилку з розетки;
  • накрий палаючий предмет ковдрою;
  • негайно повідом дорослих про пожежу.

Якщо  ти  дома  сам,  то  терміново  телефонуй  за  номером 101 і викликай пожежників на допомогу!


Пам’ятка «Надання першої медичної допомоги в разі ураження електричним струмом»

Передусім  потрібно  якнайшвидше  звільнити  потерпілого від дії електричного струму.

Якщо  неможливо  відключити  електричне  обладнання  від мережі,  потрібно  одразу  звільнити  потерпілого  від  електрод  роту,  не  торкаючись  при  цьому  потерпілого.  Це  можна  зробити  за  допомогою  дерев’яної  палиці  чи  інших  неметалічних  предметів, відкинувши дріт від потерпілого на безпечну відстань.

Заходи  лікарської  допомоги  після  звільнення  потерпілого  від  струму  залежать  від  того,  в  якому  стані  він  перебуває. Допомогу  потрібно  надавати  негайно,  якщо  можливо  —  на місці події, одночасно викликавши медичну допомогу.

Якщо  потерпілий  не  знепритомнів,  потрібно  забезпечити йому  на  деякий  час  спокій,  не  дозволяючи  рухатися  до  прибуття лікаря.

Якщо  потерпілий  дихає  нечасто  і  судорожно,  але  прослуховується  пульс,  потрібно  негайно  зробити  йому  штучне  дихання.  У  разі  зупинки  дихання,  розширення  зіниць  і  посиніння  шкіри  потрібно  робити  штучне  дихання  та  непрямий  масаж серця

Виконайте завдання:  установіть  правильну  послідовність  дій  із  запропонованого  переліку.  Уставте  у  квадратики  цифри  від  1  до 8, що відповідають правильній послідовності дій.

Дії:

¨  перевірити, чи є в постраждалого пульс;

¨  відкинути за допомогою дерев’яної палиці електричний дріт від людини;

¨  викликати «швидку допомогу»;

¨  перевірити, чи втратив свідомість постраждалий;

¨  перевірити, чи дихає постраждалий;

¨  відтягнути постраждалого від електричного дроту;

¨  виходити із зони дроту слід-у-слід;

¨  повідомити про пригоду в аварійну електричну службу або за телефоном «101».


Домашнє завдання:підготувати повідомлення ( на вибір) про особливості будови та експлуатації: 1) побутових газових плит; 2) газових колонок; 3) плит із газовим балоном 

( використовуйте інтернет-ресурси)










Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.